Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2006, 00:38   #1261
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
En een homo die weent is in jouw ogen dus al direct depressief?
maar nee, die heeft pas ajuinen gepelt...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 00:53   #1262
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Projectie? Mijn tenen gaan alvast niet krullen bij dit onderwerp. Ik stel enkel vast dat dit de zoveelste driftige discussie is die in wezen over NIETS gaat. D�*�*r zit de zever, Rene... Het doet hoegenaamd niet terzake of je homoseksualiteit nu al dan niet als iets "abnormaals" gaat kwalificeren. Omdat die kwalificatie geen enkele relevantie heeft. Tenzij... je er enige normering uit wil gaan puren. En dan is het antwoord heel simpel: 't zijn jouw zaken niet.

Nogmaals, het is inderdaad een vraag die beter niet gesteld zou worden. Om de simpele reden dat niemand zich 100% normaal kan noemen. (splinter, balk etc...) Helaas voelen sommigen zich wél geroepen om -ook zonder expliciete vraagstelling- op het pathologische af andere mensen te labelen (dit forum bestaat voor minstens 50% uit dergelijke zever) en daardoor het leven vaak ook héél moeilijk te maken. Dat daar tegen gereageerd wordt, vind ik allerminst onbegrijpelijk. Iedereen heeft recht op z'n mening, en heeft het verdomde recht om die te uiten; maar geef mij dan ook het recht om sommige van die "uitingen" onverantwoord en krapuleus te vinden. Ik meen dat die laatste kwalificatie wel iets meer vlees op de botten heeft dan de motieven waarmee het homofobe gezelschap kan uitpakken.
En zeg eens Desiderius , waar zouden de hetero's hier grof geweest zijn ?

De homo's zeggen : wij zijn normaal .

Wij vragen : waarom .

Antwoord van de homo's: bende fascisten .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 02:11   #1263
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Hier ga je uit de bocht vind ik. Dat niet elke zaadlozing gebruikt wordt om kinderen te verwekken akkoord. Dat weet ik ook wel. Maar het is wel een duidelijke aanwijzing dat sexualiteit met voortplanting te maken heeft. De sexuele bevrediging van de man gaat gepaard met een zaaduitstorting. Ook dat is lichaamstaal die duidelijk wijst naar de procreatie.
Paulus
Akkoord, maar toch...
Je moet sexualiteit loskoppelen van de biologische aspecten.
Het is ook iets dat bij elke mens speelt op geestelijk gebied. En geef toe, toch wel een grote plaats inneemt in ons leven.

Anyway, aangezien het ook over geestelijke aspecten gaat...wel dan begrijp ik dat er uitzonderingen zijn op de regel.
Dat is de natuur, noem het evolutie.
En aangezien de werking van de hersenen en hoe alles daar in zen werk gaat enz is homosexualiteit nog moeilijk te verklaren vanuit biologisch standpunt.
Stel u zelf de vraag...waarom voel jij u aangetrokken tot vrouwen (veronderstel ik)?
Waarom heb je een afkeer van de mannen op dit gebied?

Volgens mij is het niet iets dat je kiest. Hoewel... Don't know...
Anyway, domme discussie...gaat over normen...niet meer niet minder.
En hetgeen jij als norm hanteert ligt voor een andere persoon weer helemaal anders misschien.
Normaal/abnormaal...wie beslist...hoewel we een ongekende technologischie vooruitgang kennen...evolueren wij niet mee...en blijven we ons schuldig maken aan 'hokjesdenken'.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 02:39   #1264
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Dat er iets mankeert aan de homo's is intussen wel duidelijk .

Dat komt hier zomaar efkes posten dat ze het normaal vinden dat ze de stront in elkaars lijf samenpersen .

En ze vinden er geen verklaring voor .

Man man man , wat is dat ?
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 07:08   #1265
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht

De homo's zeggen : wij zijn normaal .

Wij vragen : waarom .

Antwoord van de homo's: bende fascisten .
"De hetero's" zie ik hier alvast niet debatteren, Kaffer. Als jij denkt hier het woord te kunnen voeren namens "dé hetero's", dan haal ik je met veel plezier uit je illusie. Want ik zou je nog niet namens déze hetero laten spreken als m'n leven ervan afhing.

