Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2008, 22:56   #5041
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
vooral die link radio-actief verval - lichtsnelheid
pff, tis al laat op de avond, kan het zijn dat ik de link totaal niet zie.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 23:26   #5042
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
uit deze link gehaald;

"De bewijzen voor de geleidelijke evolutie van levende wezens zijn onbetwistbaar. De meerderheid van de gaten in de fossielencollecties, de zogenaamde missing links, zijn vandaag opgevuld en ons begrip van de moleculaire processen die evolutie mogelijk maken, is sterk verbeterd. Bovendien mag je niet uit het oog verliezen dat de evolutie van het aardse leven niet bepaald snel gaat: het proces is al 3,5 miljard jaar aan de gang.”

Je bent dus akkoord met deze quote uit de 'goeie' link?
Niet echt,maar uit dezelfde link waar je die tekst vandaan haalde:
Citaat:
De conclusie dat veranderingen in het DNA niet volledig willekeurig zijn, staat haaks op ons hedendaags model van evolutie, dat alles aan het toeval overlaat. Toch is het idee niet nieuw: jaren voor Darwin de basis legde voor de moderne theorie, ging men er algemeen van uit dat evolutie een heel gericht proces is dat niet op toeval berust. Zo dacht de Franse wetenschapper Jean-Baptiste Lamarck dat de giraf een lange nek ontwikkelde omdat de voorouders steeds weer hogere bomen probeerden kaal te vreten, met uitrekking van de nek als gevolg.
Willekeurigheid en toeval zijn de stokpaardjes van de evolutietheorie.

De tekst die ik eronder quote, is dan ook van een ander kaliber.
Citaat:
Hij bewees dat cellen die geïsoleerd werden van het menselijke lichaam, in communicatie blijven met het lichaam, zelfs wanneer ze op grotere afstand van het lichaam werden gebracht.
Hebben evolutionisten daar al een verklaring voor gevonden ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 23:27   #5043
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dit hier lijkt me eigenaardig:

Hebben ze zijn slijmvlies eruit gehaald dan?
Een druppel ervan op een wattenstaafje is genoeg, om het aanwezige DNA te isoleren.
Oud 11 juni 2008, 23:27   #5044
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat is geen artikel, dat is een half boek. Je moet op zijn minst de belangrijkste stukken hier al meedelen, i.p.v. te verwachten dat iedereen eens een uurtje zal lezen.
De evolutietheorie behelst zelfs enkele jaren studie, zodoende kan dat uurtje of wat toch geen probleem vormen ?
Anyway, voor de tekstuele leesbaarheid is onderstaande link, mss iets vlotter en meer DNA-gerelateerd dan de vorige die ik meegaf:
http://www.soulsofdistortion.nl/dutc..._chapter9.html
Maar zelfs hier zul je toch wat tijd moeten investeren, al loont het dik de moeite.
Daarna mag je met evolutionistische feiten de hele boel ontkrachten, hoewel ik dat nog niet veel evolutionisten heb weten proberen.
Oud 11 juni 2008, 23:27   #5045
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Citaat:
Backster's "Primary Perception" theory was referenced in the Discovery Channel television show MythBusters. The team attempted to reproduce Backster's experiments using a polygraph and an EEG machine. They reproduced the plant experiment and initially got something peculiar as predicted by Backster's work. However, after more carefully controlling the conditions of the experiment to eliminate the possibility of external influence, the plant did not demonstrate any measurable reaction to external stimulus. They were similarly unable to coax any measurable response out of yogurt cultures or white blood cells.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cleve_Backster
Als het van een experiment in een TV-show moet afhangen...

Citaat:
The big problem, and this is a big problem as far as consciousness research in general is concerned, is repeatability. The events I've seen must be spontaneous. If you've thought them out in advance, you've already changed them. It all boils down to a very simple thing: repeatability and spontaneity do not go together, and as long as members of the scientific community overemphasize that aspect of scientific methodology, they're not going to get very far in consciousness research. I am sure of that. That is precisely what has held it back for years.
Oud 11 juni 2008, 23:28   #5046
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ik zie het verband niet tussen

en telepathische cellen.
Ter herinnering:
Citaat:
Citaat:
Bron: http://wiki.aardrock.com/De_eenheid_...ening_.5B22.5D

Toen bepaalde kleine bacteriën zich symbiotisch verenigden met grotere cellen en in die cellen bleven voortleven als organellen, was het resultaat daarvan een gigantische stap in de evolutie: het ontstaan van plantaardige en dierlijke cellen die zich langs geslachtelijke konden voortplanten en uiteindelijk evolueerden tot levende organismen die we in onze omgeving kunnen zien. In hun evolutie bleven deze organismen bacteriën absorberen en lijfden ze —letterlijk—delen van hun genomen in voor de synthese van eiwitten voor nieuwe structuren en nieuwe biologische functies. Dit proces is vergelijkbaar met de fusies en overnames in het moderne bedrijfsleven.

