Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2009, 16:10   #581
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tuurlambert Bekijk bericht
"All the same"... dat slaat werkelijk nergens op. In tegenstelling tot het koosjer voedsel, waar niets mis mee is, druist het halalvoedsel radicaal in tegen onze westerse ethische principes. Zoals bijvoorbeeld die van het dierenwelzijn.
Jij bent duidelijk niet op de hoogte van de voorschriften voor koosjer voedsel. Dat houdt evenzeer ritueel slachten in waarbij de keel wordt overgesneden zonder verdoving. En geen haan dat daarnaar kraait natuurlijk.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 16:13   #582
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zijn Joodse mensen oververtegenwoordigd in schooluitval, criminaliteit, gevangenispopulatie, vluchthuizen en langdurige werkloosheid?
Kan iemand me die cijfers dan even geven?
Hoeveel vrouwen worden er door Joodse mannen op straat uitgescholden voor hoer, en waar wilden Joodse jongeren een Marokkaanse wijk intrekken om het Palestijns conflict
'uit te praten'?
Lameleze die artikels!
Wat heeft dat in hemelsnaam allemaal met halal in de supermarkt te maken?
Oud 26 maart 2009, 16:15   #583
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het gaat over het wederkerigheidsprincipe.

Ik heb nog geen joden geweten die eisen dat ze mee Kaboempoorten gaan installeren.. jij wel?
Evenmin heb ik al een macrobioot op hoge poten weten staan mekkeren omdat hij niet met zijn macrobiotische klak in de klas mag zitten.
De dag dat een werkgever een werknemer weigert omdat hij joods is, staat het land in rep en roer. Inclusief het VB. Hou nu maar op met dat hypocriet gedoe. Het begint een beetje belachelijk te worden.
Oud 26 maart 2009, 16:28   #584
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

2x

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 maart 2009 om 16:35.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 16:34   #585
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Ik stigmatiseer geen bevolkingsgroep. De islam op school staat pesten van kinderen toe die huisdieren, in strijd met de islam, hebben. Wat nu gedaan?
De ouders en directie volgen de islam. De kinderen worden niet terecht gewezen. Het gaat veel verder dan een ruzie tussen kinderen. Het gaat om de indoctrine van de islam kinderen. Kinderen pesten met huisdieren, in contrast met de islam, is toegestaan. Ook volgens hun ouders en de directie. Simpele oplossing doe uw huisdieren weg. Leef volgens de islamregels en alles werd je vergeven. Begrijpelijk dat ik daar niet voor gekozen heb. De keuze van een vrije school leek ineens niet meer zo vrij. Noemen ze dit nu verislamisering ?
Je kinderen hadden een ruzie op school met enkele kinderen die jij moslims noemt (mogelijk zijn ze 't) Indien ze tegen hen vertelden wat jij hier vertelt verwondert me dat niet.
Citaat:
U bent zeer beledigend en agressief. Op een ander forum zou de moderatie ingrijpen. Ik ga niet in op uw groffe taal. Het is overduidelijk dat u de islam in uw hart draagt. Deze islamlievende mensen kan je niet mee in discussie gaan. Heb het genoeg gezien op school. Daar kan je niet redelijk mee praten want de islam staat nu net de redelijkheid in de weg. Uw gespam volgt de onredelijkheid van de islam. Jammer voor je. Een religie sluit mensen af om open te staan voor anderen.
En wie jouw haat niet deelt is een "***"....

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 maart 2009 om 16:35.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 16:49   #586
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wat wil je met dat nietszeggende citaat in hemelsnaam aantonen, Circe? Want ik ben niet intelligent genoeg om te begrijpen wat dat met je hypocriete houding te maken heeft. Moslims eten halal, joden eten koosjer. De voorschriften zijn in verschillende opzichten gelijk (zoals wat betreft het ritueel slachten), beiden worden verkocht in de supermarkt (een koosjer-afdeling is er in mijn supermarkt altijd al geweest, een halal-afdeling is er vooralsnog niet). In hoeveel bochten ga je je nog wringen?
Over uw intelligentie ga ik me niet uitlaten. dat schijnt gevaarlijk te zijn.

Citaat:
Omdat er geen speciale opleiding vereist is om garagepoorten te fabriceren/installeren, die er bij het ritueel slachten (zowel bij moslims als bij joden) wel is misschien?
You got me there! Bedoel je nu dat een witte aborignal vlaamse boerenzoon zonder énige opleiding ZOMAAR superdeluxe volautomatische garagepoorten kan installeren?
Terwijl zowel islamitische als joodse keeloversnijders daar jarenlang voor moeten studeren, terwijl geen enkele aboriginal vlaamse boerenzoon dat diploma zou kunnen behalen?

Correct me if I'm wronge zenne.

