Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2013, 18:11   #161
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
De laatste keer dat ik iemand heb oprecht horen zeggen dat partijleden de baas zijn was door een gemeenteraadslid in Ronse, nu schepen, van de groenen. Hij begreep niet waarom iedereen begon te lachen.
Hij speelt in ons lokaal theater de rol van Kristus. (I shit you not)
http://stefvancaeneghem.blogspot.be/...-kantelde.html

Schoof, er is geen enkele partij waar de macht zo centraal in handen van één man zit als bij jullie. Hij IS de baas.
Waarschijnlijk hebt U nog nooit deelgenomen aan een N-VA leden congres
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 18:14   #162
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Waarschijnlijk hebt U nog nooit deelgenomen aan een N-VA leden congres
Is Peterke nu nog altijd bezig ja?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 18:24   #163
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De laatste keer dat ik iemand heb oprecht horen zeggen dat partijleden de baas zijn was door een gemeenteraadslid in Ronse, nu schepen, van de groenen. Hij begreep niet waarom iedereen begon te lachen.
Hij speelt in ons lokaal theater de rol van Kristus. (I shit you not)
http://stefvancaeneghem.blogspot.be/...-kantelde.html

Schoof, er is geen enkele partij waar de macht zo centraal in handen van één man zit als bij jullie. Hij IS de baas.
Natuurlijk is Bart de baas, daar is geen discussie over.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 18:58   #164
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk is Bart de baas, daar is geen discussie over.
voil�*, en als het er op aan komt, volgt zowel congres als partijraad hem blindelings, gewoon omdat er zonder hem geen partij meer is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 20:13   #165
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Arm Peterke, zo venijnig omdat De Wever "baas" is in de partij waarvan je zélf toegeeft dat ze alles aan hem te danken heeft...

Ik heb toch toegegeven dat De Wever baas is binnen zijn partij? Dat zou er nog aan tekort komen, na wat hij voor zijn partij deed, en doet.
Ik heb ook niet de indruk dat De Wever de dictator moet uithangen om zijn mensen op zijn hand te krijgen, en te houden. Dat iets goed en helder uitleggen volstaat om zijn doel te bereiken bewijst De Wever niet alleen binnen zijn eigen partij. DAARMEE heeft hij ze trouwens zo groot gemaakt.

Was Di Rupo trouwens minder "baas" als partijvoorzitter dan De Wever?
Is Tobback minder baas in zijn partij?
Liet Beke er zich toe dwingen om "niet zonder de N-VA" in een federale regering te stappen? Was iedere tsjeef even enthousiast als Beke om een regering te vormen waarin niet eens de helft van de grootste bevolkingsgroep vertegenwoordigd wordt?

Ik geef je zelfs geen ongelijk dat De Wever zijn gelijke niet heeft in zijn partij. Maar ook daarbuiten is het hard zoeken....
Geef toe dat dit "probleem" zich niet stelt voor Beke (en zijn voorgangster), Tobback (en zijn voorgangster), of Rutten (en haar voorganger).

Wat de dwang van partijvoorzitters betreft kan je krachtiger voer vinden bij Verhofstadt, Dehaene en Tobback senior dan bij De Wever. Om over de Franstalige partijvoorzitters te zwijgen...
Ik vrees dat je de voorgaande berichten wellicht een ietsiepietse te snel hebt gelezen en daardoor de essentie heb gemist.
Punt van discussie tussen mij en Schoof is dat hij zegt dat de leden zullen bepalen wie wat doet (of BDW burgemeester blijft, of zoals zijn partij smeekt wil minister-president worden). Schoof zegt dat de partaai daarin beslist, en ik moet daar eens goed mee lachen. Heel die partij draait rond hem, moest hij morgen beslissen van zich terug te trekken in een klooster of bij de paters trappisten dan stort n-va ineen.
En neen, ik geloof totaal niet dat die man zo dwaas is om zich door een club meelopers te laten forceren tot eender wat.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 12:56   #166
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Alleen Vlaams-nationalisten zijn goed geïnformeerde burgers, met andere woorden...
U draait oorzaak gevolg om. Niemand IS vlaams nationalist. Je wordt het en dat NADAT je je geinformeerd hebt. Ik ben niet te beroerd om te stellen dat ik er ooit nog in geslaagd ben om voor Leterme te stemmen. Ik wist weinig van politiek af en die man kon het als minister president goed uitleggen. Nadat het bedrog aan het licht kwam ben ik me goed beginnen informeren en ben ik erop uitgekomen dat stemmen op CD&V, SPA en Open VLD te belachelijk voor woorden is, maar ik begrijp wel dat er veel mensen zijn die er op stemmen vanwege desinteresse.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 15:27   #167
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiscoman Bekijk bericht
Zijn vrouw, is dat ook deel van de goednieuws-show?
triestig dat ze al familieleden moeten opvoeren waar de leider zich achter kan verstoppen
Triestig dat er lieden zijn die niets anders dan dergelijke hatelijke nonsens kunnen spuien! BDW maakt veel los bij lieden die vrezen dat er wat zou kunnen veranderen! Vooral diegenen die op een of andere manier profiteren van de huidige toestanden...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 15:40   #168
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
En dan?
Dat de Vlamingen die 16 miljard maar onder hun eigen burgers verdelen of voor hen gebruiken. Zelfde opmerking: en dan?
Zoals het al decennia gaat in dit zogezegd "landje" kunnen we dit echt geen land noemen maar een verplicht samengaan van burgers die weinig of niets met elkaar te maken hebben, en dit sinds 1830, door andere landen beslist in de toenmalige context van "bufferland"!
Waarom moeten wij niet betalen voor de Engelsen, de Duitsers, de Nederlanders enz maar wel voor de Walen en de Franstalige inwoners van Brussel??? Zij hebben precies ook niet veel met ons te maken tenzij over wat er voor hen te verdienen is? Om te betalen zijn we Belgen, voor de rest zijn we flamins of flamingants, racisten en facisten en nazi's enz

