Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: vrouw aan de haard
NEEN 28 57,14%
ja, vast inkomen tussen de 0 en 500€ 3 6,12%
ja, vast inkomen tussen 500€ en 1000€ 6 12,24%
ja, inkomen volgens gezinstoestand 16 32,65%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2006, 00:43   #161
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht

ik deel mijn haard niet. allez, toch ni met andere vrouwen.
Kom nu, ik zei dat er plaats was voor iedereen.

Jullie zullen toch met elkaar moeten leren leven...

Oud 11 januari 2006, 00:44   #162
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
8)
dat lijkt me al stukken beter al bespeur ik een lichte vorm van discriminatie
Het is MIJN slogan, ik ben een hetero(man), dus...

Dat de vrouwen dan opkomen voor de mannen, hè

Oud 11 januari 2006, 00:47   #163
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar dat is geen discriminatie.
ik wil niet gaan muggeziften maar ...
jawel hoor ...technisch gezien wel

discriminatie is onderscheid maken op basis van een kenmerk dat er niets doe doet om dat onderscheid toe te kennen, juist ?

men ( de gemeenschap ) laat dus toe dat er onderscheid is in het financieel plaatje tussen kind a van gezin A met potentieel gemeenschappelijk loon L en kind b van gezin B met evenzeer een potentieel gemeenschappelijk loon L op basis van het kenmerk ingesteldheid v/d ouders om beide wensen te gaan werken of niet

net zozeer als jou voorbeeldje dat de staat zou discrimineren om al dan niet wat financieel toe te steken naargelang diezelfde ingesteldheid

kortom kind a is bv de dupe tov kind b als het toevalligerwijs met ouders A zit opgescheept
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 00:56   #164
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Kom nu, ik zei dat er plaats was voor iedereen.

Jullie zullen toch met elkaar moeten leren leven...

dream on. ik zet je hele harem tegen elkaar op.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 00:58   #165
ingenious

Standaard

Citaat:
ik wil niet gaan muggeziften maar ...
jawel hoor ...technisch gezien wel

discriminatie is onderscheid maken op basis van een kenmerk dat er niets doe doet om dat onderscheid toe te kennen, juist ?

men ( de gemeenschap ) laat dus toe dat er onderscheid is in het financieel plaatje tussen kind a van gezin A met potentieel gemeenschappelijk loon L en kind b van gezin B met evenzeer een potentieel gemeenschappelijk loon L op basis van het kenmerk ingesteldheid v/d ouders om beide wensen te gaan werken of niet

net zozeer als jou voorbeeldje dat de staat zou discrimineren om al dan niet wat financieel toe te steken naargelang diezelfde ingesteldheid

kortom kind a is bv de dupe tov kind b als het toevalligerwijs met ouders A zit opgescheept
dat is een ongelijkheid, maar geen discriminatie. dat is een gevolg van ons systeem dat je kan betreuren, maar geen discriminatie. volgens mij.
Oud 11 januari 2006, 00:59   #166
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dan spreken we denk ik over kindergeld. de vraag is echter of we ouders moeten betalen als ze thuis willen blijven voor de kinderen. niet?
het gaat de dag van vandaag, mijn inziens verder dan dat, maar dat heeft niet langer expliciet met kids of geen kids te maken

je kan aan elke job een bepaalde koopprijs ( voor de werkzoekende ) toekennen die resulteert in een lager loon naargelang de prijs

als je je dan even ontrekt aan die markt dan daalt die prijs dus voor de anderen en kan je spreken of er niet zoiets als een afkooppremie moet zijn
Oud 11 januari 2006, 01:01   #167
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zoals ge nu gekke toestanden kunt krijgen dat bv een vrouw uit gaat werken in de kinderopvang en daar haar eigen kinderen opvangt en er meer voor betaald wordt dan ze zelf moet betalen.
gek ... maar wel juist... ze past immers niet alleen op haar kinderen
Oud 11 januari 2006, 01:01   #168
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tjah .. dat heb je nu eenmaal met een spel dat je moet meespelen en dat bovendien z'n eigen spelregels dik aan de laars lapt
Leg uit
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 01:04   #169
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dream on. ik zet je hele harem tegen elkaar op.
Ik denk het niet, schat. Ik mag je toch schat noemen, hè babe?

