![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op de uitgekeerde dividenden wordt je belast, niet op het bezit van aandelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaarlijks een bedrijfsrevisor aanstellen die waarde kleeft op alle activa en passiva van de zelfstandige ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 1 juli 2025 om 18:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zelfs dat zullen ze in België nog kunnen belasten.
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 juli 2025 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Partijlid
|
![]() O,15 % op uw portefeuille boven 1 miljoen. Afdruk van uw portefeuille laatste dag van maart en september, op het gemiddelde hiervan betaal je dus 1500 euro per miljoen.
Er staat bij de Belgische private bankers ongeveer 350 miljard, het was dus veel eenvoudiger geweest om de bestaande 0,15% naar 0,30 te brengen, opbrengst zou veel minder kosten om te innen, gewoon doorstorten door de bankier. Laatst gewijzigd door Den beer van b : 1 juli 2025 om 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat gaat nogal wat geven in december en januari. Eerst een wedloop om je aandelen te verkopen vooraleer de prijs teveel zakt vanwege de massa andere Belgische verkopers. En daarna een wedloop om ze terug te kopen vooraleer de prijs teveel stijgt vanwege de massa andere Belgische kopers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() En laten we wel wezen: nu zelfs Bouchez door de knieën gaat over de meerwaardebelasting, moeten we ons geen enkele illusie maken over wat de 0VLD dweilen had gedaan in dezelfde situatie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Essentie is dat het verkopen/kopen spelletje enkel rendabel lijkt bij een grote procentuele meerwaarde. In een portefeuille met brede etf's zal dit wellicht niet voor de eerste jaren zijn. In een portefeuille met meer volatiele aandelen kan het snel gaan.
![]() |
![]() |
#312 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor Belgische aandelen, best mogelijk. Maar je kan het ook begin december doen, als je al ongeveer weet hoeveel meerwaarde je al hebt in het jaar, en dan eventueel verkopen/kopen om aan het bedrag van de vrijstelling te geraken. Dit is natuurlijk theorie, we zullen de komende jaren zien of beleggers op een significante schaal effectief zoiets doen
![]() |
![]() |
#313 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Get over it: Lucht je hart en vertel ons je probleem. Anderzijds, echte oplossingen zijn voor iedereen beschikbaar: Citaat:
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dat in z'n werk gaat gaan bij mensen die elke maand enkele dezelfde aandelen of etf's bijkopen ? Gaan brokers moeten voorzien dat men de prijs kan zien en kiezen welke individuele aandelen of etf's men koopt en verkoopt want nu zie je enkel hoeveel je er hebt en kan je niet kiezen welke je wenst te verkopen, diegenen die je duur hebt gekocht of goedkoop.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een gedacht: had men niet beter in plaats van die vrijstelling van 10.000 euro (tot 15.000 euro) de inflatie vrijgesteld ?
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bv, je aandeel zakt 5 jaar aan een stuk van 100 naar 50 euro maar het 6e jaar maakt het bedrijf een come back en schiet terug op maar 100 euro. Je vindt het welletjes en wil je geld recupereren nu je geen verlies meer maakt. Geen onredelijke situatie, hoe wordt dit dan berekend? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
0% meerwaardebelasting, + 10 % inflatiebelasting.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 2 juli 2025 om 06:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de lancering wordt als aankoopprijs de waarde na sluiten van de beurs op 31/12/2025 genomen, maar hebt ge de keuze tot 2030 om een hogere aankoopprijs te bewijzen indien aangekocht tussen 2020 en 2025. Daarna wordt het zeer simpel. De aankoopprijs is de aankoopprijs. En in alle gevallen. Zolang er geen verkoop plaatsvind is er geen meerwaardetaks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komt er opnieuw een verplichting om in jouw personenbelasting aan te melden dat je meer dan 1 effectenrekening hebt ? Vorig jaar moesten bezitters van meerdere effectenrekeningen dat melden in hun belastingaangifte. Die codes vindt u niet meer terug op de aangifte van dit jaar. ‘Dat heeft alles te maken met de vernietiging van de effectentaks door het Grondwettelijk Hof. De regering-De Croo werkte een nieuwe taks uit, maar daarvoor is er geen meldplicht van meerdere rekeningen’, zegt Lombaerts. De achterliggende reden is dat de nieuwe effectentaks de effectenrekening zelf viseert en niet langer de rekeninghouder. https://www.tijd.be/netto/analyse/be.../10304429.html Toen ik nog bij meerdere banken effecten had en hiervan meldingsplicht heerste heb ik dit aangegeven op mijn personenbelasting. Ik heb sinds jaren slechts 1 effectenrekening meer. Ik hou het liever eenvoudig, het nadeel is dat ik minder aan "bankshoppen" doe en trouwer met mijn effecten bij 1 en dezelfde bank klant blijft. Als ik met al mijn effecten naar een andere bank verhuis heb ik meer werk om zelf aangifte te doen van mijn effectentaks. Nu houdt mijn bank de effectentaks jaarlijks in zonder ik extra werk aan mijn account moet geven bij het invullen van mijn personenbelasting.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 juli 2025 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |