Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Linkse Vogel?
1 1 9,09%
2 1 9,09%
3 1 9,09%
4 0 0%
5 2 18,18%
6 0 0%
7 0 0%
7,5 0 0%
8 0 0%
8,5 1 9,09%
9 2 18,18%
9,5 0 0%
10 3 27,27%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2007, 19:21   #141
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Rare principes heb jij.
Geloof mij, jodenhaat is er misschien niet maar de communisten verbannen, daarvoor haal je misschien een meerderheid.
Jij hebt heel rare hersenkronkels vrees ik, als het niet in je linkse kraam past, mag discriminatie niet, anders wel.
Communisme is alles behalve discriminatie! Maar jij bekijkt communisme alleen maar op de manier hoe dat Stalin het heeft gerealiseerd!!!! Ik ben ook compleet TEGEN Stalin. Het moet niet persé hoe stalin het heeft gedaan!
Oud 28 juli 2007, 19:23   #142
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Vind jij discriminatie en racisme dan niet onmenselijk? Indien jij dat niet vindt zou ik eerder vinden dat JIJ rare hersenkronkels hebt!

Laatst gewijzigd door Linkse Vogel : 28 juli 2007 om 19:23.
Linkse Vogel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 19:28   #143
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Toen ik 17 (in 1969) was, dus zo'n drie jaar ouder dan jij nu, was mijn jongenskamer volgeplakt met posters van Mao, Trotsky, Oom Ho, ja zelfs van Stalin.
Ik verkocht in de Wereldwinkel bestek dat gemaakt was van neergeschoten Amerikaanse vliegtuigen en ik was ervan overtuigd dat de wereldrevolutie voor de deur stond.
Ik ben niet 180 graden gedraad, maar wel een stuk realistischer geworden.
Desondanks vind ik jouw bijdragen helemaal niet slecht!

Hier een foto van het einde van de Vietnamoorlog, de vlag op de T54 tank is die van de Vietcong:

Oud 28 juli 2007, 19:36   #144
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Communisme is alles behalve discriminatie! Maar jij bekijkt communisme alleen maar op de manier hoe dat Stalin het heeft gerealiseerd!!!! Ik ben ook compleet TEGEN Stalin. Het moet niet persé hoe stalin het heeft gedaan!
Ik begin helemaal niet over Stalin.
Wat ik allemaal schrijf is een rechtstreekse reactie op jouw (in mijn ogen kinderlijke) uitspraken dat het VB maar dient verboden te zijn.
Oud 28 juli 2007, 19:50   #145
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooral Zonne-energie. Dat is dé energie van de toekomst. Het biedt zeer veel mogelijkheden. Op dit moment is het nog onefficiënt: 1,5 Watt per vierkante decimeter. Maar dat gaat net zoals met de computerchips. Op den duur kunnen ze misschien wel 20 Watt per dm² verkrijgen. En dan begint het een stuk gemakkelijker te gaan.
Helaas zal dat niet kunnen, momenteel zetten zonnecellen zo'n 15% van de energie uit het zonlicht om naar elektrische energie, theoretisch zou dit kunnen toenemen tot 100%, dat is dus slechts een verzesvoudiging en geen verveertienvoudiging zoals u wenst. In de praktijk zal die 100% echter nooit gehaald kunnen worden en zullen we eerder rond de 50% blijven steken, slechts een ruime verdrievoudiging en zelfs dat is nog toekomstmuziek.
Oud 28 juli 2007, 20:01   #146
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Helaas zal dat niet kunnen, momenteel zetten zonnecellen zo'n 15% van de energie uit het zonlicht om naar elektrische energie, theoretisch zou dit kunnen toenemen tot 100%, dat is dus slechts een verzesvoudiging en geen verveertienvoudiging zoals u wenst. In de praktijk zal die 100% echter nooit gehaald kunnen worden en zullen we eerder rond de 50% blijven steken, slechts een ruime verdrievoudiging en zelfs dat is nog toekomstmuziek.
Behalve als je ervan uitgaat dat je ook de zon nog een beetje harder kan zetten.
Beetje jammer dat het broeikaseffect enkel de temperatuur verhoogt en niet de lichtstraling . Anders was het ecologisch juist aan te raden om gewoon effe voort te doen.
Ernstiger : hangt de prijs van zonnecellen niet sterk af van het rendement? Ik mag toch aannemen dat zonnecelletjes van mijn kinderrekenmachientje een lager rendement hebben?

