![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oververtegenwoordiging van bepaalde partijen wordt immers weggewerkt. Maar ander onevenwichten zoals lager opgeleid/hoger opgeleid, man/vrouw, PC-hebbend/PC-loos, geografische concentraties, progressieven/conservatieven, stadsmensen/plattelanders, enz... worden niet weggewerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waar heb ik dat betoogd?
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zucht....
Komaan Yann, alles buiten unitarisme kwam voor jou toch overeen met separatisme? Zou je niet wat eerlijker uit de hoek beginnen komen nu je eindelijk onder de plak van Hans uit bent? Je bub-verleden zul je toch nooit meer kunnen uitwissen.
![]() |
#264 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() laat ons zeggen omfloersd separatisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb de stelling federalisme = separatisme nooit verdedigd! Indien dat wel zo is, gelieve dan te verwijzen naar de bewuste post.
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijpelijk, maar niet erg eerlijk van je. Je weet immers maar al te goed dat de zoekfunctie niet meer werkt. Bijgevolg kunnen we je uitspraken niet meer nagaan.
![]() |
![]() |
#267 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/search.php Gezocht naar Yann unitarisme federalisme http://forum.politics.be/search.php?searchid=154560
![]() |
![]() |
#268 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Fisherman heeft de link naar de zoekfunctie gegeven. Nu is het aan u om aan te tonen waar ik heb gezegd dat federalisme neerkomt op separatisme. U kan zelfs specifiek zoeken in alle door mij geposte berichten: http://forum.politics.be/search.php?searchid=154565
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 10 mei 2006 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Burger
|
![]() Ongeloofelijk toch!
![]() Wat een paar veranderingen in een quasie ongekende en onbetekenende partij (op dit moment toch) kunnen tot leiden. Het is misschien niet de langste conversatiedraad van het forum maar als dit nog even gaan aanhouden dan dingt ie toch mee voor de derde plaats. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Neen, kijk; sommige mensen hier beschouwen de BUB als onbelangrijk. Maar wie is er over bezig en wie wil er het meeste van weten? Toch vaak diezelfde personen die de BUB als onbelangrijk beschouwen. Als je echt wenst dat iets verdwijnt dan moet je er zeker over zwijgen en niet eens extra over beginnen praten van hoe "slecht/onbelangrijk/belachelijk/..." de ganse zaak wel is. Integendeel, dit is reclame, negatieve reclame akkoord maar toch reclame en alles wat reclame krijgt: juist ja, dat trekt mensen aan. Nu, de BUB zal er zeker niet rouwig om zijn. Och, het heeft ook een positieve kant: kan je altijd eens lekker lachen, want sommige antwoorden, amai... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha. Dus, als ik even verder redeneer, bent u best wel te vinden voor federalisme of confederalisme daar dit - volgens uw huidige gedachtegang - toch niet leidt tot of gelijk staat aan separatisme?
Dus is federalisme en confederalisme toch niet te verwerpen... Daar de eenheid van België niet in gevaar komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan confederalisme gaat separatisme vooraf: men stapt eerst uit het staatsverband en men gaat dan beslissen om een confederatie te vormen...
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijgevolg gaan we de vraag nog wat aanscherpen en die nogmaals Yann voorleggen: "U vindt federalisme dus niet langer een probleem? Vroeger verwierp u immers het federalisme en poneerde u het unitarisme als enige na te streven staatsvorm voor België. U neemt hiervan dus afstand?"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Confederalisme =/= federalisme.
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of hij het vroeger rechtstreeks of onrechtstreeks heeft aangevallen, doet er nu eigenlijk heel weinig toe. Hij komt - net als u trouwens - van een club die federalisme in al z'n vormen afwijst en als enige oplossing het unitarisme voorschrijft. Vraag is dan ook of hij dit standpunt niet langer deelt en dus voortaan meent dat federalisme wel een goede staatsvorm is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je in google "Yann" en "federalisme" intypt, kom je op deze uitspraak:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|