Oud 11 januari 2006, 01:08   #170
ingenious

Standaard

Citaat:
Ik denk het niet, schat. Ik mag je toch schat noemen, hè babe?

ja. maar alleen als je dat niet tegen de rest van je harem zegt. ik deel echt slecht. zelfs geen koosnaampjes.
Oud 11 januari 2006, 01:14   #171
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja. maar alleen als je dat niet tegen de rest van je harem zegt. ik deel echt slecht. zelfs geen koosnaampjes.
Hoezo, euh, tja nu kan ik niet meer kiezen tussen schat en babe.

Oud 11 januari 2006, 01:16   #172
ingenious

Standaard

Citaat:
Hoezo, euh, tja nu kan ik niet meer kiezen tussen schat en babe.

schat natuurlijk. ik zen wel van 't stad hé.
Oud 11 januari 2006, 01:16   #173
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
schat natuurlijk. ik zen wel van 't stad hé.
Ik ook. Ik haat beiden wel.

Mag zonnestraaltje ook? Klinkt wel niet echt Antwerps, maja...
Oud 11 januari 2006, 01:24   #174
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is een ongelijkheid, maar geen discriminatie. dat is een gevolg van ons systeem dat je kan betreuren, maar geen discriminatie. volgens mij.
( ps. zowat 't laatste wat ik erover kwijt wil ....tenslotte kwam jij met discriminatie op financieel vlak op te proppen van dat kind en niet ik ... ik zie er hooguit discriminatie van het gezin in zitten met dan het spijtige/gelukkige gevolg dat dat ook onrechtstreeks gevolgen heeft voor het kind)

dat is pas muggeziften en het begrip discriminatie volledig uithollen

zo kan je elke vorm van maatschappelijke discriminatie die alsnog nog niet expliciet te lijf wordt gegaan en opgehoffen _ door één of andere wettekst ,een ongelijkheid noemen als spijtig gevolg van ons systeem dat je dan maar moet betreuren
bekijk je dat dan historisch terug in de tijd dan hadden we geen enkele maatregel moeten nemen en alles bij het oude kunnen laten

in feite kan je hier misschien zelfs spreken dat het ene gezin ( zeker in deze tijden ) zijn verplichtingen voor de opvoeding van het kind op geldelijk niveau misschien maar 50% nakomt zolang je blijft schermen dat kinderen gelijke behandeling moeten krijgen
het gaat eerder over gelijke mogelijkheden bij kind(eren) in relatie tot de ouders en pas ook over behandeling in relatie tot derden

ps. wat doet een overheid als een kind naar 't unief wilt en de ouders zijn niet vermogend genoeg om dat te financieren als spijtig gevolg van hun vroegere initiele keuze niet beiden te gaan werken ?
je geeft studietoelagen al zou je terecht kunnen opmerken dat dat maar het spijtige gevolg is van een ongelijke behandeling door de desbetreffende ouders

Laatst gewijzigd door praha : 11 januari 2006 om 01:26.
Oud 11 januari 2006, 01:26   #175
ingenious

Standaard

Citaat:
Ik ook. Ik haat beiden wel.

Mag zonnestraaltje ook? Klinkt wel niet echt Antwerps, maja...
zolang het maar exclusief is.
Oud 11 januari 2006, 01:28   #176
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zolang het maar exclusief is.
Ok, stroedeltje van me.
Oud 11 januari 2006, 01:30   #177
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat jij niet allemaal verzint om mensen nog zwarter te kunnen maken dan zwart...
iemand die de kluit beduvelt ... zoals je dat zo mooi stelt, wordt niet 'zwarter' door een verhoogd kindergeld daar heeft ie immer net als een 'eerlijk' iemand dan recht op en heeft weinigs ziens met dat vals statuut werkloos
Kijkt u eens waar de reactie op slaat en probeer de achterliggende gedachte te begrijpen.
Als u voor de kinderopvang de werkelijke kostprijs aanrekent en de kinderbijslag overeenkomstig verhoogt dan krijgt iemand die zelf zijn kinderen opvangt dus een hogere bijslag. Dat betekent dat iemand met een vals statuut werkloos twee keer langs de kassa passeert. Een opvoedersloon + hoger kindergeld om de kinderopvang te compenseren.
Volgens mij heeft u wel een speciaal rechtvaardigheidsgevoel of ge wilt mij in alle gevallen ongelijk geven. Als u geen eerlijke discussie kunt voeren gelieve u te onthouden en mijn woorden niet altijd te proberen verdraaien.
Oud 11 januari 2006, 01:35   #178
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat bedoelde ik niet...
werkloosheidsuitkering is niet beperkt in tijd zeg je ... klopt theoretisch gezien
maar gemiddeld gezien is het slechts een enkeling die daar bv, ik zeg maar wat, 30 jaar en langer van 'profiteert'
net zogoed is het gemmiddeld gezien slechts een uitzondelijke situatie dat men 30 jaar en langer aan (eigen) kinderopvang doet en kan 'profiteren' van een royale kinderbijslag waar je wat van overhoudt

