Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2010, 19:05   #481
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Gelukkig ben je de baas niet.
Ik vind het nog een groter geluk dat gij de baas niet zijt Filosoof.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 19:06   #482
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Daar zeg je me wat!
Wat scheelt er? Ik geef je de citaten en je kan nu nog niet aantonen wat jij beweert.

Citaat:
Jij insinueert dat wel in vrijwel al je commentaren.
Je houdt het niet voor mogelijk wat ik allemaal schrijf en insinueer "in vrijwel al " mijn commentaren.

Omdat jij nooit een post kan citeren van mij om aan te tonen wat jij interpreteert; zal ik deze keer citeren voor jou. Misschien leer je het zo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoe bedoel "is een hoofddoek gelijk een een paar nylons?" In welk opzicht?
Jij begon je vorige post met
"Wie een hoofddoek draagt onderscheidt zich van anderen, degenen die geen hoofddoek dragen."
En ik leg uit dat veel vrouwen zich onderscheiden
"Velen onderscheiden zich door de manier waarop ze zich kleden.
Een vrouw die zich schminkt, nylons; een deux-piece en (naald)hakken draagt onderscheidt zich van de vrouw die jeans en baskets draagt; van de gothics,...."
Dat is toch correct, hé; dat velen zich onderscheiden van anderen via hun kleding. Heb je er iets op tegen dat mensen zich onderscheiden?
Mij valt het niet op waarom iemand een hoofddoek draagt. Dat zie je niet; dat kom je enkel te weten als je het vraagt.

Mijn vraag was niet "ben je neutraal?", maar ben je "meer of minder neutraal?"

Je hebt al meermaals uitgelegd waarom jij vindt dat de hoofddoek "de guillotine van vrouwenrechten" is. Maar dat is niet zo voor iedereen; sommige vrouwen dragen de hoofddoek omdat ze verplicht worden door hun omgeving; anderen uit religieuze overtuiging; nog anderen omdat ze willen tonen "ik ben moslima",...
Aangezien er verscheidene redenen zijn om een hoofddoek te dragen; kan je niet stellen dat een hoofddoek altijd en overal "de guillotine van vrouwenrechten" is.
Duid jij nu aan waar ik insinueer dat het gewoon om kledij gaat.

Citaat:
Ik sleur er de nonnenkap bij omdat ik me afvraag of je beseft wat het idee erachter is.

Ik ben blij dat je wil erkennen dat sommige Moslima's de hoofddoek dragen om te tonen "Ik ben Moslima".

Ik merk dat jij je kar al deftig aan het bijsturen bent. De ideologie die achter de hoofddoek zit is niet meer enkel, uitsluitend en altijd
"Het onderscheid wat de hoofddoeken veroorzaakt heeft te maken met ideologische standpunten over vrouwen en hun plichten en rechten, zeg niet dat dit je ontgaan is!" en "De hoofddoek is de guillotine van vrouwenrechten" komt zelfs in je hele betoog niet meer voor.
En je beaamt dus ook mijn stelling "Er zijn toch verschillende interpretaties; verschillende stromingen binnen de Islam."

Het is niet omdat jij mijn mening verdraait tot iets wat onzinnig zou zijn dat ik dit werkelijk schreef.
Neen; niet alle Moslima's zijn feministen; maar er zijn wel Moslima's die ook feministe zijn.
Of was het in deze post?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 19:09   #483
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat scheelt er? Ik geef je de citaten en je kan nu nog niet aantonen wat jij beweert.
Sinds wanneer zou ik jou jouw posts moeten aantonen?
In zo'n onnozel bliksemafleiders steek ik geen tijd.

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 16 februari 2010 om 19:11.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 19:16   #484
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer zou ik jou jouw posts moeten aantonen?
Natuurlijk moet jij mij mijn posts niet aantonen.

Ik schrijf
"Wat scheelt er? Ik geef je de citaten en je kan nu nog niet aantonen wat jij beweert.
en jij leest
"Sinds wanneer zou ik jou jouw posts moeten aantonen?"

Dan is het duidelijk dat jij veel leest wat er niet staat.
Oud 16 februari 2010, 19:19   #485
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik schrijf
"Wat scheelt er? Ik geef je de citaten en je kan nu nog niet aantonen wat jij beweert.
en jij leest

Wil je nu ophouden met de draad te verbrodden met al je bliksemafleiders? Dat soort gespam is heel verhelderend op zich.
Oud 16 februari 2010, 19:24   #486
Cut de krap
Banneling

Standaard

Hoeveel vrijheid zou dit tienermeisje hebben om te kiezen?

Citaat:
Agressieve vader mag niet meer in school Ronse komen

Een man uit Oman heeft van de rechter in Oudenaarde het verbod gekregen om nog één stap te zetten in het Sint-Antoniuscollege in Ronse.

Twee jaar geleden takelde hij sportleraar Patrick Vanden Broucke (43) zo erg toe dat de man blijvend gehandicapt is. Pas negen maanden en een zware operatie later kon hij weer gaan werken. Hij nam het niet dat zijn dochter volgens het schoolreglement in korte broek moest turnen.

Abdullah A. (46) werd ook veroordeeld tot twee jaar met uitstel en een boete van 2.200 euro met uitstel. De straffen worden effectief als hij het waagt zich nog een keer op school te vertonen. Hij moet ook een schadevergoeding van 6.500 euro betalen. (belga/adv)
16/02/10 08u31 HLN
Oud 16 februari 2010, 19:24   #487
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren op de trein zat ik tegenover een non met kap.

Ik vind het eigenaardig dat een verpleegster altijd een kap mocht dragen; en nu zou een hoofddoek niet mogen.
Wat geeft men op als reden?
Het feit dat de kap van een verpleegster symbool staat voor hygiëne terwijl de islamitische hoofddoek een door de sharia verplicht onderdanigheidssymbool is.

Ik zal het u het verschil in twee talen uitleggen.
(niet dat ik ook maar één illusie koester dat je het begrijpt maar alla)

In het nederlands:
De verpleegster is een deel van de westerse kultuur en de kopvodderij niet

In het pocolinks:
Hygiëne staat niet haaks op het UVRM maar de sharia wél.

Ps: nu durf ik er gif op innemen dat u weigert toe te geven dat uw geciteerde posting nu net de hoofddoek en de verpleegsterkap als "kleding" wil gelijkstellen.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 16 februari 2010 om 19:27.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 19:31   #488
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ps: nu durf ik er gif op innemen dat u weigert toe te geven dat uw geciteerde posting nu net de hoofddoek en de verpleegsterkap als "kleding" wil gelijkstellen.
Daar durf ik ook gif opnemen.
Oud 16 februari 2010, 19:45   #489
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik schrijf
en jij leest

Wil je nu ophouden met de draad te verbrodden met al je bliksemafleiders? Dat soort gespam is heel verhelderend op zich.
Dit hangt volledig van jou af.
Je zou zo onderhand al wel moeten weten dat; wanneer jij de grootste onzin neerschrijft over wat ik zou geschreven of geïnsinueerd hebben; ik al wel eens durf vragen om je beweringen aan te tonen. (met citaat en link)
Dat kan je nooit.

Deze keer geef ik er je zelf de posts bij; en je kan nog niet aantonen wat jij beweert.
http://forum.politics.be/showthread....67#post4602067

Dat is inderdaad verhelderend!
Oud 16 februari 2010, 19:59   #490
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
In het nederlands:
De verpleegster is een deel van de westerse kultuur en de kopvodderij niet
Dat is je probleem; alles wat niet tot de "westerse" cultuur zou behoren is voor jou verwerpelijk.

p.s. Het gebruik van het woord "kop" in "kopvodderij" geeft de indruk dat jij die vrouwen als beesten beschouwd.
Oud 16 februari 2010, 20:27   #491
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Kom op zeg, dat is een uitspraak van het kaliber dat paus Urbanus II (je weet wel, die van de kruistochten) geen christen was, omdat hij zich niet Katholiek gedroeg. Volstrekt de binding met de realiteit kwijt.
Neen, ik deed geen uitspraak, ik stelde een vraag, te herkennen aan het leesteken "?". Jouw neiging om de post waarop je reageert steevast niet te lezen en in plaats daarvan onmiddellijk emotioneel te reageren, bewijst je gebrek aan analytisch vermogen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 20:33   #492
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar durf ik ook gif opnemen.
Zie je wel Fieseler ?
Oud 16 februari 2010, 21:10   #493
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een man uit Oman heeft van de rechter in Oudenaarde het verbod gekregen om nog één stap te zetten in het Sint-Antoniuscollege in Ronse.

Twee jaar geleden takelde hij sportleraar Patrick Vanden Broucke (43) zo erg toe dat de man blijvend gehandicapt is. Pas negen maanden en een zware operatie later kon hij weer gaan werken. Hij nam het niet dat zijn dochter volgens het schoolreglement in korte broek moest turnen.

