Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 april 2008, 23:05   #161
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Lievelingsboek?
Bwah, er zijn zoveel goede boeken. Zoals u misschien al hebt kunnen opmerken in deze draad, vind ik het nogal moeilijk om zo'n keuze te maken. Het zal in ieder geval geen fictieboek zijn, dat lees ik nagenoeg niet (meer). Enkele goede boeken die ik onlangs gelezen heb, zijn '1812' (boek over de veldtocht van Napoleon in Rusland), 'De Strijd om Spanje' (Spaanse Burgeroorlog) en 'De Eeuwige Strijd' (boek van Filip De Man waarin hij zijn politieke denkbeelden uiteenzet, vooral de vergelijking van de situatie in de Klassieke Oudheid met die van nu sprak me aan). Nu ben ik bezig aan 'de Amerikaanse Maffia', een boek over de Italiaanse maffia in Amerika, waarin onder andere ook de catastrofale toestanden worden beschreven die het gevolg waren van de massale Italiaanse migratie naar de VS (vervreemding, criminaliteit,...).
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 23:13   #162
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Hoe zou volgens u het vreemdelingenprobleem moeten worden opgelost ?
Door een kordaat beleid van 'aanpassen of terugkeren' toe te passen. Alle nationaliteitsverleningen sinds 1974 (officiële migratiestop) moeten herbekeken worden, en in het geval van serieuze wantoestanden, duidelijke onaangepastheid of zware criminele feiten moet de naturalisatie van die persoon ingetrokken worden. Deze personen dienen ook een nationaliteitsproef na te volgen, waarin hun mate van aangepastheid zal gemeten worden, gekoppeld aan een buurtonderzoek. Bovendien dient er een hard beleid m.b.t. de hier verblijvende illegalen gevoerd te worden; zij dienen namelijk actief opgespoord en gerepatrieerd te worden. Nog een punt is dat elke subsidie voor erediensten, behalve de Katholieke, onmiddelijk stop gezet moet worden. En tenslotte moet er een onmiddelijke politieke én economische migratiestop doorgevoerd te worden, dat spreekt voor zich.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 23:17   #163
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Hoe staat u tegenover een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem ten einde
1) het moreel verwerpelijke parasiterend sociaal profitariaat waaraan heel wat werkonwillige werkbekwamen zich bezondigen, radicaal te bestrijden;
2) werkbekwamen zonder werk de kans te geven zich nuttig te maken voor de maatschappij;
3) werkbekwamen zonder werk de kans te geven zich te bevrijden uit de onvrijwillige armoede, op voorwaarde dat ze bereid zijn een redelijke inspanning te geven;
4) de brave belastingbetaler waar te geven in ruil voor zijn belastinggeld;
5) werkbekwamen zonder werk daadwerkelijk aan te moedigen zich een job te zoeken in het reguliere arbeidscircuit;
6) werkbekwamen zonder werk minder tijd te geven om in het zwart te gaan werken;
7) werkbekwamen zonder werk de kans te geven opnieuw een gezonde arbeidsattitude te ontwikkelen ?


Ter informatie :
Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem is een noodsysteem dat aan werkbekwamen zonder werk (evenals aan werkenden die hun inkomen uit (deeltijdse) arbeid wat willen aanvullen) inkomenszekerheid garandeert in ruil voor het verrichten van gemeenschapsdiensten. Onder gemeenschapsdiensten moeten zéér eenvoudige werkzaamheden van algemeen maatschappelijk nut worden verstaan. Het moeten diensten betreffen die op de vrije markt niet worden aangeboden, of die op de vrije markt in ieder geval niet op een rendabele wijze kunnen worden geproduceerd.

Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou in de plaats komen van de huidige werkloosheidsuitkeringen (evenals van al de andere passieve uitkeringen aan werkbekwamen zonder werk, zoals bv. het OCMW-leefloon). Gemeenschapsdienstpresteerders zouden dan enkel nog recht hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen in verhouding tot het aantal uren effectief gepresteerde gemeenschapsdienst en zouden zoveel uren gemeenschapsdienst mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen).

Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou de huidige werkbekwame uitkeringstrekkers de kans geven zichzelf te bevrijden uit de armoede en hen tegelijkertijd aanmoedigen (voorlopig) desnoods een onaantrekkelijke job te aanvaarden op de vrije arbeidsmarkt met een uurloon dat hoger ligt dan het gemeenschapsdienstuurinkomen. Het zou de bedoeling zijn dat gemeenschapsdienstpresteerders zo kort mogelijk gebruik maken van een dergelijk noodsysteem.

Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem kan worden gezien als een uitermate sociaal correctiemechanisme op de vrije arbeidsmarkt, dat er voor zorgt dat de lonen op de vrije arbeidsmarkt niet onder een absoluut minimum kunnen dalen. Conform de vrijemarktlogica is het wel essentieel dat in een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem de gemeenschapsdienstuurvergoeding lager zou liggen dan het uurloon voor ongeschoolde arbeid op de vrije arbeidsmarkt. Een gemeenschapsdienstvergoeding van 5 euro per uur lijkt mij wat dat betreft een redelijk bedrag.


Enkele voorbeelden van mogelijke gemeenschapsdienst :
- straatvegergemeenschapsdienst;
- afvalsorteringsgemeenschapsdienst;
- (hulp)kinderopvanggemeenschapsdienst;
- hulpcontrolegemeenschapsdienst;
- huishoudhulpgemeenschapsdienst;
- verkeersregelingsgemeenschapsdienst;
- hulpbejaardenhelpersgemeenschapsdienst;
- boerenknechtengemeenschapsdienst;
- fietsenstallingsbewakingsgemeenschapsdienst;
- spierkrachtenergieproductiegemeenschapsdienst;
- onkruidverdeldingsgemeenschapsdienst;
- zwerfvuilopruimingsgemeenschapsdienst;
- strijkgemeenschapsdienst.
Wellicht zijn er nog vele andere gemeenschapsdienstmogelijkheden.
Een voorstel dat me misschien wel zou kunnen aanspreken, maar ik zie meer heil in de onmiddelijke begeleiding voor werklozen om nieuw werk te vinden (dat kunnen ook gemeenschapsdiensten zijn) om ze zo terug een volwaardig loon te kunnen laten hebben. Werklozen dienen zich te concentreren op het zo snel mogelijk vinden van een nieuwe job, en niets anders.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 23:20   #164
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Cynicus!! Waar bleef je gewoon


Herr Oberst, waarom bleef Cynicus weg?
Om me een hele week met de vreselijke gedachte te laten zitten dat ik niet mijn mening zou mogen geven over gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsystemen, of iets dergelijks?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 23:21   #165
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
In een reeds veel te dicht bevolkt gebied als Vlaanderen is vastgoed een eerder schaars goed. Doordat het aanbod slechts nog in zeer beperkte mate kan worden uitgebreid en de vraag maar blijft stijgen, swingen de prijzen de pan uit en wordt een eigen huis voor meer en meer mensen onbetaalbaar. Vele niet-Europese vreemdelingen hebben zich hier ondertussen reeds een of meerdere woningen gekocht. Verder zijn er ook nog die Nederlanders en die eurocraten die hier de vastgoedprijzen opdrijven. De stijgende vastgoedprijzen trekken ook speculanten aan die hopen een nog grotere gek te vinden die nog gekkere prijzen wil betalen.

Misschien valt het daarom wel te overwegen om nog enkel de mensen van ons eigen volk het recht te geven zich vastgoed aan te schaffen, en de verwerving van vastgoed door zowel niet-Europese als Europese vreemdelingen te verbieden, gewoon omwille van de pure pragmatische bekommernis om de verwerving van een eigen huis door de mensen van ons eigen volk tegen betaalbare prijzen mogelijk te maken. Een dergelijk voorstel zou weliswaar in strijd zijn met allerhande internationale en Europese mensenrechtenverdragen, doch het recht op betaalbaar wonen voor ons eigen volk moeten we dan maar laten primeren op die internationale verdragen.

Bent u van oordeel dat enkel de mensen van ons eigen volk het recht zouden mogen hebben vastgoed te bezitten in Vlaanderen ?
Alhoewel dit plan in de praktijk misschien wat moeilijk zal zijn om uit te voeren, ben ik het er in principe vollédig mee eens.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 23:24   #166
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Om me een hele week met de vreselijke gedachte te laten zitten dat ik niet mijn mening zou mogen geven over gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsystemen, of iets dergelijks?

Waart gij nuchter toen gij "gemeenschapsnoodsysteemdinges" typte?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 23:35   #167
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Hieronder heb ik op een kernachtige (weliswaar niet-limitatieve) manier samengevat waar ik zoal voor sta :
1. waterdichte immigratiestop; - Volledig mee eens.
2. alle illegale vreemdelingen opsporen en ze vervolgens allemaal effectief uitwijzen; - Volledig mee eens.
3. afschaffing snelbelgwet en ze vervangen door de “strengbelgwet”; - Wat mij betreft dienen er geen 'Belgwetten meer te zijn, aangezien er geen nieuwe Belgen meer moeten bijkomen (buiten extreem uitzonderlijke situaties).
4. afschaffing van het vreemdelingenstemrecht; - Volledig mee eens.
5. behoud van de vrije meningsuiting en bijgevolg de afschaffing van de antiracismewet; - Volledig mee eens.
6. een asielontmoedigingsbeleid; - Volledig mee eens, vluchtelingen dienen éérst asiel aan te vragen in de nabije regio. Anders komt het gewoon neer op verdoken economische immigratie.
7. afschaffing ontwikkelingshulp; - Niet mee eens, een bepaalde mate van ontwikkelingshulp mag blijven bestaan, maar dan (om het voorstel van het VB na te volgen) gericht op landen waarnaar er een grote remigratie zal plaatsvinden.
8. harde aanpak van de criminaliteit; - Volledig mee eens.
9. afschaffing van de strafrechterlijke minderjarigheid; - Mee eens, voor zware criminele feiten. Wanneer men kan moorden als een meerderjarige, mag men ook bestraft worden als een meerderjarige.
10. geen genade voor drugsgebruik en de drugsverslaafden verplichten om (op hun eigen kosten) af te kicken; - Volledig mee eens.
11. scholen waar opnieuw orde en tucht heerst; - Volledig mee eens.
12. het sociaal profitariaat grondig aanpakken (daardoor zou het mogelijk moeten zijn aanzienlijk te besparen op de sociale uitgaven zonder dat de echte behoeftigen worden getroffen); - Het probleem van het sociaal profitariaat wordt vandaag de dag overdreven, maar dat wil niet zeggen dat het niet moet aangepakt worden. Vandaar mijn voorstel om de werkloosheidsuitkering af te nemen na herhaalde weigeringen om nieuw gepast werk te aanvaarden.
13. afschaffing van het brugpensioen, wegens onbetaalbaar. Wie vroeger wil stoppen met werken, moet maar een vermogen bij elkaar zien te sparen; - Mee eens, buiten dan bepaalde afstompende/energieopslorpende jobs (daarmee bedoel ik géén leraars).
14. werklozen gemeenschapsdiensten laten verrichten (als ze zich niet willen bijscholen) zodat de belastingbetaler waar krijgt voor zijn geld; - Niet mee eens.
15. structurele, taboeloze besparingen ten einde er voor te zorgen dat we aanzienlijke begrotingsoverschotten hebben zodat de staatsschuld kan dalen; - Op administratie kan inderdaad heel wat bespaard worden (bv. afschaffing der kabinetten).
16. een bedrijfsvriendelijk economisch beleid zodat de economie meer ruimte krijgt om te groeien. Alleen economische groei zorgt voor meer en voor echte werkgelegenheid. Al de rest is zever; - Wat is een 'bedrijfsvriendelijk economisch beleid'? Betekent dit ook dat we bv. arbeidsmigratie van Poolse werknemers moeten toelaten? Daarmee zou ik het dan in ieder geval niet mee eens zijn. Wel dienen de belastingen in de mate van het mogelijke verlaagd te worden (afschaffing van de transfers naar Wallonië kan hiertoe bijdragen).
17. de werknemers de kans geven om meer uren te werken zodat ze meer kunnen verdienen; - Niet mee eens, iedereen houdt zich aan de door de overheid opgelegde uren, anders zal het uiteindelijk toch uitdraaien op een forse verhoging van de uren per week voor iédereen.
18. alle NAVO-verplichtingen nauwgezet nakomen; - Volledig mee oneens, Europa dient een eigen defensiemacht uit te bouwen.
19. streven naar uitstekende relaties met Amerika; - Oneens, wat mij betreft moet er niet samengewerkt worden met een land dat zulk een waanzinnige binnenlandse en buitenlandse politiek uitoefent.
20. ons veto stellen tegen de toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Europa moet Europees blijven. - Volledig mee eens.

Citaat:
En hoe rechts vindt u die standpunten ?
Economische standpunten zijn niet sowieso in een links-rechts-schema te plaatsten (is economische migratie links of rechts?) maar uw standpunten m.b.t. migratie en criminaliteit zijn in ieder geval consequent rechts te noemen.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 12 april 2008 om 23:36.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 23:54   #168
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Met hoeveel punten van mijn onconventioneel alternatief, al dan niet omstreden, schaamteloos oprecht twintigpuntenprogramma kunt u (min of meer) akkoord gaan ?
1. Fiscale voordelen voor uitkeringstrekkers afschaffen. - Niet mee eens, uitkeringstrekkers mogen best nog een aanvaardbare levensstandaard hebben, maar moeten wel sterk nagevolgd worden tot het vinden van nieuw werk. Het oprichten van verplichte beroepscorporaties kan hier mijns inziens toe bijdragen.

