![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat de doodstraf betreft, deze is volgens mij inderdaad soms gerechtvaardigd. Heeft het nut om een terminaal geesteszieke in leven te houden op kosten van de nabestaanden van zijn slachtoffers. Daarbij bedoel ik mensen als bv. Dutroux. Deze zijn ongeneselijk geestesziek en gevaarlijk voor de maatschappij. Andere, onschuldige mensen sterven aan hun ziekte. Laatst gewijzigd door Boadicea : 16 april 2006 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementslid
|
![]() Ben ook niet voor de doodstraf, maar in het geval vd nazi's was het misschien wel noodzakelijk om de kopstukken te liquideren in het kader vd denazificatie van Duitsland, al was het maar om te vermijden dat ze elk hun herdenkingsmars kregen zoals Rudolf Hess.
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 16 april 2006 om 22:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daar komt het vroeg of laat altijd weer op neer. Heel jammer.
Tot de volgende keer! ![]()
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 16 april 2006 om 22:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het zijn alleszins de ergste misdaden, maar er is geen enkel bewijs dat de dood de ergste straf is.
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 17 april 2006 om 00:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
en hoe subjectief. Pleiten tegen de doodstraf, en hypocriet humanisme verdedigen terwijl men met mensenrechten zwaait, maar ondertussen wel het Nurenbergproces goedkeuren. hypocrisie ten top |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Burger
|
![]() Het probleem dat ik met de doodstraf heb, is dat het eigenlijk geen straf is. De veroordeelde is immers van alle mogelijke elementen die met het leven samengaan (goed en slecht), ontdaan. En de familie van de slachtoffers blijven met een leegte achter die nooit meer opgevuld kan worden.
Maar ik heb soms toch weleens het gevoel dat het nodig is om toch iemand geen levenslang te geven maar echt de doodstraf te geven omdat de veroordeelde een zo'n groot gevaar is voor de samenleving en daarbij een potentieel gevaar blijft voor de samenleving (je hebt nu eenmaal ontsnappingskoningen) dat je zulks geval mogelijk toch wel kunt overwegen om de doodstraf te overwegen. Hierbij zou je kunnen denken aan seriemoordenaars bvb. Ik heb namelijk echt geen zin om in zulke mensen nog geld te steken (--> voedsel, medicijnen, onderdak, bewakers, e.d.) omdat je evengoed hun volgende slachtoffer zou kunnen worden als ze ontsnappen en daardoor blijven ze een potentieel gevaar. En neen, er bestaat niet zoiets als een gevangenis die 'ontsnappingsproof' is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() ... dat gebeurd zo stilletjesaan al trouwens, er bestaat zelfs al de eis om terug als loonslaaf te gaan werken.
![]() |
#98 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Men zal het wel geweten hebben dan, wat de prijs is van de multiflauwekul, snel-Belg wet, Vreemdelingenstemrecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niettegenstaande ik er rechtse, en volgens sommigen zelfs uitgesproken rechtse, standpunten op nahoud, ben ik als humanist een hevige tegenstander van de doodstraf. Wel vind ik dat individuen die het leven niet meer zien zitten (dus ook gevangenen die het leven beu zijn) om humanitaire redenen de kans zouden moeten krijgen een zelfbevrijdingspil te slikken waarmee ze zichzelf op een menswaardige wijze kunnen bevrijden uit hun levensonwaardig, ellendig leven. Laatst gewijzigd door Cynicus : 22 april 2006 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |