Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2009, 14:10   #161
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
In '41 begon de uitvoering ervan. Of denk je dat zo'n grootschalige operatie even "rap rap" een week voordien werd beslist ?? T'is ongelooflijk hoe jij dat collaboratie-crapule in bescherming blijft nemen.
In Juni 41 beslist op de Wahnsee-conference als ik me niet vergis.

En ik neem niemand in bescherming, ik zeg dat de Vlaming niets te verwachten heeft van belgie, toen niet en nu niet.

En als jij denkt dat de Vlaming de morele plicht had van de Belgische dwingeland te verkiezen boven de Duitse, dan ben je volledig het noorden kwijt.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 november 2009 om 14:11.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 14:13   #162
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Wijs me nu aan waar ik de collaboratie rechtvaardig?
Hallo Geert?

Hallo...
Oud 18 november 2009, 14:22   #163
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Juni 41 beslist op de Wahnsee-conference als ik me niet vergis.

En ik neem niemand in bescherming, ik zeg dat de Vlaming niets te verwachten heeft van belgie, toen niet en nu niet.

En als jij denkt dat de Vlaming de morele plicht had van de Belgische dwingeland te verkiezen boven de Duitse, dan ben je volledig het noorden kwijt.
NIETS verrechtvaardigde een samenwerking met het moorddadige Nazi-Duitsland. Staf De Clercq vertoefde tussen 1936 en 1940 trouwens meer in Berlijn dan in Kester. En de Jodenvervolging begon reeds in 1938 . Dus maak je niet belachelijk door te zeggen dat hij niet op hoogte zou zijn geweest van Duitsland's plannen.

Laatst gewijzigd door Pietje : 18 november 2009 om 14:23.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 14:26   #164
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Hallo Geert?

Hallo...
Niet belachelijk doen hé, je moet al over een verregaande mentale souplesse beschikken om te beweren dat jouw "Dus je verwacht van de Vlaming dat hij het misdadige anti-Vlaamse Belgische regime terug aan de macht bracht?" niet als een rechtvaardiging van de collaboratie bedoeld was.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 14:31   #165
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus maak je niet belachelijk door te zeggen dat hij niet op hoogte zou zijn geweest van Duitsland's plannen.
Het is uw stelling dat alhoewel de endlosung maar in Juni 41 maar beslist wordt De Clercq dat al wist in 1938.

Bewijs het.

Ik ken uw taktieken wel hoor, de vervolging van 1938 even gelijk stellen aan endlosung van 1941 en alle Vlamingen zijn schuldig. Grapjas.
Oud 18 november 2009, 14:32   #166
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Niet belachelijk doen hé, je moet al over een verregaande mentale souplesse beschikken om te beweren dat jouw "Dus je verwacht van de Vlaming dat hij het misdadige anti-Vlaamse Belgische regime terug aan de macht bracht?" niet als een rechtvaardiging van de collaboratie bedoeld was.
Uw fantasieên lopen uit de hand vriend. Ik heb over de calloboratie niet gesproken dus stop met uw woorden in mijn mond te leggen, u bent intellectueel oneerlijk.
Oud 18 november 2009, 14:36   #167
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Uw fantasieên lopen uit de hand vriend. Ik heb over de calloboratie niet gesproken dus stop met uw woorden in mijn mond te leggen, u bent intellectueel oneerlijk.
Even recapituleren, zodat het voor iedereen duidelijk wordt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Achteraf praten is altijd makkelijk, maar op het ogenblik van 1940, was de keuze ofwel samenwerken met de Duiters of wel meegaan met het Belgisch verzet. De keuze om samen te werken met de Duitsers was op dat ogenbik de enige juiste keuze. Men wist weliswaar niet goed waaraan met zich kon verwachten met Duitsland, maar met België wist men dat wel heel goed, onderdrukking. Dus de keuze voor Duitsland was op dat ogenblik terecht. Het waren geen helderzienden hé, niemand kon voorzien dat Duitsland de oorlog zou verliezen. Duitsland had eigenlijk die oorlog nooit mogen verliezen. Het is de fout van Hitler zelf dat ze verloren hebben. Ze mochten nooit het Oostfront geopend hebben, toch niet alvorens het Verenigd Koninkrijk gevallen was. En dan nog, ik zou Stalin zelf uit zijn kot hebben gelokt en zeker niet als eerste hebben aangevallen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
op dat moment wisten ze wel al dat de joden vervolgd werden. maw, als ze wat verstand hadden gehad en vooral wat menselijkheid, hadden ze voor een Vlaams verzet gekozen.
Citaat:
Dus je verwacht van de Vlaming dat hij het misdadige anti-Vlaamse Belgische regime terug aan de macht bracht?

Is dat werkelijk uw gedacht?

Is dat uw ernstige mening?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 14:37   #168
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is uw stelling dat alhoewel de endlosung maar in Juni 41 maar beslist wordt De Clercq dat al wist in 1938.

Bewijs het.

Ik ken uw taktieken wel hoor, de vervolging van 1938 even gelijk stellen aan endlosung van 1941 en alle Vlamingen zijn schuldig. Grapjas.
Niet alle Vlamingen uiteraard, enkel de VNV-ers en "De Vlag-adepten" van Jef Van de Wiele.
Oud 18 november 2009, 14:38   #169
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Even recapituleren, zodat het voor iedereen duidelijk wordt...
Stop met uw spelletjes, ik heb niets te maken met wat andere mensen hier gepost hebben.

Stop met me woorden in de mond te leggen u bent intellectueel oneerlijk.
Oud 18 november 2009, 14:39   #170
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stop met uw spelletjes, ik heb niets te maken met wat andere mensen hier gepost hebben.

Stop met me woorden in de mond te leggen u bent intellectueel oneerlijk.
Nee, je bent jezelf in een knoop aan het lullen
Oud 18 november 2009, 14:39   #171
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alle Vlamingen uiteraard, enkel de VNV-ers en "De Vlag-adepten" van Jef Van de Wiele.
Schuldig aan de collaboratie ja, niet aan de uitroeing van de Joden.
Oud 18 november 2009, 14:41   #172
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, je bent jezelf in een knoop aan het lullen
Toon jij me dan waar in mijn post ik de collaboratie goedpraat.

En kom niet af zoals Geert C met een eigen interpretatie.

Toon het me in mijn post.

Het gaat je niet lukken want het staat er niet dus de enige die hier in de knoop ligt ben jij.
Oud 18 november 2009, 14:42   #173
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schuldig aan de collaboratie ja, niet aan de uitroeing van de Joden.
maar dat maakte deel uit van hun collaboratie, ze zijn dus minstens schuldig aan "medewerking aan". Is die collaboratie trouwens gestopt na "1941" ???
Oud 18 november 2009, 14:47   #174
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar dat maakte deel uit van hun collaboratie, ze zijn dus minstens schuldig aan "medewerking aan". Is die collaboratie trouwens gestopt na "1941" ???
De Vlaamse collaboratie bestond uit joden uitroeien, dat geloof je toch zelf niet?
Oud 18 november 2009, 14:47   #175
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toon jij me dan waar in mijn post ik de collaboratie goedpraat.

En kom niet af zoals Geert C met een eigen interpretatie.

Toon het me in mijn post.

Het gaat je niet lukken want het staat er niet dus de enige die hier in de knoop ligt ben jij.
maar dus volgens jou is het beter mee te helpen met het uitroeien van gehele bevolkingsgroepen dan in het Belgisch verzet daartegen te gaan?
Oud 18 november 2009, 14:49   #176
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar dus volgens jou is het beter mee te helpen met het uitroeien van gehele bevolkingsgroepen dan in het Belgisch verzet daartegen te gaan?
Stop jij ook maar met me woorden in mijn mond te leggen of toon me waar ik dat zeg.

De Vlaming had niet de morele plicht van de Belgische dwingelandij te verkiezen boven de Duitse.
Oud 18 november 2009, 14:51   #177
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vlaamse collaboratie bestond uit joden uitroeien, dat geloof je toch zelf niet?
het maakte deel uit vh geheel. En zowel het VNV als later "De Vlag" was antisemitisch genoeg om hun medewerking niet te staken . Collaboreren met een moorddadig regime, maar achtreraf komen verklaren dat ze niet akkoord zouden zijn geweest met een "onderdeel" van dat regime, is zever in pakskes.
Oud 18 november 2009, 14:52   #178
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stop jij ook maar met me woorden in mijn mond te leggen of toon me waar ik dat zeg.

De Vlaming had niet de morele plicht van de Belgische dwingelandij te verkiezen boven de Duitse.
boven de Duitse niet, dat is waar. boven die van de nazi's, dat wel.
Oud 18 november 2009, 14:54   #179
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
boven de Duitse niet, dat is waar. boven die van de nazi's, dat wel.
Ja, dat weten we nu maar dat wist men niet in 40.
Oud 18 november 2009, 14:55   #180
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het maakte deel uit vh geheel. En zowel het VNV als later "De Vlag" was antisemitisch genoeg om hun medewerking niet te staken . Collaboreren met een moorddadig regime, maar achtreraf komen verklaren dat ze niet akkoord zouden zijn geweest met een "onderdeel" van dat regime, is zever in pakskes.
Ach kom Pietje, Vlaanderen verantwoordelijk stellen voor de endlosung is gewoon belachelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be