![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#581 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#582 |
|
Minister-President
|
De opwarming van de aarde, anders bekeken. De reportage duurt 6,5 min.
Enkel voor de liefhebbers. http://www.fur4all.nl/viewtopic.php?p=10346 |
|
|
|
|
|
#583 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#584 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
maar logisch dat het vroeger heel koud was dan nie?
|
|
|
#585 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#586 |
|
Banneling
|
en het laatste en belangrijkste! als je voor de natuur en haar dieren bent!
STEM DAN NIET OP GROEN! http://forum.politics.be/showthread.php?t=26850 |
|
|
|
|
|
#587 |
|
Banneling
|
Linkse Vogel, ik mag aannemen dat jij een veganist bent ? als niet, doe niet zo hypocriet, de vlees industrie is de meeste vervuilende industrie van de wereld, en dan heb ik het niet eens over wat er met die dieren gebeurd.
Laatst gewijzigd door Winterhamer : 31 januari 2007 om 07:24. |
|
|
|
|
|
#588 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#589 |
|
Banneling
|
Mooi toch! kunnen wij wat van leren!
|
|
|
|
|
|
#590 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als een foetus tijdens de zwangerschap te weinig lucht krijgt, is het eerder een mechanische factor dan een chemische. O2 komt via het bloed van de moeder. Aangezien het % nog nooit onder de 20% is gezakt in open lucht (uitgezonderd rampen waar de moeder in stierf)is er geen enkel probleem op dat gebied. En zowel het immunsysteem van de moeder, met als grote helper de Placenta, als dat van de foetus kunnen veel aan. Babies geboren uit een HIV drager hoeven niet besmet te zijn. Om maar een voorbeeld te geven. Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
||||
|
|
|
|
|
#591 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#592 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#593 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er werden vroeger ook kinderen zonder benen of armen geboren, maar het gaat over het stijgende % hiervan. |
|
|
|
|
|
|
#594 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
bed eens gaan opzoeken. Maar als je in steden onder 18% zuurstof daalt, dan is er iets heel ergs mis. Zelfs in de hoogtijdagen van Smog, de jaren 50 gebeurde dat niet. De gevaarlijkheid van smog zit 'm niet in % maar in promille. Maar zelfs de meest stofvergeven omgeving, "fijnstof" of niet, dringt niet door tot de foetus. En ik geloof best dat het aantal gehandikapte kinderen stijgt. Ook niet moeilijk, in een omgeving waar gehandikapte ouders kinderen kunnen hebben. Ikzelf ben niet hypocriet op dat vlak , en mede doordat ik astma heb (wat me niet belet een zeer arbeidsproductief leven te hebben) heb ik beslist geen nageslacht te hebben.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
|
#595 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
31 Januari 2007
Alleen VROM doet morgen lichten uit Het overgrote deel van de ministeries doet niet mee aan de actie om het licht morgenavond vijf minuten uit te doen. Milieuorganisaties willen dat gebouwen morgen vanaf vijf voor acht in het donker zitten en partijen in de Tweede Kamer sloten zich daarbij aan. De actie is bedoeld om aandacht voor de verandering van het klimaat te vragen. Minister Winsemius van VROM beloofde gisteren dat zijn ministerie meedoet. Maar daar blijft het bij, heeft premier Balkenende gezegd. Massale deelname kan leiden tot stroomuitval, heeft hij aan de Kamer geschreven. De NS doet om 19.55 5 minuten de kachels in de treinen uit. http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...B595D8B16.html Doet Belgie daar ook aan mee? Ik heb nog niks gehoord.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#596 | ||||||||
|
|
Citaat:
Ik koos de naam groentje destijds omdat ik een groentje was in de politiek. Mijn gedachtengoed is ook wel groen ja. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar die twee vliegen in één klap zouden mijns inziens vooral gerealiseerd worden indien er bij de productie van de nieuwe energiebron nog eens CO2 zou worden geabsorbeerd en omgezet in O2. Daarvoor lijk olie gewonnen uit planten weer het meest geschikt. Een nadeel hiervan is idd wel dat de aardoppervlakte beperkt is en we ook ruimte nodig hebben voor voedselbebouwing. Dit kan opgelost worden door enerzijds een vermindere vleesconsumptie waardoor er minder landbouwgrond beschikbaar moet gesteld worden voor veevoedsel en vee en anderzijds door genetische manipulatie van planten, desnoods kruisingen van rassen op Mendels' wijze samen met grondig onderzoek naar onder welke omstandigheden de planten het hoogste rendement halen. De uitgeperste plantenresten kunnen ook nog eens gebruikt worden voor energiewinning via biomassa. Men moet natuurlijk wel eerst de afvalstoffen onderzoeken van die planten, want ik herinner me een tijdje terug een Duits onderzoek waaruit bleek dat de uitgaatlasssen van een bepaalde plantaardige olie (ik herinner me niet meer de welke) nog schadelijkere stoffen bevatte voor de mens dan dieseluitlaatgassen. Kernenergie zou een interessante optie kunnen zijn indien er geen andere interessante alternatieven waren. Maar die zijn er mijns inziens genoeg en ze ontwikkelen nog voortdurend. Citaat:
Ik zie niet in waarom ze dat zouden doen, maarja... 't is Groen! natuurlijk.