beiden zijn dus extreme gevallen
Praktisch ook.
Ge moogt ze de kost geven die extreme gevallen.
Oud 11 januari 2006, 01:37   #179
ingenious

Standaard

Citaat:
( ps. zowat 't laatste wat ik erover kwijt wil ....tenslotte kwam jij met discriminatie op financieel vlak op te proppen van dat kind en niet ik ... ik zie er hooguit discriminatie van het gezin in zitten met dan het spijtige/gelukkige gevolg dat dat ook onrechtstreeks gevolgen heeft voor het kind)

dat is pas muggeziften en het begrip discriminatie volledig uithollen

zo kan je elke vorm van maatschappelijke discriminatie die alsnog nog niet expliciet te lijf wordt gegaan en opgehoffen _ door één of andere wettekst ,een ongelijkheid noemen als spijtig gevolg van ons systeem dat je dan maar moet betreuren
bekijk je dat dan historisch terug in de tijd dan hadden we geen enkele maatregel moeten nemen en alles bij het oude kunnen laten

in feite kan je hier misschien zelfs spreken dat het ene gezin ( zeker in deze tijden ) zijn verplichtingen voor de opvoeding van het kind op geldelijk niveau misschien maar 50% nakomt zolang je blijft schermen dat kinderen gelijke behandeling moeten krijgen
het gaat eerder over gelijke mogelijkheden bij kind(eren) in relatie tot de ouders en pas ook over behandeling in relatie tot derden
het wordt laat dus ik weet niet of ik het nog uitgelegd krijg, maar ik doe een poging.

indien de overheid voor het ene kind meer geld geeft dan voor het andere, omdat de ene zijn ouders niet werken en de andere wel, dan spreken we over discriminatie. dat lijkt mij duidelijk.

indien ouders beslissen met 2 te werken, dan hebben ze meer inkomen dan wanneer er slechts 1 gaat werken. dat is echter hun vrije keuze. er is niemand die bepaald dat ze minder krijgen, er is geen wet die dat zegt. het is nu eenmaal de manier waarop onze maatschappij is opgebouwd. ik begrijp niet waar jij discriminatie ziet, aangezien het niet over een regel, daad of weet ik wat gaat. er is wel sprake van ongelijkheid, maar dat is niet hetzelfde als discriminatie.
Citaat:
ps. wat doet een overheid als een kind naar 't unief wilt en de ouders zijn niet vermogend genoeg om dat te financieren als spijtig gevolg van hun vroegere initiele keuze niet beiden te gaan werken ?
je geeft studietoelagen al zou je terecht kunnen opmerken dat dat maar het spijtige gevolg is van een ongelijke behandeling door de desbetreffende ouders
euhm, over gelijke kansen in het hoger onderwijs kan ik uren doorgaan, dus laten we daar maar niet te diep op ingaan.

het gaat hier over recht op onderwijs en de overheid moet er op toezien dat alle kinderen hier gelijke kansen hebben. het inkomen van de ouders zou hier volgens mij geen rol mogen spelen.
Oud 11 januari 2006, 01:40   #180
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Leg uit
da's nogal wiedes he Bobke

de spelregels van dit monopolyspelletje zijn en blijven dat eenieder op z'n minst bestaansrechten en een minimum aan basisbehoeften krijgt... dus dat laatste goedkoop groene huisje op de twee eerste gronden moet blijven staan op dat bord en niet vervangen worden door een mooi rood hotelleke
ook het 'kom langs start en ontvang' blijft dus
tot zover de spelregels

het werkelijke spelletje verloopt enigszins heel wat anders...
je krijgt je 'startgeld' en dat de garantie dat dat goedkoop groen huisje daar blijft staan niet
daarboven komt dat eenieder die niet actief aan 't spelletje wilt deelnemen ( ook dat staat in de spelregels dat dat mag ) de actieve spelers onrechtstreeks een hoger startgeld bezorgt
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be