Abdullah A. (46) werd ook veroordeeld tot twee jaar met uitstel en een boete van 2.200 euro met uitstel. De straffen worden effectief als hij het waagt zich nog een keer op school te vertonen. Hij moet ook een schadevergoeding van 6.500 euro betalen. (belga/adv)

Misschien zou je je een keer bij zo'n bericht af moeten vragen hoe het komt dat deze meneer nog vrij rondloopt ipv te mekkeren over een hoofddoekje.

Uiteraard is de rechter zelf hier de grote crimineel. Of was dat ook een islamiet?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 16 februari 2010 om 21:27.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 21:16   #494
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel vrijheid zou dit tienermeisje hebben om te kiezen?

16/02/10 08u31 HLN
Citaat:
Oud 16 februari 2010, 21:29   #495
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Misschien zou je je een keer bij zo'n bericht af moeten vragen hoe het komt dat deze meneer nog vrij rondloopt ipv te mekkeren over een hoofddoekje.

Uiteraard is de rechter zelf hier de grote crimineel. Of was dat ook een islamiet?
Volgens mij is het nog steeds de islamiet die de leerkracht gehandicapt maakte, en niet de rechter.
Oud 16 februari 2010, 21:32   #496
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb een aantal dagen geleden hier al iets over deze materie gepost.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 22:32   #497
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik ook! Heeft ze ook die fantastische regenjas met hoofddoek?
Maar wanneer mevrouw Zibouh aan de slag gaat bij een CENTRUM VOOR GELIJKE KANSEN zie ik liever dat ze dit doet zonder guillotine van wettelijk vastgelegde vrouwenrechten op haar hoofd wat niet betekent dat ze dit niet onmiddellijk mag opzetten eenmaal niet meer aan het werk! Dat moet die mevrouw zelf weten...
Ik acht de dame in kwestie oud en wijs genoeg om zelf te beslissen wat zij aandoet.
Wanneer ik morgen beslis om -bijvoorbeeld- groene t-shirts te gaan brandmerken als "de guillotine van de vrouwenrechten", gaan we dan ook groene t-shirts verbannen?
Blijkbaar betekent "vrouwenrechten" voor jou een algehele betutteling van de vrouw, waar de staat gaat bepalen wanneer je welke kledij mag of moet dragen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 23:16   #498
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij is het nog steeds de islamiet die de leerkracht gehandicapt maakte, en niet de rechter.

Het is deze rechter die zo een idioot weer de samenleving instuurt op de burger af. Zwaar crimineel deze rechter, en zoals dat gaat met de meeste witte lieden, onbestrafbaar.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 23:21   #499
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik acht de dame in kwestie oud en wijs genoeg om zelf te beslissen wat zij aandoet.
Wanneer ik morgen beslis om -bijvoorbeeld- groene t-shirts te gaan brandmerken als "de guillotine van de vrouwenrechten", gaan we dan ook groene t-shirts verbannen?
Blijkbaar betekent "vrouwenrechten" voor jou een algehele betutteling van de vrouw, waar de staat gaat bepalen wanneer je welke kledij mag of moet dragen.
Kijk, het is voor mij duidelijk dat u geen discussie en al zeker niet ten gronde over dit onderwerp wilt of kunt aangaan.
U weet heel goed dat een hoofddoek geen neutraal kledingstuk is zoals een t- shirt en evengoed begrijpt u dat het enwel en ander niets met vrouwenrechten te maken heeft.
Bovendien probeert u me alweer te kleineren, dit keer door de zaken voor te stellen alsof ik uit "betutteling" de staat zou laten bepalen welke kledij gedragen moet worden.
Ofwel weet u niet waar u over praat, ofwel ontwijkt waar de discussie over gaat; kun je met het lidmaatschap op je hoofd van een ideologie die vrouwen verantwoordelijk maakt voor het seksueel gedrag van mannen in alle ernst bij een centrum voor gelijke kansen zitten? Kun je dan eisen dat je "lidmaatschap tot die ideologie" steeds en overal gedragen moet worden?

Is dit in vraag stellen gelijk aan betutteling? Neen ze is van belang en fundamenteel; maar pruil gerust nog wat verder hoor!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 23:35   #500
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is deze rechter die zo een idioot weer de samenleving instuurt op de burger af. Zwaar crimineel deze rechter, en zoals dat gaat met de meeste witte lieden, onbestrafbaar.
Grotendeels akkoord, met de aantekening dat het niet zo "gaat met de meeste witte lieden", maar met velen die zich een positie hebben verworven in de hogere regionen van de macht, bij de bijkans onaantastbaren. Kleur is daarbij van weinig tot geen belang, al zullen de meesten wel 'wit' zijn ja. Hopelijk zal het voor deze smeerlappen ook ooit bijltjesdag worden.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be