![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
|
![]() De voorstanders van splitsing van BE zeggen wel eens: kijk naar streek Kortrijk-Doornik-Rijsel: aparte regio's die toch goed samenwerken.
Ik zou het niet zeggen hoor: Rijsel heeft bijvoorbeeld zonder overleg besloten om de vrachtwagens via de A17 tussen Doornik en Kortrijk weg te houden van hun autosnelwegen en via België te laten rijden. Die weg was niet voorzien op zoveel verkeer. Gevolg: hele stukken van A17 (zeker rond Doornik) kapot gereden en de Belgen mogen betalen. Je moet je niet al te veel voorstellen van die samenwerking. Ik denk ook:treinrit Kortrijk-Rijsel kost ook meer dan Kortrijk-Brussel. Wie zoekt het eens op? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
|
![]() sommige akkoorden deugen niet. alle respect straatrue, maar daar was ik zonder deze topic ook wel opgekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
|
![]() Hopla, nog maar eens een verlatingsangstdraadje geopend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Het idee was dat de vrachtwagens van internationaal vervoer veel vlugger, ekonomischer en ekologischer Rijsel kunnen passeren, door er in een boog omheen te rijden. Ik denk dat mijn herinneringen juist zijn, en ik word daarin gesteund: als je de E17 richting Rijsel rijdt, dan zie je wegwijzers naar Parijs, die je via Doornik leiden; terwijl voor Rijsel het rechtdoor is. Mocht Vlaanderen niet akkoord zijn met die omweg langs Doornik, dan zouden ze toch simpel de wegwijzers naar Lille èn naar Parijs gewoon rechtdoor laten staan. Van die treinrit weet ik geen fluit. Ik dacht dat op ons grondgebied een treinrit een kostprijs heeft die samengesteld is uit een opstapkost en een kost volgens aantal km. (als ge bij den bond van grote gezinnen een 50 % kortingkaart hebt, dan moet ge geen master in wis- en natuurkunde zijn om te zien dat ge toch geen 50 % korting krijgt, ah neen, de korting is enkel op het aantal km). Zou het kunnen dat Frankrijk andere prijsberekeningen maakt? En wat zou er dan verkeerd aan zijn om de kostprijs van die internationale treinrit te berekenen als de som van de rekening van beide landen?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
|
![]() Citaat:
Omgekeerd moeten de vrachtwagens die naar BE willen via Doornik en de A17 naar Kortrijk. Protest van de Belgen heeft niets uitgehaald, gelukkig hebben ze de schade dus kunnen beperken tot 1 rijrichting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg dat niet. Wat nu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 182
|
![]() Ik ken iemand en die zegt het niet dus niemand zegt het. Quod erat demonstrandum
![]() Om iemand die we allemaal wel kennen eens te quoten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
|
![]() Ter informatie: internationale tickets zijn duurder dan vergelijkbare binnenlandse tickets. Je krijgt er dan ook een CIV-ticket voor, met iets meer rechten dan een binnenlands ticket.
Niettemin heb je wel het zgn. Trampolinebiljet (en -abonnementen), als ik me goed herinner gesubsidieerd door de regio Nord-PdC, maar die zijn alleen maar geldig tussen Kortrijk en Rijsel, en Doornik en Rijsel, en ook alleen maar daar te koop.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
En niet alleen voor kamions, ook voor gewone auto's. Als ikzelf verwacht dat er spitsfiles zijn in Rijsel, dan rijd ik om, dus zoals de borden aangeven. In 't midden van de nacht, volg ik die borden niet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |