Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2006, 17:06   #2801
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
die muur is een niet echt menselijk oplossing maar in dit geval misschien wel noodzakelijk.
Zoals ook de bombardementen op de Palestijnse en Libanese bevolking niet 'echt menselijk maar toch noodzakelijk' waren. 'Bij een oorlog vallen er nu éénmaal slachtoffers' zou onze vriend Paulus herhalen. Je leert ontzettend snel Slegie.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 17:07   #2802
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Blablabla. Geen diplomatie dus voor de 2 soldaten vrij te krijgen. En dus geen legitieme aanval van Israël. Zij schenden daarbij hetzelfde vredesakkoord.

Mag ik er jou trouwens op wijzen dat Israël al sinds 1967 VN-resoluties naast zich neerlegt? Dat is me dunkt al een heel pak langer dan Libanon (resolutie 1391 van 2002 en 1496 van 2003). Volgens jouw logica had Israël dus al lang platgebombardeerd mogen zijn.
idd, twee maten en twee gewichten. De media neemt over het algemeen trouwens ook een paulushouding aan
Oud 29 juli 2006, 17:08   #2803
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik laat me ook teveel vangen en verleiden om de persoonlijke toer op te gaan. Maar als je er op let wie dit doet en wie niet, leer je het onderscheid te maken tussen de denkers en de meelopers.

Met dank en respect voor uw openhartige inbreng in dit debat groet ik u,

Paulus.
Hangt er liefde in de lucht?
Oud 29 juli 2006, 17:08   #2804
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Zoals ook de bombardementen op de Palestijnse en Libanese bevolking niet 'echt menselijk maar toch noodzakelijk' waren. 'Bij een oorlog vallen er nu éénmaal slachtoffers' zou onze vriend Paulus herhalen. Je leert ontzettend snel Slegie.
Zoals de zelfmoordaanslagen in pizzerias, cafes, restaurants, shopping centers en scholen 'niet echt menselijk maar toch noodzakelijk' waren in de ogen van werkgroep morkhoven?
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 17:10   #2805
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Nu de Gazastrook ontruimd is kan Israel daar ongelimiteerd bombarderen zonder risisco te lopen om "eigen volk" te raken.

Een elektriciteitscentrale bombarderen kon vorig jaar nog niet, want dan trof je ook de joodse kolonisten. Maar nu kan het dus lekker wel.
Wil je hiermee zeggen dat de ontruiming een hoger doel diende?
Oud 29 juli 2006, 17:13   #2806
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Zoals de zelfmoordaanslagen in pizzerias, cafes, restaurants, shopping centers en scholen 'niet echt menselijk maar toch noodzakelijk' waren in de ogen van werkgroep morkhoven?
Je begint het door te krijgen, Sodoirt. Je moet alleen nog leren tellen. Twee ontvoerde Israëlische soldaten = 600 dode Libanezen + 200 dode Palestijnen + 500.000 vluchtelingen.
Oud 29 juli 2006, 17:15   #2807
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je begint het door te krijgen, Sodoirt. Je moet alleen nog leren tellen. Twee ontvoerde Israëlische soldaten = 600 dode Libanezen + 200 dode Palestijnen + 500.000 vluchtelingen.
3 israëlische soldaten als je dan toch met cijfers wil goochelen.
Oud 29 juli 2006, 17:18   #2808
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
3 ontvoerde Israëlische soldaten = 600 dode Libanezen + 200 dode Palestijnen + 500.000 vluchtelingen.

Begrijp je het ?
Oud 29 juli 2006, 17:24   #2809
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
U hebt overschot van gelijk, maar de verhouding blijft dezelfde en daar spreekt U zich dan weer niet over uit
Oud 29 juli 2006, 18:46   #2810
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds schreef, voor jouw tellen dode Joden niet mee! Te veel beinvloed door Mein Kampf of de Koran? Eigenlijk alle twee van hetzelfde racistisch alooi wat het vermoorden van Joden betreft. Beide staan er vol van.

