![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt mij logisch dat hij die ook kan stopzetten bij de bank die hij toelating gaf. Of gaat ge ook de leverancier zelf domicilieringen laten nemen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen énkel.
De betreffende bedrijven echter..... Mijn buurvrouw is op het ogenblik niet bereikbaar. Zogauw dat wel het geval is zoek ik haar op om nog eens te informeren naar de problemen die zij had met Electrabel. Voor zover ik mij herinner hebben die meer dan een jaar aangesleept. Ze kreeg facturen toegestuurd op iemand's naam die daar nooit gewoond heeft, en die ze van haar noch pluimen kent. Facturen die ook veel en veel hoger uitvielen dan wat de andere appartementsbewoners aangerekend wordt door Electrabel. Mijn buurvrouw heeft hemel en aarde bewogen om die vergissing recht gezet te krijgen. Hopelijk had ze geen domiciliëring lopen bij Electrabel.....
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik mij herinner was dat vroeger niet nodig. Je stapte gewoon naar de bank en vroeg voor welk bedrijf, en vanaf welke datum, je een domiciliëring wilde. Een domiciliëring weer opzeggen was even eenvoudig. Mijn vertrouwen in Telenet is behoorlijk groot. Telenet telt nogal wat Nederlandse bazen en medewerkers. Zij sturen je niet van het kastje naar de muur als je om hulp of inlichtingen vraagt, zoals dat maar al te vaak het geval is met Belgische overheidsbedrijven. Dat vertrouwen heb ik evenmin ten aanzien van Electrabel. Wetend dat Electrabel nu al met SEPA werkt, en ik de domiciliëring die ik daar heb lopen nu al niet meer via de bank kan ongedaan maken, zal ik al VOOR 1 februari het nodige doen om die domiciliëring te annuleren. Die van Telenet daarentegen zal ik laten wat ze nu is, of begin volgend jaar zal worden.
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik blijf domiciliëringen een gemak vinden.
Maar toch ga ik eens aan mijn bank vragen naar het waarom precies dat ik mijn domiciliëring niet meer mag opzeggen. Dat moet voor hen toch een kleine moeite zijn; het systeem verwittigt automatisch de andere bank, en die verwittigt automatisch de leverancier van de factuur. Ik vind het 'leuk' dat ik tot acht weken na betaling, simpelweg, zonder reden op te geven, mijn centen teruggestort krijg. Maar voor de banken moet dat toch wel wat administratie vergen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 28 augustus 2013 om 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de draad helemaal gelezen, jongen, en ik kan alleen maar vaststellen dat er een paar mensen - met jou op kop - aanstellerig en paniekerig reageren op iets wat eigenlijk een bijkomende bescherming voor de consument betekent. Gelukkig zitten hier ook nog wat verstandige mensen die zich niet door jouw paniekzaaierij laten opjutten. Ik zie nog steeds het probleem niet. Betrouw jij het zaakje niet? Dan zeg je toch lekker al je domiciliëringen op vóór 2014! En presto: probleem opgelost!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee. In de hele draad geen enkele valabele en geloofwaardige reden te vinden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=156 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=157 Electrabel gaat immers ten onrechte door als een betrouwbaar bedrijf. Ik zal het eerst gewoon via een mail proberen. Mét de reden van opzeg. Als dat niet lukt zal ik het via een aangetekende brief doen, zoals Test Aankoop aanbeveelt. Lukt ook dat niet dan probeer ik de betalingen via de bank te BLOKKEREN. Desnoods geef ik de bank opdracht om alles wat op mijn vaste rekening komt ONMIDDELIJK naar mijn spaarrekenig over te hevelen zodat er geen cent meer op mijn rekening staat om te KUNNEN afhalen door Electrabel.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 augustus 2013 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vertrouwen in Telenet is trouwens heel wat minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij slaagt er toch telkens maar weer in jezelf compleet voor schut te zetten als het om financiële thema's gaat. Een tijdje terug kwam je hier af met het geniale idee om landbouwgrond te kopen en dit later te verkopen als bouwgrond, tot enkele forummers je wezen op de onzin daarvan. Nu lees je hier een artikel over domiciliëringen compleet verkeerd en je blijft bij hoog en laag je eigen misverstand verdedigen. Iedereen kan zich vergissen, maar zo halstarrig blijven vasthouden aan je eigen kemels is simpelweg zielig.
Laatst gewijzigd door Savatage : 28 augustus 2013 om 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jongetje, quasi iedereen in deze thread heeft je het al proberen uit te leggen. Hysterisch blijven krijsen naar mensen dat ze mis zitten helpt je niet vooruit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meerderheid van de reacties hier heeft jou soort en de Rafkes lik op stuk ivm dit onderwerp. Laatst gewijzigd door giserke : 28 augustus 2013 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dan ben ik nog gestopt na de eerste 2 pagina's. Wordt het je nu al wat duidelijker? |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen Telenet mij, via mail, op de hoogte bracht dat mijn nieuwe pack geregeld was werd eveneens het nodige meegestuurd om een domiciliëring te regelen. Een blad dus dat ik moest uitprinten, invullen en afleveren aan mijn bank. Ik heb niet gevonden hoe ik dat via pc-banking kon regelen. Deze draad gaat echter niet over het activeren van nieuwe domiciliëringen maar over de EU-regelgeving waaronder ALLE domiciliëringen vanaf begin volgend jaar zullen vallen. Er zijn daar serieuze nadelen aan. Inplaats van meteen in te gaan op wat Giserke schrijft ben ik eerst poolshoogte gaan op mijn bank. Daar viel voor het eerst het woord SEPA, alsook het feit dat ik met mijn domiciliëring bij Electrabel NU AL onder die regelgeving val. SEPA betekent: Sinle Europ Payments Area. Het is Europa die ons normen oplegt die niet wij, maar Europa als nuttig en gewenst ziet. Iedereen doet daar maar mee wat hij wil, maar IK zie dat zonder CEPA een eenvoudige muisklik volstaat om een domiciliëring ongedaan te maken. Mét SEPA volstaat zelfs voor bepaalde, toch als "gerenomeerd" bekend staande bedrijven, zelfs geen aangetekend schrijven. Zulke bedrijven bedank ik liever voor onbewezen diensten.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 augustus 2013 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de elfendertig andere posters negeer je gewoon? Laatst gewijzigd door giserke : 28 augustus 2013 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |