Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

Discussietools
Oud 14 februari 2006, 11:21   #141
Droopy
Banneling

Droopy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
En hoe weet jij dat ??

Heb jij het haar gevraagd ?
Misschien vindt ze beide even erg.
Misschien is er voor haar geen verschil.

Of ben je zo hoogmoedig dat je weet wie door wat diep gekwetst/beledigd wordt ?

Dat praat over respect, maar schrijft direct voor wat iemand als een belediging en als een grapje moet ervaren. Zo is het misschien zelfs mogelijk dat als ik niet beledigd ben wanneer iemand mijn moeder al lachend een hoer noemt, jij beledigd bent doordat ik niet beledigd ben, of wat ?

Terwijl wanneer sommige mensen mijn moeder een hoer noemen, ik eerder mijn schouders ophaal dan mij nodeloos te laten provoceren. Want het is niet omdat iemand dat zegt, dat het waar is of dat ik er mij iets van moet aantrekken. Zo'n statement kan dermate overtrokken zijn dat ze enkel wat schouderophalen uitlokt. Maar iets langs de neus weg afkraken waar je maanden aan hebt zitten werken, veroorzaakt misschien een veel heftigere reactie.
Ben je het oneens en wil je volledige zekerheid, vraag het haar dan.

Het zou dus kunnen dat je gelijk hebt.
Droopy is offline  
Oud 14 februari 2006, 11:22   #142
Droopy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Fijn zo.

Je verschilt dus niet met je discussiepartners op dat vlak.

[SIZE=2]Je wilt zelf bepalen of je iets als grap of als belediging ervaart.
Wij ook.

[/SIZE]
Nuance: Ik wil diegene waarover het gaat zelf laten bepalen of hij/zij het leuk vindt of kwetsend.
Droopy is offline  
Oud 14 februari 2006, 11:27   #143
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Droopy Bekijk bericht
Nuance: Ik wil diegene waarover het gaat zelf laten bepalen of hij/zij het leuk vindt of kwetsend.
Ze kunnen altijd naar de rechtbank stappen eh, natuurlijk is zoiets voor den Mohammed wel moeilijk
Amon_Re is offline  
Oud 14 februari 2006, 11:30   #144
Droopy
Banneling

Standaard

Niet alles moet opgelost worden via het gerecht.

Veel beter zou zijn om ons gezond inlevingsvermogen en menselijk respect te gebruiken.

Laatst gewijzigd door Droopy : 14 februari 2006 om 11:30.
Droopy is offline  
Oud 14 februari 2006, 12:05   #145
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er blijft nog altijd een verschil tussen een grapje maken over Freya haar begrotingswerk en Freya haar moeder die een hoer is.
Heb ik dat ooit ontkend? Uw vraag was echter naar het "beledigende karakter" van een grap, en beide grappen kunnen even beledigend overkomen.

Citaat:
Ik zeg gewoon dat het geen kwaad kan om je eens in andermans schoenen te verplaatsen en eens te kijken of je boodschap niet te kwetsend is.
Jij maakt daar zelf van dat de langste tenen de macht moeten krijgen over wat er gezegd zal worden.
Mag ik dan eens vragen wat voor praktische consequenties uw boodschap heeft? Als je jezelf censuur zou opleggen, omdat je vreest dat je boodschap te kwetsend overkomt, dan wilt dat toch praktisch zeggen dat degene met de langste tenen het meest ontzien wordt, niet?

Citaat:
Ik vraag enkel een minimale sociale en emotionele meevoelendheid met het concrete geval warover je boodschap gaat! Niemand houdt je tegen om grf beledigende grappen te maken over iemand die ze wel zelf leuk vind.
Je "vraagt" dus zelfcensuur afhankelijk van de specifieke lange tenen van het individu. Nogmaals: ik zie niet in waar ik zou verabsoluteren. Uw "vraag" voor zelfcensuur komt immers neer op hetgeen ik voordien schetste.

