Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2006, 21:34   #1
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard Welke politicus durft te strijden tegen het parasiterend sociaal profitariaat ???????

Als onafhankelijke denker vraag ik mij in alle objectiviteit af welke moedige politicus op een medogenloze manier de strijd durft aan te binden tegen het uitermate moreel verwerpelijke, parasiterend sociaal profitariaat, zonder daarbij een blad voor de mond te nemen en zonder gehinderd te zijn door enig taboe. Om eerlijk te zijn, zie ik niet zo direct een politicus die bereid is om zich voluit op dat thema te profileren, en dat is zeer jammer. Zich profileren op dat thema zou nochtans electoraal zeer lonend kunnen zijn, wetende dat een groot deel van de Vlamingen een grote afkeer koestert tegenover het sociaal profitariaat, of beter gezegd tegenover de sociaalcriminaliteit.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 17 maart 2006 om 21:36.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 22:11   #2
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Waarom vind je het nu zooooo erg dat er mensen zijn die niet willen werken, en gewoon een uitkering willen?
zo veel geld krijgen ze niet hoor, ik ben er zeker van dat jij op een maand meer hebt!
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 22:22   #3
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

misschien moet jij maar eens zo'n politicus worden, cynicus.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 22:28   #4
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Waarom vind je het nu zooooo erg dat er mensen zijn die niet willen werken, en gewoon een uitkering willen?
waarom vinden mensen die niet willen werken het nu zooooo erg om hun uitkering te laten schieten?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 22:53   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Denken is voor paarden, hun kop is groter.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 22:53   #6
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
zo veel geld krijgen ze niet hoor, ik ben er zeker van dat jij op een maand meer hebt!
Werkbekwamen die niet willen werken en zich nestelen in de sociale zekerheid of in het OCMW zijn sociaalcriminelen. Dergelijke sociaalcriminelen zijn er voor een groot deel de oorzaak van dat de werkende middenklasse leeggezogen wordt en netto vaak niet al te veel overhoudt, wat de arbeidsmotivatie van onze brave werkende middenklasse niet ten goede komt. Tevens zijn die sociaalcriminelen ook de mede-oorzaak van de hoge brutoloonkosten en tasten zij op die manier de concurrentiepositie van onze economie aan, met alle nefaste gevolgen vandien voor de werkgelegenheid.
Oud 17 maart 2006, 23:02   #7
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
waarom vinden mensen die niet willen werken het nu zooooo erg om hun uitkering te laten schieten?
Waarvan moeten ze dan leven?
Oud 17 maart 2006, 23:02   #8
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Werkbekwamen die niet willen werken en zich nestelen in de sociale zekerheid of in het OCMW zijn sociaalcriminelen. Dergelijke sociaalcriminelen zijn er voor een groot deel de oorzaak van dat de werkende middenklasse leeggezogen wordt en netto vaak niet al te veel overhoudt, wat de arbeidsmotivatie van onze brave werkende middenklasse niet ten goede komt. Tevens zijn die sociaalcriminelen ook de mede-oorzaak van de hoge brutoloonkosten en tasten zij op die manier de concurrentiepositie van onze economie aan, met alle nefaste gevolgen vandien voor de werkgelegenheid.
Als ze dan crimineel zijn volgens u, waarom worden ze dan niet gestraft?
Oud 17 maart 2006, 23:25   #9
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als onafhankelijke denker vraag ik mij in alle objectiviteit af welke moedige politicus op een medogenloze manier de strijd durft aan te binden tegen het uitermate moreel verwerpelijke, parasiterend sociaal profitariaat, zonder daarbij een blad voor de mond te nemen en zonder gehinderd te zijn door enig taboe. Om eerlijk te zijn, zie ik niet zo direct een politicus die bereid is om zich voluit op dat thema te profileren, en dat is zeer jammer. Zich profileren op dat thema zou nochtans electoraal zeer lonend kunnen zijn, wetende dat een groot deel van de Vlamingen een grote afkeer koestert tegenover het sociaal profitariaat, of beter gezegd tegenover de sociaalcriminaliteit.
Fidel Castro...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 23:26   #10
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van loon naar werken?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 23:35   #11
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door born2bewild
[SIZE=1]waarom vinden mensen die niet willen werken het nu zooooo erg om hun uitkering te laten schieten?[/SIZE]

Omwille van sociale redenen moeten ze dan een beroep kunnen doen op een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem, waarbij ze de kans krijgen zoveel gemeenschapsdiensten te verrichten als ze zelf willen of kunnen tegen een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst (ten einde hen aan te moedigen een gewone job te zoeken met een hoger uurloon).
Oud 17 maart 2006, 23:42   #12
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
men zou alle werklozen kunnen inlijven bij de politie, om de werkende mensen beter in het oog te houden.Voor een nettoloon van 1500 euros.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 23:56   #13
noenkel swa
Vreemdeling

noenkel swa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw moeder misschien ?

ik zei het al eerder cynicus u bent een neo-liberale schande voor onze bij uitstek sociale partij !!!

Laatst gewijzigd door noenkel swa : 17 maart 2006 om 23:57.
noenkel swa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 23:59   #14
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noenkel swa Bekijk bericht
Uw moeder misschien ?

ik zei het al eerder cynicus u bent een neo-liberale schande voor onze bij uitstek sociale partij !!!

Uw moederpartij heeft geluk dat U niet al te veel post...

Laatst gewijzigd door Chipie : 18 maart 2006 om 00:02.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 00:01   #15
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u hoeft helemaal geen politicus meer te vinden beste cynicus. Als ik u was zou ik weer terug op de sossen gaan stemmen. Franck van den broucke heeft de spits afgebeten en is al lang met uw ideen gaan lopen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 16:16   #16
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Als [SIZE="3"]onafhankelijke denker [/SIZE]vraag ik mij in alle objectiviteit af welke moedige politicus op een medogenloze manier de strijd durft aan te binden tegen het uitermate moreel verwerpelijke, parasiterend sociaal profitariaat, zonder daarbij een blad voor de mond te nemen en zonder gehinderd te zijn door enig taboe. Om eerlijk te zijn, zie ik niet zo direct een politicus die bereid is om zich voluit op dat thema te profileren, en dat is zeer jammer. Zich profileren op dat thema zou nochtans electoraal zeer lonend kunnen zijn, wetende dat een groot deel van de Vlamingen een grote afkeer koestert tegenover het sociaal profitariaat, of beter gezegd tegenover de sociaalcriminaliteit.
Zelfaangeduide dispensor van parasitaire stigma's.

Aanklagen wegens grondeloze beledigingen of afvoeren in een dwangbuis.

Onafhankelijke idiooot.
Van het Griekse "idiotès" = onafhankelijke...

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 maart 2006 om 16:18.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 18:16   #17
Duvelke

Standaard

Citaat:
Omwille van sociale redenen moeten ze dan een beroep kunnen doen op een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem, waarbij ze de kans krijgen zoveel gemeenschapsdiensten te verrichten als ze zelf willen of kunnen tegen een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst (ten einde hen aan te moedigen een gewone job te zoeken met een hoger uurloon).
ja, ik heb jou plannetje ondertussen al honderd keer gehoord
Maar diegene die dop krijgen willen dat NIET. Ik vind dat degene die willen werken, die mogen gerust werken. Degene die dit niet wensen, (om welke reden dan ook!) dit niet moeten, en dat zij gewoon een leefloon krijgen van +- 800 € (of hoeveel is het nu weeral kobaf? )
Laat de mensen toch gewoon vrij de keuze, ipv mensen te verplichten te gaan werken.
Oud 18 maart 2006, 19:42   #18
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
ja, ik heb jou plannetje ondertussen al honderd keer gehoord
Maar diegene die dop krijgen willen dat NIET. Ik vind dat degene die willen werken, die mogen gerust werken. Degene die dit niet wensen, (om welke reden dan ook!) dit niet moeten, en dat zij gewoon een leefloon krijgen van +- 800 € (of hoeveel is het nu weeral kobaf? )
Laat de mensen toch gewoon vrij de keuze, ipv mensen te verplichten te gaan werken.
Wie niet wil werken, kan in principe in de huidige wetgeving zijn stempelgeld verliezen. Helaas wordt de wetgeving niet streng genoeg toegepast.

Om werkbekwamen die niet willen werken aan een inkomen te helpen, zou misschien overwogen kunnen worden om een fonds ter ondersteuning van de werkonwilligen op te richten dat evenwel enkel gefinancierd wordt door vrijwillige giften vanwege de bevolking, zodat de belastingbetaler daarvoor niet zou moeten worden lastig gevallen. Op die manier zou blijken hoe groot de spontane solidariteit van de bevolking is met werkonwillige werkbekwamen.
Oud 18 maart 2006, 20:52   #19
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noenkel swa Bekijk bericht
Uw moeder misschien ?

Ik ben helemaal géén liberaal, zoals onder meer blijkt uit mijn volgende berichten :
http://forum.politics.be/showthread.php?t=12622
http://forum.politics.be/showthread.php?t=43841
http://forum.politics.be/showthread.php?t=34625
http://forum.politics.be/showthread.php?t=17380
http://forum.politics.be/showthread.php?t=7752

In tegenstelling tot wat u denkt, hou ik er een uitermate sociale ingesteldheid op na. Ik ben voorstander van een degelijke sociale bescherming voor mensen die niet kunnen werken. Ook werkbekwamen die uit de boot gevallen zijn, wil ik niet aan hun lot overlaten. Werkbekwamen zonder werk, zouden immers de kans moeten krijgen een beroep te doen op een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem, waarbij het gezonde principe "arbeid bevrijdt u uit de armoede" hoog in het vaandel wordt gedragen, en waarbij de gemeenschapsdienstpresteerders de hoogte van hun gemeenschapsdienstinkomen zelfs zelf in de hand zouden hebben. U moet mij echt eens uitleggen wat daar nu toch zo asociaal aan zou kunnen zijn.
Oud 18 maart 2006, 20:56   #20
Duvelke

Standaard

Citaat:
Wie niet wil werken, kan in principe in de huidige wetgeving zijn stempelgeld verliezen. Helaas wordt de wetgeving niet streng genoeg toegepast.
en waarom is dat denk je?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be