Dit leidde tot het ontstaan van levensvormen in een steeds toenemende complexiteit en verscheidenheid. Dit majestueuze ontplooiingsproces heeft zich niet via een gestaag verlopende reeks veranderingen voltrokken. Deze ontvouwingsprocessen blijken lange periodes van stasis (handhaving van de status quo, dus stabiliteit), zonder veel genetische variatie, onderbroken te worden door plotselinge, ingrijpende veranderingen.

Deze voorstelling van een gepunctueerd evenwicht geeft aan dat zo'n abrupte overgang moet zijn veroorzaakt door mechanismen die sterk verschillen van de 'toevallige' mutaties van de neodarwinistische theorie. Hierbij lijkt het ontstaan van nieuwe soorten via symbiose een doorslaggevende rol te hebben gespeeld.
Oud 11 juni 2008, 23:37   #5047
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Niet echt,maar uit dezelfde link waar je die tekst vandaan haalde:
1. Het gaat hier om een hypothese die nog moet worden onderzocht; jij laat uitschijnen dat hij reeds is bewezen
2. De nuance zit natuurlijk in 'volledig' en 'gedeeltelijk'
De onderzoekers onderschrijven evolutie, maar willen de modaliteiten hiervan onderzoeken; zo zou er niet enkel toeval in het spel zijn, maar ook gerichte aanpassing van chemische processen op het milieu waarin het organisme leeft.
Of denk je dat je een post-doctoraat aan de KUL mag beginnen als je creationist bent??

Citaat:
Willekeurigheid en toeval zijn de stokpaardjes van de evolutietheorie.
Wat moet ik daar nu op zeggen na uw reactie hierboven?

Citaat:
De tekst die ik eronder quote, is dan ook van een ander kaliber.
Hebben evolutionisten daar al een verklaring voor gevonden ?
Dat haal je vanop deze site:

die ook hier mee bezig is;
http://www.soulsofdistortion.nl/
klik eens op Mars Pyramid

Ik laat U met de woorden van onze Premier;

"Wie gelooft die mensen nog?"

Laatst gewijzigd door Maes_P : 11 juni 2008 om 23:41.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 23:56   #5048
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Een druppel ervan op een wattenstaafje is genoeg, om het aanwezige DNA te isoleren.
En hoe koppelden ze dat wattenstaafje aan al de electrodes van een leugendetector?
Oud 11 juni 2008, 23:58   #5049
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ter herinnering:
Citaat:
Deze voorstelling van een gepunctueerd evenwicht geeft aan dat zo'n abrupte overgang moet zijn veroorzaakt door mechanismen die sterk verschillen van de 'toevallige' mutaties van de neodarwinistische theorie. Hierbij lijkt het ontstaan van nieuwe soorten via symbiose een doorslaggevende rol te hebben gespeeld.
Symbiose is geen telepathie.
Oud 11 juni 2008, 23:59   #5050
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het van een experiment in een TV-show moet afhangen...
ALs het van een experiment van een gelover in het paranormale moet afhangen...

Laatst gewijzigd door rikbe : 12 juni 2008 om 00:00.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 08:59   #5051
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Dat haal je vanop deze site:

die ook hier mee bezig is;
http://www.soulsofdistortion.nl/
klik eens op Mars Pyramid

Ik laat U met de woorden van onze Premier;

"Wie gelooft die mensen nog?"
Laat me raden wat uw favoriete zegswijze is:
"Het kind met het badwater weggooien"?
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 09:06   #5052
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat geplaatst door Rikbe
Backster's "Primary Perception" theory was referenced in the Discovery Channel television show MythBusters. The team attempted to reproduce Backster's experiments using a polygraph and an EEG machine. They reproduced the plant experiment and initially got something peculiar as predicted by Backster's work. However, after more carefully controlling the conditions of the experiment to eliminate the possibility of external influence, the plant did not demonstrate any measurable reaction to external stimulus. They were similarly unable to coax any measurable response out of yogurt cultures or white blood cells.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cleve_Backster
Hoort Mythbusters nu al tot de gevestigde wetenschap?
Oud 12 juni 2008, 09:08   #5053
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Hoort Mythbusters nu al tot de gevestigde wetenschap?
reproduceerbaarheid.

