Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 september 2011, 17:24   #81
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ik zou er niet te veel op hopen. Als de rest van de formatie ook slaagt, is het begin van het einde ingezet voor de N-VA.
Forget it! Als je dan nog eens even in je portemonnee kijkt (als je dan zelfs nog een portemonnee zult hebben)!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 15 september 2011 om 17:34.
Bokkenreyder is offline  
Oud 15 september 2011, 17:27   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
N-VA staat met de rug tegen de muur. Een partij die in de peilingen 40% haalt? Juist ja.
N-VA zit in het cordon is een meer exacte zegswijze.

En als er een regeerakkoord komt, dan moet de N-VA ook nog uit de Vlaamse regering gewerkt worden, die mensen gaan dus serieus slachtoffertje kunnen spelen.

Het gaat inderdaad pijn doen volgende kiezingen, want ofwel komen er draconische besparingen en tal van nieuwe belastingen, ofwel komen de speculanten.

In beide gevallen krijgen de regeringspartijen flinke klappen.

Koppel dat aan het gevoel van walging dat de gemiddelde Vlaming ondertussen heeft voor de arrogantie van de Walen en de slaafse kruiperigheid van de "Vlaamse" onderhandelaars, met daar bovenop de woede van de Vlaming die weer in het cordon wordt weggestoken, het gaat serieus pijn doen.

Juicht nog maar eens goed Belgen, want in de jaren die komen gaat de zin tot juichen u enigszins vergaan.
Oud 15 september 2011, 17:28   #83
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
N-VA zit in het cordon is een meer exacte zegswijze.

En als er een regeerakkoord komt, dan moet de N-VA ook nog uit de Vlaamse regering gewerkt worden, die mensen gaan dus serieus slachtoffertje kunnen spelen.

Het gaat inderdaad pijn doen volgende kiezingen, want ofwel komen er draconische besparingen en tal van nieuwe belastingen, ofwel komen de speculanten.

In beide gevallen krijgen de regeringspartijen flinke klappen.

Koppel dat aan het gevoel van walging dat de gemiddelde Vlaming ondertussen heeft voor de arrogantie van de Walen en de slaafse kruiperigheid van de "Vlaamse" onderhandelaars, met daar bovenop de woede van de Vlaming die weer in het cordon wordt weggestoken, het gaat serieus pijn doen.

Juicht nog maar eens goed Belgen, want in de jaren die komen gaat de zin tot juichen u enigszins vergaan.
Ach, kom wat meer buiten, het zonnetje schijnt!
Uw landje zal er ook ooit wel eens komen!

Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 september 2011 om 17:29.
Another Jack is offline  
Oud 15 september 2011, 17:29   #84
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Joepie!
Oud 15 september 2011, 17:30   #85
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe zijn de weersvooruitzichten voor het weekend?
freelancer is offline  
Oud 15 september 2011, 17:31   #86
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
@Patrickve en andere teleurgestelden in N-VA:

Mijn persoonlijke analyse leunt ook aan bij de laatste posts hier.

De goednieuwspropaganda van VRT e.a. is nog geen 24u bezig.
Op dit moment is een groot deel van Vlaanderen dus nog hoopvol en licht euforisch; want al bij al willen de meeste mensen wel een goed akkoord, en niet de volledige verrotting zoals met mij velen op dit forum

Zo snel na dit 'goed' nieuws al volledig het 'akkoord' afkraken, zou volgens mij het volgende gevoel opwekken bij een groot deel gematigde twijfelaars, omdat tegen een onredelijk euforisch persoon niet te argumenteren valt:
Hmm, misschien is die N-VA dan toch niet compromisbereid zoals de critici altijd hebben beweerd, ze zijn inderdaad alleen maar negatief ook al lijkt het nu toch wel positief nieuws te zijn.

Het lijkt mij slimmer om een paar dagen te wachten, en zo geleidelijk aan steeds meer van het 'akkoord' af te breken. Ten eerste komt er met de dag meer informatie vrij dus meer stokken om die honden mee te slaan (), en ten tweede gaat het huidige 'roesgevoel' in BE over een paar dagen wel luwen -zo'n euforie duurt nooit lang, vgl de overwinningen van de Rode Duivels-, en komen de mensen weer op hun beide pootjes terecht.
En zullen dan ook véél ontvankelijker zijn voor terechte kritiek.

Juist mijn 2 centen
2
Klare kijk!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 15 september 2011 om 17:33.
Bokkenreyder is offline  
Oud 15 september 2011, 17:32   #87
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De Strangers wisten het allank:
http://www.youtube.com/watch?v=GbdtQ0lWMEM

Citaat:
Daar bij u (in de Ardennen?) mss wel, hier in Antwerpen niet
Fj9lnir is offline  
Oud 15 september 2011, 17:40   #88
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
@Patrickve en andere teleurgestelden in N-VA:

Mijn persoonlijke analyse leunt ook aan bij de laatste posts hier.

De goednieuwspropaganda van VRT e.a. is nog geen 24u bezig.
Op dit moment is een groot deel van Vlaanderen dus nog hoopvol en licht euforisch; want al bij al willen de meeste mensen wel een goed akkoord, en niet de volledige verrotting zoals met mij velen op dit forum

Zo snel na dit 'goed' nieuws al volledig het 'akkoord' afkraken, zou volgens mij het volgende gevoel opwekken bij een groot deel gematigde twijfelaars, omdat tegen een onredelijk euforisch persoon niet te argumenteren valt:
Hmm, misschien is die N-VA dan toch niet compromisbereid zoals de critici altijd hebben beweerd, ze zijn inderdaad alleen maar negatief ook al lijkt het nu toch wel positief nieuws te zijn.