2. Het parasiterend sociaal profitariaat kordaat aanpakken door werkloosheidsuitkeringen (evenals alle andere passieve uitkeringen aan werkbekwamen zonder werk, zoals bv. het OCMW-leefloon) af te schaffen en te vervangen door een (...) - Zie vorige posts, niet mee eens.

3. Gevangenissen omschakelen tot (op zijn minst) zelfbedruipende gevangeneninschakelingsbedrijven waarbij het principe "arbeid bevrijdt u uit de criminaliteit" hoog in het vaandel wordt gedragen. - Gevangenissen dienen niet zelfbedruipend te zijn, maar de gevangenen mogen wat mij betreft zeker en vast verplichte arbeid uitoefenen.

4. Afschaffing van de wettelijke maximumduur van de werkweek, ten einde de werknemers de kans te geven op vrijwillige basis te opteren voor "meer werken en meer verdienen". - Niet mee eens, zie vorige posts.

5. De gezondheidszorg voor iedereen betaalbaar houden door de tijdens het leven veroorzaakte nettoziektekosten, zijnde het verschil (voor zover er sprake is van een positief verschil) tussen enerzijds de ziektekosten en anderzijds het voor het RIZIV bestemde deel van van de betaalde sociale bijdragen, na het overlijden in rekening te brengen van de nalatenschap. Diegenen die hun individuele gezondsheidszorgschuld echter zo laag mogelijk zouden willen houden ten einde er voor te zorgen dat er van hun nalatenschap zoveel mogelijk zou overblijven voor hun erfgenamen, zouden er dan goed aan doen om op tijd te kiezen van euthanasie. - Niet mee eens, doorstortingen aan het nalatenschap zijn overbodig, dat geld kan beter uitbesteed worden aan de reële zieken. Uw voorstel m.b.t. euthanasie vind ik compleet immoreel.

6. Kinderbijslag afschaffen en tegelijkertijd de sociale bijdragen verminderden met het gedeelte dat nu dient ter financiering van de kinderbijslag, zodat de nettolonen zouden stijgen, waardoor de werkende bevolking per saldo geen nood meer zou hebben aan kinderbijslag. - Niet mee eens, kinderbijslag zou er eigenlijk net toe moeten dienen koppels met kinderen aan te moedigen, en dat is in uw voorstel niet meer mogelijk. Ik ben tevens voorstander van een ouderschapsloon tijdens de eerste zes levensjaren van het kind.

7. Een onafhankelijk Vlaanderen zonder Brussel. Brussel is toch maar een multiculturele Etterbuil. - Volledig mee oneens. Brussel is de hoofdstad van Vlaanderen, en blijft dat ook. Wanneer Antwerpen binnen enkele decennia een meerderheid aan allochtonen bevat, gaan we die stad dan ook afstoten?

8. Voor Vlaanderen een uitzondering bedingen op het principe van het vrije verkeer van personen binnen de Europese unie. Vlaanderen is vol, en vol is vol. - Volledig mee eens.

9. De binnengrenzen opnieuw invoeren, ten einde de grensoverschrijdende criminaliteit in te dijken. - Mee eens. Als we van landen als Polen en Roemenië afhankelijk gaan moeten zijn om onze grenzen te bewaken, dan heb ik daar toch mijn twijfels over.

10. Legalisatie van een zelfbevrijdingspil zodat mensen die het leven, om welke reden dan ook, niet meer zien zitten, de mogelijkheid krijgen zichzelf te verlossen uit hun ellendig leven. (...) Verder zou ze leiden tot meer natuurlijke selectie en tot een vermindering van het aantal nuttelozen in de maatschappij. Opgeruimd staat netjes. - Met dit immorele voorstel ben ik het volstrekt oneens.

11. De vastgoedzeepbel doorprikken door het kluwen van fiscale voordelen die heden bestaan inzake levensverzekeringen, interesten, kapitaalaflossingen, renovatiewerkzaamheden, energiebesparingswerkzaamheden, enz. af te schaffen en door enkel nog het eigen volk recht te geven in Vlaanderen vastgoed te bezitten. - Over die fiscale voordelen is mijn kennis te beperkt om er een fatsoenlijke uitspraak over te doen, maar met voorstel m.b.t. het eigen volk ben ik het principieel eens.

12. Waterdichte immigratiestop, illegale vreemdelingen effectief terugsturen, afschaffing van de "snel Belg"-wet, afschaffing van de antiracismewet, zeer streng asielbeleid. - Volledig mee eens.