Citaat:
En denk je nu werkelijk dat er een niet-moslim / niet-jood ook maar bereid zou gevonden worden om die opleiding, die ongetwijfeld ook religieuze vorming inhoudt, te volgen (of de job uit te oefenen for that matter)?
wil je nu zeggen dat wer geen vlaamse achterlijke boerenzoonse aborignal slachters zijn die een schaap kunnen slachten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 maart 2009 om 16:51.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 20:15   #587
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stigmatiseer geen bevolkingsgroep. De islam op school staat pesten van kinderen toe die huisdieren, in strijd met de islam, hebben. Wat nu gedaan?
De ouders en directie volgen de islam. De kinderen worden niet terecht gewezen. Het gaat veel verder dan een ruzie tussen kinderen. Het gaat om de indoctrine van de islam kinderen. Kinderen pesten met huisdieren, in contrast met de islam, is toegestaan. Ook volgens hun ouders en de directie. Simpele oplossing doe uw huisdieren weg. Leef volgens de islamregels en alles werd je vergeven. Begrijpelijk dat ik daar niet voor gekozen heb. De keuze van een vrije school leek ineens niet meer zo vrij. Noemen ze dit nu verislamisering ?
Mogen we weten over welke school dit gaat?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 22:24   #588
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom; wil je ze bellen om het verhaal na te gaan of zo?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 23:34   #589
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Omdat er geen speciale opleiding vereist is om garagepoorten te fabriceren/installeren, die er bij het ritueel slachten (zowel bij moslims als bij joden) wel is misschien? En denk je nu werkelijk dat er een niet-moslim / niet-jood ook maar bereid zou gevonden worden om die opleiding, die ongetwijfeld ook religieuze vorming inhoudt, te volgen (of de job uit te oefenen for that matter)?
Met opleiding heeft dit niks te maken, het gaat erom dat men op basis van godsdienst over diverse privileges beschikt, privileges waarop andere groepen of individuen in de maatschappij geen recht op hebben. Ofwel schaft men religieuze privileges af, ofwel heeft elk individu recht op privileges.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 06:33   #590
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil weten in welke school alle kinderen verplicht halal-voedsel moeten eten.
Citaat:
Kijk mijn zoontjes moesten hun liefde voor honden en varkens afzweren. Als kers op de taart dienen ze halal te eten. Kerstfeestjes zijn onbelangrijk. Ik wil geen islam religie beoefenen maar behoorlijk moeilijk als je op een school zit waar de islam in de meerderheid is. Conclusie volgens de directie : veranderen van school. Ik zou zo zeggen dat er toch ietske mis is in onze verrijkte samenleving.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 07:22   #591
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. zo gaat dat vandaag met de zelfverklaarde democraten zoals Filou, Arti en 3werf...
Als je iets zegt dat niet in het politiek correcte kraam past, wordt je verhaal gewogen, gedraaid en langst alle kanten bekeken. Kan men echter één los eindje vinden of heb je geen link...
dan is je verhaal onwaar, overdreven, plat gestigmatiseer...

Maar over de essentie hebben ze natuurlijk niks te broebelen. Dat kan ook niet want daar valt niks over te broebelen. Dat zijn meestal feiten die iedereen die z'n ogen niet in z'n zakken heeft zitten, alle dagen ziet.

Da's hoe men "democratie" vandaag invult
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 07:28   #592
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat wil je met dat nietszeggende citaat in hemelsnaam aantonen, Circe? Want ik ben niet intelligent genoeg om te begrijpen wat dat met je hypocriete houding te maken heeft. Moslims eten halal, joden eten koosjer. De voorschriften zijn in verschillende opzichten gelijk (zoals wat betreft het ritueel slachten), beiden worden verkocht in de supermarkt (een koosjer-afdeling is er in mijn supermarkt altijd al geweest, een halal-afdeling is er vooralsnog niet). In hoeveel bochten ga je je nog wringen?