Het beste dat iemand kan overkomen is dat ie zich "normaal" voelt en weet. En dat geldt dubbbel voor homoseksuelen die zowiezo door sommige fraaie exemplaren van het menselijk ras voor rotte vis worden uitgescholden. Grof? Lees de eerstvolgende van jouw posts nog maar eens na; lijkt me qua beschavingspeil zo ergens vast te zitten tussen de Cro Magnon en de Neanderthaler. En het is niet omdat homoseksuelen jouw mening vragen dat je hen zo kleur- en geurrijk van je grote waarheid gaat overtuigen, is het niet?

Trouwens, leg mij dan maar eens uit wat je precies gaat doen met die vaststelling dat homo's "abnormaal" zouden zijn. Heeft het nog wat meer om het lijf dan wat hersenloos gescheld, of zie je er enig nut in om mensen te kleineren?

Zet misschien eens eenzelfde topic op over de talloze heteroseksuele sappigheden. Of zou dat misschien iets te pijnlijk aan de orde brengen dat seks voor mensen als jij zich moet beperken tot een 45-tal seconden (30 als ge getrouwd zijt en het doet met uw eigen vrouw) wippen in missionarishouding (close your eyes and think of England)? Dat al wat daar van afwijkt, meteen aberrant of "abnormaal" te noemen is? Waar haal jij toch de illusie vandaan dat wij als heteroseksuelen uitgerekend bij jou te rade zouden moeten gaan om uit te maken wat al dan niet "acceptabel" genoemd mag worden? Ik dus alvast niet, beste vriend... Ik mag hier dan wel één van de oudere knarren op het forum zijn, maar hou er geen geriatrische opvattingen over seksualiteit op na. Dank u dus vriendelijk voor uw moraalridderij.

Fascisme is enkel van toepassing waar je aan jouw grote waarheid ook nog eens normen denkt te moeten verbinden. Zoiets in de zin van: het zou moeten verboden zijn of het is OK om mensen ongelijk te behandelen op basis van hun seksualiteit.

Misschien heb je gewoon wat meer levenservaring nodig.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 07:10   #1266
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het is misschien niet je bedoeling, Paulus, maar het is wel precies d�*t wat je onophoudelijk doet. Ik vind het jammer dat een anderszins verstandig mens als jij dat niet beseft... Van iemand zoals Kaffer, die blijkbaar niet over de nodige verstandelijke vermogens beschikt, is zoiets nog te begrijpen. Meelijwekkend, maar te begrijpen, maar van iemand als jij...

Als jij tegen iemand die niet kan lopen zegt dat hij "abnormaal" is en dat hij een "afwijking" heeft, zullen héél veel mensen je dat kwalijk nemen, Paulus. Zie je dat dan ècht niet in?
Ik heb een vermoeden dat de goedkeuring van het homo-adoptie, hem zeer slecht bevallen is.... Ik kan mij natuurlijk ook vergissen.
Oud 5 december 2006, 07:30   #1267
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
"De hetero's" zie ik hier alvast niet debatteren, Kaffer. Als jij denkt hier het woord te kunnen voeren namens "dé hetero's", dan haal ik je met veel plezier uit je illusie. Want ik zou je nog niet namens déze hetero laten spreken als m'n leven ervan afhing.

Het beste dat iemand kan overkomen is dat ie zich "normaal" voelt en weet. En dat geldt dubbbel voor homoseksuelen die zowiezo door sommige fraaie exemplaren van het menselijk ras voor rotte vis worden uitgescholden. Grof? Lees de eerstvolgende van jouw posts nog maar eens na; lijkt me qua beschavingspeil zo ergens vast te zitten tussen de Cro Magnon en de Neanderthaler. En het is niet omdat homoseksuelen jouw mening vragen dat je hen zo kleur- en geurrijk van je grote waarheid gaat overtuigen, is het niet?

Trouwens, leg mij dan maar eens uit wat je precies gaat doen met die vaststelling dat homo's "abnormaal" zouden zijn. Heeft het nog wat meer om het lijf dan wat hersenloos gescheld, of zie je er enig nut in om mensen te kleineren?

