![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#82 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Na het vorige dat Landuyt uitgekakeld heeft zal hij er waarschijnlijk een ongelofelijke knoeiboel van maken, met een halfbakken aankondiging zoals nu, een paar wijzigingen van de verkeerswet op korte tijd zoals met de zone 30 en we zijn weer goed voor een paar miljoen euro verkeersboetes meer omdat niemand er niets meer van begrijpt.
Kan die gast echt niet wachten om vanalles te bazelen todat er iets definitief beslist is. Verder ben ik heb wel eens om de voorang van rechts volledig af te schaffen, en altijd een hoofdweg aan te duiden, zo is het eenvoudig en duidelijk voor iedereen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Partijlid
|
![]() Eum ik ben voorstander dat ze dat afschaffen
Als ik jullie uitleg hoor en ik besef dat ik nog mijn rijexamens moet afleggen zou ik beter nog overal met de velo rondvlammen of geldt dat ook al voor veloers?? Afschaffen die handel ik zie het trouwens genoeg in mijn straat waar er nogal vrij veel verkeer is en je hebt dan van die boerewegeltjes waar er per dag 5 mensen en e oude pe uitrijden. Van die 5 nemen er 3 hun voorrang en letten op, neemt er 1 zijn voorrang en steekt zijn middenvinger op naar de andere auto omda die nie rap genoeg stilstond en heeft die laatste de voorrang van rechts regel niet door. die ene ouden mens pakt altijd zijn voorrang behalve als er een rood licht staat, en dat aan 30 per uur. Dus afschieten de uitvinder van voorrang van rechts
stop me zagen over Europa. Ladonia zal wel bepalen hoe het nu verder moet met haar kolonie. Als minister van nuttelose zaken, vind ik dit forum nutteloos. Ik hou van nutteloos, daarom ben ik ook minister http://www.ladonia.net |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
stel even een Y-punt, bijna netjes symmetrisch ... het verkeer komende uit elk van deze wegen en dat links aanhoudt/inrijdt is van oordeel dat ze geen manoeuvre/richtingsverandering uitvoeren dus geen borden betekent op z'n minst dat je elk van deze probleempunten moet uitrusten met de nodige wegmarkering om de 'hoofdbaan' af te bakenen Laatst gewijzigd door praha : 27 april 2006 om 18:11. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
hoe zit het daar in Engeland als je tegenligger plots rechtsaf ( tov tegenligger dus ) wilt en je dus wilt kruisen komende van rechts ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar jij begrijpt er volgens mij niet veel van... of je slaagt er niet in jezelf voldoende duidelijk te maken, wat ik betwijfel... aangezien je niet of totaal naast de kwestie reageert wat te doen met kruispunten aldus jouw ideetje ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
borden ? wegmarkeringen ? wat als men toch een uit het oog verloren situatie tegenkomt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah okay... klinkt niet meer dan logisch... maar houdt wel een extra regeltje in... bij ons valt zoiets automatisch mee onder die VvR
Laatst gewijzigd door praha : 27 april 2006 om 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ah datte... toch niet overgelezen awel zoals je zelf stelt ... kost handenvol geld om dat okee te krijgen... komt er in de praktijk op neer zowat op neer dat ieder kruispunt geregeld moet worden, want hoe ga je dat nu netjes definiëren wie er nu precies van rijrichting veranderd en wie niet van zodra een kruispunt wat afwijkt van een zuivere T of X ? en als je alles ( maar dan ook alles ) regelt met borden, wegmarkeringen, weet ik veel ... heb je uiteraard geen behoefte meer aan een algemene voorrangsregel Laatst gewijzigd door praha : 27 april 2006 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ik de discussie zo vluchtig doorlees, krijg ik het idee dat niet de voorrang van rechts, maar wel de regel dat je je voorrang verliest als je stilstaat beter afgeschaft kan worden. Ik vraag me af wie die regel heeft ingevoerd en waarom. Het lijkt me juist veiliger als je voorzichtig bent bij gelijkwaardige kruisingen, zeker als de situatie onoverzichtelijk is, maar als je je voorrang verliest door te stoppen spoort dat aan om roekelozer te gaan rijden.
Als doorgaande wegen niet standaard voorrangswegen zijn, moet ook dat aangepast worden, want het lijkt me inderdaad ondoenlijk om op een doorgaande weg elk landweggetje van rechts voorrang te verlenen. Tot slot is een goede wegmarkering en bebording natuurlijk belangrijk, zodat iedereen duidelijk ziet wat de voorrangssituatie is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het altijd van op afstand te zien of het om een kruispunt of een T gaat ? De situaties die ge aanklaagt lijken mij eenvoudig opgelost te kunnen worden met borden en de gekende haaientanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hier in Belgie denk ik dat dat simpel op te lossen is door te stellen dat tegenliggers altijd voorrang hebben. Trouwens, als ik hier op de autostrade op het rechtervak rij en ik wil naar het linkse rijvak mag ik toch ook niet zomaar naar het linker rijvak draaien? En toch pak ik op die manier mijn voorrang van rechts... Maar hey, ik ben Flor Koninckx niet. ![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() geeft niets... 'k heb ondertussen mijn antwoord reeds gekregen
Citaat:
Citaat:
als er geen rijstroken zijn en je moet wat naar links ( versmalling, plaatselijk obstakel ) heeft rechts in principe voorrang... al kan je dat in de praktijk wel duur te staan komen als je plots gaat uitwijken Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door praha : 28 april 2006 om 00:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |