Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2026, 16:53   #6281
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Je toont hier aan dat er wel degelijk een moordpoging op de agent geweest is.
Ik kan dat tot in den treure herhalen, nee, wat ik zeg toont helemaal niet aan dat het om een moordpoging gaat.

Zoals ik eerder al zei, het kan zijn dat ze gewoon in paniek is geschoten toen die andere ICE-agent de deur probeerde te openen en dat ze Ross niet had gezien, of dat ze dacht dat ze voldoende ruimte had om naast Ross door te rijden.

Ik zou het laten onderzoeken, maar goed, jij twijfelt of zelfs dat nodig is.

Ik heb niet veel zin om nog wat cirkeltjes te maken; ik ga iets leukers doen met wat rest van het weekend.

Laatst gewijzigd door Voltian : 11 januari 2026 om 16:53.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2026, 16:57   #6282
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Lees de post van Voltian waarop ik reageerde. De kwestie is hier niet of de lokale politie wel of niet op de hoogte was van de IJS operatie. Maar wel of IJS de bevoegdheid heeft om VS-burgers die hun werk saboteren, zelf te arresteren.
Volgens mij kan ICE VS-burgers niet arresteren. Dat neemt niet weg dat zij politie agenten zijn. Als ze saboteurs immobiliseren dienen zij deze volgens mij over te dragen aan local, state of federal police force naar gelang de ernst van hun subversie.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2026, 16:59   #6283
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik kan dat tot in den treure herhalen, nee, wat ik zeg toont helemaal niet aan dat het om een moordpoging gaat.

Zoals ik eerder al zei, het kan zijn dat ze gewoon in paniek is geschoten toen die andere ICE-agent de deur probeerde te openen en dat ze Ross niet had gezien, of dat ze dacht dat ze voldoende ruimte had om naast Ross door te rijden.

Ik heb niet veel zin om nog wat cirkeltjes te maken; ik ga iets leukers doen met wat rest van het weekend.
Wat wil je nu geloven ? Dat ze in paniek was geschoten of dat ze kon schatten dat ze geen gevaar was ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 11 januari 2026, 16:59   #6284
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij zegt echt zomaar eender wat he?

Hier, dit is het YT kanaal van Fox: https://www.youtube.com/@FoxNews/videos

Ik heb de filmpjes die erop staan sinds deze morgen snel bekeken. Daar is helemaal geen ander filmpje.
Natuurlijk niet...

Wie zou een andere reactie verwacht hebben?

Het is nu wel duidelijk dat gij helemaal niks bekeken hebt. Ge zegt gewoon eender wat en denkt er dan mee weg te komen.

Citaat:
Geef anders gewoon de link? Maar dat kunt ge niet he?
Ik heb dat deze morgen gezien, en VVLB blijkbaar ook.

Verder kan het me geen barst schelen wat jij ziet of niet ziet. Ik ga mijn tijd nu eens niet steken in een zoektocht voor iemand die zelfs niet kijkt en dan afkomt dat er niks te zien is.

Als je het toch wilt zien, dan vind je het wel. Want ik heb niet veel zin om nog wat cirkeltjes te maken; ik ga iets leukers doen met wat rest van het weekend.

Citaat:
Ge zegt gewoon eender wat en denkt er dan mee weg te komen.
Vaneigens!

Citaat:
Waar zijt ge mee bezig man.....
Dit is herkenbaar: hoe meer iemand vreest dat hij ongelijk zou kunnen hebben, hoe arroganter en agressiever hij uit de hoek komt.

QED

Mij goed hoor, blijf vooral alleen dat zien wat je bevestigt. Zolang jullie de realiteit niet willen zien, zijn jullie ook geen gevaar en blijft rechts winnen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 januari 2026 om 17:12.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2026, 17:01   #6285
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit zie ik: de ICE agent heeft -blijkbaar- een telefoon in 1 hand en hand op zijn pistool in het andere.
Heeft ICE geen bodycams zoals politie hier in België ?

Oud 11 januari 2026, 17:05   #6286
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Excuses sluiten natuurlijk op geen enkele manier uit dat er een moordpoging kan geweest zijn.

Citaat:
Neen. Een onderzoek naar de moordpoging door de dichteres is aangewezen, maar vermits ze dood is zal dat niet meer gebeuren.
Oud 11 januari 2026, 17:20   #6287
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Die ze nadien drie weken in den diepvries hebben bewaard,
ze kunnen dat klootjesvolk toch alles wijsmaken.
Neen, hij was al rot toen ze zijn kadaver vonden. Ik beklaag de sukkelaars die die vuiligheid hebben moeten oprapen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2026, 17:27   #6288
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus jij stelt dat een meerderheid van de Amerikanen naar Fox kijkt én zijn mening daardoor laat bepalen?
Ga je nu echt beweren dat je 'niet weet' dat FOX het hoogste bereik heeft in de VS ?

