Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2006, 02:10   #1641
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Noem het mijn stellige ervaring met PS-Sp.a-VLD regeringen...
had het eerder over deze
Citaat:
Ik weet wel dat als Al-Quada een grootse aanval op Brussel wil ondernemen
Oud 23 juli 2006, 02:11   #1642
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
'Ingedommeld' is véél te eufemistisch. De waarschuwingen kwamen niet alleen vanuit de CIA, maar ook vanuit andere inlichtingendiensten, en zelfs vanwege bondgenoten en 'concurrenten'.

Ik denk dat het best wel eens de moeite zou kunnen lonen de hele 'neo-con kliek' in het algemeen en de entourage van de Bush-familie in het bijzonder aan een grondig onderzoek te onderwerpen.

Ik vermoed dat 'onze' regering ondertussen toch wel wakker geschud is, hoor. Na 9/11/2001 in de USA volgden immers nog een aantal andere 'exploten'.
Ik zou niet zo euforisch zijn. Als ik de VLD (de leading force) bezig zie dan geloof ik dat ze graag 5 vliegtuigen zouden laten crashen op Brussel als ze daar maar de macht mee houden. Ze negeren alles momenteel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2006, 02:11   #1643
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat oogje dichtknijpen was er niet bij. Vanaf de vlieginstructeur die die arabieren leerde vliegen en waar ze zeiden dat het landen hen niet interesseerde tot het de dramatisch eind-act... alles was gemeld door de CIA. Maar de regering was bezig met peilingen, cordons (rond Ralph Nader) en nationale belangen zoals dat heet. Het lijkt enorm op onze regering...
U weet niet waarover u het hebt maar ik laat U in uw geloof
Oud 23 juli 2006, 02:17   #1644
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/5206966.stm

vertelt mij het volgende :

Last Updated: Sunday, 23 July 2006, 00:24 GMT 01:24 UK

Israel 'seizes' Hezbollah village

Israeli forces say they have seized the Lebanese border village of Maroun al-Ras, an apparent base used by Hezbollah to fire rockets into Israel.
Exchanges of fire can be still be heard in the village, said by Hezbollah to be the scene of an "epic battle".
Israeli planes reportedly bombed Beirut and the city of Sidon early on Sunday, the 12th day of the campaign.

Thousands of people have been trying to leave southern Lebanon and the United Nations warns of a humanitarian crisis.
Its humanitarian chief is en route to Beirut, as the UN seeks to secure safe routes out for fleeing civilians.
The UN's Jan Egeland said half a million people needed assistance - and the number was likely to increase.

One-third of the recent Lebanese casualties, he said, appeared to be children.
As concerns about hundreds of thousands of displaced civilians grew, Israel eased restrictions on Lebanon's blockaded ports to allow aid into the country.

'More incursions'

Israel's latest aerial attacks focussed on the southern port city of Sidon and the southern suburbs of Beirut, a Hezbollah stronghold, news agencies say.
Hours earlier, Israel said its forces had driven Hezbollah guerrillas out of the hilltop village of Maroun al-Ras, where six Israeli commandos were killed earlier this week.
The report has not been confirmed independently and Hezbollah's al-Manar TV station reported earlier on Saturday that an epic battle was under way in the village.

According to the BBC's Crispin Thorold in Jerusalem, the village has a strategic value, overlooking several other sites said to have been used as launch pads for Hezbollah rockets.
Hezbollah continued to fire dozens of rockets into Israel on Saturday, hitting the towns of Carmiel, Kiryat Shmona and Nahariya, and wounding several Israelis.
There are substantial numbers of Israeli forces near the border, and military sources suggest that there will be continued incursions in the coming days.
Israel insists it has no plans for a large-scale invasion and its ground forces are only entering Lebanon to destroy Hezbollah hideouts that cannot be attacked from the air.

'Fleeing civilians'

Israel issued a specific warning to civilians in 14 villages, telling them to leave by Saturday evening.
The warnings issued to 14 villages came a day after Israel dropped leaflets warning Lebanese civilians to flee a broad swathe of the south.
The BBC's Martin Asser in the southern city of Tyre described long queues of taxis and cars negotiating bomb-cratered roads and making detours around destroyed bridges.
Many civilians from villages in the region had gathered in the city during the week and are now trying to leave. However, many people say they are reluctant to move without UN protection.
On the 11th day of fighting, Israeli jets knocked out TV and phone masts in the east and north of Lebanon, disrupting broadcasts for Hezbollah's Al-Manar television and the Lebanese Broadcasting Corporation.
Israel also briefly occupied the village of Marwahin, but has now withdrawn.

