Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2015, 11:39   #141
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Idd, dan ben je een dwazerik!
Dus als iemand over zo'n jurk struikelt op een trap in een shoppingcenter en zeven mensen mee naar beneden sleurt of thuis daardoor van de trap sukkelt en zijn nek breekt, is dat allemaal geen probleem. Zolang het maar niet op school gebeurt...
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 11:45   #142
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat 'n klinkklare nonsens.

Messen zijn ook onveilig in de verkeerde handen, productie er van verbieden maar.

Is 't zo moeilijk te begrijpen dat de school verantwoordelijk is voor ongevallen & ongelukjes en dat je bij je thuis of op straat zèlf verantwoordelijk bent en bijgevolg je hele beddengoed rond je lijf kan & mag draaien.
Ja, ik vind het bijzonder moeilijk te begrijpen dat als je tegen dek gaat op een speelplaats door je eigen kledij of lompigheid de school verantwoordelijk is, en als je vijf meter verder door dezelfde oorzaak valt dat jij dan plotseling wél verantwoordelijk bent omdat het twee meter buiten de schoolpoort is gebeurd. Een enorme dwazerik als ik begrijpt dat niet, nee.

Blijkbaar verdwijnt élke persoonlijke verantwoordelijkheid voor een ongeval van zodra je een schoolterrein betreedt. Ik leer bij!

Laatst gewijzigd door SMI94 : 3 april 2015 om 11:47.
Oud 3 april 2015, 11:56   #143
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

👍

'n Mens is nooit te oud om (bij) te leren.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 11:56   #144
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Ja, ik vind het bijzonder moeilijk te begrijpen dat als je tegen dek gaat op een speelplaats door je eigen kledij of lompigheid de school verantwoordelijk is, en als je vijf meter verder door dezelfde oorzaak valt dat jij dan plotseling wél verantwoordelijk bent omdat het twee meter buiten de schoolpoort is gebeurd. Een enorme dwazerik als ik begrijpt dat niet, nee.

Blijkbaar verdwijnt élke persoonlijke verantwoordelijkheid voor een ongeval van zodra je een schoolterrein betreedt. Ik leer bij!
Amai, dan begrijp jij dus ook niet dat als je een ongeval hebt op weg naar of van 't werk, dat een arbeidsongeval is en dat dan de onkosten door de werkgever worden betaald (die dat dan al of niet op derden verhaalt, afhankelijk van de omstandigheden van dat ongeval), maar als dat niet op weg naar of van 't werk is, je zelf voor die onkosten mag opdraaien (als de oorzaak niet bij derden ligt) ?
Oud 3 april 2015, 11:58   #145
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als iemand over zo'n jurk struikelt op een trap in een shoppingcenter en zeven mensen mee naar beneden sleurt of thuis daardoor van de trap sukkelt en zijn nek breekt, is dat allemaal geen probleem. Zolang het maar niet op school gebeurt...
Als daardoor zware schade wordt berokkend aan derden zal er 'n onderzoek gestart worden naar aansprakelijkheid.

Laatst gewijzigd door SDX : 3 april 2015 om 12:02.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 12:20   #146
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Amai, dan begrijp jij dus ook niet dat als je een ongeval hebt op weg naar of van 't werk, dat een arbeidsongeval is en dat dan de onkosten door de werkgever worden betaald (die dat dan al of niet op derden verhaalt, afhankelijk van de omstandigheden van dat ongeval), maar als dat niet op weg naar of van 't werk is, je zelf voor die onkosten mag opdraaien (als de oorzaak niet bij derden ligt) ?
Zever toch niet zeg! Als ik een ongeval met de auto veroorzaak en ik ben in fout, dan zal mijn persoonlijke autoverzekering opdraaien voor de schade die ik aan iemand anders heb veroorzaakt. Als dat in het weekend gebeurt, of op weg naar het werk, maakt daarbij géén enkel verschil uit. Het resultaat op het einde van de rit is hetzelfde: mijn verzekering betaalt, want ik was in fout.