Ze zijn al vele jaren de dominante speler en in 2025 haalden ze 64% overall audience share.
Oud 11 januari 2026, 17:29   #6289
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ze was een anti-vaxxer.
Het is niet omdat ze idioot was dat die ICE goon haar mocht/moest executeren toch ?
Oud 11 januari 2026, 17:31   #6290
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dank om met foto's aan te tonen dat ze niet recht op een agent afreed. Ze deed wel iets verkeerd, maar van een levensbedreigende actie was geen sprake.

Die madam later thuis opzoeken, verhoor, pv en klaar. Zo doet men dat op een evenwichtige manier.
De fanbase 'vergeet' hier dat de ICE troepen geen enkele bevoegdheid hebben om verkeersgerelateerde overtredingen te beteugelen.
Oud 11 januari 2026, 17:37   #6291
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De fanbase 'vergeet' hier dat de ICE troepen geen enkele bevoegdheid hebben om verkeersgerelateerde overtredingen te beteugelen.
Het gaat dan ook niet om verkeer maar om obstructie van de wetshandhaving.
Oud 11 januari 2026, 17:39   #6292
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga je nu echt beweren dat je 'niet weet' dat FOX het hoogste bereik heeft in de VS ?
Jep, een gat in mijn Amerikakennis.

Citaat:
Ze zijn al vele jaren de dominante speler en in 2025 haalden ze 64% overall audience share.
Wat betekent dat? Dat 64 pct van de Amerikanen (regelmatig) naar Fox kijkt?
Oud 11 januari 2026, 17:45   #6293
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet...

Wie zou een andere reactie verwacht hebben?

Het is nu wel duidelijk dat gij helemaal niks bekeken hebt. Ge zegt gewoon eender wat en denkt er dan mee weg te komen.

Ik heb dat deze morgen gezien, en VVLB blijkbaar ook.

Verder kan het me geen barst schelen wat jij ziet of niet ziet. Ik ga mijn tijd nu eens niet steken in een zoektocht voor iemand die zelfs niet kijkt en dan afkomt dat er niks te zien is.

Als je het toch wilt zien, dan vind je het wel. Want ik heb niet veel zin om nog wat cirkeltjes te maken; ik ga iets leukers doen met wat rest van het weekend.

Vaneigens!

Dit is herkenbaar: hoe meer iemand vreest dat hij ongelijk zou kunnen hebben, hoe arroganter en agressiever hij uit de hoek komt.

QED

Mij goed hoor, blijf vooral alleen dat zien wat je bevestigt. Zolang jullie de realiteit niet willen zien, zijn jullie ook geen gevaar en blijft rechts winnen.

Ge daalt af naar nieuwe discussie-dieptepunten.

Ge verwijst eerst naar een filmpje dat de minuten voor het incident zouden capteren, dat zou bewijzen dat NRG meerdere eerdere pogingen had ondernomen om ICE agenten omver te rijden.

Ik: waar staat dat filmpje?
Jij: sinds deze morgen op YT kanaal van Fox
ik: ga effectief het YT kanaal van Fox checken; ik vind daar enkel eerder geziene filmpjes, met name het filmpje gefilmd door Ross zelf. (for info, er zijn verschillende filmpjes he, die allemaal hetzelfde tonen, op Fox staan dezelfde).
ik: confronteer u met het gegeven dat er geen andere filmpjes staan op YT van fox en vraag naar de specifieke link naar dat ene filpje, dat je ontgetwijfeld zelf moet gezien hebben, aja!
jij: goes completely beserk, maar een link geven naar dat "nieuw" filmpje? nee hoor.

Gidius, zijt ge nu echt helemaal de pedalen kwijt of zo?

Allez, hier is u kans om mij nu eens helemaal te kakken te zetten, en de link naar dat filmpje, dat aantoont dat NRG verschillende poging ondernam om ICE agenten omver te rijden, dat ik nog niet gezien zou hebben, te plaatsen en mij zo helemaal in mijn hemd te zetten.

Of doe het niet, en zet uzelf in uw hemd.
Oud 11 januari 2026, 17:48   #6294
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
The New York Post!

https://en.wikipedia.org/wiki/New_Yo...%20York%20City.

While attending a June 2024 G7 Summit in Italy, G7 leaders watched an exhibition of military parachutists jump from aircraft and land nearby. After the exhibition, President Joe Biden stepped away from the group to approach some parachutists to speak and give them a thumbs-up. The Post tweeted a cropped version of a video that did not show the parachutists, creating a false impression that Biden had wandered off in confusion. The paper ran a full front-page story the next day, asserting "Biden embarrasses US with confused wanderings at world conference". Fox News ran a segment on the Post story, displaying the front-page on air. The Washington Post factchecker assigned the story Four Pinocchios, designating it as an outright lie.[147][148]

In September 2024, the Milwaukee Journal Sentinel found that several of the New York Post's stories about Wisconsin politics had been authored by an individual with no clear previous journalism experience and extensive ties to the state's Republican Party. These included two recent 2024 stints completing consulting work for that party; 2023 consulting work for Dan Kelly, a conservative state Supreme Court candidate; and being the campaign manager for a state Assembly campaign in 2024.[149]
Je probeert hier de geloofwaardigheid van de New York Post af te kraken, maar in werkelijkheid toon je het omgekeerde aan.

Dat G7-voorval was de laatste keer dat de MSM (minus Fox en de New York Post) de dementie van Biden gezamenlijk in de doofpot probeerden te steken:

Een week later moest Biden live in debat met Trump. En moesten de MSM gezamenlijk een bocht van jewelste nemen:

Daarna was het "Bye bye, Biden!".

De New York Post was ook de krant die de corruptie van de Biden familie aan het licht bracht met hun "Hunter laptop" scoop. Ook dat moest dringend afgekraakt worden door de rest van de MSM, aan de vooravond van de presidentsverkiezingen van 2020, en daarvoor was een staaltje misleiding nodig van 51 oud-gedienden uit de inlichtingendiensten: die laatsten zetten het correcte verslag van de NYP weg als "Russische desinformatie" in een open brief. Pas lang nadat die verkiezingen achter de rug waren, gaven de MSM toe dat niet dat NYP artikel, maar wel die open brief de echte desinformatie waren.

Moraal van het verhaal: wil je weten hoe de vork echt aan de steel zit? Lees dan de New York Post!
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2026, 17:48   #6295
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een onderzoek naar de moordpoging door de dichteres is aangewezen, maar vermits ze dood is zal dat niet meer gebeuren.
Een onderzoek om te beslechten of Ross al dan niet terecht NRG heeft doodgeschoten, is volgens u niet noodzakelijk.

Dat zegt alles.
Oud 11 januari 2026, 17:50   #6296
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez, hier is u kans om mij nu eens helemaal te kakken te zetten
Wat doet u denken dat ik dat zou willen? It takes one to know one?

Citaat:
Of doe het niet, en zet uzelf in uw hemd.
Whatever, ik sta goed in mijn hemd. Uw truuken pakken niet, vriend.
Oud 11 januari 2026, 17:53   #6297
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een onderzoek om te beslechten of Ross al dan niet terecht NRG heeft doodgeschoten, is volgens u niet noodzakelijk.
Als er geen misdaad is, is er geen onderzoek hé. We gaan ook de vrouw die verkracht is niet onderzoeken als de verkrachter zichzelf doodverongelukt heeft.

Citaat:
Dat zegt alles.
A-l-l-e-s!
Oud 11 januari 2026, 17:54   #6298
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is weer iets juridisch technisch (sorry), maar weet je dat ICE-agenten in feite die bevoegdheid niet hebben? Ze moetne dan de lokale politie erbij halen om te ageren op de inbreuk. Mar goed, dat is een klein detail.
Voltian, zijn we het er ondertussen over eens dat IJS wel de bevoegdheid heeft om VS-burgers die hen aanvallen of hun werk saboteren te arresteren?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2026, 17:55   #6299
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is weer iets juridisch technisch (sorry), maar weet je dat ICE-agenten in feite die bevoegdheid niet hebben? Ze moetne dan de lokale politie erbij halen om te ageren op de inbreuk. Mar goed, dat is een klein detail.

Wat maak je van de tegenstrijdige instructies die ze zou gekregen hebben? nl. één ICE agent probeert de deur te openen (kruipt zelfs in het zijraam om de deur van binnenuit open te doen), terwijl een andere eerder instructies gaf om weg te rijden.

Wat doe je dan he?

Kan best zijn dat ze in paniek schoot omdat er plots een ICE agent aan haar deur begint te trekken (ook niet bepaald normaal politioneel gedrag). Ross, kwam van achter haar auto, cirkelde tegenwijzerszin naar voor (voor zover ik begrepen heb, is dat ook niet de juiste manier om de situatie aan te pakken). RNG was gefocust op de agent die aan haar raam stond, die nogal agressief de deur wilt openen. Best mogelijk dat ze Ross pas laat had gezien, toen ze wou wegrijden.

Maar, het belangrijkste, wat doe je met die tegenstrijdige bevelen? Zeg het me maar vdzapig....

Wettige zelfverdediging? Graag uw reactie dan op mijn eerste post.

Dat is géén detail, en er is geen reden om dit te minimaliseren. Die ICE goon had helemaal de bevoegdheid niet om de poging om weg te rijden te beteugelen. (dat is idd de bevoegdheid van de echte politie, die ze dan moeten inschakelen).

Dat is dan ook de reden dat MAGA world en hun politics.be fanbase dit probeert te framen als een 'aanslag' door het slachtoffer zelf : de geëxecuteerde vrouw.
Oud 11 januari 2026, 17:57   #6300
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die ICE goon had helemaal de bevoegdheid niet om de poging om weg te rijden te beteugelen.
Gelukkig is dat dan ook niet gebeurd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be