![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de politie manu militari de boerenbetogingen opdoeken? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
10 | 37,04% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 51,85% |
Mijn naam is Haas |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,11% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is waarschijnlijk dat de N-VA haar kar ZAL keren, maar dat is een foute strategie. Boeren zijn sympathiek zolang ze sukkelaars zijn. Maar eens ze lastig beginnen worden en eens zij de oorzaak zijn van veel hogere prijzen van het voedsel, gaat de sympathie er rap af zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe armer de boeren zijn, hoe goedkoper het eten he ![]() Boeren moeten sukkelaars blijven voor zij die in de supermarkt kopen. Maar ja, eigen voordeel en daarom de ambras van anderen, dat is niet wat vele mensen logisch doet denken he. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 februari 2024 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet de politie manu militari de boerenbetogingen opdoeken?
Wat een beperkte vraag. Betogingen moeten niet zo vlug opgedoekt worden. Iets anders dan een betoging, is het afsluiten van het vrije verkeer, of het creëren van gevaarlijke toestanden. De politie zou opdracht moeten krijgen van de verantwoordelijke politici om volledige blokkades niet toe te laten; filterblokkades die enkel beperkte vertragingen veroorzaken, die zijn naar mijn visie op de maatschappij, wel toelaatbaar. Meer symbolische acties zijn ook wenselijk. Een permanente (enkele weken toch) colonne traktoren op de rechterrijstrook van de Wetstraat en voor diverse ministeries (ja, ik ken de ondemocratische wet van de neutrale zone ... bla bla ...), waarbij er geen politieker mag passeren of hij moet "een kwartier overleg plegen" met de landbouwers ... (en de achter-of zijingangen van het parlement en ministeries mogen wel afgesloten worden, liefst niet fysiek, maar wel 'in onderling welbegrepen overleg en akkoord). In plaats van een rond punt te blokkeren, doe een filterblokkade aan de ingangen van elk gemeentehuis, op dezelfde brave wijze als hierboven (flyer of een ei, of een bloemkoolke aan elke burger die er passeert, maar een kwartier overleg met elk gemeenteraadslid of hogere ambtenaar ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn heksie perfeksie komt (in de winter?) vaak thuis met boontjes. Die blijken dan uit Kenia te komen.
Al duusd keer gezegd: belast alle vliegtuigen in het EU-luchtruim hun kerosineverbruik net even hoog als diesel voor auto's.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het EU protectionisme, dat kunnen we eventueel wel behouden, maar er is dan geen reden meer om te subsidieren. Eens de markt "binnen gekeerd" is, kan de vrije markt haar gang gaan zou ik denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Europa voert meer landbouw producten uit dan in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het nog altijd een beetje jammer dat ik op dat ogenblik geen fototoestel bijhad om de gelaatsuitdrukkingen van die mensen voor het nageslacht te vereeuwigen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ze blijven hangen in enerzijds-anderzijdsredeneringen die in de praktijk niks verduidelijken. Bijvoorbeeld in de discussie rond milieu en landbouw is er eigenlijk geen ruimte voor dat soort oplossingen. En toch zitten die daar onzin te debiteren als 'het leefmilieu is belangrijk, maar de belangen van de intensieve veehouderij ook'. Dat deed Kelepouris gisteren in De Afspraak
![]() |
![]() |
#269 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik dacht dat gans de boerendinges ging over EU reglementering terugdraaien, niet de prijs van hun produkten.
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zag van de week een boerin met haar classeurs sakkeren dat er zoveel administratie was. Ja, dat is een onderneming en dus heb je een boekhouding nodig. Wat is daar verkeerd aan?
![]() |
![]() |
#271 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
|
![]() https://www.hln.be/zemst/zij-maken-t...aken~a6260896/
"Zij maken tot 80.000 euro winst op een hectare aardappelen en bij ons schiet er nog geen 500 euro over." Het spek staat blijkbaar ook goedkoop want ze schieten er serieus mee. Ik heb even opgezocht en ik zie opbrengsten van 48 tot 55 ton per hectare. Hoe kan een supermarkt daar nu €80k winst op maken?
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Goeike ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Normen zijn nooit een probleem voor winstgevendheid als die uniform en vlak toegepast worden op alle deelnemers. Immers, die verhogen misschien de kosten, maar die kosten verhogen VOOR IEDEREEN, en dus gaat dat enkel de verkoopsprijs op de markt doen verhogen, meer niet. De EU is de beste bescherming en het beste protectionisme dat er denkbaar is. De EU import van landbouw is in principe heel weinig "concurrentieel", in tegenstelling tot alles wat er uitgekraamd werd, en het BEWIJS is dat de EU, ondanks veel hogere productiekosten dan in ontwikkelingslanden, er in slaagt om landbouw producten MEER UIT TE VOEREN DAN IN TE VOEREN. Waar de EU wel serieuze problemen veroorzaakt, is met hun SUBSIDIES die bijna altijd geperverteerd worden. Subsidies veroorzaken verkeerde attitudes en als die dan geschrapt worden is het huilen. Je kan geen betere situatie voor de landbouw bedenken dan in de EU, eerlijk gezegd, op misschien teveel subsidies na, en teveel papierwerk JUIST VOOR DIE SUBSIDIES. De Europeanen willen eten, er is dus vraag genoeg. De export is groter dan de import, dus de Europeanen eten voornamelijk eigen productie (en als ze al vreemde productie eten, eten vreemdelingen meer EU productie dan Europeanen). Als het dus fout gaat voor boeren is dat enkel omdat er te veel zijn, of omdat ze de interne concurrentie niet aankunnen, of omdat ze hun bedrijf slecht runnen, en niet op de juiste plaats de juiste dingen cultiveren. Het kan zijn dat een drukbewoond land zoals Vlaanderen niet de beste plek is om aan veel landbouw te doen. Maar ik denk eerder dat er teveel landbouw is. Tenzij er echt een serieuze maffia is in de distributie, maar ik heb er serieus moeite mee om dat te geloven. Het zouden eerder de consumenten moeten zijn die problemen hebben met normen, want die normen gaan het eten in de supermarkt duurder maken. Maar boeren gaan dat perfect kunnen doorrekenen he. Tenzij ze met teveel zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat onze MP zijn Anatolische furie veel, veeeeel te lang heeft haar Jihad laten voeren tegen de landbouw en op geen enkel moment leiderschap toonde. Pas nu heeft hij dat gedaan. Beter laat dan nooit...
Of hij zo lang afzijdig is gebleven uit lamlendigheid, of omdat hij opdracht kreeg van de Grote Leider op het 'schoon verdiep' zullen we wellicht pas ontdekken als iemand zijn mémoires publiceert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De inlandse noodlijdende boeren moeten gesteund worden in de 1ste plaats door de kapitalistische organisatie Boerenbond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 van de bezwaren die realistisch zijn, is het feit dat landbouwproducten van buitenaf aan andere normen onderworpen zijn dan EU landbouwspul.
Best vergelijkbaar met een blik Peruaanse asperges, gegroeid op een oude goudmijn, en een bussel asperges gegroeid in Vlaamse PFAS grond.