'Terrorist group'

US Secretary of State Condoleezza Rice is travelling to the Middle East on Sunday, as is German Foreign Minister Frank Walter Steinmeier, who helped broker a prisoner exchange between Israel and Hezbollah in 2004.
In his weekly radio address, US President George Bush stressed the need for "confronting the terrorist group that launched the attacks and the nations that support it".
He described Syria as "a primary sponsor" of Hezbollah, and accused Damascus of helping provide the group with Iranian weapons.
His comments followed a report in the New York Times, citing US officials who said the US was rushing a delivery of satellite and laser-guided bombs to Israel.
The crisis was triggered by the capture of two Israeli soldiers by Hezbollah militants on 12 July.
Israeli government spokesman Avi Pazner told the BBC Israel was not interested in invading, conquering or occupying Lebanon, from where it withdraw troops in 2000.
"We only want to get rid of Hezbollah," he said.
Senior Lebanese officials have warned the country's army will go into battle if Israel invades.
More than 350 Lebanese have been killed in the 11 days of violence, many of them civilians.
Thirty-four Israelis have been killed, including 15 civilians killed by rockets fired by Hezbollah into Israel. >>>

Stof genoeg voor een draad of vier, neem ik aan.

In elk geval wèl 'on topic'.

Laatst gewijzigd door djimi : 23 juli 2006 om 02:19.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2006, 02:27   #1645
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Uit het artikel van het Algemeen Dagblad van 22.7 jl. "De Amerikaanse regering heeft besloten met grote voorrang een lading precisiebommen naar Israël te verschepen", wordt het duidelijk waarom de regering van de Verenigde Staten alles doet om een bijéénkomst van de VN-Veiligheidsraad te boycotten.

Het maakt ook metéén duidelijk waarom de VS-regering over geen bestand wil spreken en waarom de regeringen van Engeland en Nederland dit voorstel ondersteunen.

werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2006, 04:07   #1646
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Akkoord, maar hoe kwam die uranium dan in die Amerikaanse raketten terecht ? De Amerikanen gebruiken hun uranium toch ook bijna alleen voor kerncentrales ?
Ik las ooit dat laagwaardig afval-uranium vanwege het hoge soortelijk gewicht allerlei toepasingen vond/vindt, o.a in munitie en in balans/ballast-gewichten voor vliegend tuig.
Oud 23 juli 2006, 06:27   #1647
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard baarlijke onzin

Citaat:
U schreef dus inderdaad : "Een compleet belachelijke berekening: Die doden zijn het totaal aantal op bijna 30 jaar. Gelet op de rotatie is dat dus een bijzonder kleine percentage aan verliezen (waarschijnlijk minder dan 1%) ten opzichte van het totaal aantal troepen dat daar al gelegerd is."

Ik beschik helaas niet over concrete cijfers i.v.m. met de rotatie van de troepen (als ik wat meer tijd heb, zal ik me daar ook eens mee gaan bezighouden), maar zelfs als het aantal doden "waarschijnlijk minder dan 1%" t.o.v. het totaal aantal troepen zou zijn, is het teveel.
Het onvermijdelijke aantal doden kan nooit teveel zijn
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2006, 06:31   #1648
kingtiger
Banneling

Standaard geschiedenis

Citaat:
Als de menselijke soort werkelijk dat 'gevaarlijkste roofdier' zou zijn dat u er in ziet, dan was er al lang geen menselijke soort meer.

'De werkelijkheid van alle dagen' bewijst juist niets.
Mensen zijn de enigen die 'iets bewijzen'.
Sommige mensen gebruiken daarvoor een bepaalde interpretatie van 'de werkelijkheid van alle dagen', afhankelijk van wat ze precies willen bewijzen.

U richt uw aandacht blijkbaar vooral (en met klaarblijkelijk plezier) op de gewelddadige aspecten van 'de werkelijkheid van alle dagen'.
Dat is uw goed recht, en ik zal verder ook geen pogingen meer ondernemen u op andere aspecten van 'de werkelijkheid van alle dagen' te wijzen.
Het interesseert u toch niet, dus zult u hardnekkig blijven negeren/ontkennen wat niet in uw kraam past.

Weet echter wel dat u diegene bent die behoort tot een 'kleine minderheid van afwijkelingen'. Het is spijtig dat die minderheid tot nu toe bijna telkens weer de meerderheid van vreedzame mensen haar gewelddadige agenda wist op te leggen en in haar ellendige vernietigingsdrift mee te sleuren, maar uiteindelijk zal de vreedzame meerderheid er wel iets op vinden, en zal de twistzieke minderheid haar macht verliezen.