hoeveel keer zijn de resultaten al bevestigd geweest door andere onafhankelijke onderzoekers?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 09:13   #5054
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
reproduceerbaarheid.

hoeveel keer zijn de resultaten al bevestigd geweest door andere onafhankelijke onderzoekers?
Er werden in deze draad toch wel zeer interessante ideëen aangereikt; uitermate boeiend om ze in uw denken op te nemen.
Je wil toch niet heel je leven op dezelfde steen blijven dansen?
Oud 12 juni 2008, 09:20   #5055
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat me raden wat uw favoriete zegswijze is:
"Het kind met het badwater weggooien"?

En de uwe?
"Al ziende blind" of toch "wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil"

Een artikel van zo'n site: vindt U dat wetenschappelijk relevant?

Allemaal tof en zeer new age enzo.

Maar wetenschappelijk?

Een artikel ivm creationistisme en op dezelfde site een artikel over pyramiden op Mars: welk badwater? Rioolwater zul je bedoelen...

Laatst gewijzigd door Maes_P : 12 juni 2008 om 09:21.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 09:24   #5056
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er werden in deze draad toch wel zeer interessante ideëen aangereikt; uitermate boeiend om ze in uw denken op te nemen.
Wij staan tenminste op een steen, jij valt dwars door de grond. Je hebt het recht om sprookjes van god en telepathie als waar aan te nemen maar verkoop het niet als feiten. Dat zijn het namelijk niet, het zit in je hoofd.
Oud 12 juni 2008, 09:26   #5057
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ideëen. Door sommigen voorgesteld als enige waarheid, terwijl die reproduceerbaarheid ontbreekt
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 10:29   #5058
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Eh bien, ik denk dat ik de evolutietheorie met een korreltje zout zal blijven nemen omdat het m.i. nog teveel op veralgemeningen (en/of hypothesen) is gebaseerd en nog steeds onderhevig is aan bijschaving.

De dag dat er mij een volledige stamboom tussen bijv. mij (een mens) en de duif (een vogel) op m'n vensterbank kan getoond worden, zal ik de evolutietheorie wat ernstiger gaan beschouwen. Maar tot dan...

Allee, ik wou in deze draad ook eens m'n persoonlijke mening geven.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 10:38   #5059
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Eh bien, ik denk dat ik de evolutietheorie met een korreltje zout zal blijven nemen omdat het m.i. nog teveel op veralgemeningen (en/of hypothesen) is gebaseerd en nog steeds onderhevig is aan bijschaving.

De dag dat er mij een volledige stamboom tussen bijv. mij (een mens) en de duif (een vogel) op m'n vensterbank kan getoond worden, zal ik de evolutietheorie wat ernstiger gaan beschouwen. Maar tot dan...

wat is dat nu voor een argument. Er kan wel degelijk een stamboom getoond worden..

Hebt geen alternatief ofzo? En buiten de biologische evolutie, hoe is de rest van de aarde en de landschapsvormen dan ontstaan, ook door Allah/God?

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 12 juni 2008 om 10:39.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 10:41   #5060
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Die bijschaving is niet alleen inherent aan dat deel van de biologie dat door de evolutieleer wordt behandeld, maar aan de hele biologie, en aan een hele andere rits wetenschappen. Bijschaving is m.a.w. volstrekt wetenschappelijk verantwoord.

Dit in tegenstelling tot een statisch religieus bepaald wereldbeeld dat als "af" wordt ervaren door de believers, en geldig "voor eeuwig en drie dagen".
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh
Dat de primatenstamboom nog maar fragmentarisch bekend is, zegt niets over de vrijwel complete blootlegging van de stamboom van andere dieren zoals het paard bijvoorbeeld en de onevenhoevigen in het algemeen. Eén en ander is het geval van het gebrek aan fossiel materiaal waar het primaten betreft, terwijl dit materiaal voor andere diersoorten wel beschikbaar is.

Wellicht omdat de primatenstamboom - zeker de menselijke tak erin - een relatief recent verschijnsel is. De eerste mensachtigen kropen "amper" 2 miljoen jaar geleden uit de bomen en Homo sapiens zou nog niet eens 100.000 jaar oud zijn: piepjong dus in evolutionaire termen. Daarom zijn er ook zo weinig primatenfossielen, zodat die stamboom slechts zeer moeizaam kan worden gereconstrueerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh
Geneer je vooral niet, en doe alsof je thuis bent.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be