Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie de schoofzak?
1 0 0%
2 0 0%
3 0 0%
4 0 0%
5 1 20,00%
6 0 0%
7 1 20,00%
7.5 0 0%
8 1 20,00%
8.5 2 40,00%
9 0 0%
9.5 0 0%
10 0 0%
Aantal stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2008, 17:17   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Schoofzak, wie vindt je de grootste politieke kwal?
Dat is een moeilijke !!
Nu moet ik kiezen uit Flawieter, Onkeldinges, Verafstoot, Bertje den Bleiter, Dekroo en nog een paar anderen.

Nu beslist en besloten, hij heeft het aan zijn kl ....: Bertje den Bleiter (maar alleen omdat Filip den Taaien de Laeken gene politieker is, anders was hij het).

Bertje den Bleiter zijnen top of de bil, vond ik, was het elimineren van de luchthaven (met zijn minstens 20.000 jobs) om er een olimpisch dorp van te maken. Dat ze hem daarvoor niet opgesloten hebben, begrijp ik nog altijd niet, want gevaarlijke zotten, daar moet ge heel voorzichtig mee zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 17:18   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht


Dat is een Zeeuws woord voor hetzelfde (schoofzak).
dank voor die leuke tip, ik ga dat trachten te onthouden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 17:20   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Hoe lang kun je je adem inhouden?
Hoe kan ik dat nu weten? Ik val telkens bewusteloos en zo weet ik nooit de presiese tijd ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 17:36   #24
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Hoe lang kun je je adem inhouden?
Een somber verhaaltje in dit verband.

Ik was een jaar geleden in een dorpje in NO Thailand.
Er is een grote plas water in de buurt waar de Jongens plezier maken.
Ze wilden wel eens weten wie het langst onder water kon blijven.
Eén voor één kwamen ze terug boven. Maar nummer 5 was duidelijk veel beter dan de anderen. Ze waren allemaal erg onder de indruk van zijn prestatie. Vooral omdat hij niet meer boven kwam en begraven werd.
__________________
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 17:42   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Het niveau (nivo) ligt vaak te hoog...

Mee eens schoofzak?
Alleszins voor mij !!
Wie deze of gene akteur is, enz., of regisseur emd ... groep ... ik bewonder die mensen, 't zijn allemaal artisten, maar om hun namen te onthouden is er niet genoeg plaats op de interesse-partitie van mijn harde schijf.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 00:07   #26
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Je bent Vlaamsgezind, neem ik aan ....
Waar komt bij jou die vandaan?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 07:52   #27
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Je bent Vlaamsgezind, neem ik aan ....
Waar komt bij jou die vandaan?
Ik bedoel natuurlijk : hoe / waarom ben jij Vlaamsgezind geworden?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 08:01   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Je bent Vlaamsgezind, neem ik aan ....
Waar komt bij jou die vandaan?
Bedankt dat je dat aanneemt, maar wil je het ook teruggeven aub

Ernstig, mijn Vlaams gevoelen komt van duizend en één dingen:
mijn ouders waren arbeiders die geen Frans konden maar toch op reis gingen ieder jaar naar de Ardennen, hier en daar een onderwijzer , leraar Nederlands enz. , mijn ervaring in het leger (ben natuurlijk nog van den tijd dat een jonge man ....) mijn ervaring toen ik in Brussel woonde, mijn ervaringen met Franstalige kollega's, logisch denken ivm dingen als demokratie (niet rijmend op monarchie), Europa, regio's, buitenlandse voorbeelden (Spanje), politiek volgen enz.

Waarschijnlijk vergeet ik hier veel dingen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 08:09   #29
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Hugo Schiltz of Bart de Wever?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 11:15   #30
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Voor welke formatie/persoon zou je stemmen mocht je een Waal zijn?

Wat denk je over het gebruik van politiek geweld? Is dat altijd af te keuren? Of is het in sommige gevallen wel gerechtvaardigd?

Ben je een bereisd man?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 25 januari 2008 om 11:31.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 11:30   #31
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Is duveltje382 de beste forummer op p.be?
( j / j )
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 13:07   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Hugo Schiltz of Bart de Wever?
Is het Weverke afgelopen nacht overleden ???

(omdat ge die twee wilt vergelijken ...).

Geef toe, het is een oneerlijke vergelijking: de Schilts-zaliger heeft een volle loopbaan kunnen volbrengen tot op hoge leeftijd.
Wat ik me van hem uit een krantenartikel nog kan herinneren, is dat ie als Vlaams-nationalist kort na de oorlog nog in den bak in de Begijnenstraat gezeten heeft. Als jonge, zeer jonge-volwassene in den bak zitten voor zoiets als een overtuiging .... 't een en 't ander vind ik.

Ik denk dat het Weverke een waardige opvolger zal zijn van de Schilts.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 25 januari 2008 om 13:34.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 13:29   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Voor welke formatie/persoon zou je stemmen mocht je een Waal zijn?
Vind ik moeilijk om zeggen. Logisch denken: ik denk gematigd en sosiaal gekorrigeerd rechts te willen zijn, dus zou het iets in MR moeten zijn.
Ik ben tegen de tsjeven omdat ik teveel voorstander ben van scheiding van godsdienst en staat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Wat denk je over het gebruik van politiek geweld? Is dat altijd af te keuren? Of is het in sommige gevallen wel gerechtvaardigd?
Je moet alles zien in de kontekst van de maatschappij die je wil beoordelen.
In het huidige West-Europa, Noord-Amerika en Australië-Japan zijn de zaken zo geëvolueerd dat geweld absoluut ontoelaatbaar is, tenzij logischerwijze wettelijk voorzien (om een misdadiger aan te houden, zelfverdediging ...)


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ben je een bereisd man?
Als klein manneke woonde ik op zo'n 10 km van de Hollandse grens, en dus fietste ik regelmatig de grens eens over. Telt dat mee om "bereisd" te zijn?

Als de kinderen nog klein waren, toerden we met de karavan naar Spanje en Italië. Zonder de kids konden dingen als Turkije, een Nijl-kroes en Djerba natuurlijk niet ontbreken.
Mijn topreis was 14 dagen Bali. (ruim voor de bomaanslag ginder hoor !)
New York en Washington waren ook onvergetelijk.

Voor mijn werk heb ook ook vaak in het buitenland gezeten, maar ik denk liever niet aan mijn werk als ik hier zit flauwe kul te verkopen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 13:32   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Is duveltje382 de beste forummer op p.be?
( j / j )
Dat klopt.
En jij Stab, jij bent de schoonste.
(en ik ... mijnen hond is den beste waakhond van Vlaanderen: als g'hem wakker maakt als er onraad is, begint ie direkt te blaffen)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2008, 18:31   #35
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

In ons land leven er veel te veel werkbekwamen van sociale uitkeringen op kosten van de brave werkende middenklasse. Dat moreel verwerpelijke, geldverslindende, arbeidsattitudevernietigende parasiterend sociaal profitariaat is een echte plaag en kan in bepaalde gevallen zelfs eerder bestempeld worden als regelrechte sociaalcriminaliteit.


Hoe staat u tegenover een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem ten einde
1) het moreel verwerpelijke parasiterend sociaal profitariaat waaraan heel wat werkonwillige werkbekwamen zich bezondigen, radicaal te bestrijden;
2) werkbekwamen zonder werk de kans te geven zich nuttig te maken voor de maatschappij;
3) werkbekwamen zonder werk de kans te geven zich te bevrijden uit de onvrijwillige armoede, op voorwaarde dat ze bereid zijn een redelijke inspanning te doen;
4) de brave belastingbetaler waar te geven in ruil voor zijn belastinggeld;
5) werkbekwamen zonder werk daadwerkelijk aan te moedigen zich een job te zoeken in het reguliere arbeidscircuit;
6) werkbekwamen zonder werk minder tijd te geven om in het zwart te gaan werken;
7) werkbekwamen zonder werk de kans te geven opnieuw een gezonde arbeidsattitude te ontwikkelen ?