|
|
|
|
|
#597 | ||
|
|
Citaat:
Toen waren er al enkele wetenschappers die een significante en onverklaarbare stijging in de temperaturen opmerkten sinds de industriële revolutie, voorafgegaan door een stijging van het CO2-niveau. De overheidinstanties werden hiervan op de hoogte gebracht maar enige reactie bleef uit. Die wetenschappers waren immers maar zonderlinge enkelingen die afkwamen met een vreemde nieuwe theorie. Wie geloofde Copernicus toen hij zei dat de aarde niet het middelpunt van ons heelal was maar wel de zon? En wie was het die hem publiekelijk dwong om zijn eigen stelling onderuit te graven? Niet een andere wetenschapper met een andere visie. Maar wel de toenmalige heersende klasse die door die stelling zijn heerschappij en macht in het gevaar zag komen, nl. religie (het katholicisme destijds). Vandaag de dag herhaalt dit fenomeen zich. Alleen zijn de machthebbers nu de mensen met belangen in de olie. In het witte huis zit er onder andere zo ééntje, en kijk eens waarvan de ontkennnig en de horde wetenschappers met ontkennende artikels komt? Een tijdje terug riep de Royal Society in een open brief Exonn op tot het stoppen met het financieren van wetenschappers die twijfel moesten zaaien rond de onderzoeken van klimatologen waaruit bleek dat de aarde opwarmt, en dat de mens daarvoor verantwoordelijk is. Al sinds de jaren '90 (en misschien daarvoor?) worden kindertjes in de scholen gedoceerd dat er iets bestaat als een broeikaseffect, wat de oorzaak daarvan is en wat de gevolgen daarvan kunnen zijn. Hier was reeds jaren wetenschappelijke consensus over. Maar sinds de economie in het gedrang kwam bestond die ineens niet meer (volgens sommigen). Over een verandering van het klimaat is allang een consensus (allicht natuurlijk, want het klimaat verandert altijd, maar niet tegen het tempo dat we nu te zien krijgen zonder een externe gebeurtenis als een komeetinslag of vulkaanuitbarsting), en ook over het feit dat de mens hierover verantwoordelijk is. Bronnen over die ijstijdvoorspellingen heb ik niet. U? Maar was daarover een wetenschappelijke consensus? Wat ik veronderstel dat er is gebeurt is dat het een jaar heel koud werd in vergelijking met het volgende en dat sommigen vreesden voor een trend terwijl het enkel om een alleenstaand geval of uitbijter ging misschien? Wat de laatste jaren is vastgesteld is een trend, telkenmale opnieuw een stijging van de temperatuur met al zijn gevolgen, jaar na jaar. Bij de laatse decennia zijn meer dan vijf van de warmste jaren sinds het begin van de metingen opgetekend. Waarom een stijging van 0.3°C iets bewijst is omdat de aarde als natuurlijk fenomeen iets blijkt te zijn dat een zeker evenwicht moet handhaven voor een optimale 'werking' ervan. Vergelijk het met een lichaam. Bij 37.5° ongeveer voelen de meesten mensen zich prettig. Stijg een half graadje en we voelen ons ellendig, belabberd en zijn volgens de huidige wetenschappen ziek. Dat dit 'lichaamsmodel' ook voor de aarde opgaat wordt bewezen door het volgende: zo'n 10 000 jaar geleden was de gemiddelde temperatuur slechts 4 graden lager dan de huidige en bijna de volledige noordelijke hemisfeer was bedekt onder een dikke laag ijs... Waarom een arbitraire lat gebruiken als het begin van de metingen. Daarvoor kende het klimaat ook natuurlijke cycli (die evt. onderbroken werden door externe gebeurtenissen). Dat klopt, maar toen leefden er geen zes miljard mensen op de aarde. Citaat:
|
|
|
|
|
#598 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#599 | |||
|
|
Citaat:
Fijnstof kan echter wel doordringen tot de foetus. Bloed tussen moeder en kind worden uitgewisseld via de placenta. Het fijnstof komt in het bloed van de moeder (en in iedereen hetzijn) door de inademing ervan, wat ook maakt dat het overal kan eindigen in je lichaam. Daarom is het ook zo kankerverwekkend. Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#600 | |
|
|
Citaat:
Interessant om onze mening te laten weten bij gebrek aan een referendum in onze 'democratie'. En verloopt ook veel minder geweldadig en moeizaam dan een staakactie.
|
|
|