Een 'boycot' en een 'cordon sanitaire' zijn alvast goede stappen in die richting.
Wat een zotte naieve praat die door de ganse geschiedenis tot vandaag tegengesproken wordt.Het aantal mensen die totaal vredelievend is , is een kleine minderheid.
Oud 23 juli 2006, 06:33   #1649
kingtiger
Banneling

Standaard dwaas

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
De wapenindustrie.......
Gij zijt een grote dwaas
Oud 23 juli 2006, 06:35   #1650
kingtiger
Banneling

Standaard haha

Citaat:
Israëlische militairen en Hezbollah-strijders zijn vanavond slaags geraakt in een dorp bij de grens in het zuiden van Libanon en ooggetuigen in Maroun al-Ras meldden dat drie Israëlische tanks in brand stonden.

Ik heb het nog gezegd: die Israëlische tanks zijn schroothopen op wielen.
Met die zogenaamde ooggetuigen zullen we eens goed lachen.De merkava is een van de bestetanks van de wereld.
Oud 23 juli 2006, 06:37   #1651
kingtiger
Banneling

Standaard dwaas

Citaat:
Niet enkel racistisch, ook nog anti-nationalistisch.
Het VB is De nationalistische partij in vlaanderen
Oud 23 juli 2006, 06:40   #1652
kingtiger
Banneling

Standaard libanon

Citaat:
En moet Israël hiervoor de Libanezen straffen ? Mooie mentaliteit, ik kan de dader niet raken dus klop ik op om het even wie om mijn woede wat te koelen. Sorry, maar dat is geen leidingschap, dat is zwakte.
Libanon is medeverantwoordelijk voor de daden van hezbollah en moet dus de gevolgen dragen.
Oud 23 juli 2006, 06:42   #1653
kingtiger
Banneling

Standaard koloniseren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
De zionstaat bezet Palestijns grondgebied en koloniseert het , dit tegen alle VN resoluties in.

Potje breken is potje betalen 8)
Laat ze maar doen.UNO resolutie szijn vodjes papier.
Oud 23 juli 2006, 06:43   #1654
kingtiger
Banneling

Standaard dromen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Met wat geluk moeten de Israeli's de grondrente afbetalen met hun eigen stukken grond.
Droom maar lekker verder.Ge zult het nooit zien.
Oud 23 juli 2006, 06:45   #1655
kingtiger
Banneling

Standaard tank

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Vergeet maar dat het slechtere tanks zouden zijn dan andere ter wereld. Maar het is waar dat ieder type tank het gevoeligst is voor een brandend projectiel, zelfs een eenvoudige molotovcocktail.
Moderne tanks zijn zeer moeilijk te vernielen als ze juist gebruikt worden.8)
Oud 23 juli 2006, 06:48   #1656
kingtiger
Banneling

Standaard joden

Citaat:
Mijn uitspraak waar u op reageert, was een reactie op een uitspraak van Jozef Ostyn.

Wat ik 'er' voor de rest van vind komt op het volgende neer:

De stichting van de staat 'Israël' in 1947-48 was - gezien het daarbij gebruikte geweld en gezien de tot nu aanslepende gevolgen ervan - geen al te verstandige beslissing.

Ik begrijp ondertussen wel dat deze staat 'Israël' heden ten dage behoort tot de zogenaamde 'voldongen feiten', en aanvaard dus het bestaansrecht van deze staat 'Israël'.

Maar verder ga ik niet.

Ik vind dus niet dat 'Israël' het recht heeft de West Bank te bezetten. Ik vind niet dat 'Israël' de ILLEGALE NEDERZETTINGEN van ZIONISTISCHE scherpslijers moet steunen/beschermen. Ik vind ook niet dat 'Israël' het recht heeft om het bouwen van een beschermingsmuur (wat ik nog een beetje kan begrijpen) te combineren met het inpikken van grondgebied dat toegewezen was aan de Palestijnen. Ik vind niet dat de IDF zich straffeloos mogen overgeven aan misdadige handelingen als het neerschieten van onschuldige kinderen.

Het geweld van Palestijnse 'terroristen'/'vrijheidsstrijders' rechtvaardigt volgens mij niet het geweld dat de staat 'Israël' zich permitteert.
De joden hebben recht op een eigen staat engezien hun historische aanspraken moet dat het vroegere palestina zijn.Ook de westbank mogen ze alleen al om veiligheidsredenen ook hebben.De arabieren moeten de gevolgen van hun eigen daden dragen.8)
Oud 23 juli 2006, 06:53   #1657
kingtiger
Banneling

Standaard liegen

Citaat:
Zopas nog een interessante documentaire gezien over de manier waarop de Amerikanen in Irak te werk gingen.

Bagdad en de grote Iraakse steden werden eerst door middel van zogenaamde precisiebombardementen totaal vernietigd. Waterkrachtcentrales, energievoorzieningen, voedselvoorzieningen, openbare gebouwen, wegen, bruggen, fabrieken enzoverder werden systematisch gebombardeerd omdat er zogezegd Irakese soldaten in verscholen zaten en toen die job klaar was, werden er helikopters en tanks ingezet.

De Iraakse burgerbevolking werd op geen enkele wijze gespaard. Dat was trouwens ook niet de bedoeling.

Minstens 200.000 Irakezen werden er vermoord omdat men de Irakezen op een beschaafde manier wilde leren wat een 'democratie' was.

Er worden door de Amerikanen die zich op deze manier van een permanente
militaire basis in Saoudi-Arabië (olie) verzekerden, nog dagelijks bombardementsvluchten uitgevoerd in Irak alhoewel de pers dat nog nauwelijks de moeite waard vindt om bekend te maken.

Israël gaat op juist dezelfde manier te werk met zijn militaire acties tegenover de Palestijnen en de Libanezen.

De Amerikaanse soldaten hadden echter wel de pech dat de Amerikaanse industrie het uiterst giftige Uranium in raketten, bommen en granaten had verwerkt met het gevolg dat de helft van de 400.000 Amerikanen die in Irak waren, met gezondheidsproblemen kampt en er inmiddels zo'n 10.000 soldaten zijn overleden. De foto's van de Amerikaanse soldaten die na hun terugkomst van de suksesrijke Golfoorlog hun vrouw en kinderen omhelsden waren anders wel erg ontroerend te noemen.

Uw betoog is een grote leugen.Met precisiebombardementen worden individuele gebouwen uitgeschakeld.De rest van de stad blijft staan.Baghdad is niet vernietigd.Eens temeer blijkt dat de linksen verveeld zitten met de precisewapens waarvan zij het bastaan voortdurend behoren te ontkennen.Precisiewapens maken in hun ogen te weinig doden en daardoor wordt hun pacifistisch betoog ontkracht.
Oud 23 juli 2006, 06:54   #1658
kingtiger
Banneling

Standaard dwaas

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
En domme posts doen domme treads floreren8)
G zoudt beter uw mond houden.8)
Oud 23 juli 2006, 06:58   #1659
kingtiger
Banneling

Standaard conspirationisten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Ik zal er hier in deze draad verder niet op ingaan maar ... al eens stil gestaan bij deze kleine aanpassing Ik zou heel veel moeite hebben om te geloven dat AQ 9-11 volledig eigenhandig heeft op poten gezet en die vliegtuigen in de WTC-torens vlogen.
De conspirationisten zijn een levende reclame voor de uitbreiding van het toepassingsgebied van de wet op het negationisme.
Oud 23 juli 2006, 08:56   #1660
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou niet zo euforisch zijn. Als ik de VLD (de leading force) bezig zie dan geloof ik dat ze graag 5 vliegtuigen zouden laten crashen op Brussel als ze daar maar de macht mee houden. Ze negeren alles momenteel.
Ik refereerde gisteren naar een franstalige reportage die liet zien hoe de Amerikanen er via hun manipulaties en de Golfoorlog in slaagden, om een permanente militaire basis te bekomen in Saoudi-Arabië.

Ik verwees daarbij naar de opvallende gelijkenissen waarop de VS Irak en de Iraakse steden door middel van zogenaamde 'precisiebombardementen' waarbij naar schatting 200.000 Iraakse burgers omkwamen, tot puin bombardeerden en de manier waarop Israël Palestina en Libanon bombardeert (alhoewel daarbij tot nogtoe 'nog' maar een 400-tal burgers zouden zijn omgekomen).

Ook de Amerikanen bombardeerden systematisch bruggen, wegen, electriciteits- en waterkrachtcentrales, overheidsgebouwen en kwamen dan met hun tanks het werk verder afmaken.

Maar je zei toen dat dit in tegenstelling tot je 'interessante' commentaar over de VLD 'niets met het onderwerp had te maken'.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be