Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is de homofobieprijs van Bodifee terecht?
Ja 17 32,69%
Neen 15 28,85%
Pfff kan me niet schelen. 20 38,46%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2006, 15:08   #201
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het was Doki niet en ze slaan nergens op.

Paulus.

Je bent onverbeterlijk, Paulus. Alles wat jouw enge, bekrompen visie ook maar enigszins tegenspreekt, "slaat nergens op". Met jou is gewoon geen discussie mogelijk.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 10:41   #202
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Je bent onverbeterlijk, Paulus. Alles wat jouw enge, bekrompen visie ook maar enigszins tegenspreekt, "slaat nergens op". Met jou is gewoon geen discussie mogelijk.
Voorstander zijn, voor een vader en een moeder, voor de opvoeding van kinderen, wordt tegenwoordig 'een enge 'bekrompen visie' genoemd. Mooie evolutie moet ik zeggen....Proficiat!

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 10:53   #203
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorstander zijn, voor een vader en een moeder, voor de opvoeding van kinderen, wordt tegenwoordig 'een enge 'bekrompen visie' genoemd. Mooie evolutie moet ik zeggen....Proficiat!

Paulus.
Neen jongen. Je bent weer aan het liegen! Je hebt met een armbewging een tiental bronnen en onderzoeken rond antropologie en gezinsvormen van tafel geveegd, louter omdat ze niet in je kraam passen. Rafs post verdraaien tot
Voorstander zijn, voor een vader en een moeder, voor de opvoeding van kinderen, is een totale verdraaiing van wat er gezegd werd. Je bent een leugenaar en je weet het.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 11:13   #204
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Neen jongen. Je bent weer aan het liegen! Je hebt met een armbewging een tiental bronnen en onderzoeken rond antropologie en gezinsvormen van tafel geveegd, louter omdat ze niet in je kraam passen. Rafs post verdraaien tot
Voorstander zijn, voor een vader en een moeder, voor de opvoeding van kinderen, is een totale verdraaiing van wat er gezegd werd. Je bent een leugenaar en je weet het.
Raf had het over een 'enge bekrompen visie' Driewerf. En ik weet zeker, en beter dan wie ook dacht ik, wat mijn visie is. Denk je ook niet?

En wat er gezegd werd zijn geen tientallen, maar drie links in een taal die de mijne niet is . Ferme bron moet ik zeggen.

Wikipedia spreekt het in alle geval ferm tegen. Daat staat:
Citaat:
Meestal bestaat het gezin uit twee generaties waartussen verwantschapsbanden bestaan. Een gezin is in de meeste culturen gesteund op het huwelijk en heeft een huishouden, evenals banden met de familie. Een familie wordt in de sociologie bezien als een ruimere eenheid van nauw verwante personen, hetzij in een bloedverwantschaps – hetzij in een aanverwantschapssysteem.http://nl.wikipedia.org/wiki/Gezin
en nu gij weer

Paulus.

PS. Vrolijk kerstfeest.

Laatst gewijzigd door Paulus : 25 december 2006 om 11:16.
Oud 26 december 2006, 06:15   #205
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...en nu gij weer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Paulus is zo'n typisch voorbeeld van iemand die denkt een discussie te hebben "gewonnen" door het laatste woord te willen hebben. Of dat laatste woord nu al dan niet iets concreet is, maakt in principe niet uit. Wat telt is het laatste woord tout court.
Yep.
Oud 26 december 2006, 18:52   #206
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:

Paulus.
Mocht je nu nog zeggen voorstander zijn van een liefdevolle opvoeding van 2 ouders dan zou ik je nog kunnen geloven maar tja blijkbaar mag dat ook al niet meer. Het kind MOET blijkbaar opgroeien in een heterogezin en als dat ten koste is van het kind dan zal dat maar zo zijn zeker denk ik toch te vermoeden of niet soms?

