![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Sfax;1502438]
Citaat:
De grote gelden worden verdiend door naft te verkopen die al lang moest vervangen zijn door iets anders, omdat die de natuur verkloot. Door monopolies op grondstoffen, op energie, op communicatie. Mensen die privileges hebben omdat ze macht hebben en er geld uit slaan. De storry "van krantenjongen tot miljonnair" dient om kleine bedrijfsleiders zoet te houden, en een droom te verkopen en hen hard te laten werken voor een habbekrats als zelfstandig werknemer van de grootverdieners en banken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Heeft Feremans er al eens bij stilgestaan waarom er intrest wordt gerekend op bedragen die men aan de staat uitleent en waarvan Feremans de intrest wilt recupereren? Komaan Feremans: denk eens goed na, waarom zou de staat intrest uitkeren op staatsbonnen? Vervolgens kan je dan tot de conclusie komen dat die intrest afschaffen geen geweldig idee is maar in tegenstelling tot het failliet van de overheid kan leiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens den tweede pijler. In feite is dit gewoonweg geld dat al achtergehouden is door de staat (men betaald wel rsz op zijn volledig loon, toch trekt maar een gelimiteerd pensioen -btw de staat betaald wel een volledig pensioen aan al zijn ambtenaren, limiteerd dit niet, integendeel past het nog aan, aan de welvaart). Maar waar dan "als tegenprestatie" de staat toelaat dat de bedrijven/werknemers een pensioenfonds opzetten (om dit gedeelte uit te betalen dat de staat niet uitbetaald, alhoewel de bijdragen betaald zijn), waarvan ze de uitbetaling dan met 25% belast, en waar gij nu voorstelt dat de opbrengsten daarvan ook nog eens volledig wegbelast zouden moeten worden. Dan blijkt het mij veel rechtvaardiger dat de staatspensioenen op dezelfde manier zouden berekend worden als de werknemers of bediendenpensioenen (of omgekeerd, kies maar). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mensen hebben ook moet werken voor hun kapitaal, dikwijls is het beheersen van dergelijk kapitaal al een full time job. Van zodra ge trouwens dergelijke wet zou stemmen, heeft plots niemand nog zoveel huizen, want als ik nog maar hoor wat de politiek van zin is, dan richt ik een NV op in Timbuktu, die eigenaar wordt van die huizen (we verzinnen wel een of andere holding, daar hebt ge boekhouders en advocaten voor niewaar, en voor get weet sta ik zelf nog aan de deur van 't OCMW te kloppen omdat ik niks ne meer heb... Ja zo gaat dat in 't leven ge hebt alles en ineens hebde niks meer, ja nen holding op de kaaimaneilanden en een postbusfirma in Geneve of Zurich, maar wie gaat dat de Belgische staat vertellen, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop op recht dat al die grootgrondbezitters en kapitalisten zo nekeer 1 week symbolisch hun kapitaal aan het systeem onttrekken,
eens zien we er het eerst aan de grond gaat zitten, en zonder elentriek enz... Kan grappig worden "een heil aan het kapitalisme week", zo eens alle linkiewinkies , geitewollen sokken, vredesactivisten, lappersforters en andere assosialen, eens laten zien wat kapitaal zoal inhoud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Geld stinkt niet, het werkt ook niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Wie heeft de term "deficit spending" bedacht? Neem voor de zekerheid ook eens een woordenboek Engels-Nederlands ter hand. Citaat:
Jazeker, Keynes was voorstander van het maken van putten. Zolang ze terug gevold werden als alles goed ging. Maar helaas kw�*m dat herstel niet in de jaren tachtig en dus bleef men netjes doen wat lord Keynes had voorgeschreven: putten maken, inderdaad. Jij ziet als de vijand "de politiekers" (liefst linkse natuurlijk) die de boel verkloot hebben. Dat moet uitgerekend de man zeggen die geen gelegenheid onbenut laat om ondernemers "übermenschen" te noemen en couponknippen gelijk te stellen met de zwaarste van alle misdrijven. Met het VB in een parlement zitten is zoals met een ambetante kleine naar de speeltuin gaan: Die kleine zegt "neen" op alle spelletjes die je voorstelt. Daarenboven wil die kakka doen op de tafel, aan de haren trekken van alle meisjes met zwart haar. Nadien zegt die kwaad : "het was niet plezant en niet eerlijk want ik mocht niet meespelen." Dat staat in je onderschrift. Voor zover in deze discussie - en andere - is duidelijk geworden, ben jij dat ambetante kind, dat argumenten van tafel veegt met briljante redeneringen als "dat is liberale blabla". Als u geen zin heeft om te discussiëren, mij best. Wat mij betreft is deze discussie dan ook afgelopen gezien uw onvermogen om een volwassen discussie op te bouwen. Nochtans hebben meerdere forumleden hun best gedaan: alpina, anarchistische bankier, Turkje, Desiderius, Herr Flick, Sfax... Gelieve dan ook niet te komen klagen dat je nooit meer ernstig genomen wordt; gelieve dan ook niet te zeggen: "was niet plezant en niet eerlijk want ik mocht niet meespelen". Met - tot nader order nog steeds - beleefde groeten, Percalion
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]()
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
Meer heb ik immers niet beweerd over Keynes, en minder ook niet! Je hebt gelijk! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() neen : het is:
"Zalig zijn de armen van geest" Dat is niet zomaar een typo: De here Jezus wou niet zeggen dat het goed was van dom te zijn (zij, of wezen) maar dat het geen schande was en tot de hemelen zou lijden indien men onozel was. Omdat men dan geen zonden kan doen, snap je? Daarom dacht ik van bepaalde mensen op dit podium wit te wassen, hierbij mijzelf enige vergevinge te kunnen toemeten. Heilaas werd ik van de hemelen neergebliksemd ende verbannen naar de krochten der helle. Ik pieker ondertussen al uren of het per ongeluk beledigen van maagden van het VB of zo nu een doodzonde, een dagelijkse zonde, een wraakroepende zonde of een pekelzonde is. Mijn morele nood is allerhoogst. Laatst gewijzigd door ericferemans : 10 januari 2006 om 17:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Sorry: ik was vergeten dat linkiewinkies stommelingen zijn, fanaten zonder verstand. Excuseer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het rendeert wel
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je had er niet bijgezegd dat hij wel voorstander was van schulden maken in tijden van "economic downturns". "Meer heb ik immers niet beweerd over Keynes". Juist. Citaat:
![]() |
![]() |