![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 |
|
Europees Commissaris
|
Pffffffffffffffff er zitten hier echt neuten en zagen,
Ze willen een vrij podium om hun gal te spuwen maar ze beginnen al direct met uitzonderingen te posten van dit en dat mag niet. Ge zou voor minder de stekker eruit trekken, misschien eens vragen aan da vld'ertje van brakel, die kan dat goed. Mag hij dat ook tonen aan de grote leider bartholomeus van antwerpen zodat hij dat zeer binnenkort ook weet hoe het werkt. |
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch wel. Het is een leugenachtige kwalificatie die zo zwaar is dat de tegenstander wel moet zwijgen wil hij niet "medeplichtig" zijn aan genocide.
Dat argument wordt ook permanent uitgespeeld. Bijvoorbeeld in dit extreemlinks artikel: Talmen over Gaza is geen detail, het is een politieke keuze lezen we ondermeer: Citaat:
|
|
|
|
#203 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik vond het vervelend of topic te gaan. Ik vond dat ik niet anders kon gezien de persoonlijke aanvallen. Dat ene bericht volstaat hoop ik.
Laatst gewijzigd door Bach : Vandaag om 00:12. |
|
|
|
|
|
#204 | |
|
|
Citaat:
Nog zo'n zijsprong. Van de te gedogen soort misschien? Laatst gewijzigd door Bach : Vandaag om 00:23. |
|
|
|
|
|
|
#205 | |
|
|
Citaat:
Daarbij overschrijdt het begrip 'toxiciteit' gemakkelijk de grens tussen het persoonlijke en het inhoudelijke. Is het bv toxisch een transvrouw een man te noemen in een discussie? Of misschien is het omgekeerde juist toxisch? Is het toxisch migranten of moslims als 'makakken' te benoemen, zoals de 'beleefde' PatrickV onder andere regelmatig deed? Of is dat enkel toxisch als men een andere forummer makaak zou noemen? Het is allemaal niet zo simpel te modereren. Het is allesbehalve wiskundig. Maar ik ben akkoord dat politieke censuur het laatste is wat een gezonde discussie nodig heeft. Dat is nochtans waar sommigen op aansturen. |
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien dit eens lezen ...
|
|
|
#207 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#208 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#209 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Logisch dat degene die profiteert van de genocide-truuk zich verzet tegen het ontmaskeren ervan als een censuurpoging.
|
|
|
#211 |
|
|
Het omgekeerde is eerder een censuurpoging te noemen. Namelijk degenen die Gaza een genocide noemen te beschuldigen van antisemitisme.
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kan deze discussie elders gevoerd worden?
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
|
Als de vos de passie preekt...
|
|
|
#214 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#215 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wijs me eens op waar ik dat deed? Ik dacht dat het ging over specifieke uitspraken die mogelijks kwalificeren als aanzetten tot geweld, wat -in principe- strijdig is met het actuele forumreglement. Maar bon, fair point dat je dan weer op een interpretie-probleem botst (vanaf wanneer is iets "aanzetten tot geweld"? "Will no one rid me of this turbulent priest?"...) Mijn mening nu is louter ingrijpen op elementaire beleefdheid. Ik zie dat anderen zich meer storen aan "fake news" (Maarten zei het zelf ook). Mja, ik weet dat niet zo goed; zeker storend, maar "fake news", hoe doorzichtig ook, pak je toch niet aan door een verbod? Vanaf wanneer is iets "fake news". Dan lijken me platte beledigingen en bedreigingen makkelijker te detecteren.
|
|
|
|
#216 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#217 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo iemand bannen is een zware aderlating voor een politiek forum. Citaat:
Waar ik wel een probleem mee heb is propaganda van een vijandige mogendheid. Dat is collaboratie met de vijand en het bestaat zo goed als altijd uit platte, meestal erg domme leugens. In mijn ogen moet het verboden en gerechtelijk bestraft worden.
|
|
|
|
#218 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verre van zelfs, kijk naar de 100.000 doden in Iran, niemand van links noemt dat een genocide, ze zwijgen gewoon stil daarover en zijn blij dat de godsdienstwaanzinnigen nog aan de macht zijn en straffeloos kunnen blijven moorden.
|
|
|
|
|
#219 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe ze dat weten? Wel, de moordenaars van het regime hebben dat gezegd en dan zal het wel waar zijn.
|
|
|
|
#220 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nu we toch bezig zijn over "censuur", wil ik een andere vraag opwerpen. Op dit forum zijn twee posters actief die duidelijk gestoord zijn. iedereen weet wie ik bedoel en ik denk niet dat iemand de stempel "gestoord" voor die posters zal verwerpen (behalve zijzelf, alhoewel, je weet nooit).
Ik heb er weinig last van (ze staan alletwee op mijn negeerlijst) maar als we spreken over vervuiling van het forum, kunnen we er imho niet onderuit om de vraag te stellen of dat soort posters hier thuishoren.
|