![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het zou dus kunnen dat je gelijk hebt. |
|
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#143 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() Niet alles moet opgelost worden via het gerecht.
Veel beter zou zijn om ons gezond inlevingsvermogen en menselijk respect te gebruiken. ![]() Laatst gewijzigd door Droopy : 14 februari 2006 om 11:30. |
![]() |
![]() |
#145 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#146 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niks te "problem solved". Omdat je jezelf (of één van jouw eigenschappen) kunt relativeren, wil dat nog altijd niet zeggen dat een ander diezelfde eigenschappen bij zichzelf kan relativeren. Je kunt een ander dus heel makkelijk kwetsen als je lacht met (een eigenschap van) jezelf.
#147 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dus mag er wel eens gespot worden denk ik en heeft men niet het recht om dit te verbieden, net zoals er terrorisme is in de wereld (voornamelijk door islamitische fundamentalisten ) Bij mijn weten is een cartoon nog steeds geen officieel document dat de mening weerspiegelt van de hele wereld maar een subjectief gegeven door een kritisch persoon. |
|
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder ben je akkoord dat cartoons (vegen op papier!) geen excuus zijn om respectloos om te gaan met andermans eigendommen (auto's, ambassades etc.)?
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De rollen omkeren zodat je zelf buiten schot blijft, is een teken dat je zelf geen verantwoordelijkheid kan dragen. Wat ik dus WERKELIJK bedoel (zonder mijn woorden te laten verdraaien!!!) dat de boodschapper die de cartoons getekend heeft zich eens mag inleven in het gevoel van diegene waarmee hij de spot heeft gedreven. Ik ben inderdaad verder akkoord dat cartoons geen excuus mogen zijn om andermans eigendom te vernielen. Ondertussen is het allemaal te fel geëscaleerd, lang BEIDE kanten! Nogmaals als boodschap die doorheen al mijn posts in deze topic duidelijk voorop gesteld worden: draag respect voor elkaars gevoelens, dan was het nooit zo'n probleem geweest. Verder moet iedere groep in eigen boezem kijken. Dus moeten wij westerlingen onze eigen rol nader bekijken en ook durven aan te passen. Moslims moeten dan ook hun agressieve reactie hieromtrent kritisch bekijken en veroordelen. Dit is pure herhaling wat ik in al mijn andere posts al zei. |
|
![]() |
![]() |
#150 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zelfs dan hoeft hij geen rekening te houden met mogelijke onlustgevoelens die zijn cartoons eventueel zouden oproepen in de geesten van bepaalde bevolkingsgroepen. Citaat:
Citaat:
Zolang je respect maar niet probeert bij wet of geweld af te dwingen. Dan heet dat intimidatie. Citaat:
De reacties van vernieling en geweld grijpen plaats op het fysieke niveau, en zijn niet langer 'vermijdbaar' door de geviseerde groep. Citaat:
![]() |
![]() |
#151 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Religie staat tegenover mijn persoonlijke levensopvattingen, zoals + tegenover - staat. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() Superstaaf,
Laten we ons vooral inwikkelen in maagdelijke onschuld en alles daarbuiten voor enige vorm van onjuistheid aanzien. Het zijn altijd de ander die volledig mis zijn, terwijl wij heiliger zijn en onze verantwoordelijkheid onbeschrevener is dan de verse rollen uit een papierfabriek. Als je je inderdaad langs geen kanten kan inleven in andermans gevoelens, kan je makkelijk zwart-wit denken. Dan zijn het inderdaad altijd de ander die voor alles verantwoordelijk zijn. Zo ben je geen gram beter dan diegene die je alle schuld toeschuift. Een spiegel naar eigen ziel weerkaatst zo het oneindige niets. Dus ben ik wel degelijk fier op mijn persoonlijk resultaat. ![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() Ik doe vanaf nu mee aan verbannen van respect voor de ander en het inlevingsvermogen in andermans gevoelens!
Lik m'n r**t allemaal ! Laatst gewijzigd door Droopy : 15 februari 2006 om 16:30. |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind in deze discussie enkel jouw roep om respect totaal van de pot gerukt. Citaat:
Probeer u wat in te leven in mijn gevoelens aub. ![]()
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Te laat deze repliek gezien. Ik had me een antwoord kunnen besparen.
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lucht het op?
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=46044
Hier is uw plekske, slappestaaf. ![]() Nu hebt ge wat ge wilt, ik wist al langer dat dit de enige manier was om uw gezaag hier te doen stoppen. Ik ga nu net als u doen en me lekker zonder enig verstand van andermans gevoelens en mening, mijn eigen zever opdringen door te verabsoluteren en de vrije meningsuiting als een heilig schaamlapje boven te halen als ik mezelf niet in de ziel durf kijken. Alles kan toch, dus lik ze! |
![]() |