En als ik slachtoffer ben van een ongeval van iemand anders die in fout is, dan speelt dat ook geen enkele rol. Aan het einde van de rit zal ik vergoed worden voor de schade die mij door de schuldige is aangedaan, en zal uiteindelijk de verzekering van die schuldige daarvoor opdraaien. Noch min, noch meer.
Oud 3 april 2015, 15:11   #147
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

je zou wel anders piepen als je een serieus ongeval voorhebt met bv levenslange invaliditeit; het verschil tussen een werkongeval en een ander zal je dan gegarandeerd ondervinden!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 15:28   #148
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zever toch niet zeg! Als ik een ongeval met de auto veroorzaak en ik ben in fout, dan zal mijn persoonlijke autoverzekering opdraaien voor de schade die ik aan iemand anders heb veroorzaakt. Als dat in het weekend gebeurt, of op weg naar het werk, maakt daarbij géén enkel verschil uit. Het resultaat op het einde van de rit is hetzelfde: mijn verzekering betaalt, want ik was in fout.

En als ik slachtoffer ben van een ongeval van iemand anders die in fout is, dan speelt dat ook geen enkele rol. Aan het einde van de rit zal ik vergoed worden voor de schade die mij door de schuldige is aangedaan, en zal uiteindelijk de verzekering van die schuldige daarvoor opdraaien. Noch min, noch meer.
Het zijn pertanks dezelfde principes : op school is de school 'verantwoordelijk' voor ongevallen, op weg naar en van het werk is 't werk 'verantwoordelijk'....ook als dat jouw eigen 'fout' is, bijv door 't vallen van de trap door te haperen in je lange rok (niet dat ik jou beschuldig van het dragen van zoiets, natuurlijk, voor 't geval je van de mannelijke kunnen bent )
Allé, 'k zal 't wat simpeler maken : op 't werk is 't werk 'verantwoordelijk' voor de gevolgen van ongevallen...... Zo duidelijker ?

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 3 april 2015 om 15:30.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 16:43   #149
vlaams realist
Banneling

Standaard

Waarom hoofddoeken of lange gewaden verbieden ?
Dit moet dan ook toegelaten zijn op school ;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ku_Klux_Klan#Gewaden
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 18:46   #150
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat ze dat dan zeggen in plaats van belachelijk te doen.
Veiligheid...
Hoeveel keren moet het nog gezegd worden dat men met moslims in de maatschappij binnen te halen of te laten binnenstromen vooral last, ambras, gevaar, kosten, achterlijkheid enz binnenhaalt? Overal ter wereld...
Maar wat kan hen dat schelen, nietwaar? Ze komen hier de boel inpalmen en de maatschappij uitzuigen tot die er zoals in hun landen zal uit zien.
Mooi vooruitzicht...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 18:55   #151
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
schaf die kledijvoorschriften af.
Voor de moslims bedoel je? Die stompzinnige achterlijken moeten terug naar een land waar ze niet opvallen!
Hier passen ze niet, zijn ze niet gelukkig.
Voor hun eigen zielerust: gooi ze buiten, al diegenen die per se "moslim" willen zijn ipv gewone burger in onze maatschappij!
Oud 3 april 2015, 19:04   #152
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dan gaan ze toch gewoon naar het gemeenschapsonderwijs? Waarom moeten KATHOLIEKE scholen zich gaan aanpassen aan de middeleeuwse islamitische voorschriften?
Moesten mijn kinderen nog school lopen op een katholieke school die verregaande toegevingen doet aan moslims, dan gaan ze stante pede naar een Gemeenschapsschool.
Het zou verkeerd zijn op dat gebied de gemeenschapsscholen uit te spelen tov de katholieke scholen of omgekeerd! Stel dat al die moslimssukkels zich dan groeperen in één onderwijssysteem, staan we dan een stap verder?
Neen, we zijn hier in België en we moeten dat zo houden. Indien moslims niet passen in ons systeem moet men de moed hebben om (diegenen onder hen waar het over gaat) er uit te zetten. Ophoepelen moeten ze.
Oud 3 april 2015, 19:11   #153
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Atheïsme of geen atheïsme verandert weinig aan de problemen van armoede, racisme, fascisme en geweld in de wereld. Zolang men weigert de oorzaken, namelijk kapitalisme en imperialisme, te benoemen, blijft men in een rondje draaien.
Waarom zijn moslims dan zo stom zich in kapitalistische, imperialistische enz landen te gaan vestigen terwijl ze over islamdroomlanden beschikken?
Hun problemen hebben ze grotendeels aan zichzelf en hun maatschappijmodel en hun godsdienst te danken.
Dat moeten ze zelf aanpakken en veranderen. Last gaan verkopen op een ander zal hen geen oplossing geven.
Oud 3 april 2015, 19:16   #154
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De school bepaalt juist niks! Als zo'n lange jurk of rok gevaarlijk is op een trap in school zoals jij beweert, is dat kledingstuk even gevaarlijk op een trap thuis of in een warenhuis. Dus ofwel is dat kledingstuk veilig in al die omstandigheden, ofwel is het onveilig en moet het dus ook gewoon verboden worden om de produceren. Zo simpel is het.

Ik snap niet wat daar niet aan te begrijpen valt...
Zou het kunnen dat je het gewoon niet wil snappen?
Moslims mogen niets in de weg gelegd worden ze zijn een superieure bevolking onder de hoede van Allah?
Oud 3 april 2015, 19:18   #155
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Discussiëren over kleding...........

Hoe puberaal.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 19:22   #156
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Struikelen over je eigen lange rok is toch een goede economische zaak ,struikelen over uwe lange rok en uwe eigen nek breken is goed voor de ziekenhuizen en voor de begrafenisondernemers ...het schept werkgelegenheid ...eerlijk blijven he andev
Mochten ze nu met duizenden gaan betogen in hun lange rokken en allemaal hun nek breken...
Oud 3 april 2015, 19:26   #157
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem is net dat in dat schoolreglement niet staat dat je geen lange jurken of rokken mag dragen. En zo'n reglement dien je - in mijn tijd was dat toch nog altijd zo - in het begin van het jaar te lezen en te ondertekenen om zo aan te tonen dat je op de hoogte bent van wat mag en niet mag op school en waarmee je instemt om het schoolreglement na te leven.

Het gevolg daarvan is natuurlijk ook dat je als school op tegenstand zal mogen rekenen als je gedurende het lopende schooljaar plots dingen aan dat regelment gaat veranderen, zoals hier het geval is. Dit is een puur menselijke en volledig normale reactie, en staat volledig los van welk geloof, etniciteit of afkomst dan ook.
Indien ze een schoolreglement zouden moeten vullen met alles wat niet mag, zoals jij het opvat, dat hebben ze een paar duizend blz nodig zeker?
Er staat ook niet in dat je geen houten klompen mag dragen, dat je niet met je geit in het klaslokaal mag enz enz enz enz
Oud 3 april 2015, 19:29   #158
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ze moeten het schoolreglement aanpassen aan het huidige leer niveau.
Alles met prentjes.

Anders lukt dat niet meer.
Stripboeken over de lotgevallen van Mohammed?
Sommigen begrijpen gewoon niets, zijn amper in staat om zaken van buiten te leren die ze zelf niet begrijpen enz ...zoals in de Koranscholen.
Daarom moeten die lieden terug naar de landen die bekend staan om hun Koranscholen.
Oud 3 april 2015, 19:29   #159
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ze moeten het schoolreglement aanpassen aan het huidige leer niveau.
Alles met prentjes.

Anders lukt dat niet meer.
sorry - dubbel

Laatst gewijzigd door andev : 3 april 2015 om 19:30.
Oud 3 april 2015, 22:17   #160
Stormram
Banneling

Standaard

Een kopvod alleen is niet meer genoeg, neen, het moeten van die aanstootgevende niqabs zijn. Lange broeken zijn niet meer genoeg, neen, het moeten van die talibanzakken zijn. Agressieve uitdagers die zich verschuilen achter wetten die in het leven geroepen zijn om verdrukten tegemoet te kunnen komen, verdienen het om verbannen te worden.

En zeggen dat vrouwen in het Midden-Oosten verminkt, gegeseld of gestenigd worden omdat ze zich op dat gebied vrijer willen kunnen gedragen. België is doodziek.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be