![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Op autosnelwegen geldt gewoon : zo rechts mogellijk rijden. Bij veranderen van rijstrook, het verkeer op die rijstrook voorrang geven. Inhalen gebeurt langs links.
|
|
|
|
#103 |
|
|
Behalve bij files en blokmarkeringen (in- en uitvoegstroken) neem ik aan, dan mag je in Nederland wel rechts inhalen. Dat mag ook vlak voor of op een rotonde met meerdere rijstroken en bij een voorgesorteerde links afslaande auto.
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 28 april 2006 om 15:30. |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Rechts voorbijrijden is in België ook toegelaten volgens mij als het file is bvb. Hoe ze dat precies in de wet omschrijven stel ik me nu wel vragen bij eigenlijk.
Bij veranderen van rijstrook, ook op rotondes, geldt dat je voorrang moet geven aan de mensen die niet van rijstrook veranderen. Je kunt natuurlijk hopen op galante chauffeurs die je laten invoegen. |
|
|
|
|
|
#106 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
In B is het wettelijk verboden om R in te halen. Er is zelfs geen enkele uitzondering op deze regel. En je moet zo R mogelijk blijven rijden. Dit geeft in de praktijk soms wél problemen. Veronderstel een middenstrookrijder tegen een snelheid van 100 km/uur. En daarnaast een rechtse rijstrookriijder aan 120 km/uur. In dit geval gaat het voertuig dat R rijdt sneller dan het voertuig dat links rijdt. Wat doet de R-rijder : hij volgt de wetgeving 'zo R mogelijk rijden' én 'haalt hij R in', wat wettelijk verboden is in B. Tenzij ik mij vergis is de Belgische rechtSPRAAK in het nadeel van de middenstrookrijder.
|
|
|
|
#108 |
|
Minister-President
|
In B mag je slechts L gaan rijden op een voorsorteerstrook.
|
|
|
#109 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
2. Een tram is een prioritair voertuig én heeft daardoor altijd voorrang. 3. Hier heb je inderdaad gelijk (ik veronderstel wel dat je bedoelde 'aan' ipv 'uit' te zetten).
|
|
|
|
#110 |
|
|
Ik denk dat het nut heeft om zo veel mogelijk kruisingen tot rotondes te verbouwen (daar heeft trouwens altijd LINKS voorrang)
Alleen vind ik het jammer dat de neiging steeds groter wordt om die dingen in het midden zo hoog te (be)bouwen dat je er niet meer overheen de aanstromende tegenpartijders nog ziet. |
|
|
|
|
|
#111 | |
|
|
Citaat:
In Nederland is het trouwens zo dat je als autobestuurder ALTIJD minstens voor de helft aansprakelijk bent bij een verkeersongeval met een zwakke weggebruiker (voetganger, fietser), ongeacht wie het ongeluk veroorzaakt heeft. Bij jonge kinderen ligt de aansprakelijkheid volledig bij de automobilist. |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
|
In Nederland ook, behalve bij kruising van een voorrangsweg. Nu, tegenwoordig hebben de meeste trams een aparte rijbaan en worden kruisingen geregeld met lichten, dus doen zich deze problemen niet zo vaak meer voor. Desondanks is het een geliefd onderwerp voor het theorie-examen, net als de (inmiddels zeldzame) militaire kolonne.
|
|
|
|
|
|
#114 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ps. bij nader inzien moet ik je gelijk geven als ik NU de wegcode ( op 't net) erop nalees... er wordt geen onderscheid gemaakt vreemd... ik herinner me duidelijk dat men dat wel deed in de tijd dat ik voor mijn rijexamen ging Citaat:
stel je voor een tram op de rijweg ... geen eigen bedding dus ... die rij je rechts voorbij en niet links tenzij het niet anders kan Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#116 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
hier blijkbaar ook... ik zat daar fout in
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#117 | |
|
|
Citaat:
Enorme aanplant en/of "kunstwerken"; "de Groene Dood" noem ik dat.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 28 april 2006 om 19:32. Reden: aanvulling |
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
'k vind dat wel leuk anders... heb je nog wat te zien tijdens je gratis ritje op de paardenmolen bovendien kondigt dat zo'n rond punt van ver aan in Nederland kan dat wel, vind ik ... daar spreek je over zeer ruime ronde punten waar je desondanks het 'kunstwerk' toch nog voldoende zicht hebt op het rondgaand verkeer hier in België, waar we vaak spreken over ronde punten met slechts een diameter van een tiental tot vijftiental meter zou zoiets pas volslagen belachelijk zijn |
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
|
Citaat:
|