Citaat:
Euh neen dus. Ik hou sowieso niet van absolutismen en ga me op die manier ook niet in een discussie mengen. Of er dus een absolute grens is of niet, interesseert me geen reet.
Waarom vraagt u me dan of ik een verschil zie tussen humor en belediging? Als er een verschil is, is er toch een grens te trekken nietwaar? Het lijkt erop dat u zich nogal vergaloppeert in vraagstellingen, en dan het antwoord aanvalt terwijl het eigenlijk uw eigen vraag is waar het "goed scheef" zit...

Citaat:
Niet in alle humor hoeft persé een kwetsende belediging te zitten.
Heb ik ook niet gezegd. Ik heb wél gezegd dat in het grootste deel van alle grappen en humor, (impliciete) beledigingen zitten (naar een individu of groep personen toe).

Citaat:
Mijn openingspost en de rest van mijn standpunt gaat over het feit dat de ander waarover je lach niet nodeloos hoeft gekwest te worden.
Het maakt me daarbij ook niet uit wie het zegt, maar wél of diegene waarover je het hebt, niet gekwest wordt.
Cfr. supra

Citaat:
Probleem met deze hele discussie is dat het teveel blijft hangen in theoriekes terwijl mijn openingspost heel duidelijk vraagt naar gevoelens en emotionele betrokkenheid.
Hoe denkt u dan dat we over "gevoelens en emotionele betrokkenheid" kunnen discussiëren als we geen abstractie maken van bepaalde zaken?
Oud 14 februari 2006, 12:13   #146
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hier zal je op geen enkele manier geconfronteerd worden met absolute grenzen.

Problem solved!
Niks te "problem solved". Omdat je jezelf (of één van jouw eigenschappen) kunt relativeren, wil dat nog altijd niet zeggen dat een ander diezelfde eigenschappen bij zichzelf kan relativeren. Je kunt een ander dus heel makkelijk kwetsen als je lacht met (een eigenschap van) jezelf.
Oud 15 februari 2006, 13:10   #147
Michken
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Sorry hoor, maar dat vind ik echt onzin. Stel dat Freyake haar uiterste best heeft gedaan om die begroting te doen kloppen, ze heeft er dagen van 20uur overgedaan, en echt alles eruit moeten sleuren. Denkt u dan echt dat ze gaat lachen met grappen over haar onkunde op dat gebied? Denkt u dat Hoste haar op voorhand vraagt of ze daarmee gaat lachen?
Ze heeft de begroting schijnen te doen kloppen .. uiteindelijk is er gewoon 100 miljoen geleend die voor 31 maart terug moet betaald worden aan de petroleumsector, zo kan zelfs het kleinste kind de begroting 'in orde krijgen' Eigenlijk was de begroting niet in evenwicht ...
Dus mag er wel eens gespot worden denk ik en heeft men niet het recht om dit te verbieden, net zoals er terrorisme is in de wereld (voornamelijk door islamitische fundamentalisten )

Bij mijn weten is een cartoon nog steeds geen officieel document dat de mening weerspiegelt van de hele wereld maar een subjectief gegeven door een kritisch persoon.
Oud 15 februari 2006, 13:42   #148
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alles moet opgelost worden via het gerecht.

Veel beter zou zijn om ons gezond inlevingsvermogen en menselijk respect te gebruiken.
Je bedoelt dat de moslims zich moeten inleven in de denkwijze van mensen die de theocratie reeds ontgroeid zijn, en in bestuursvormen leven waar gestreefd wordt naar scheiding kerk-staat?
Verder ben je akkoord dat cartoons (vegen op papier!) geen excuus zijn om respectloos om te gaan met andermans eigendommen (auto's, ambassades etc.)?
Oud 15 februari 2006, 14:06   #149
Droopy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Je bedoelt dat de moslims zich moeten inleven in de denkwijze van mensen die de theocratie reeds ontgroeid zijn, en in bestuursvormen leven waar gestreefd wordt naar scheiding kerk-staat?
Verder ben je akkoord dat cartoons (vegen op papier!) geen excuus zijn om respectloos om te gaan met andermans eigendommen (auto's, ambassades etc.)?
Ik vind het zo kinderachtig dat je telkens alles op een ander trachten te steken en vertrek dus niet telkens met "de moslims moeten"...
De rollen omkeren zodat je zelf buiten schot blijft, is een teken dat je zelf geen verantwoordelijkheid kan dragen.

Wat ik dus WERKELIJK bedoel (zonder mijn woorden te laten verdraaien!!!) dat de boodschapper die de cartoons getekend heeft zich eens mag inleven in het gevoel van diegene waarmee hij de spot heeft gedreven.

Ik ben inderdaad verder akkoord dat cartoons geen excuus mogen zijn om andermans eigendom te vernielen.
Ondertussen is het allemaal te fel geëscaleerd, lang BEIDE kanten!

Nogmaals als boodschap die doorheen al mijn posts in deze topic duidelijk voorop gesteld worden: draag respect voor elkaars gevoelens, dan was het nooit zo'n probleem geweest.
Verder moet iedere groep in eigen boezem kijken. Dus moeten wij westerlingen onze eigen rol nader bekijken en ook durven aan te passen. Moslims moeten dan ook hun agressieve reactie hieromtrent kritisch bekijken en veroordelen.

Dit is pure herhaling wat ik in al mijn andere posts al zei.
Droopy is offline  
Oud 15 februari 2006, 14:11   #150
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik dus WERKELIJK bedoel (zonder mijn woorden te laten verdraaien!!!) dat de boodschapper die de cartoons getekend heeft zich eens mag inleven in het gevoel van diegene waarmee hij de spot heeft gedreven.
Dat mag hij.
Maar zelfs dan hoeft hij geen rekening te houden met mogelijke onlustgevoelens die zijn cartoons eventueel zouden oproepen in de geesten van bepaalde bevolkingsgroepen.
Citaat:
Ik ben inderdaad verder akkoord dat cartoons geen excuus mogen zijn om andermans eigendom te vernielen.
Ondertussen is het allemaal te fel geëscaleerd, lang BEIDE kanten!
Sorry, maar in deze zaak is de enige kant die de zaak op de spits dreef, de partij die de grens tussen woord en daad overschreed.

Citaat:
Nogmaals als boodschap die doorheen al mijn posts in deze topic duidelijk voorop gesteld worden: draag respect voor elkaars gevoelens, dan was het nooit zo'n probleem geweest.
Geen probleem.
Zolang je respect maar niet probeert bij wet of geweld af te dwingen.
Dan heet dat intimidatie.

Citaat:
Verder moet iedere groep in eigen boezem kijken. Dus moeten wij westerlingen onze eigen rol nader bekijken en ook durven aan te passen. Moslims moeten dan ook hun agressieve reactie hieromtrent kritisch bekijken en veroordelen.
Ik ontdek bij de Denen geen enkele schuld. Ze uiten vrij een mening die vrij toegankelijk en vermijdbaar is door de geviseerde groep.
De reacties van vernieling en geweld grijpen plaats op het fysieke niveau, en zijn niet langer 'vermijdbaar' door de geviseerde groep.

Citaat:
Dit is pure herhaling wat ik in al mijn andere posts al zei.
Je mag het nog duizend keer herhalen, ik vrees dat het resultaat niet zal veranderen.
Oud 15 februari 2006, 14:14   #151
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan me niet inleven in een levensfilosofie die ik niet snap. Hiermee bedoel ik religie in't algemeen, ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om religieus te zijn, ondanks de poging van mijn ouders om me een katholieke opvoeding te geven.

Religie staat tegenover mijn persoonlijke levensopvattingen, zoals + tegenover - staat.

Citaat:
De cartoons getuigen volgens mij niet op een gebrek aan respect, de reacties erop echter wel.

Citaat:
Wat moeten we dan doen? Braafkes zitten ja-knikken & zwijgen omdat we mischien enkele heethoofden op hun tenen trappen? No thx...
Amon_Re is offline  
Oud 15 februari 2006, 14:25   #152
Droopy
Banneling

Standaard

Superstaaf,

Laten we ons vooral inwikkelen in maagdelijke onschuld en alles daarbuiten voor enige vorm van onjuistheid aanzien. Het zijn altijd de ander die volledig mis zijn, terwijl wij heiliger zijn en onze verantwoordelijkheid onbeschrevener is dan de verse rollen uit een papierfabriek.