Laatst gewijzigd door evilbu : 28 juli 2007 om 20:02.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 20:25   #147
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik begin helemaal niet over Stalin.
Wat ik allemaal schrijf is een rechtstreekse reactie op jouw (in mijn ogen kinderlijke) uitspraken dat het VB maar dient verboden te zijn.
Ik heb dat helemaal niet gezegd! Ik heb gezegd dat een referendum daarover zou moeten beslissen... Ik ben voor de keuze van het volk.
Oud 28 juli 2007, 20:27   #148
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Nee... Liefst humaan en zacht. Ik haat uitwijzingsbevellen. Maar het belangrijkste is toch nog dat het eerlijk is. Ik vind het op dit moment nog steeds te streng. of niet humaan genoeg of zoiets.
Laat het ons zo zeggen, wat kies je: Rechtvaardig en streng of niet rechtvaardig en zacht?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 20:28   #149
evilbu

Standaard

Citaat:
Ik heb dat helemaal niet gezegd! Ik heb gezegd dat een referendum daarover zou moeten beslissen... Ik ben voor de keuze van het volk.
Dat is hetzelfde, van jou mag het volk dus beslissen welke partijen verboden moeten worden?
Nou, mooi, zelfs in Turkije is men soepelder.
Oud 28 juli 2007, 20:30   #150
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
ja, dat is inderdaad wel een smerige vraag ja! Op een meisje. Waarom: dat is te moeilijk om dat uit te leggen
Je bent door mijn test geslaagd. Het is logisch dat je voor een meisje kiest alleen Raf zou voor een jongen kiezen maar die wil dan ook alleen maar homo zijn om in de belangstelling te staan.

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 20:32   #151
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Je bent door mijn test geslaagd. Het is logisch dat je voor een meisje kiest alleen Raf zou voor een jongen kiezen maar die wil dan ook alleen maar homo zijn om in de belangstelling te staan.
Ja zodat hij direct naar de mods kan hollen en al
Oud 29 juli 2007, 05:59   #152
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Merci. Dan ben ik het er niet compleet mee eens. Werkloosheidsuitkeringen en ocmw moeten blijven. Er zijn nu eenmaal een heleboel mensen die ontrechtvaardig geen job hebben. Wat ik wel goed zou vinden is dat het de twee systemen naast elkaar zouden bestaan en elkaar aanvullen. En eeuh... Ik hoop dat die 5 euro netto is? Ik zou die dan toch nog net iets hoger willen zien liggen. Op €8 bijvoorbeeld. Want als je zelfs 40 uur (en dan werk je heel veel...)werkt zou je maar €800 krijgen en dat is nog steeds onder de Europese armoedegrens. Als je ziet dat sommige mensen zonder te werken duizende euros per week verdienen... Geef eens wat voorbeelden van die diensten?
Indien werkbekwame uitkeringstrekkers hun moreel verwerpelijke passieve uitkering zouden kunnen aanvullen met een prestatiegerichte gemeenschapsdienstvergoeding, dan zou een aanzienlijk deel van die uitkeringstrekkers mogelijkerwijze geneigd zijn zich te nestelen in een dergelijke situatie en nog minder geneigd zijn een gewone job te zoeken.

Indien werkloosheidsuitkeringen (evenals alle andere passieve uitkeringen aan werkbekwamen zonder werk, zoals bv. het OCMW-leefloon) daarentegen kort en goed zouden worden afgeschaft en zouden worden vervangen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij gemeenschapsdienstpresteerders enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst, dan zouden ook de wat minder aantrekkelijke en de ronduit onaantrekkelijke vacatures ingevuld geraken daar de uurlonen voor dergelijke jobs hoger liggen dan 5 euro.