Citaat:
Omdat er geen speciale opleiding vereist is om garagepoorten te fabriceren/installeren,
die er bij het ritueel slachten (zowel bij moslims als bij joden) wel is misschien? En denk je nu werkelijk dat er een niet-moslim / niet-jood ook maar bereid zou gevonden worden om die opleiding, die ongetwijfeld ook religieuze vorming inhoudt, te volgen (of de job uit te oefenen for that matter)?
Jij kent duidelijk niets van garagepoorten, hoe die gemaakt en geïnstalleerd worden. Leg eens uit hoe dat te werk gaat volgens jou, vermits het toch zo simpel is.
?
Voor een beest ritueel te slachtten kan ik je wel uitleggen : gebedje prevelen terwijl je je vleesmes slijpt, en het vastgebonden slachtoffer de keel oversnijden.
Wat van beide is het moeilijkste ? Dieren doodsteken, of electronische garagepoorten fabriceren, en installeren ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 07:30   #593
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mogen we weten over welke school dit gaat?
Waarom ? Wil je je kinderen daarheen sturen ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 08:35   #594
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tuurlambert Bekijk bericht
"All the same"... dat slaat werkelijk nergens op. In tegenstelling tot het koosjer voedsel, waar niets mis mee is, druist het halalvoedsel radicaal in tegen onze westerse ethische principes. Zoals bijvoorbeeld die van het dierenwelzijn.
Zoals al werd gezegd, er zijn veel gelijkenissen tss de 2. Koosjer eten wordt OOK ritueel geslacht net als halal eten, Koosjer eten bevat NOOIT varkensvlees en paardenvlees net als halal eten. Koosjer eten bevat geen alcohol net als halal eten!
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 08:36   #595
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
zoals ik al schreef;
leg jij de link tussen halal, de profeet en dit eens uit http://drinkthis.typepad.com/main/images/beheading.jpeg
er is geen link, die foto is pure gekheid....
Oud 27 maart 2009, 08:38   #596
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
Met een onwetend persoon gaat u niet graag in discussie? ! De arrogantie ten top dit moet wel een moslima zijn. Ik verdoe mijn tijd liefst niet meer met xenofobe mensen. Die ben ik op oudervergaderingen genoeg tegengekomen. De islam beschouwt ieder als onwetend=ongelovig, als ze hun arrogante filosofie niet kunnen opdringen.
Iedereen, neen helemaal niet, hier zijn genoeg mensen die goed kunnen argumenteren en zinvol spreken, daar heb ik niets tegen.
Jij daarentegen hahaha
Oud 27 maart 2009, 09:13   #597
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent duidelijk niet op de hoogte van de voorschriften voor koosjer voedsel. Dat houdt evenzeer ritueel slachten in waarbij de keel wordt overgesneden zonder verdoving. En geen haan dat daarnaar kraait natuurlijk.
In heel Brussel kun je amper ergens kosher vlees krijgen.

Brussel = wereldstad, hoofdstad van Europa.

De halal dierenbeulen echter zijn niet te tellen. Laat staan de snackbars, en Hector Chicken, en andere fast food ketens, die méér en meer 'halal' op hun ruit hebben staan en een certificaat van de imam in het raam hangen.

Noem me in Brussel één adres waar je kosher vlees kunt krijgen?

(ik ken er één, en die heeft enkel een paar import diepvries produkten, uit Israel. Kosher wordt in Brussel in elk geval NERGENS geslacht. Kosher houdt echter wél in: dierenleed moet vermeden worden, het dier moet zo snel mogelijk van de pijn verlost worden. Dus dat van urenlang laten doodbloeden is onzin. Het is véél complexer dan halal. Dat van "geen dierenleed" zie je bv in het feit dat de rabbijnen de vette ganzelever als "niet kosher" hebben bestempeld, omdat daar zoveel dierenellende bij te pas komt.)

Zo, beste groeten trouwens, Edina.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 09:16   #598
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
Zoals al werd gezegd, er zijn veel gelijkenissen tss de 2. Koosjer eten wordt OOK ritueel geslacht net als halal eten, Koosjer eten bevat NOOIT varkensvlees en paardenvlees net als halal eten. Koosjer eten bevat geen alcohol net als halal eten!
het verschil is dat de joden niet constant lopen te mekkeren dat ze met hun keppel achter het loket willen gaan zitten en voorrang moeten krijgen aan de soepsidiepotten; Het verschil is dat er geen joden klacht indienen omdat een liefdadigheidsorganizatie gratis soep aanbiedt aan daklozen terwijl er toch wel een varkenspoot heeft ingezeten zeker zodat de moslims honger moeten lijden de sukkelaars!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 09:29   #599
PollyCorrect

Standaard

Het verschil tussen kosher en halal ligt hem dus niet alleen in het feit dat er in in héél Brussel amper een stuk kosher vlees te krijgen valt, maar ook hier:

Citaat:
As soon as modern science made us aware of problems with the traditional ways of slaughter, Jews began to alter the way they slaughtered animals. Traditional "hoisting and shackling" was replaced by a pen, even though it is a much slower procedure and increases the cost of kosher meat. In addition to being lifted up, a ritual slaughterer must move to the animal quickly, use a knife that is incredibly sharp and cannot have even the slightest nick, and then in a single motion cut through the trachea and esophagus, and at least one of these for fowl.

This leads us to an ultimate question: can we ever really ever kill a cow, goat, etc. without causing some pain and fear? Thus, Judaism has endorsed vegetarianism as a "higher" form of eating because it means not taking a life. For some it has meant not even eating an egg and others have made a distinction between a mammal and a fish. This often is a personal question, but overall it is a fact that Jews are concerned with animal rights and minimizing the pain and fear that results from slaughtering animals.
http://judaism.about.com/od/kosherdi...koshslaugh.htm

Dus ten eerste wordt het dier zo snel en op een zo zacht mogelijke manier het leven ontnomen. En ten tweede wordt het vegetarisme beschouwd als een veel betere manier van zich voeden.

Die twee essentiele elementen heb je niet in de halal.
Oud 27 maart 2009, 09:30   #600
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
Koosjer eten bevat geen alcohol net als halal eten!
Geen alcohol?? Waar haal je dat vandaan?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be