Als je je inderdaad langs geen kanten kan inleven in andermans gevoelens, kan je makkelijk zwart-wit denken.
Dan zijn het inderdaad altijd de ander die voor alles verantwoordelijk zijn.

Zo ben je geen gram beter dan diegene die je alle schuld toeschuift.
Een spiegel naar eigen ziel weerkaatst zo het oneindige niets.

Dus ben ik wel degelijk fier op mijn persoonlijk resultaat.
Droopy is offline  
Oud 15 februari 2006, 14:32   #153
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U mag dan wel fier zijn op uw persoonlijk resultaat, maar als Superstaaf nu aan u meldt dat u hem niet begrijpt omdat u uzelf niet kunt inleven in zijn gevoelens, waar staat u dan? Gaat u uzelf dan onderwerpen aan zelfcensuur of zo?
Oud 15 februari 2006, 16:22   #154
Droopy
Banneling

Standaard

Citaat:
Gaat u uzelf dan onderwerpen aan zelfcensuur of zo?
Als je zo graag zelfcensuur hebt (waar de mond van vol is... hé ), mij goed.

Respect, salut en de kost.
Droopy is offline  
Oud 15 februari 2006, 16:30   #155
Droopy
Banneling

Standaard

Ik doe vanaf nu mee aan verbannen van respect voor de ander en het inlevingsvermogen in andermans gevoelens!

Lik m'n r**t allemaal !

Laatst gewijzigd door Droopy : 15 februari 2006 om 16:30.
Droopy is offline  
Oud 15 februari 2006, 16:37   #156
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Superstaaf,

Laten we ons vooral inwikkelen in maagdelijke onschuld en alles daarbuiten voor enige vorm van onjuistheid aanzien. Het zijn altijd de ander die volledig mis zijn, terwijl wij heiliger zijn en onze verantwoordelijkheid onbeschrevener is dan de verse rollen uit een papierfabriek.
Niet veralgemenen, Droopy!
Ik vind in deze discussie enkel jouw roep om respect totaal van de pot gerukt.

Citaat:
Als je je inderdaad langs geen kanten kan inleven in andermans gevoelens, kan je makkelijk zwart-wit denken.
Dan zijn het inderdaad altijd de ander die voor alles verantwoordelijk zijn.

Zo ben je geen gram beter dan diegene die je alle schuld toeschuift.
Een spiegel naar eigen ziel weerkaatst zo het oneindige niets.

Het kwetst me enorm wanneer iemand op deze wijze zo schromelijk en foutief mijn woorden veralgemeent en verdraait.
Probeer u wat in te leven in mijn gevoelens aub.
Oud 15 februari 2006, 16:38   #157
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U mag dan wel fier zijn op uw persoonlijk resultaat, maar als Superstaaf nu aan u meldt dat u hem niet begrijpt omdat u uzelf niet kunt inleven in zijn gevoelens, waar staat u dan? Gaat u uzelf dan onderwerpen aan zelfcensuur of zo?

Te laat deze repliek gezien.
Ik had me een antwoord kunnen besparen.
Oud 15 februari 2006, 16:38   #158
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik doe vanaf nu mee aan verbannen van respect voor de ander en het inlevingsvermogen in andermans gevoelens!

Lik m'n r**t allemaal !
En?
Lucht het op?
Oud 15 februari 2006, 16:40   #159
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je zo graag zelfcensuur hebt (waar de mond van vol is... hé ), mij goed.

Respect, salut en de kost.
Oh neen!
Oud 15 februari 2006, 16:45   #160
Droopy
Banneling

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=46044

Hier is uw plekske, slappestaaf.

Nu hebt ge wat ge wilt, ik wist al langer dat dit de enige manier was om uw gezaag hier te doen stoppen.

Ik ga nu net als u doen en me lekker zonder enig verstand van andermans gevoelens en mening, mijn eigen zever opdringen door te verabsoluteren en de vrije meningsuiting als een heilig schaamlapje boven te halen als ik mezelf niet in de ziel durf kijken.

Alles kan toch, dus lik ze!
Droopy is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be