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 20:55   #207
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Mocht je nu nog zeggen voorstander zijn van een liefdevolle opvoeding van 2 ouders dan zou ik je nog kunnen geloven maar tja blijkbaar mag dat ook al niet meer. Het kind MOET blijkbaar opgroeien in een heterogezin en als dat ten koste is van het kind dan zal dat maar zo zijn zeker denk ik toch te vermoeden of niet soms?
Ik ben het wat dit betreft ook niet met Paulus eens. Een kind heeft recht op twee liefhebbende ouders, dat is waar. Maar die ouders hoeven niet noodzakelijk van verschillend geslacht te zijn. Immers, iedereen is anders, ook de ouders van het kind. Als je ziet hoeveel kinderen nu nog steeds erop wachten geadopteerd te worden in de adoptiecentra dan vraag je je ook af waar de wereld naartoe gaat. De kinderen vragen om twee ouders die van ze houden, niets meer en niets minder. Als ze van de maatschappij er dan moeten blijven zitten omdat twee homoseksuelen zogenaamd incapabel zijn een kind op te voeden dan vind ik dat schandalig.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 26 december 2006 om 20:56.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 21:16   #208
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik ben het wat dit betreft ook niet met Paulus eens. Een kind heeft recht op twee liefhebbende ouders, dat is waar. Maar die ouders hoeven niet noodzakelijk van verschillend geslacht te zijn. Immers, iedereen is anders, ook de ouders van het kind. Als je ziet hoeveel kinderen nu nog steeds erop wachten geadopteerd te worden in de adoptiecentra dan vraag je je ook af waar de wereld naartoe gaat. De kinderen vragen om twee ouders die van ze houden, niets meer en niets minder. Als ze van de maatschappij er dan moeten blijven zitten omdat twee homoseksuelen zogenaamd incapabel zijn een kind op te voeden dan vind ik dat schandalig.
Ik vind dat een vader niet hetzelfde is als een moeder en een kind recht heeft op de beide. Zeggen dat het anders is, is een miskenning van de menselijke natuur. Denk maar aan je eigen ouders. Ik zie het ook aan mijn kinderen. Voor sommige zaken komen ze bij mij voor andere gaan ze naar moeke.

En dat van die wachtlijsten, ....die worden alleen maar langer sinds de homoadoptie. Slechts zeven landen ter wereld willen geen bijkomende garanties voor adoptie naar België en de meeste landen verbieden het gewoon sedertdien. Homoadoptie in het belang van het kind...? Laat me niet lachen (!)

Paulus.
Oud 26 december 2006, 21:21   #209
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel er is geeeeeen wetenschappelijke consencus over het feit dat kinderen eevngoed door twee vaders of twee moeders opgevoed kunnen worden, dan door een vader en een moeder.

Maar er is wééél een wetenschappelijke consencus dat een vader en een moeder anders zijn en het kind daar zijn voordeel mee doet door beiden te worden opgevoed.

Paulus.
maw ..... er is een wetenschappelijke consensus volgens jou dat kinderen beter door een vader én een moeder opgevoed zouden worden
laat zien die consensus

Praha.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 21:27   #210
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
maw ..... er is een wetenschappelijke consensus volgens jou dat kinderen beter door een vader én een moeder opgevoed zouden worden
laat zien die consensus

Praha.
Natuurlijk is er geen consensus, er is discussie. En zolang er discussie is, zie ik niet in waarom kinderen de inzet zouden moeten zijn van een risico. Want zonder zekerheid is er altijd een risico. De wetenschap er er helemaal niet over eens dat een kind net zo goed door twee vaders of twee moeders opgevoed kunnen worden. Wat als zij gelijk krijgen?

Wie gaat dan zeggen sorry kinderen, wie had dat nu kunnen denken? En het is tot vervelens toe gezegd geweest.

Paulus.
Oud 26 december 2006, 21:27   #211
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat een vader niet hetzelfde is als een moeder en een kind recht heeft op de beide.
Dat kunt u vinden. Maar dat is hetzelfde als vinden dat je bij een chocoladebroodje een gratis croissant moet krijgen in plaats van een extra chocoladebroodje. (ik weet het, het gaat om het idee )
Citaat:
Zeggen dat het anders is, is een miskenning van de menselijke natuur. Denk maar aan je eigen ouders. Ik zie het ook aan mijn kinderen. Voor sommige zaken komen ze bij mij voor andere gaan ze naar moeke.
En wat is dan wel die menselijke cultuur? Er zal, naar ervaring, altijd een ouder zijn die de ene rol overneemt en de andere zal een andere rol vervullen. Daar heb je geen twee geslachten voor nodig.
Citaat:
En dat van die wachtlijsten, ....die worden alleen maar langer sinds de homoadoptie.
Dat móet je me nu eens uitleggen!
Citaat:
Slechts zeven landen ter wereld willen geen bijkomende garanties voor adoptie naar België en de meeste landen verbieden het gewoon sedertdien. Homoadoptie in het belang van het kind...? Laat me niet lachen (!)

Paulus.
Adopteren in het algemeen is in het belang van het kind. Als het twee liefhebbende ouders kan krijgen dan moet ze dat niet ontzegt worden in de naam van middeleeuwse principes.
Oud 26 december 2006, 21:28   #212
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vind dat een vader niet hetzelfde is als een moeder en een kind recht heeft op de beide. Zeggen dat het anders is, is een miskenning van de menselijke natuur. Denk maar aan je eigen ouders. Ik zie het ook aan mijn kinderen. Voor sommige zaken komen ze bij mij voor andere gaan ze naar moeke.

En dat van die wachtlijsten, ....die worden alleen maar langer sinds de homoadoptie. Slechts zeven landen ter wereld willen geen bijkomende garanties voor adoptie naar België en de meeste landen verbieden het gewoon sedertdien. Homoadoptie in het belang van het kind...? Laat me niet lachen (!)