Het doet me ten zeerste plezier dat u die 5 euro gemeenschapsdienstuurvergoeding wat aan de lage kant vindt. Een eerder lage gemeenschapsdienstuurvergoeding moet gezien worden als een extra stimulans om zo kort mogelijk gebruik te maken van een dergelijk noodsysteem en zo vlug mogelijk op zoek te gaan naar een gewone job en desnoods voorlopig een onaantrekkelijke job aan te nemen.

Enkele voorbeelden van mogelijke gemeenschapsdienst :
- straatvegergemeenschapsdienst;
- afvalsorteringsgemeenschapsdienst;
- (hulp)kinderopvanggemeenschapsdienst;
- hulpcontrolegemeenschapsdienst;
- huishoudhulpgemeenschapsdienst;
- verkeersregelingsgemeenschapsdienst;
- hulpbejaardenhelpersgemeenschapsdienst;
- boerenknechtengemeenschapsdienst;
- fietsenstallingsbewakingsgemeenschapsdienst;
- spierkrachtenergieproductiegemeenschapsdienst;
- onkruidverdeldingsgemeenschapsdienst;
- zwerfvuilopruimingsgemeenschapsdienst;
- strijkgemeenschapsdienst.
Wellicht zijn er nog vele andere gemeenschapsdienstmogelijkheden.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 29 juli 2007 om 06:22.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 11:47   #153
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Laat het ons zo zeggen, wat kies je: Rechtvaardig en streng of niet rechtvaardig en zacht?
Dan nog liever het eerste.
Oud 29 juli 2007, 12:23   #154
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Dus dan heb jij er geen probleem mee dat het volk een referendum zou mogen houden over het al dan niet toestaan van communistische organisaties/partijen?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 19:31   #155
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou wel eens kunnen kloppen.
Burgerlijk ingenieur en economie, daar zitten de echte rechtse rakkers. Wanneer de PVDA binnenviel bij hen in 2003 om te vragen om te protesteren tegen de invasie in Irak, gingen ze met honderden naar buiten. Waarna dertig man met die mannen van de PVDA meeging, de rest ging studeren of op café
Burgelijk Ingenieur, das zoiets als de TU's in Nederland.

Naar mijn ervaring zitten daar nogal veel SP en Groenlinks stemmers....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 21:10   #156
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Ik kan jullie nu al verklappen dat de volgende forumsessie er één is om duimen en vingers van af te likken, Linkse Vogel heeft namelijk Jazeker als zijn opvolger gekozen!

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 21:11   #157
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Ik kan jullie nu al verklappen dat de volgende forumsessie er één is om duimen en vingers van af te likken, Linkse Vogel heeft namelijk Jazeker als zijn opvolger gekozen!

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 21:46   #158
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Burgerlijk ingenieur en economie, daar zitten de echte rechtse rakkers.
Tijdens m'n studies eens een peiling qua partijvoorkeur gelezen. De burgerlijk ingenieurs waren allemaal VLD'ers. Wij burgerlijk ingenieur-architecten waren grotendeels SP.a'ers en Groen!'en.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 22:34   #159
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Tijdens m'n studies eens een peiling qua partijvoorkeur gelezen. De burgerlijk ingenieurs waren allemaal VLD'ers. Wij burgerlijk ingenieur-architecten waren grotendeels SP.a'ers en Groen!'en.
Dat verbaast me ook niets. Ik heb zelf ook in de plateau rondgelopen : je pikt die "archies" er zo uit : hun kliekjes bevatten een veel hoger percentage meisjes, er zitten meer "alterno's" tussen (en als ze rondlopen met zo een grote buis om tekeningen in op te bergen is het natuurlijk nog gemakkelijker ). Ze zijn helemaal anders.

Laatst gewijzigd door evilbu : 29 juli 2007 om 22:34.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 05:57   #160
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be