Ter informatie :
Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem is een noodsysteem dat aan werkbekwamen zonder werk (evenals aan werkenden die hun inkomen uit (deeltijdse) arbeid wat willen aanvullen) inkomenszekerheid garandeert in ruil voor het verrichten van gemeenschapsdiensten. Onder gemeenschapsdiensten moeten zéér eenvoudige werkzaamheden van algemeen maatschappelijk nut worden verstaan. Het moeten diensten betreffen die op de vrije markt niet worden aangeboden, of die op de vrije markt in ieder geval niet op een rendabele wijze kunnen worden geproduceerd.

Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou in de plaats komen van de huidige werkloosheidsuitkeringen (evenals van al de andere passieve uitkeringen aan werkbekwamen zonder werk, zoals bv. het OCMW-leefloon). Gemeenschapsdienstpresteerders zouden dan enkel nog recht hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen in verhouding tot het aantal uren effectief gepresteerde gemeenschapsdienst en zouden zoveel uren gemeenschapsdienst mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen).

Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou de huidige werkbekwame uitkeringstrekkers de kans geven zichzelf te bevrijden uit de armoede en hen tegelijkertijd aanmoedigen (voorlopig) desnoods een onaantrekkelijke job te aanvaarden op de vrije arbeidsmarkt met een uurloon dat hoger ligt dan het gemeenschapsdienstuurinkomen. Het zou de bedoeling zijn dat gemeenschapsdienstpresteerders zo kort mogelijk gebruik maken van een dergelijk noodsysteem.

Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem kan worden gezien als een uitermate sociaal correctiemechanisme op de vrije arbeidsmarkt, dat er voor zorgt dat de lonen op de vrije arbeidsmarkt niet onder een absoluut minimum kunnen dalen. Conform de vrijemarktlogica is het wel essentieel dat in een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem de gemeenschapsdienstuurvergoeding lager zou liggen dan het uurloon voor ongeschoolde arbeid op de vrije arbeidsmarkt. Een gemeenschapsdienstvergoeding van 5 euro per uur lijkt mij wat dat betreft een redelijk bedrag.


Enkele voorbeelden van mogelijke gemeenschapsdienst :
- straatvegergemeenschapsdienst;
- afvalsorteringsgemeenschapsdienst;
- (hulp)kinderopvanggemeenschapsdienst;
- hulpcontrolegemeenschapsdienst;
- huishoudhulpgemeenschapsdienst;
- verkeersregelingsgemeenschapsdienst;
- hulpbejaardenhelpersgemeenschapsdienst;
- boerenknechtengemeenschapsdienst;
- fietsenstallingsbewakingsgemeenschapsdienst;
- spierkrachtenergieproductiegemeenschapsdienst;
- onkruidverdeldingsgemeenschapsdienst;
- zwerfvuilopruimingsgemeenschapsdienst;
- strijkgemeenschapsdienst.
Wellicht zijn er nog vele andere gemeenschapsdienstmogelijkheden

Laatst gewijzigd door Cynicus : 26 januari 2008 om 18:37.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2008, 21:10   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Eigenlijk ben ik meer voor het vivant-sisteem: arbeid wordt niet belast; de staat haalt zijn inkomsten uit taksen op verbruiksgoederen.
Iedere volwassene krijgt automatisch een som, genre 500 €, per maand.
Zijt gij daarmee kontent, okee.
Vindt ge dat een beteke te weinig, dan gaat ge ergens een beteke uren kloppen; al was het maar één uur per week, of één uur per dag.
Vindt ge dat veel te weinig, dan gaat ge vele uren werken.