Laatst gewijzigd door andev : 21 oktober 2013 om 15:43.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 16:02   #169
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
voil�*, en als het er op aan komt, volgt zowel congres als partijraad hem blindelings, gewoon omdat er zonder hem geen partij meer is.
Toch niet hoor, wij zijn zeer kritisch als we moeten stemmen.
Natuurlijk weet Bart als geen ander wat hij door de partijraad krijgt en wat niet.
Oud 21 oktober 2013, 16:02   #170
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk weet Bart als geen ander wat hij door de partijraad krijgt en wat niet.
Oud 21 oktober 2013, 16:02   #171
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 21 oktober 2013, 16:03   #172
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 21 oktober 2013, 16:04   #173
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je de voorgaande berichten wellicht een ietsiepietse te snel hebt gelezen en daardoor de essentie heb gemist.
Punt van discussie tussen mij en Schoof is dat hij zegt dat de leden zullen bepalen wie wat doet (of BDW burgemeester blijft, of zoals zijn partij smeekt wil minister-president worden). Schoof zegt dat de partaai daarin beslist, en ik moet daar eens goed mee lachen. Heel die partij draait rond hem, moest hij morgen beslissen van zich terug te trekken in een klooster of bij de paters trappisten dan stort n-va ineen.
En neen, ik geloof totaal niet dat die man zo dwaas is om zich door een club meelopers te laten forceren tot eender wat.
Het gebeurt in onderling overleg, net zoals in andere partijen.
Oud 21 oktober 2013, 16:05   #174
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat de Vlamingen die 16 miljard maar onder hun eigen burgers verdelen of voor hen gebruiken. Zelfde opmerking: en dan?
Zoals het al decennia gaat in dit zogezegd "landje" kunnen we dit echt geen land noemen maar een verplicht samengaan van burgers die weinig of niets met elkaar te maken hebben, en dit sinds 1830, door andere landen beslist in de toenmalige context van "bufferland"!
Waarom moeten wij niet betalen voor de Engelsen, de Duitsers, de Nederlanders enz maar wel voor de Walen en de Franstalige inwoners van Brussel??? Zij hebben precies ook niet veel met ons te maken tenzij over wat er voor hen te verdienen is? Om te betalen zijn we Belgen, voor de rest zijn we flamins of flamingants, racisten en facisten en nazi's enz
Een dikke twee

2
Oud 21 oktober 2013, 16:16   #175
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U draait oorzaak gevolg om. Niemand IS vlaams nationalist. Je wordt het en dat NADAT je je geinformeerd hebt. Ik ben niet te beroerd om te stellen dat ik er ooit nog in geslaagd ben om voor Leterme te stemmen. Ik wist weinig van politiek af en die man kon het als minister president goed uitleggen. Nadat het bedrog aan het licht kwam ben ik me goed beginnen informeren en ben ik erop uitgekomen dat stemmen op CD&V, SPA en Open VLD te belachelijk voor woorden is, maar ik begrijp wel dat er veel mensen zijn die er op stemmen vanwege desinteresse.
En jij ziet een verschil tussen NVA en de andere partijen?
Ik eerlijk gezegd niet. Bij de vorige regionale verkiezingen beloofde de NVA aan de Vlaamse kiezer het volgende te realiseren:
- een "kindpremie"
- voor iedere Vlaming een "hospitalisatieverzekering"
- een "Vlaams energieagentschap" als tegenhanger van electrabel.
Nu ruim 5 jaar later is daar nog niks komma niks van gerealiseerd.
Dus wie geloofd de verkiezingspraatjes van de NVA nog?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 16:18   #176
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
En jij ziet een verschil tussen NVA en de andere partijen?
Ik eerlijk gezegd niet. Bij de vorige regionale verkiezingen beloofde de NVA aan de Vlaamse kiezer het volgende te realiseren:
- een "kindpremie"
- voor iedere Vlaming een "hospitalisatieverzekering"
- een "Vlaams energieagentschap" als tegenhanger van electrabel.
Nu ruim 5 jaar later is daar nog niks komma niks van gerealiseerd.
Dus wie geloofd de verkiezingspraatjes van de NVA nog?
Ondertussen heeft de crisis toegeslagen in Vlaanderen en omstreken. Als je dan keuzes moet maken, dan kan je best geen nieuwe initiatieven nemen. We zijn daar zelf niet gelukkig om, maar wij zetten tenminste de tering naar de nering.
Oud 21 oktober 2013, 16:46   #177
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Heb het in een andere discussie ook al gezet. Hebben de VB-bashers van weleer uit het verleden niet geleerd dat constant afgeven op één partij vaak contraproductief werkt?
daarom word er nu op 2 partijen gebasht.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 17:01   #178
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Inderdaad
Oud 21 oktober 2013, 17:11   #179
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
En dat is even onproduktief als dom.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 21 oktober 2013 om 17:12.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 17:20   #180
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En dat is even onproduktief als dom.
Natuurlijk, het is wel een andere taktiek.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be