![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar het is niet realistisch. Auto's zijn ook gevaarlijk. Zelfs de beste chauffeur kan door dom toeval ooit eens iemand doodrijden, zelfs al is hij een super chauffeur. Elk jaar vallen duizenden slachtoffers, ook door recreatief autogebruik. Toch wordt de auto niet verboden voor recreatief gebruik. Wat we wel doen is een systeem uitwerken waarbij onverantwoordelijke gebruikers gestraft worden. Een systeem van verzekeringen zodat er altijd iemand is die kan betalen bij schadeclaims. En de goeie chauffeurs die laat je met rust. Dat mensen drugs nemen heeft een reden, het is even elementair als eten en seks. Dus het gaat nooit, nooit, nooit lukken om dit gedrag om te buigen. Je kan alleen maar zorgen dat mensen zo goed mogelijk geïnformeerd zijn en hopen dat ze zich gedragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 01:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En geloof me nu, er waren er daar bij die het werkelijk bijna verniet deden. Sommigen onder hen waren reeds tevreden als ik daar een grietje liet langs gaan, begrijp je? Dat kost immers twee keer niets, en in ruil brachten die een pak binnen dat je niet gelooft. Betrouwbare mensen die cipiers.
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 01:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||||
Minister
|
![]() [quote=eno2;5856514]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar "duurzaam" af en toe eens... daar gaat niemand last van hebben. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat denk ik niet. Gevangenis =/= maatschappij.
Kijk naar alcohol, vrij voor iedereen, maar niet in de gevangenis. Zelfs al worden drugs vrij in gebruik, in de gevangenis zal het niet zo lopen. Alcohol en drugs - in al haar vormen, zal steeds veel geld opbrengen in de gevangenissen.
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Minister
|
![]() Wat ik zeg is dat ge wsl beter af zijt met een lijn coke als ge het nodig hebt, dan met u lam te leggen met sommige slaappillen. Als alles wat gij "drugs" noemt --stel-- ooit echt totaal onbeschikbaar zou worden, dan gaan mensen gewoon alledaagse zaken beginnen verkeerd te gebruiken met alle gevolgen vandien: pillen, hoestsiropen, kamerplanten, zelfs bepaalde keukenkruiden kunt ge als drug gebruiken of als drugprecursor aanwenden... En tegen dat die merkbaar psychoactief worden zitten die WAY in de gevarenzone.
Mooiste voorbeeld -> krokodil. Wordt ook uit legale hoestpillen gemaakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gevangenis is een wereld op zichzelf, en ook al zou in de maatschappij drugs niet meer strafbaar zijn, in de gevangenis zullen ze wel strafbaar zijn. Ik weet wel, iemand die er niet gezeten heeft kan zich dat allemaal moeilijk voorstellen, ze geloven ook niet altijd de fratsen die je daar meemaakt. Ik herinner me iemand die zijn burgerkousen had gewassen in de pompbak op zijn cel, omdat ze stonken en hij de dag erna in zijn burgerkledij voor de rechtbank moest verschijnen. Hij werd daarmee gepakt, en kreeg ontsnappingspoging aan zijn been. En je denkt dan, ontsnappen is niet strafbaar, maar dat klopt maar ten dele, ze maken je dan het leven zuur. Je doet dan ook einde straf inplaats van vrij te komen op 1/3. Zes maand geen bezoek en niet meer telefoneren, gewoon om je te koeioneren.
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() Ik vraag niet naar de wettelijke bepalingen, ik vraag naar het nut van het vervolgen van consumenten. We besteden daar immers wel wat geld en middelen aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
reguleren voorschrijven hoe (een activiteit) moet verlopen `Gokken is in Nederland streng gereguleerd.` Gevonden op http://www.woorden.org/woord/reguleren Citaat:
Ik weet wel dat consumptie bij wet verboden is, ik wil weten waarom. Citaat:
Ik weet wel dat dit een hardnekkige mythe is, maar waarop is ze gebaseerd? Puur gokwerk, of is er een basis? Citaat:
Indien iedereen zich aan het verbod houdt zijn er inderdaad geen nadelen, maar ik moet je ontgoochelen; de realiteit is anders. Niet iedereen houdt zich daaraan, en er zijn wel nadelen voor de maatschappij. Maar jij negeert liever de realiteit. |
||||||
![]() |
![]() |