Zet misschien eens eenzelfde topic op over de talloze heteroseksuele sappigheden. Of zou dat misschien iets te pijnlijk aan de orde brengen dat seks voor mensen als jij zich moet beperken tot een 45-tal seconden (30 als ge getrouwd zijt en het doet met uw eigen vrouw) wippen in missionarishouding (close your eyes and think of England)? Dat al wat daar van afwijkt, meteen aberrant of "abnormaal" te noemen is? Waar haal jij toch de illusie vandaan dat wij als heteroseksuelen uitgerekend bij jou te rade zouden moeten gaan om uit te maken wat al dan niet "acceptabel" genoemd mag worden? Ik dus alvast niet, beste vriend... Ik mag hier dan wel één van de oudere knarren op het forum zijn, maar hou er geen geriatrische opvattingen over seksualiteit op na. Dank u dus vriendelijk voor uw moraalridderij.

Fascisme is enkel van toepassing waar je aan jouw grote waarheid ook nog eens normen denkt te moeten verbinden. Zoiets in de zin van: het zou moeten verboden zijn of het is OK om mensen ongelijk te behandelen op basis van hun seksualiteit.

Misschien heb je gewoon wat meer levenservaring nodig.
Makes two of us.

Verder prima verwoord - my compliments - doch zonde van de tijd en moeite...
Oud 5 december 2006, 08:17   #1268
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Akkoord, maar toch...
Je moet sexualiteit loskoppelen van de biologische aspecten.
Dat mag je juist niet doen volgens mij. Het is er onlosmakelijk mee verbonden. Als onze sexuele gevoelens komen voort uit ons biologische instinct tot voortplanten. Wanneer je iemand op jonge leeftijd castreert of de clitoris bij meisjes wegsnijd, dan zien we onmiddelijk dat de biologie weldegezlijk een grote invloed heeft op al de rest van ons sexuele leven. Gans het voor- en naspel, met alles daartussen vindt zijn basis in de (onbewuste) wil tot voortplanten, als biologisch aspect. Mensen zijn aangewezen op voorbehoedsmiddelen daardoor.

Citaat:
Het is ook iets dat bij elke mens speelt op geestelijk gebied. En geef toe, toch wel een grote plaats inneemt in ons leven.
Dat is juist.

Citaat:
Anyway, aangezien het ook over geestelijke aspecten gaat...wel dan begrijp ik dat er uitzonderingen zijn op de regel.Dat is de natuur, noem het evolutie.
Ik ook. Maar die uitzonderingen willen zichzelf niet als uitzondering zien. Zij noemen zich 'normaal'.

Citaat:
En aangezien de werking van de hersenen en hoe alles daar in zen werk gaat enz is homosexualiteit nog moeilijk te verklaren vanuit biologisch standpunt.
Stel u zelf de vraag...waarom voel jij u aangetrokken tot vrouwen (veronderstel ik)?
Waarom heb je een afkeer van de mannen op dit gebied?
Omdat ik zo gebouwd ben om een sexueel leven te delen met iemand die complemtaire geslachtsorganen heeft. In mijn geval heeft een vrouw deze. Met het biologisch doel te kunnen voortplanten. Betekent dit dat is enkel sex mag hebben tot dat doel? Volstrekt niet. Sexualiteit heeft nog meerdere functies dan voortplanten alleen.

Citaat:
Volgens mij is het niet iets dat je kiest. Hoewel... Don't know...
Anyway, domme discussie...gaat over normen...niet meer niet minder.
En hetgeen jij als norm hanteert ligt voor een andere persoon weer helemaal anders misschien.
Normaal/abnormaal...wie beslist...hoewel we een ongekende technologischie vooruitgang kennen...evolueren wij niet mee...en blijven we ons schuldig maken aan 'hokjesdenken'.
Hier zeg je een beetje alles en niks tegelijk hé? Ik neem voor mij als norm voor een normale sexuele relatie, dat men in staat moet zijn om binnen een relatie zich voort te planten. Dat is de basis van alles. Wat daar van afwijkt, zie ik als afwijking.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 08:43   #1269
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mag je juist niet doen volgens mij. Het is er onlosmakelijk mee verbonden. Als onze sexuele gevoelens komen voort uit ons biologische instinct tot voortplanten. Wanneer je iemand op jonge leeftijd castreert of de clitoris bij meisjes wegsnijd, dan zien we onmiddelijk dat de biologie weldegezlijk een grote invloed heeft op al de rest van ons sexuele leven. Gans het voor- en naspel, met alles daartussen vindt zijn basis in de (onbewuste) wil tot voortplanten, als biologisch aspect. Mensen zijn aangewezen op voorbehoedsmiddelen daardoor.
*zucht*

En we zijn weer bij af...

