![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn dochter woont nu in Brussel. Mijn eigen mening over administratie in brussel op basis van de ervaringen van haar en van enkele anderen die de laatste jaren naar daar trokken : er is duidelijk een tendens om mensen die zich als nieuwe inwoner komen inschrijven te registreren als franstalig, tenzij ze dat expliciet anders vragen. De echte vraag is : doen die bediendes dat uit een mengvorm van gemakzucht en doodgewoon het feit dat 85% van hun klanten aan het loket franstalig zijn, of is het zoals sommigen hier heeel graag geloven een grote conspiracy ? Persoonlijk geloof ik niet dat hier 'orders' achter zitten. Moest dat het geval zijn, dan was dat al lang naar de pers doorgegeven. Zulke zaken komen altijd uit, al moesten de kraaien het uitbrengen.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 18 juni 2015 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1382 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1383 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 juni 2015 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1384 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hoe vlugger Vlaanderen onafhankelijk zal zijn . Laat die Franstalig gemeente ambtenaren maar lustig verder doen . Ze zijn de tak aan het afzagen waar ze zelf op zitten . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1386 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuur me een mailtje hee, als 'ze' (wie ?) de vlaamse onafhankelijkheid, en dan nog zonder brussel ![]() Zou het niet best zijn om al een feestzaal te reserveren voor het spontane volksfeest dat ongetwijfeld zal uitbarsten in te organiseren ? Voorzie zeker voldoende capaciteit, het zal indrukwekkend worden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom er enkel 2e keus vlaams personeel in brussel zit ? Het enige rationele antwoord is omdat geen enkele partij bereid is om er één van de schaarse en dus kostbare plaatsen voor op te offeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1388 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt. De hekel van veel Vlamingen aan "la Capitale" zal er alleen maar verder door toenemen. Brussel is de splijtzwam van deze artificiële staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1390 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 18 juni 2015 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1391 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1392 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die regel toepassen in een door en door gecorrumpeerde bananrepubliek met koning, la Belgique, is zelfmoord... En wat zou dat Belgische waterhoofd toch willen dat de NVa zelfmoord pleegt!!! Het moet inderdaad geen partij zijn als al die andere... en de verandering moet duidelijk ingezet zijn, gezien het geweeklaag van de officiële media, waar de klassieke partijen zich verweren als duivels in een wijwatervat... Goed bezig NVa, doe vooral zo verder en leg hen verder het vuur aan de schenen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1393 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zouden de Vlamingen voor al die prutserijen altijd en opnieuw moeten vechten in een door en door verfranst Bruxelles??? Waarom hebben ze het nagelaten om de akkoorden die ze met de franstaligen sloten en waarin de franstaligen beloofden de taalwetten te respecteren na te gaan, maar beperktte het zich tot dwaas geloof op hun woord, terwijl wat de taalwetten betreft de franstaligen geen enkel woord hebben, buiten, nous, nous, nous... En nu als zogezegde attente Vlaming die zichzelf goed kan verdedigen en weet hoe het moet, van zijn oren komen maken tegen andere Vlamingen die het op hun manier proberen... Wow, wat een grootheid... Ik zou eerder zeggen, wat een bekrompen, slaafse, Vlaamse onderdanigheid tegenover hooghartige franstalige, geinstitutionaliseerde, arrogantie.... Laatst gewijzigd door marie daenen : 19 juni 2015 om 04:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
na het lezen van jouw lijntjes: zelfde diepte als gij. Ander putteke, dat wel.
![]() |
![]() |
#1395 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moesten er toch nog 'orders' achter zitten, dan was dat al lang aan de pers doorgegeven. Zulke zaken komen altijd uit, al moesten de kraaien het uitbrengen... Hewel, ik zal dan maar aannemen dat alle kraaien in en rond Brussel en waarschijnlijk in heel la Belgique al decennialang uitgeroeid zijn... Officieus is het altijd geweten en waren er altijd klachten, maar officieel keken de kranten altijd en altijd weer de andere kant uit... De Vlaming moest het maar, zoals het stoere beeld van de echte Vlaming, dat u hierboven hebt opgehangen, ieder voor zich, persoonlijk uitvechten en vooral op een heel brave en respectabele manier anders zouden mensen zoals u de Vlaming, die nu zelfs niet meer het recht van bestaan heeft, wel eens op zijn plaats zetten... Oh ja, u gelooft niet in een conspiratie, alles is van zelf gekomen en zoals de Belgische schulden die volgens diezelfde francofonie wel vanzelf zouden verdwijnen, maar nu heel la Belgique, Vlaanderen het eerste versmachten, zo zouden al die verdomde taalperikelen wel vanzelf verdwijnen. En dat zullen ze inderdaad doen de dag dat heel la Belgique eentalig frans is..., maar, Griekenland indachtig, de schulden en het verdomd slecht franstalig bestuur zal niet zo maar verdwijnen, in tegendeel zelf... Oei, het is een gefrustreerde Vlaming die hier spreekt, omdraaien de plaat en verder doen met officieel de konten van de franstaligen te likken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1396 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ouch, dat gaan ze in de Highlands niet graag horen.
![]() |
#1397 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1398 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1399 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oef, ik hoor dat graag bevestigd... Nu de anderen nog en het respect, ook van anderstaligen, voor die grote francofonie zal als sneeuw voor de zon verdwijnen en ze zullen vlug, zoals iedereen, in hun bloot gat verschijnen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (vrij naar een uitspraak van Flup Geubels tegen Guy Mortier in De Slimste Mens, of zoiets).
![]() |