Vindt een gemeente dat ze moeten ergens afval sorteren, verkeer regelen, voorzien in een kinderopvangsisteem, bejaardernopvangsisteem, huisvuil drie ekstra beurten gaan ophalen .... enz., dat moet die gemeente daar trachten mensen voor te vinden, voor een "eerlijke" prijs (de marktprijs).

In jouw sisteem van gdizn lijkt het me dat een gemeente met weinig kinderen en bejaarden, maar veel werklozen, dan maar dingen uit haar duim zuigen om die werklozen bezig te houden.

Ik vind ook dat alle mogelijke kontrole van werklozen of zieken, onmogelijk waterdicht is te krijgen.
Zelfs niet als ge de kontrole onmenselijk hard en streng zou organiseren: er zullen onschuldige slachtoffers vallen, en er zullen handige oplichters door de mazen van het net glippen.
Dat is dus net het voordeel van het vivant-sisteem: er is geen kontrole meer nodig.

Maar ... helaas niet (meer) praktisch te verwezenlijken ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 05:52   #37
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In mijn Kempens dialekt is een schoofzak een zak of kabas waar de arbeider of de scholier zijn boterhammekes voor 's middags in transporteert.
De Kempense moeders vroegen vroeger altijd 's ochtends aan vertrekkende man en kinderen: "zijt ge uwe schoofzak niet vergeten?".
(nu nemen man en kinderen 5 € mee voor een broodje en een koka; en dan zeggen ze dat het krisis is ...)

Kijk ook naar het fotootje op mijn forumpaspoort (avator).

Ik was dat woord eigenlijk al vergeten, tot ik het plotseling terug hoorde en bedacht dat het eigenlijk een mooi woord is.

Wie van jullie kent het woord "pots" of "potske" nog ? En kent men dit enkel in de dialekten van de provinsies Antwerpen en Limburg?
jep, thuis zeggen we ook nog de schoofzak.en een potske is toch een muts e?
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 05:55   #38
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eigenlijk ben ik meer voor het vivant-sisteem: arbeid wordt niet belast; de staat haalt zijn inkomsten uit taksen op verbruiksgoederen.
Iedere volwassene krijgt automatisch een som, genre 500 €, per maand.
Zijt gij daarmee kontent, okee.
Vindt ge dat een beteke te weinig, dan gaat ge ergens een beteke uren kloppen; al was het maar één uur per week, of één uur per dag.
Vindt ge dat veel te weinig, dan gaat ge vele uren werken.

Vindt een gemeente dat ze moeten ergens afval sorteren, verkeer regelen, voorzien in een kinderopvangsisteem, bejaardernopvangsisteem, huisvuil drie ekstra beurten gaan ophalen .... enz., dat moet die gemeente daar trachten mensen voor te vinden, voor een "eerlijke" prijs (de marktprijs).

In jouw sisteem van gdizn lijkt het me dat een gemeente met weinig kinderen en bejaarden, maar veel werklozen, dan maar dingen uit haar duim zuigen om die werklozen bezig te houden.

Ik vind ook dat alle mogelijke kontrole van werklozen of zieken, onmogelijk waterdicht is te krijgen.
Zelfs niet als ge de kontrole onmenselijk hard en streng zou organiseren: er zullen onschuldige slachtoffers vallen, en er zullen handige oplichters door de mazen van het net glippen.
Dat is dus net het voordeel van het vivant-sisteem: er is geen kontrole meer nodig.

Maar ... helaas niet (meer) praktisch te verwezenlijken ...
ik was ook vroeger voor het vivant-systeem. Jammer dat het (bijna) niet haalbaar is
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 05:56   #39
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

hoe oud ben je?
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 05:57   #40
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

wat heb je vroeger gestudeerd, en wat doe je nu van werk? of (indien op pensioen) wat heb je vroeger van werk gedaan?
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.

Laatst gewijzigd door Duvelke : 27 januari 2008 om 05:57.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be