Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2006, 15:27   #141
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

Daar kan ik mee akkoord gaan, maar hoe verantwoordt dit de onverdraagzaamheid van de RKK, Islam en Jodendom tegenover andersdenkenden, holebi's, en vele anderen?
Ik vind dit een zeer goede vraag.

Mijn uitgangspunt is het volgende: wie heeft meer "mentale" invloed tegenwoordig: de media of de paus?

Wie is tegenwoordig de afvallige? Degene die ervoor uitkomt dat het VB het bij het rechte eind heeft? Of degene die klakkeloos de media volgen?

Wie is "cool"? De artiest die voor 0110 optreedt of degene die voor de verkeerde politieke partij optreedt?

Wie "mag" zijn stem nog verheffen? Degene die de media volgt? of degene die ertegen ingaat?
(een goed voorbeeld is daarbij Pim Fortuyn: geen standaard Jan Modaal dus, die als énige een tegenstroom kon teweegbrengen, en blijkbaar dus gevaarlijk genoeg was om vermoord te worden. Laat staan dat Jannetje met de pet en Mieke zonder hoofddoek hun mond zouden opendoen?)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 15:27   #142
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
De kerk is geen tegenstander van natuurlijke gezinsplanning. Dus zie ik niet in op welke manier ze mede schuldig is aan de overbevolking.
Ik zie het verschil niet echt in tussen "natuurlijke gezinsplanning" en het gebruik van de pil of condoom... In principe is er geen verschil, zowel natuurlijke gezinsplanning, de pil en het condoom voorkomen een bevruchting (ofwel door enkel gemeenschap te hebben als de vrouw onvruchtbaar is, ofwel door een hulpmiddel te gebruiken)... Pil en condoom zijn natuurlijk stukken betrouwbaarder dan de "Vatikaanse Roulette" te gebruiken om overbevolking of andere ongewenste kinderen te voorkomen...

Ik snap de logica niet echt van het dogma: "Vatikaanse Roulette mag wel, condoom en pil mag niet"...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 15:32   #143
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zie het verschil niet echt in tussen "natuurlijke gezinsplanning" en het gebruik van de pil of condoom... In principe is er geen verschil, zowel natuurlijke gezinsplanning, de pil en het condoom voorkomen een bevruchting (ofwel door enkel gemeenschap te hebben als de vrouw onvruchtbaar is, ofwel door een hulpmiddel te gebruiken)... Pil en condoom zijn natuurlijk stukken betrouwbaarder dan de "Vatikaanse Roulette" te gebruiken om overbevolking of andere ongewenste kinderen te voorkomen...

Ik snap de logica niet echt van het dogma: "Vatikaanse Roulette mag wel, condoom en pil mag niet"...

Toch simpel, je mag enkel sex hebben als je een kindje wil maken.
En verder moet je hem maar tussen de deur steken van het Vaticaan.
Dus jij wil 1 kind , wel dan mag je slechts sex hebben tot je vrouw zwanger is en daarna gedaan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 15:35   #144
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
U mag niet vergeten dat die bijbelvers bijna 2000 jaar oud is en uit een totaal andere maatschappij komt dan de onze. Vandaag de dag zal niemand met enig gezag binnen de rooms-katholieke kerk beweren dat de vrouw ondergeschikt is aan de man.
.
Hetzelfde kan gezegd worden over de verzen die zeggen dat homoseksualiteit een gruwel gods is. Die zijn ook 2000 jaar oud en komen ook uit een heel andere maatschappelijke context. Waarom houdt de RKK dan wel nog stevig vast aan die sterk verouderde regels? Is de Bijbel niet dringend toe aan een herschrijving, waarin de nadruk ligt op de werkelijke boodschap van Christus "Bemin je naaste als jezelf", zonder al die sterk verouderde regeltjes er in? Het zou veel mensen die niet meer met hun hoofd in de oudheid of middeleeuwen leven misschien terug wat christelijker maken... Het zijn namelijk vooral al die dogma's over bijzaken, al die regeltjes van 2000 jaar geleden die de mensen uit de Kerk jaagt, niet de essentiële boodschap van Jezus...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 13 september 2006, 15:45   #145
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
@circe
hoe is het gesteld met vrouwenrechten in het jodendom?Wat zijn de rechten en plichten voor vrouwen?
Is het ook niet zo als een joodse vrouw van haar man wil scheiden dat ze eigenlijk geen rechten heeft en dat de man automatisch gelijk heeft
Hoe staat het in de Thora?
thanx
volgens mij heb je gelijk. Ik heb me nooit verdiept in de joodse geschriften, laat staan in de juridische consequenties ervan in landen waar die Joodse geschriften de rechtsstaat uitmaakten.....

Ik weet dus niet hoe Israel in dit geval juridisch omgaat met vb. echtscheidingen, alhoewel ik ooit een negatieve reportage daarover zag waarbij er evenzeer rare dingen naar boven kwamen.

Dit neemt niet weg dat ik de islamitische gebruiken een groter probleem acht voor onze samenleving dan de joodse, zelfs al passen de joden hun religie toe op privé zaken.

De reden is duidelijk: bij mijn weten zijn er geen joodse medeburgers aan het lobbyen om de joodse wetgeving hier ingang te laten vinden, worden er geen toegevingen gedaan om per definitie standaard joodse huwelijken onder joods recht te laten plaatsvinden, staan er geen rijen joodse inwijkelingen met huwelijkspapierke klaar aan onze grenzen, zijn er geen joodse werknemers die in allerlei bedrijven en zelfs openbare werkplaatsen gaan proceduren om krulletjes en keppeltjes te mogen dragen, zijn er geen joodse organisaties die de banken gaan verplichten om "joodse leningen" aan te gaan, zijn er geen joodse kinderen die constant met een taal achterstand op de school aankomen (in tégendeel!!!), is er geen "joods" overschot op de werkloosheidscijfers (zelfs geen onderverdeling! bij de RVA).

Met andere woorden: de joodse gemeenschap geeft geen enkele overlast op de huidige maatschappij (om het met een understatement te zeggen).
Kan U hetzelfde vertellen over de islamitische gemeenschap in de Europese maatschappij?

laten we misschien beginnen bij de criminaliteitscijfers (ho, sorry, niet beschikbaar)
misschien even over de relletjes (in Frankrijk? hier waren het "per toeval" allemaal geïsoleerde incidenten behalve twee rasechte SintNiklazenaars)
De afstudeercijfers? ho, sorry discriminatie
De werkloosheidscijfers? ho sorry discriminatie
De importhuwelijken? euh.... mensenrechten

komaan zeg!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 15:46   #146
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim_F Bekijk bericht
Is het fout om u te wijzen op uw foutieve interpretaties?
U zegt enkel dat ze fout is maar toont dit van geen kanten aan.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 15:46   #147
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Kim, leer toch eens DENKEN!
  • De paus zegt dat je niet mag neuken voordat je getrouwd bent;
  • de paus zegt dat je enkel mag neuken binnen het huwelijk
  • de paus zegt dat je heel je leven enkel met je eigen (EEN) partner mag neuken, waar je NOOIT van kan scheiden.
  • de paus zegt dat dan geen condoom moet gebruiken omdat in het geval dat je
geen van beiden buiten je eigen huwelijk neukt, je ook geen aids hebt.

ondertussen heeft de paus gezegd (itt de vorige) dat indien je partner wel aids heeft, (vb. door bloedtransfusie, besmette naalden) je wel een condoom mag gebruiken.

.
Klopt...
Al zou hij volledigheidshalve er wel kunnen bijgezegd hebben dat als je je niet aan zijn regeltjes kan houden, je dan best wel een condoom gebruikt. Ik volg Danneels daarin wel een beetje: de "seksregels" van de RKK zijn gekend en wie ze volgt zal hoogstwaarschijnlijk geen AIDS krijgen, maar indien ze niet gevolgd worden, dan primeert het gebod "gij zult niet doden" en dan is het condoom ten zeerste aan te bevelen...

De regels van de Paus houden geen rekening met de realiteit (niet iedereen volgt ze), om wel rekening te houden met de realiteit moeten er "veiligheids-instructies" zijn voopr het geval dat de regels niet gevolgd worden.

Oud 13 september 2006, 15:54   #148
Kim_F
Burger

Standaard

Citaat:
vers 4.34!!!
Nogmaals, de arabische versie graag!!!!!!!!!!!!!!
Kim_F is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 15:56   #149
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
De regels van de Paus houden geen rekening met de realiteit (niet iedereen volgt ze), om wel rekening te houden met de realiteit moeten er "veiligheids-instructies" zijn voopr het geval dat de regels niet gevolgd worden.

Fozzie, de Paus is een geestelijk leider, niet de testaankoop. Als de realiteit is dat zijn regels niet gevolgd worden waarom zou dat dan wel het geval zijn mocht hij ze veranderen of voor zijn "veiligheidsinstructies"?