Laatst gewijzigd door sodoirt : 29 juli 2006 om 18:46.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 18:49   #2811
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Kennelijk toch nog niet overtuigend genoeg voor Hezbollah en Hamas.
Oud 29 juli 2006, 19:47   #2812
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds schreef, voor jouw tellen dode Joden niet mee! Te veel beinvloed door Mein Kampf of de Koran? Eigenlijk alle twee van hetzelfde racistisch alooi wat het vermoorden van Joden betreft. Beide staan er vol van.
Laat het ons dan zo stellen

DRIE ontvoerde Israëlische soldaten =

600 dode Libanezen +
200 dode Palestijnen +
100 dode Israëlieten +
500.000 vluchtelingen

De vergelijking staat nóg schever dan ervoor8), maar dat was waarschijnlijk uw punt niet hé

Laatst gewijzigd door Gun : 29 juli 2006 om 19:47.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 19:50   #2813
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Laat het ons dan zo stellen

DRIE ontvoerde Israëlische soldaten =

600 dode Libanezen +
200 dode Palestijnen +
100 dode Israëlieten +
500.000 vluchtelingen

De vergelijking staat nóg schever dan ervoor8), maar dat was waarschijnlijk uw punt niet hé
Tis ver-schrik-ke-lijk! En nog roepen die van Hezbollah hun militanten niet op om te stoppen met tussen de Soennitische en christelijke burgerbevolking te schuilen en hun raketten af te vuren vanuit dichtbevolkte stadswijken.
Of nee, dat was waarschijnlijk uw punt niet?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 19:59   #2814
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Tis ver-schrik-ke-lijk! En nog roepen die van Hezbollah hun militanten niet op om te stoppen met tussen de Soennitische en christelijke burgerbevolking te schuilen en hun raketten af te vuren vanuit dichtbevolkte stadswijken.
Of nee, dat was waarschijnlijk uw punt niet?
Laat me één ding duidelijk maken: ik heb nog nooit enige sympathie geuit voor Hezbollah of één hunner zusterorganisaties.

Ik ben enkel en alleen hééééél kritisch ingesteld tegenover de Israëlische acties aangezien ik de overtuiging deel dat dit oorlogje past in een masterplan waar ook Bush & Blair een hoofdstukje in gaan schrijven en waar wij het de effecten nog niet kunnen van inschatten.
Oud 29 juli 2006, 20:15   #2815
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Probeer intellectueel eerlijk te blijven in plaats van Mein Kampf en de Koran er bij te sleuren.

Waarom zou ik anti-semitisch zijn als ik de oorlogsmisdaden van de Staat Israël aanklaag ? Heel wat Joden zijn niet akkoord met de misdaden van hun regering maar ze worden de mond gesnoerd. Worden zij ook van anti-semitisme beschuldigd ?
Oud 29 juli 2006, 20:25   #2816
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Laat me één ding duidelijk maken: ik heb nog nooit enige sympathie geuit voor Hezbollah of één hunner zusterorganisaties.

Ik ben enkel en alleen hééééél kritisch ingesteld tegenover de Israëlische acties aangezien ik de overtuiging deel dat dit oorlogje past in een masterplan waar ook Bush & Blair een hoofdstukje in gaan schrijven en waar wij het de effecten nog niet kunnen van inschatten.
Ik vind de Israëlische reacties buiten alle proportie.
Ik vind de strategie van Hezbollah onmenselijk laf.
Ik vind de VN machteloos, niet alleen vanwege hun houding tov Israël, maar ook vanwege het feit dat ze al in de grensstreek van beide landen aanwezig waren en geen lor gedaan hebben om de Hezbollah te ontwapenen. Het Libanese leger zit verdorie opzettelijk niet in het zuiden omdat de VN het wel zouden oplossen.