Het lijkt mij slimmer om een paar dagen te wachten, en zo geleidelijk aan steeds meer van het 'akkoord' af te breken. Ten eerste komt er met de dag meer informatie vrij dus meer stokken om die honden mee te slaan (), en ten tweede gaat het huidige 'roesgevoel' in BE over een paar dagen wel luwen -zo'n euforie duurt nooit lang, vgl de overwinningen van de Rode Duivels-, en komen de mensen weer op hun beide pootjes terecht.
En zullen dan ook véél ontvankelijker zijn voor terechte kritiek.

Juist mijn 2 centen
Misschien. Het probleem dat ik begin te krijgen met de N-VA is dat ik mij afvraag waar ze de doelpalen zetten.

Ik zie niet in wat er verkeerd zou zijn met een verklaring zoals:

"in een louter belgisch kader is dit akkoord niet zo een nachtmerrie. Tenslotte gaat het maar om wat stemrecht voor franstalige inwijkelingen, om de taal van wat brieven en wat gemeentevergaderingen en zou men zelfs kunnen stellen dat er een interessant samenwerkingsplatform bij komt om de dynamiek rond Brussel te verbeteren.
Maar als we naar de doelstelling kijken die we ons voorop stellen, namelijk een verregaande autonomie voor Vlaanderen in een confederale struktuur die Belgie zou heten, of eventueel een totaal onafhankelijke staat, dan moeten we heel voorzichtig worden. Niet vergeten dat het probleem van BHV vooral een probleem was van een aanslag op het Vlaamse territorium, en we zijn toch wel heel ongerust dat de compensaties voor die splitsing een nog grotere aanslag op dit territorium zijn, die zware problemen kunnen geven op het ogenblik dat eens en voorgoed de territoria moeten vastgelegd worden van Vlaanderen en van de franstalige deelstaat of staat."
Oud 15 september 2011, 17:40   #89
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Vandaag om 19u komt Bart de Wever op het vtm nieuws praten over het bhv akkoord.

Om 20u komt hij ook nog in Terzake!
matthias999 is offline  
Oud 15 september 2011, 17:41   #90
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
En hoe zijn de weersvooruitzichten voor het weekend?
Dat ik het niet weet.
Ik schat echter de kans dat we een hittegolf gaan krijgen even hoog in als een onafhankelijk Vlaanderen.
Another Jack is offline  
Oud 15 september 2011, 17:42   #91
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

@pve: da's inderdaad ne pak beteren tekst

Allez, k gaan voor het eerst in maanden nog eens naar het niefs kijken vandenavond dan. 'is zien ofdat em nog iets interessant kan zeggen of ni.
Fj9lnir is offline  
Oud 15 september 2011, 17:43   #92
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik denk eerder dat De Wever & C° er heilig van overtuigd waren, dat "Beke & C°" zich "te pletter" gingen onderhandelen................
Geduld de financieringswet komt er nog aan

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 15 september 2011, 18:32   #93
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aequitas Bekijk bericht
Net zoals ze het hier (N-VA lovers) bijna allemaal afschieten. En dit zonder de nota effectief gezien te hebben.
De zaken die gekend zijn zijn voldoende om het af te schieten. Het verminderd de democratie in België (senaat blijft bestaan maar kan niet voor gestemd worden), maakt extra complexiteit aan (Brussel Metripolian gedoe), behoudt de schending van het gelijkheidsprincipe (bepaalde burgers mogen kiezen waar ze stemmen, anderen niet) én tast de bevoegdheden aan van de gewesten.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 15 september 2011 om 18:32.
Amon_Re is offline  
Oud 15 september 2011, 18:33   #94
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Die aanhangers zullen wel snel weer blokker worden.
Uiteraard. Die vuile nazi's!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 15 september 2011, 18:35   #95
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Toen NVA zei niet te willen onderhandelen hadden zij van de CD&V al de bevestiging gekregen dat zij ook niet wilden meespelen in het stuk van Di Rupo.
Dus in feite is NVA in de val gelokt door CD&V.
Alhoewel ik eerlijk denk dat CD&V in de beginne echt niet wilde meespelen maar zij door externe druk (middenveld & koningshuis) de boot niet konden afhouden.
Denk eerder effectief opgezet spel. Wie beeft er nu nog voor het konigshuis?!
Amon_Re is offline  
Oud 15 september 2011, 18:36   #96
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die aanhangers zullen wel snel weer blokker worden.
Hoe kan dat nu? Ik ben het nog nooit geweest.
alfa16vjtd is offline  
Oud 15 september 2011, 18:39   #97
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik zou er niet te veel op hopen. Als de rest van de formatie ook slaagt, is het begin van het einde ingezet voor de N-VA.
Daar zou ik echt niet op hopen.
Amon_Re is offline  
Oud 15 september 2011, 18:41   #98
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
dat denk ik ook ; een deel zal teruggaan naar het VB, en het andere deel terug naar de CD&V, want "Marcske vd kampioenen" gaat dan wel veel goei punten krijgen.
Dream on
Amon_Re is offline  
Oud 15 september 2011, 18:44   #99
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het was voor mij de reden om ze te steunen, ik dacht dat ze dat meenden.
Doen ze ook. BDW heeft gelijk dat'm het voorzichtig aanpakt, de euforie in de pers laten luwen en dan beginnen schieten zodat het negatieve niet verzuipt in al de lovende commentaren van onze "neutrale" pers
Amon_Re is offline  
Oud 15 september 2011, 18:44   #100
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dream on
Inderdaad ze zijn aan het dromen.
Ik ken genoeg mensen die op linkse partijen stemmen die vinden dat het iemand is met weinig charisma. Van mij heeft hij dan ook de bijnaam schotelvod toegewezen gekregen naast de andere persoon in de partij de dwijl.
alfa16vjtd is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be