Uiteindelijk is het de beslissing en dus de verantwoordelijkheid van degene die de koffer induikt maar dat idee is voor velen nog steeds niet draaglijk.
Oud 13 september 2006, 15:58   #150
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Toch simpel, je mag enkel sex hebben als je een kindje wil maken.
En verder moet je hem maar tussen de deur steken van het Vaticaan.
Dus jij wil 1 kind , wel dan mag je slechts sex hebben tot je vrouw zwanger is en daarna gedaan.
Neen, klopt niet helemaal, het Vatikaan laat ook toe om bewust enkel te vrijen met je vrouw als ze niet vruchtbaar is, met de bedoeling om geen kind te verwekken. In de volksmond beter gekend als "Vatikaanse Roulette". Als dat mag, dan zou de pil en het condoom ook moeten toegelaten worden, anders is alle logica zoek...
Oud 13 september 2006, 15:58   #151
Kim_F
Burger

Standaard

Citaat:
de werkelijke chronologie van de koran is reeds lang door korangeleerden zelf ontdekt en staat zelfs op het internet.
een mogelijke hulp vind je al op: http://www.truthnet.org/islam/Watt/Chapter7.html

(ik had ze ooit echt allemaal op een rijtje maar mijn schijf crashte).

Als je denkt dat ik me daarmee ga bezighouden ben je iets te ver aan het fantaseren (net zoals trouwens met mijn zogenaamde slechte intieme relaties met moslims... het is niet omdat ik je via pm vertel dat ik meer dan oppervlakkige relaties met moslims heb gehad dat die zonodig negatief zouden moeten zijn op het vlak waar ik op doelde. Ik heb bovendien niet de gewoonte om pm's rechtstreeks of onrechtstreeks te berde te brengen. Maar om je gerust te stellen: er is een reuzegroot verschil tussen een vluchtige sexuele relatie met iemand dan een systeem waarin ik me als vrouw als ondergeschikte moet gedragen).
U haalt hier zelf u PM aan, ik heb er geen woord over gerept, heb zelfs nog niet de minste insinuatie gemaakt over een PM naar.
Heb enkel gezegd dat ik die indruk heb en me er niet van kan ontdoen. MAW heb die indruk dus nog steeds.
Oud 13 september 2006, 16:01   #152
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De RKK komt inderdaad redelijk goed overeen met andere georganiseerde godsdiensten die zichzelf hebben gelinkt met macht en politiek. Hun visies komen namelijk op veel vlakken overeen, dan is het niet moeilijk om een goed contact te houden. Met écht andere visies zoals de georganiseerde vrijzinnigheid of internationale holebi-beweging komt de RKK al stukken minder overeen, of weigert ze zelfs elk gesprek.
Om eerlijk te zijn weet ik niet zoveel van de georganiseerde vrijzinnigheid en de internationale homebi-beweging. Welke pogingen hebben deze organisaties/verenigingen reeds ondernomen om in gesprek te gaan met de rooms-katholieke kerk?

Citaat:
In 2004 diende Brazilië een resolutie in bij de UNO om het vervolgen, martelen en vermoorden van holebi's te erkennen als een misdaad tegen de menselijkheid (zoals nu het vervolgen van iemand omwille van zijn geloof al een misdaad tegen de menselijkheid is). De RKK sloot daarop een monsterverbond met de moslimslanden om de resolutie te kelderen en riep ook christelijke landen op om er tegen te stemmen. Wat moeten we hiervan denken? Blijkbaar is de RKK niet gekant tegen het vervolgen, martelen en vermoorden van mensen met een andere visie of levensstijl dan de hunne...
De rooms-katholieke kerk is fel tegenstander van vervolgingen, martelingen en moorden, ongeacht de geaardheid van het slachtoffer.

Is het ontwerp van die resolutie ergens on-line te lezen? Wat waren de argumenten van de rooms-katholieke kerk tegen deze resolutie?

Citaat:
Als het is om holebi's te onderdrukken dan komen de RKK en de moslimlanden inderdaad goed overeen. Toen Iran een paar homojongens executeerde protesteerden bijna alle Westerse landen, de Paus keek echter toe en gaf geen kik... Als Iran Christenen zou hebben geëxecuteerd, dan zou hij natuurlijk wel scherp gereageerd hebben. Het Vatikaan schat het leven van een christen dus hoger in dan het leven van een holebi...
De paus heeft die executie nooit goedgekeurd, dus wat u beweert is onzin. De paus kan immers niet op iedere specifieke executie reageren.

Bovendien is het niet omdat er geen berichtgeving is van kritiek, dat er ook geen kritiek is.

Citaat:
Met georganiseerde godsdienst op zich is er geen probleem. Er ontstaat wel een probleem waar georganiseerde godsdienst zich mengt met macht en politiek.

...

Zo'n georganiseerde godsdienst met politieke macht hoeft inderdaad niet op veel verdraagzaamheid te rekenen, ze is immers ook zelf niet verdraagzaam tegenover andere visies of levenswijzen...