Deze discussie blijft hol en zinloos, Paulus, zolang jij krampachtig blijft vasthouden aan je irrelevante dogma's. Voor de duizendste keer: seksualiteit is méér dan louter voortplanting en homosexualiteit is méér dan louter seks. Zal een homoseksuele man zich niet langer aangetrokken voelen tot mannen wanneer de secundaire geslachtskenmerken uitgeschakeld worden?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 08:55   #1270
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
*zucht*

En we zijn weer bij af...

Deze discussie blijft hol en zinloos, Paulus, zolang jij krampachtig blijft vasthouden aan je irrelevante dogma's. Voor de duizendste keer: seksualiteit is méér dan louter voortplanting en homosexualiteit is méér dan louter seks. Zal een homoseksuele man zich niet langer aangetrokken voelen tot mannen wanneer de secundaire geslachtskenmerken uitgeschakeld worden?
Natuurlijk is sexualiteit meer dan voortplanten alleen, waar heb ik ooit anders beweert?

Ik had het over de primaire geslachtskenmerken, je moet nu niet plots met de secundaire komen aandraven.

Zucht.

Paulus.
Oud 5 december 2006, 09:07   #1271
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Euh joh, dit wordt echt een afgezaagd onderwerp hoor, ik zeg het maar even. De laatste dertig bladzijden of zo is er alleen maar voortdurend het zelfde gezegd.
Oud 5 december 2006, 09:19   #1272
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Euh joh, dit wordt echt een afgezaagd onderwerp hoor, ik zeg het maar even. De laatste dertig bladzijden of zo is er alleen maar voortdurend het zelfde gezegd.
Jij moet het alleen maar lezen, ik moet het nog typen ook. Denk dus maar niet dat ik het niet afgezaagd vind.

Argumenten en tegenargumenten, dat hebben we nodig. Met gezaag en verwijten komen we nergens.

Paulus.
Oud 5 december 2006, 09:27   #1273
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij moet het alleen maar lezen, ik moet het nog typen ook. Denk dus maar niet dat ik het niet afgezaagd vind.

Argumenten en tegenargumenten, dat hebben we nodig. Met gezaag en verwijten komen we nergens.

Paulus.
Ik heb je al eens zeer fijn dinges in de schoot geworpen, in de lijn van wat Desiderius zei maar dan iets simpeler, waar je toch bleek mee in te gaan stemmen.

Blijf van je fikken af van wat mensen doen die je niet lastig vallen.

Heel dat dinges rond wat "normaal" is, draai jij om naar wat "de meerderheid doet". Dat is niet correct. Courgettesoep eten is normaal, hoewel de meerderheid van de mensen dat misschien niet lust of maar weet wat courgetten zijn. Van gestolen courgetten soep maken, is niet normaal. Indien je "normaal" in die zin interpreteerd dat zoiets betekent wat "majoritair" is en al de rest "afwijkend" is, dan ben je verkeerd bezig. Wat "normaal" is, is iets waar andere mensen geen last van hebben. Homoseksualiteit is niet mijn ding, noch is het "het ding" van de meerderheid van de mensen, maar het is normaal in de zin dat ik er gelukkig niet al te veel mee te maken heb.

Enfin, het is maar om te zeggen dat ik enorme moeite heb met het "normaal"-liedje dat je nu al bladzijden lang afdreund.

Laatst gewijzigd door lombas : 5 december 2006 om 09:28.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 09:45   #1274
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is sexualiteit meer dan voortplanten alleen, waar heb ik ooit anders beweert?
Je doet al 60 bladzijden lang niets anders, Paulus.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 09:46   #1275
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb je al eens zeer fijn dinges in de schoot geworpen, in de lijn van wat Desiderius zei maar dan iets simpeler, waar je toch bleek mee in te gaan stemmen.

Blijf van je fikken af van wat mensen doen die je niet lastig vallen.

Ik geef je gelijk in je visie. Alleen is het zo dat een homosexueel mij uitdaagt in deze thread. Daartoe heeft hij de thread gecreêerd en opgestart. Precies om reactie uit te lokken.

Ik meen dan ook dat het voorwensel 'val die mensen toch niet lastig' totaal uit de lucht gegrepen is. Men vraagt er gewoon om.

Citaat:
Heel dat dinges rond wat "normaal" is, draai jij om naar wat "de meerderheid doet".
Dat is niet juist. Hoewel je vindt dat ik zaaaag, heb je blijkbaar mijn postings onvoldoende gelezen om to die conclussie te komen. Mijn normbepaling voor wat normaal is en wat niet ligt helemaal elders.

Gezien de rest van je betoog gebasseerd is op deze verkeerde veronderstelling, hoef ik daar verder niet op te reageren. Het gaat mij helemaal niet om meerder- en minderheden voor het normaal vinden van deze of gene. Dat is niet waar.

Paulus.
Oud 5 december 2006, 09:50   #1276
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je doet al 60 bladzijden lang niets anders, Paulus.
Dan lees jij dingen die er niet staan Raf. Of kun je uit die 60 bladzijden één post citeren waar ik dat inderdaad zou doen? Eéntje maar! Dat moet toch lukken?
Maar als het je niet lukt, wees dan ook zo consequent...

Integendeel heb ik het vaak benadrukt dat sexualiteit meer is dan voortplanten alleen. Ik wil ook geen twintig kinderen hoor?!

Paulus.
Oud 5 december 2006, 09:54   #1277
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gezien de rest van je betoog gebasseerd is op deze verkeerde veronderstelling, hoef ik daar verder niet op te reageren. Het gaat mij helemaal niet om meerder- en minderheden voor het normaal vinden van deze of gene. Dat is niet waar.
Ik zou toch graag een antwoord hebben op de courgettevergelijking.
Oud 5 december 2006, 10:05   #1278
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze thread krijgt een hoog NWO-gehalte.
Oud 5 december 2006, 10:07   #1279
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou toch graag een antwoord hebben op de courgettevergelijking.

Courgettesoep eten is normaal, hoewel de meerderheid van de mensen dat misschien niet lust of maar weet wat courgetten zijn. Van gestolen courgetten soep maken, is niet normaal. I

Indien je "normaal" in die zin interpreteerd dat zoiets betekent wat "majoritair" is en al de rest "afwijkend" is, dan ben je verkeerd bezig. Wat "normaal" is, is iets waar andere mensen geen last van hebben.

Homoseksualiteit is niet mijn ding, noch is het "het ding" van de meerderheid van de mensen, maar het is normaal in de zin dat ik er gelukkig niet al te veel mee te maken heb.
Volledig mee eens.

Citaat:
Enfin, het is maar om te zeggen dat ik enorme moeite heb met het "normaal"-liedje dat je nu al bladzijden lang afdreund.
Mijn ijkpunt voor wat als normaal dan wel als afwijkend beschouwd kan worden heeft dan ook niks met het meer- of minderheidsstandpunt te maken.

Als iemand beslist om op zijn handen te gaan lopen, dan doet hij dat maar, ik heb daar geen zaken mee. Maar als hij daarbij zegt van toon me nu maar eens aan, dat ik niet normaal zou zijn. Dan antwoord ik dat hij voeten heeft op op te lopen. Dat ze daarvoor zijn gemaakt en ik het helemaal niet 'normaal' vind om op de handen rond te lopen.

Maar hij doet wat hij wil natuurlijk. Alleen hoef ik het niet normaal te vinden.

Twee dekseltjes vind ik niet normaal, twee potjes ook niet. Maar een potje en een dekseltje, die zijn inderdaad voor elkaar gemaakt.

Paulus.
Oud 5 december 2006, 10:09   #1280
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Dat komt hier zomaar efkes posten dat ze het normaal vinden dat ze de stront in elkaars lijf samenpersen .
Game. Set. Match.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be