Paulus.
Mja dan liever nog één ouder zeker, er zijn ook kinderen die hun één of beide ouders verloren hebben door verkeersongeval, ziekte ofzo hé? Maar blijkbaar zijn er dan nog die ze liever in een instelling steken dan liefdevol op te groeien bij 2 mama's of 2 papa's.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 21:30   #213
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Adopteren in het algemeen is in het belang van het kind. Als het twee liefhebbende ouders kan krijgen dan moet ze dat niet ontzegt worden in de naam van middeleeuwse principes.
Voed eens een jongen op zonder vader.

Kijk dan toe, die jongen zal op zoek gaan naar zijn vader, als hij 16 is, misschien als hij 14 is, of 18, maar hij zal op een of andere manier zijn vader zoeken.

En dan voor wat de mama betreft, dat hoef ik toch al helemaal niet uit te leggen. Lieve deugd, welke man kan de zachte moederlijkheid van een vrouw imiteren?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 21:34   #214
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Voed eens een jongen op zonder vader.

Kijk dan toe, die jongen zal op zoek gaan naar zijn vader, als hij 16 is, misschien als hij 14 is, of 18, maar hij zal op een of andere manier zijn vader zoeken.

En dan voor wat de mama betreft, dat hoef ik toch al helemaal niet uit te leggen. Lieve deugd, welke man kan de zachte moederlijkheid van een vrouw imiteren?
Dat is logisch, iedereen zoekt zijn roots. Maar daar hoeven toch niet twee verschillende geslachten aan te pas te komen? Kent u kinderen van homoseksuelen? Zijn die ongelukkig? Nee, die zijn dolgelukkig.
Oud 26 december 2006, 21:36   #215
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kunt u vinden. Maar dat is hetzelfde als vinden dat je bij een chocoladebroodje een gratis croissant moet krijgen in plaats van een extra chocoladebroodje. (ik weet het, het gaat om het idee )

En wat is dan wel die menselijke cultuur? Er zal, naar ervaring, altijd een ouder zijn die de ene rol overneemt en de andere zal een andere rol vervullen. Daar heb je geen twee geslachten voor nodig.
Ik weet het, ik kan mijn stelling niet bewijzen. En ik weet ook dat jij dat niet kan. Maar ik zou het geen kwestie van smaak durven noemen hoor. Kinderen zijn me daarvoor te dierbaar.

Citaat:
Dat móet je me nu eens uitleggen!

Ik vind dat ook, maar ja... Katholieke landen en islamitische staten vinden het hun plicht om hun kinderen te beschermen tegen de homoadoptie en weigeren kinderen nog adoptabel te maken voor België.

De holebifedratie vond het niet nodig om daar rekening mee te houden want de wetswijziging was in het belang van het kind?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 26 december 2006 om 21:37.
Oud 26 december 2006, 21:37   #216
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat een vader niet hetzelfde is als een moeder en een kind recht heeft op de beide.
zover was duidelijk
je zal echter toch moeten toegeven op de één of andere manier dat die mening van je toch niet zo universeel en al zeker niet traditioneel is... gegeven het feit dat het nergens ter wereld ( bij mijn weten ) in een recht gesmeed is
Citaat:
Zeggen dat het anders is, is een miskenning van de menselijke natuur. Denk maar aan je eigen ouders. Ik zie het ook aan mijn kinderen. Voor sommige zaken komen ze bij mij voor andere gaan ze naar moeke.
allee láp ... daar gaan we weer.. weer die natuur erbij
Oud 26 december 2006, 21:37   #217
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Voor jou lijkt het wel alsof je een rol speelt in een toneelstuk, de een vervangt wel even de andere.
Hier is wel een kind in het geding.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 21:38   #218
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
zover was duidelijk
je zal echter toch moeten toegeven op de één of andere manier dat die mening van je toch niet zo universeel en al zeker niet traditioneel is... gegeven het feit dat het nergens ter wereld ( bij mijn weten ) in een recht gesmeed is
Ik geef je 100% gelijk.

Citaat:
allee láp ... daar gaan we weer.. weer die natuur erbij
Zo gaat dat hé?!

Paulus.
Oud 26 december 2006, 21:38   #219
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is er geen consensus, er is discussie. En zolang er discussie is, zie ik niet in waarom kinderen de inzet zouden moeten zijn van een risico. Want zonder zekerheid is er altijd een risico. De wetenschap er er helemaal niet over eens dat een kind net zo goed door twee vaders of twee moeders opgevoed kunnen worden. Wat als zij gelijk krijgen?

Wie gaat dan zeggen sorry kinderen, wie had dat nu kunnen denken? En het is tot vervelens toe gezegd geweest.

Paulus.
hoezo ?
geen consensus ?
dus geen zekerheid !
en toch het risico lopen kinderen te laten opvoeden door hetero-gezinnen
tsss
Oud 26 december 2006, 21:44   #220
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De vraag waar het eigenlijk op neerkomt is: zou U graag een homofiele man als mama gehad hebben?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be