![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#701 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Over het waargenomen ontstaan van soorten, zie
http://www.talkorigins.org/faqs/faq-speciation.html en http://www.talkorigins.org/faqs/speciation.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#702 | |
Parlementslid
|
![]() vers van de pers
Citaat:
Laatst gewijzigd door Wautd : 21 september 2006 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#703 | |
Parlementslid
|
![]() iets langer:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Wautd : 21 september 2006 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#704 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ontbreekt is de naam , foto , en vooral , uit welke soort zouden ze dan wel geevolueerd zijn . Ook dat is dogmatisch denken , een nieuw ontdekte soort plots als een nieuw ontstane soort aanzien . Wat insekten en vissen betreft zijn er nog steeds miljoenen ( althans voor insekten ) onontdekte soorten . Gaan dat plots nieuw geevolueerde soorten worden ? Wat de omkering van de bewijslast betreft : graag eens een practisch voorbeeld : Als de politie je van diefstal verdenkt kan je nooit bewijzen dat je geen diefstal hebt gepleegd . Daarom moet de politie zwart op wit bewijzen dat je die diefstal hebt gepleegd , zoniet ben je onschuldig wegens gebrek aan BEWIJS . Evolutionair gesteld wil dit zeggen : Als er geen nieuwe soorten ontstaan , kan ik nooit bewijzen dat er geen nieuwe soorten ontstaan . Daarom moet de evolutie zwart op wit bewijzen dat er nieuwe soorten ontstaan . En daar zit het angeltje , op basis van DNA-analyse kan men bewijzen hoe lang , genetisch gezien een soort bestaat . Op basis van deze analyses bestaan alle soorten al lang voor de mens . En uiteraard is dit de reden waarom vele wetenschappers de evolutietheorie verwerpen . Laatst gewijzigd door Kaffer : 21 september 2006 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#705 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...&dopt=Abstract Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#706 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik een groot meer mag leegdreggen vind ik direkt 1.000 soorten die een o zo sterke verwantschap vertonen met reeds ontdekte soorten . Wil dat zeggen dat dat nieuw geevolueerde soorten zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#707 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#708 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#709 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
bv. Raphanobrassica waar door gecontroleerde kruising een nieuwe soort ontstaat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#710 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar het nieuwe soorten betreft verwijzen jullie steeds naar onbekende blaadjes , door weinigen gelezen , net wat jullie de creationisten verwijten . De populair wetenschappelijke pers toont nochthans regelmatig programma's over insektensoorten die miljoenen jaren geleden uit elkaar zijn ontstaan , een programma over hedendaags ontstane soorten zou hoe je het ook draait of keert een groter publiek boeien . Volgens sommigen hier is onlangs ten gevolge van vervuiling een nieuw soort vis ontstaan in de Schelde . Waarom zie ik dan wel programma's over het seksleven van de tonijn en niet over die nieuwe vissoort ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#711 |
|
![]() Wij verwijzen niet naar obscure sites & magazines, wij verwijzen naar wetenschappelijke artikelen, magazines & sites.
Stel dat we over ruimtevaart bezig zijn, dan is het toch ook logisch dat we naar Nasa, JPL, en andere technische sites verwijzen? Wat de programmatie betreft van de TV, ik zou't niet weten, ik kijk geen TV, aldus kan ik me der ook niet over uitspreken. Vraag het eens aan Tony Marie, em zit toch zonder job nu, zal wel tijd hebben ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#712 |
Banneling
|
![]() Als zelfs Stephen Hawking jullie evolutionaire dateringsmethodes in vraag stelt , wat komen jullie dan aandraven met het feit dat je een nieuw soort insekt of paddestoel of schimmel in een bokaal kunt kreeren ?