En nu, een staakt het vuren, Bush en Blair zijn het er nu ook over eens, en dan?
Weer VN-waarnemers die machteloos zijn?
Binnen twee jaar nog eens hetzelfde?

Hetgeen je vertelt over dat masterplan kan heel goed. Ik ben er al langer dan vandaag van overtuigd dat er nog heel wat kruit verschoten gaat worden vanuit die kanten.
Maar dat de VS en Engeland de enige zijn die in hun handen wrijven, geloof ik niet. Je ziet het (volgens mij) veel te eenzijdig.
China en Rusland zijn nog nooit zo mild geweest, en zelfs Frankrijk lijkt niet precies te weten hoe ze Israël het best in hun kont kunnen wonen.

En dat de puppetmasters in Syrië en Iran Hamas en Hezbollah niet intomen, lijkt ook al aan te tonen dat ze geen fuck geven om de eventuele gevolgen van dit in wezen nog betrekkelijk klein oorlogje.

Oorlog op komst, heel goed mogelijk!
Maar niemand lijkt er om te malen!

*en da's pas verontrustend*
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 20:43   #2817
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorlog op komst, heel goed mogelijk!
Maar niemand lijkt er om te malen!

*en da's pas verontrustend*
Het is niet omdat ik alleen dit deel van uw post copieer dat ik het niet akkoord was met uw schrijfsels.

Dit stukje quote vat het gewoon perfect samen, verdomd verontrustend8)
Oud 29 juli 2006, 20:47   #2818
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

De Israëlische bombardementen op Libanon met de stilzwijgende goedkeuring van de VN-Veiligheidsraad zijn niet alleen een humanitaire ramp maar ook een ecologische ramp.

Voor de Middellandse Zee dreigt de grootste milieuramp uit haar geschiedenis doordat bijna 15.000 ton brandstof door een bombardement op Libanese brandstofreservoirs in zee is beland.

Het zal maanden duren en miljoenen dollars kosten om de kusten schoon te maken.

Ecologisten en Greenpeace-activisten: wordt wakker !
Oud 29 juli 2006, 20:47   #2819
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hetgeen je vertelt over dat masterplan kan heel goed. Ik ben er al langer dan vandaag van overtuigd dat er nog heel wat kruit verschoten gaat worden vanuit die kanten.
Maar dat de VS en Engeland de enige zijn die in hun handen wrijven, geloof ik niet. Je ziet het (volgens mij) veel te eenzijdig.
China en Rusland zijn nog nooit zo mild geweest, en zelfs Frankrijk lijkt niet precies te weten hoe ze Israël het best in hun kont kunnen wonen.

En dat de puppetmasters in Syrië en Iran Hamas en Hezbollah niet intomen, lijkt ook al aan te tonen dat ze geen fuck geven om de eventuele gevolgen van dit in wezen nog betrekkelijk klein oorlogje.
De reden waarom ik B&B aanhaal is omdat zijn op het hoofdpodium staan, zij hebben de grootste rol in het poppenspel.

Het feit dat zowat alle grootmachten een eigenzinnig en ongecoordineert spoor volgen is een bevestiging van de landsgrensoverschrijdende machten die het leven op de kloot bepalen.
Oud 29 juli 2006, 20:49   #2820
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Israëlische bombardementen op Libanon met de stilzwijgende goedkeuring van de VN-Veiligheidsraad zijn niet alleen een humanitaire ramp maar ook een ecologische ramp.

Voor de Middellandse Zee dreigt de grootste milieuramp uit haar geschiedenis doordat bijna 15.000 ton brandstof door een bombardement op Libanese brandstofreservoirs in zee is beland.

Het zal maanden duren en miljoenen dollars kosten om de kusten schoon te maken.

Ecologisten en Greenpeace-activisten: wordt wakker !
Naïveling! Je m'en fou ...

Voor mijn part mag het 10 jaar duren ... indien in plaats daarvan het bloedvergieten stopt!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be