...
Dat geldt niet enkel voor georganiseerde godsdiensten maar voor alle verenigingen met politieke macht.
Oud 13 september 2006, 16:01   #153
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Klopt...
Al zou hij volledigheidshalve er wel kunnen bijgezegd hebben dat als je je niet aan zijn regeltjes kan houden, je dan best wel een condoom gebruikt. Ik volg Danneels daarin wel een beetje: de "seksregels" van de RKK zijn gekend en wie ze volgt zal hoogstwaarschijnlijk geen AIDS krijgen, maar indien ze niet gevolgd worden, dan primeert het gebod "gij zult niet doden" en dan is het condoom ten zeerste aan te bevelen...

Hoe kan het Vaticaan nu ook maar iets zeggen over de huidige maatschappij.
die leven immers nog in de middel eeuwen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 16:02   #154
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Daar kan ik mee akkoord gaan, maar hoe verantwoordt dit de onverdraagzaamheid van de RKK, Islam en Jodendom tegenover andersdenkenden, holebi's, en vele anderen?
U heeft het niet over verdraagzaamheid want dat genieten ze vanwege de RKK sinds enige tijd al in overvloed. Wat u en de uwen willen is goedkeuring. Sorry, maar dat staat niet op het menu.
Oud 13 september 2006, 16:03   #155
Kim_F
Burger

Standaard

Citaat:
volgens mij heb je gelijk. Ik heb me nooit verdiept in de joodse geschriften, laat staan in de juridische consequenties ervan in landen waar die Joodse geschriften de rechtsstaat uitmaakten.....

Ik weet dus niet hoe Israel in dit geval juridisch omgaat met vb. echtscheidingen, alhoewel ik ooit een negatieve reportage daarover zag waarbij er evenzeer rare dingen naar boven kwamen.

Dit neemt niet weg dat ik de islamitische gebruiken een groter probleem acht voor onze samenleving dan de joodse, zelfs al passen de joden hun religie toe op privé zaken.

De reden is duidelijk: bij mijn weten zijn er geen joodse medeburgers aan het lobbyen om de joodse wetgeving hier ingang te laten vinden, worden er geen toegevingen gedaan om per definitie standaard joodse huwelijken onder joods recht te laten plaatsvinden, staan er geen rijen joodse inwijkelingen met huwelijkspapierke klaar aan onze grenzen, zijn er geen joodse werknemers die in allerlei bedrijven en zelfs openbare werkplaatsen gaan proceduren om krulletjes en keppeltjes te mogen dragen, zijn er geen joodse organisaties die de banken gaan verplichten om "joodse leningen" aan te gaan, zijn er geen joodse kinderen die constant met een taal achterstand op de school aankomen (in tégendeel!!!), is er geen "joods" overschot op de werkloosheidscijfers (zelfs geen onderverdeling! bij de RVA).

Met andere woorden: de joodse gemeenschap geeft geen enkele overlast op de huidige maatschappij (om het met een understatement te zeggen).
Kan U hetzelfde vertellen over de islamitische gemeenschap in de Europese maatschappij?

laten we misschien beginnen bij de criminaliteitscijfers (ho, sorry, niet beschikbaar)
misschien even over de relletjes (in Frankrijk? hier waren het "per toeval" allemaal geïsoleerde incidenten behalve twee rasechte SintNiklazenaars)
De afstudeercijfers? ho, sorry discriminatie
De werkloosheidscijfers? ho sorry discriminatie
De importhuwelijken? euh.... mensenrechten

komaan zeg!
Bent u er zich bewust van in welke handel méér dan de helft van de Joden in België actief zijn?
Of vindt u dit een stereotype/vooroordeel dat u niet hanteert?
Scheert u enkel moslims over dezelfde kam, maar geen christenen, joden, enzo?
Oud 13 september 2006, 16:04   #156
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan niets zeggen over de islam en het jodendom, maar de katholieke kerk is niet onverdraagzaam tegenover andersdenkenden, holebis. enz. Of hebt u bewijzen van het tegendeel?
Oud 13 september 2006, 16:05   #157
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Klopt...

Nogmaals, ik ben totaal geen adept van de RKK.

Maar als IK een beweging leidt die zegt dat je niet mag neuken buiten met één partner nadat IK (en mijn beweging en iedereen die er deel van uitmaakt) daarvan kond gedaan werd, hoef ik écht niet te zeggen dat degenen die zich niet aan mijn regels willen houden zich dan maar moeten houden aan andere regels (condoomgebruik) die ik dan "zou moeten" opstellen!?

Je mag niet doden, maar �*ls je het dan toch doet, doe het dan zachtjes en niet bloederig met een onthoofding?