Trouwens , het begrip kruisingen komt van iemand die niet geloofde in de evolutietheorie . Op basis van kruisingen krijg je bastaarden , geen nieuwe soort . http://www.dma.be/p/jessi/evolutie.htm Laatst gewijzigd door Kaffer : 21 september 2006 om 21:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#713 | ||
|
![]() Citaat:
En lees aub deze post nog eens van me: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=691
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#714 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik dat boek zelf nog eens moet gaan opzoeken op het net ( maar ik heb het dus wel al gelezen , en die gast stelt inderdaad alle evolutionaire dateringsmethodes in vraag ) , dan kan ik hier links blijven zoeken . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#715 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mensen en mensapen verschillen amper 1, 3 % , kennen jullie wel het verschil tussen wetenschappelijke zekerheid en wetenschappelijke waarschijnlijkheid ? gezien het matige verschil tussen mensapen en mensen , minder dan 3 % zijn wij dus geen mensen maar mensapen ? Rare wending der feiten . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#716 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#717 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mag ik je een tip geven: ga eens een paar inleidende lessen taxonomie volgen, dan weet je tenminste hoe het begrip soort omschreven wordt. Citaat:
Lees onderstaande sites eens volledig, ik denk dat dat één van de beste en meest gebundelde antwoorden op de idiote bezwaren van creationisten tegen de evolutietheorie is. http://www.talkreason.org/ http://www.talkreason.org/articles/Macroevolution.cfm http://skorohnomis.blogspot.com/2006...eationist.html http://wiki.cotch.net/index.php/Cate...o_creationists En kom niet terug voor je ze hebt doorgenomen. Trouwens, waarom begin je nu weer over andere zaken zonder inhoudelijk en concreet te reageren op die vorige lange post van mij? Wslk omdat je zo iemand bent die zijn ongelijk niet kan toegeven en daarom weer met dogma's begint te smijten? Laatst gewijzigd door genehunter : 22 september 2006 om 10:20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#718 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Op de andere zaken reageer je niet. Weet je eigenlijk wat "niche" inhoudt zonder dat je naar een woordenboek of wikipedia moet grijpen ? Ook heb je nog altijd niet gereageerd op mijn vraag: Leg eens uit waarom er bacterieel DNA in mitochondriën en bladgroenkorrels zit.
![]() |
![]() |
![]() |
#719 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#720 | |
Gouverneur
|
![]() Je enige argument dat volgens jou voorlopig nog standhoudt is dat macroevolutie niet geldig is omdat het niet is recent is waargenomen.
Microevolutie wil je nog wel aanvaarden en je omschrijft het -verkeerdelijk- als variaties binnen een bepaalde soort. Dat je idee van het species concept gewoon volledig mis is, tot daar aan toe. Van zodra er geen voortplanting met fertiele nakomelingen is, spreekt men van een nieuwe soort. Soit, je onbegrip voor macroevolutie hangt imho samen met je onvermogen de tijdspanne te omvatten waarin evolutie heeft plaatsgevonden. Je stelt dat er geen nieuwe soorten meer zijn gevormd uit bestaande sinds het ontstaan van de mens. Volgens mij bedoel je niet soort (species) maar genus of zelfs familie, de hogere taxa dus. Dat kan goed zijn, maar alles hangt af van hoe de taxonomie organismen benoemd en classificeert, en geloof me, dat is geen absolute classificatie. De verschillen zijn in globo gezien zo continu, dat aan elke classificatie wel iets op aan te merken is. Zo ook de classificatie van Homo sapiens in het geheel. Er zijn talloze species van dit genus vastgesteld. Evolutie van één genus naar een ander kan verlopen over tienduizenden jaren. Er is dus een waarnemingsprobleem want we kennen de begintoestand niet exact, enkel aan de hand van fossielen. We spreken over 10.000 - 30.000 jaar terug! Maar wat is 30.000 jaar op een totale periode van 3.000.000.000 jaar? Neem je rekenmachien. Je wilt dat we exliciet, rechtstreeks bewijzen dat er nieuwe genera ontstaan, dat is zo goed als om een videotape vragen van Caesar toen hij zei dat de Belgen de dappersten waren. Als het ontstaan van een nieuw genus 100.000 jaar duurt: wat is de kans dat je zoiets in de tijdsduur van de moderne biologie éénduidig en rechtstreeks kunt aantonen? We kunnen de het type van soorten en hun verwantschap enkel afleiden uit hetgeen we wel weten. Soorten zijn in fossiele lagen verschenen en verdwenen. Er zijn geen trilobieten meer waargenomen, vandaag de dag zoals ze opeens in de geologische lagen verschenen. Dino's kwamen voor een bepaalde periode ook niet voor. Zoogdieren zijn ook pas later in fossielen verschenen. Elke laag heeft z'n eigen fossielen met andere morfologische kenmerken. Je hoeft geen prof te zijn om nu te erkennen dat de voorwaarde hiervoor het bijkomen van soorten is? Citaat:
Dus God heeft eerst anaerobe bacteriën gemaakt met zijn super-deluxe-creatie machine (waarschijnlijk draaide dat ding op microsoft software, want er zitten nogal fouten in zijn 'design'), vervolgens zag hij dat hij beter met zuurstofreduceerders kon werken, heeft hij daarop primitieve aerobe bacteriën gemaakt en die dan bij wijze van test een symbiose liet aangaan met dierlijke eukaryote cellen? En nu is hij zo lui geweest dat hij diezelfde bacterie in al de andere eukaryoten heeft gestopt?
Laatst gewijzigd door genehunter : 22 september 2006 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |