![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
nu niet en later waarschijnlijk ook niet... het VB is aan het leeglopen (zie Koppen gisteravond) en van de rest van de partijen zijn er geen die dat willen... dus... Jan u mag uw dromen hebben hoor.... geen probleem...
![]() |
![]() |
#344 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie eigenlijk het belang niet in van heel de discussie. Ik heb thuis ook een cd van Flip Kowlier liggen in 't west vlaams (straf he voor nen antwaarpenér), ben ik nou tegen het Nederlands?
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zeg dat ne keer tegen Di Rupo, die daags na zijn voorstel tot een referendum zijn staart weer introk.
Het zijn de machthebbers in België die niet willen weten van een referendum.
![]() |
#347 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Verrader.
![]() |
#348 |
Minister-President
|
![]() ... en het Waaslands is een overgangsdialect. Toen ik in Leuven studeerde, dachten de Limburgers dat ik een West-Vlaming, de West-Vlamingen dat ik een Antwerpenaar was. Beiden waren ze het er echter over eens dat ik a.) té snel praatte (en dat schijnt eigen te zijn aan Oost-Vlamingen), en b.) het gebruik van 'ulder-gulder-zulder' hilarisch was.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Gouverneur
|
![]() Lelijkste O-Vlaamse dialect : Dendermonds (met voorsprong !)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Partijlid
|
![]() ja man, een goed verbasterde vorm dan wel zeker?? als ik (brugge) goed dialect spreek, kan mijn vriendin (gent) mij met moeite verstaan (en omgekeerd ook natuurlijk) er zijn wel gelijkenissen, maar toch veel verschillen zu. Zo hebben de bruggelingen mooie vette klinkers. In het oost-vlaams veel minder, maar ze hebben wel die rare R
stop me zagen over Europa. Ladonia zal wel bepalen hoe het nu verder moet met haar kolonie. Als minister van nuttelose zaken, vind ik dit forum nutteloos. Ik hou van nutteloos, daarom ben ik ook minister http://www.ladonia.net |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
hey how teloorgang van het dialect in west-vlaanderen?? ja jong toch nie bij de jeugd zu jongske et VTI met voorsprong, maar ook bie ikke opt school doen ze der deftig aan verder (brugge!!)
stop me zagen over Europa. Ladonia zal wel bepalen hoe het nu verder moet met haar kolonie. Als minister van nuttelose zaken, vind ik dit forum nutteloos. Ik hou van nutteloos, daarom ben ik ook minister http://www.ladonia.net |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
eum nee, alhoewel ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
ook in het antwers zingen er een paar (ik geloof MC sint-andries ma ik bent nie zeker dus schiet me nie dood ee) Willem Vermandere (de westhoek) den show van flip kowlier, die jongen moet echt moeite doen om AN te spreken (en voor de meeste west-vlamingen is dit echt moeilijk, teveel vette klinkerklanken) nu AN: die pipo's van clousou (of oe get ook schrijft, schiet me ook niet dood fans) ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Overigens is het zeer de vraag of Caesar überhaupt wel in onze streken is geweest (zie http://tijlv.studentenweb.org/mt/arc...sor_thoen.html ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...en traag dat die spreken!!! Op de tijd dat een Aalstenaar één bladzijde voorgelezen heeft, heeft iemand uit Hasselt al vier keer het boek klaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
e oost-vlaming spreek het rapst, kort gevolgd door een west-vlaming (dit is wel gemiddeld)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat jullie onder elkaar spreken is lang geen echt Brugs meer. Dat authentieke Brugs is bijna uitgestorven. Jullie spreken een mengeling van Brugse/Beernemse/Oostkampse... tongval met een hoop dialectwoorden en daartussen ferme brokken AN. Zonder dat je dat beseft. Leg gerust eens een CD op van bijvoorbeeld Lustenhouwer en vergelijk dat eens met je eigen taaltje. Je zal onmiddellijk horen dat je geen Brugs (en Lustenhouwer sprak authentiek Brugs) meer spreekt, maar een heel sterke verwatering ervan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
"kskip je nat skole me mien nieuwe skoenen aen" het minst mooiste is da van knokke soete: frans, want vlaams en zeker dialect is nie bekakt genoeg
stop me zagen over Europa. Ladonia zal wel bepalen hoe het nu verder moet met haar kolonie. Als minister van nuttelose zaken, vind ik dit forum nutteloos. Ik hou van nutteloos, daarom ben ik ook minister http://www.ladonia.net Laatst gewijzigd door gewoon ik : 24 mei 2006 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
maar toch is het niet normaal dat het mengelt?? dit mag ook wel eens zeker.
|
![]() |
![]() |