![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een bakker die iemand niet wenst te bedienen, zal daar een weerslag van vinden. Indien hij dat op grove manier doet, speelt hij klanten kwijt. Daarom zal hij zich zo marktgericht als kan gedragen. Maar niets verplicht hem dat te doen, dan zijn eigen inzicht. Als ik bij iemand binnen kom bij wie het de gewoonte is de schoenen uit te doen, dan moet ik niet verbaast zijn als ik moet opkrassen indien ik dat weiger.
Laatst gewijzigd door lombas : 31 mei 2006 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Discriminatie is een vorm van geweld.
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we dus eerst die horden arbeiders hier eens flink afstraffen. Sommigen verdienen op een week wat iemand in Afrika op een jaar verdient! Solidariteit! Neem hun geld af en stuur het op!
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ditto ! Bijna al mijn poen wordt uitgegeven in 't buitenland, af en toe gun ik nen belgische zelfstandigen nog eens, iets of een internet postorderbedrijf... maar verder, verdampt alles in 't buitenland... Ja moesten ze he mij maar zo moeilijk nie gemaakt hebben, hé. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Conformisme is juist dat wat mensen niet-libertair maakt. Rechtvaardigheid is een subjectief iets en is vaak zelf een conformisme.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 31 mei 2006 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik nu een probleem heb met mensen met nen groenen neus, dan gaade gij of de wetgever mij niet verplichten van daaraan te verhuren, over my death body, k zeg het ik laat den boel nog liever invallen dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bij het betreden van het huis, kom je binnen in de privacy van die mensen. Een bakkerij is een privé-initiatief in de openbare ruimte. Elke klant heeft recht op bediening, als hij betaalt. En maar goed ook, dat is kwestie van veligheid in brede zin. Daarom zijn bordjes als "Défendu aux Nord-Africains" strafbaar.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 31 mei 2006 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Discriminatie door de overheid is een vorm van geweld.
Discriminatie door de burger niet. Als je brood koopt bij een bakker, dan discrimineer je alle andere bakkers. Brood kopen bij een bakker is géén vorm van geweld. mvg Harald. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister-President
|
![]() Discriminatie is altijd geweld, door de overheid of door een pariculier, dat is om het even.
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eigendomsrecht, is dat ook geen mensenrecht... Wees verdome blij dat er nog domme kloten zijn die u een huis willen verhuren, ... Komaan Black Cat, ge verstaat toch ook wel dat als ge 200 000 euro te veel hebt op uw bankrekening ge in het huidig klimaat wel een debiel moet zijn om dat te investeren in een woning om te verhuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() En als je deze aan je privé-woning hangt?
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als particulier doe ik dat nooit ofte nimmer; mij is het niet om het even wie er in mijn huis komt wonen, ik kan en mag er exotische criteria op nahouden. En ieder min of meer intelligent persoon ziet vanzelf in dat je een huishuur niet kan vergelijken met de koop van een klein wit gesneden broodje. De persoon van de huurder/werknemer is voor mij wél een essentieel gegeven, want met die huurder moet ik de komende lange jaren verder (dankzij die huurwet); met die werknemer moet ik elke dag samenwerken en overeenkomen; ... Wie ben jij dan wel om mij de les te lezen welke criteria ik op dat punt mag hanteren en welke methodes ik moet gebruiken om mijn huurders / werknemers te selecteren?
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() Zegt het begrip keuzevrijheid u iets?
![]() |
#115 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een strikt-vormelijke invulling van rechtvaardighed kan conformistisch zijn, daarom is het principe "rechtvaardigheid" dat nog niet. Als norm werkt dat alleen richtinggevend, de vorm die eraan gegeven wordt is vrij-maar-niet-om-het-even te kiezen
![]() |
![]() |
#116 |
Minister-President
|
![]() ja, verantwoord onderscheid maken.
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ha rechtvaardig gestuurd als politiek correct woord voor puur plat communisme van de ergste en zuiverste soort, ... Da is pas positief denken, ik denk als Fiedel iemand zoekt om die Forbes kwestie te verkopen aan zijn Plebs in Havana, gij zijt de man, ge kunt da uitleggen als rechtvaardig gestuurd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() En jij zal dat bepalen?
![]() |
#119 |
Minister-President
|
![]() Ik veronderstel dat je bedoelt waar je zelf woont. Dan is dat een kwestie van je geweten.
Een bakkerij of een café zijn openbaar.
![]() |
#120 |
Minister-President
|
![]()