13. Gezinshereningsterugkeerpremies voor allochtonen die huwen met een partner uit hun land van herkomst, indien ze zich in hun herkomstland met die partner vestigen. - Goed voorstel, hier zou ik het mee eens kunnen zijn, maar dat moet dan wel gekoppeld worden aan een ontmoedigingsbeleid in het eigen land, anders gaat die premie niet opwegen tegen de voordelen die men kwijtraakt door Vlaanderen te verlaten.

14. De opvang van asielzoekers enkel nog financieren door middel van vrijwillige giften. Dan hoeft de belastingbetaler daarvoor niet meer lastig gevallen te worden, en dan kunnen die linkse rakkers die voorstander zijn van een vrijgevig asielbeleid eens tonen hoe solidair ze zijn met die zogenaamde sukkelaars uit de derde wereld. - Niet mee eens, indien bepaalde vluchtelingen aan de zeer strenge criteria voldoen om hier asiel te kunnen verkrijgen, dan moeten ze in staatsgefinancierde opvangscentra geplaatst worden.

15. Drugsverslaafden (op hun eigen kosten) gedwongen laten afkicken. - Mee eens, in zoverre dit betaalbaar is voor de marginalen in kwestie.

16. De rokers zwaar doen betalen, ten einde hen aan te moedigen te stoppen met roken. Daar de rokers één van de grote oorzaken zijn van de stijgende uitgaven inzake gezondheidszorg, is het verantwoord dat ook aan de rokers wordt gevraagd nog wat extra bijdragen te leveren ter sanering van onze openbare financiën. - De extra taksen die reeds op sigaretten geheven worden zijn voldoende.

17. Een belasting op zwaarlijvigheid, bv. ingeval van een BMI van minstens 30. Hoe hoger de BMI, des te hoger de te betalen zwaarlijvigheidsontmoedigingsbelasting. - Grappig, maar hiermee ben ik het natuurlijk oneens.

18. Zonnebaders doen betalen, ten einde het aantal huidkankers te verminderen. - Grappig, maar hiermee ben ik het natuurlijk oneens.

19. De instroom van nieuwe leerkrachten in het onderwijs (tijdelijk) beperken, evenals meer natuurlijke selectie in het secundair onderwijs. - Wat bedoelt u?

20. Het vak godsdienst afschaffen. - Oneens, wel dient het vak godsdienst terug over godsdienst te gaan, en niet over de weldaden van de multiculturele maatschappij.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 04:09   #169
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Beetje magere antwoorden, hé? Ik wil uitvoerige antwoorden!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 13 april 2008 om 04:31.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 04:34   #170
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Omdat er geen klandidaten voor FVDW meer gevonden worden, gaat vanaf morgen de regel in dat de eerste FVDW zich een tweede keer kandidaat mogen stellen, volgende week morgen begint Pelgrim aan zijn tweede sessie. Een positief punt is dat dan de mensen die minder dan een jaar lid zijn ook aan Pelgrim vragen kunnen stellen.
Mooi.
*Begint lijstje economische vragen op testellen*
Eens zien.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 11:16   #171
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Hoe had Nazi-Duitsland volgens jou bestraft moeten worden na WO2?( denk aan land, geld etc..)
In ieder geval niet door de gebieden Oost-Pruisen en Silesië, voornamelijk Duitstalige gebieden, bij Polen aan te lijven, en miljoenen Duitsers verplicht te doen emigreren. Het zijn de oorlogsleiders die na een nederlaag aangepakt moeten worden, niet de bevolking.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 11:19   #172
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ben je voorstander van een hereniging van Vlaanderen en Nederland? Zo ja, in welke staatsvorm?
Een directe rechtstreekse hereniging zie ik niet als opportuun. Daarvoor zijn de culturele verschillen tussen Vlaanderen en Nederland sinds 1585 té groot geworden, en is de publieke opinie m.i. daar niet voor te vinden. Wel zou ik een hechte samenwerking rond tal van punten positief achten, met het vormen van een confederatie als uiteindelijk doel.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 11:20   #173
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Ben je een ochtend of een avondmens
Een avondmens, dat staat vast. Vroeg opstaan is altijd een beetje de hel voor mij.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 11:20   #174
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
favoriete F-team en favoriete F-pîloot
Ik volg die zaken eigenlijk zo goed als niet, dus kan er ook geen oordeel over vellen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 11:21   #175
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Beetje magere antwoorden, hé? Ik wil uitvoerige antwoorden!
U kan altijd om verduidelijking vragen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be