![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat velen hier de definitie van het woord "racisme" niet kennen.
Uit de Van Dale: ra·cis·me (het ~) 1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat 2 rassentheorie Kan iemand me uitleggen welke ras er zogenaamd gediscrimineerd wordt in de koran? Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 2 februari 2007 om 18:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De logica zegt dat alle paradoxen onwaar zijn. Dat is trouwens de definitie van "onwaarheid" : alles wat leidt tot een contradictie is onwaar. Spijtig genoeg is er de paradox "Kan God een steen maken die zo zwaar is dat hij hem zelf niet kan opheffen ?" een paradox die het bestaan van elk almachtig wezen uitsluit. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat is deftig beantwoord of wat betekent dat? En geef 's een voorbeeld uit die topic! groetjes Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 2 februari 2007 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Waar trekt men de grens? Wat staat er dan in de Schrift dat vroeger correct was en nu verkeerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
The theorie van de algemene relativiteit impliceert dat we de begintoestand van het universum niet kunnen achterhalen. Dat bewijst toch helemaal niet dat het universum geen begintoestand zou hebben? Dat bewijst enkel dat de fysica haar grenzen heeft. http://www.guardian.co.uk/science/st...579228,00.html In classical general relativity, this is a problem, because classical general relativity breaks down at the beginning of the universe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar in je vraag ga je ervan uit dat ze vroeger de Koran wel letterlijk interpreteerden... Laatst gewijzigd door Ozymandias : 2 februari 2007 om 19:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De moslims interpreteren de Koran vandaag de dag nog altijd letterlijk. Wat staat er dan in de Koran, dat er moet worden aangepast? Men wil in het Westen absoluut dingen goedpraten die flagrant in strijd zijn met de Bijbel/Koran. De moslims hebben gelijk: neen daartegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat eerder om religioracisme. Het uiten van minachting, vijandigheid of haat van een geloofsgemeenschap jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde tgo de andere (de dhimmie, de ongelovige, de afvallige, de andersgelovige). Ligt verankert in talrijke versen die oproepen tot het elimeneren, hetzij het minderwaardig behandelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Dat bewijst dat er geen almachtig wezen is. Die redenering bewijst dat X kan alles, "voor alle X" onwaar is en tot een tegenstelling leidt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit kinderlijke logica-verhaaltje is ook geen godsbewijs, hoor. Ik kan in mijn jas. Mijn jas kan in mijn boekentas. En toch kan ik niet in mijn boekentas. Logica faalt soms. Het énige wat je met deze stelling ook maar kan hópen te bewijzen (en dat wordt dan weerlegd door de grenzen van de logica), is dat God niet "alles kan" zoals wij dat zien. God zien als een man op een troon op wolkjes, is iets voor in de studiejaren. God is het goede rondom ons. Het is niet "God kan alles", maar "God �*s alles". Als je gelooft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je eerste paragraaf zegt dat het onzin is, en de derde paragraaf gaat dan weer van uit dat het bewijs geldig is. KIES. Je tweede paragraaf illustreert enkel dat de relatie "X past in Y" niet transitief is. Faalt de logica daar dan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
“Muslims are the vilest of animals…” “Muslim mischief makers should be murdered or crucified”“Show mercy to one another, but be ruthless to Muslims” “How perverse are Muslims!” “Strike off the heads of Muslims, as well as their fingertips” “Fight those Muslims who are near to you” Zijn deze dan ook niet racistisch ? Laatst gewijzigd door tomcpp : 2 februari 2007 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mijn tweede "paragraaf" toont aan dat een te gesimplificeerde logica tot rare resultaten kan leiden, en fouten in die logica. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Die stelling toont aan dat er geen almachtig wezen bestaat. Zo'n wezen is inconsistent. Dus ook een almachtige god is inconsistent. Dat was duidelijk van het begin en je probeert *weer* rond de pot te draaien.
En je gaat off-topic. Als ik als politieke partij op zou richten die voor het onthoofden van alle moslims vraagt, dan zou die zeker als racistisch afgeschilderd worden. Wel moslims vragen voor de onthoofding van alle niet-moslims. Publiekelijk. Voor iedereen triviaal op te zoeken. De religie vraagt veel, veel ergere dingen dan iets als het vlaams blok of het vlaams belang vraagt. En toch verdedig jij mensen die zoiets aan hun kinderen leren als de waarheid. Laatst gewijzigd door tomcpp : 3 februari 2007 om 01:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En Tom, ik ga het niet blijven herhalen. Ik verdedig die mensen die dat aan hun kinderen leren NIET. Ik verdedig het geloof van de islam. Leg me dat ook niet altijd in de mond. En er is een wezenlijk verschil tussen hetgeen het Vlaams Blok vraagt en het geen de islamitische partijen vragen (waarmee ik geen waardeoordeel uitspreek over een van de twee!): Het Vlaams Blok keert zich tegen mensen van een ander ras, de Islam tegen mensen met een ander geloof. Je politieke partij zou dus geen racistische partij genoemd kunnen worden, maar een partij die ingaat tegen de rechten van de mens, en meerbepaald tegen de vrijheid van godsdienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
a) de bijbel het levend woord van God is b) God onfeilbaar is Met andere woorden, wat in de Bijbel staat is letterlijk wat God (nu nog) tegen ons zegt. Vroeger stelden mensen zich niet teveel vragen hierbij, en ook niet bij de talloze inconsistenties in de Bijbel, maar in de 20ste eeuw kreeg de Westerse mens plots meer vrije tijd en begon zich die vragen wel te stellen. De katholieke kerk heeft dan uit pure noodzaak een reuzebocht gemaakt en is de interpretatieve lezing van de Bijbel beginnen promoten. Die komt er op neer dat een christen wat in de Bijbel staat naar believen mag interpreteren, als hij maar de fundamentele waarden van het geloof in gedachten blijft houden. Strikt genomen is dat inderdaad geen christendom meer, maar het is wel wat mensen als Danneels momenteel verkondigen. Die evolutie heeft het belang van de Bijbel tijdens de liturgie een heel stuk beperkt. Er wordt bijna niet meer voorgelezen uit het OT (want de autoritaire God die daar wordt beschreven komt al helemaal niet meer overeen met de boodschap die men wil uitdragen), en teksten uit het NT dienen eigenlijk alleen nog als illustratie bij de boodschap, niet als boodschap zelf. De Islam zit met hetzelfde probleem. Hoe het nu verder moet is niet duidelijk. De teksten herschrijven of er nieuwe schrijven is geen optie, want dat is dogmatisch afgeblokt (de tijd van de openbaring is voorbij). Het huidige naar eigen willekeur interpreteren is ook geen goede oplossing, en zorgt voor onenigheid binnen de kerkgemeenschappen en de ummah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat moslims tegen de rechten van de mens zijn is al lang duidelijk. Specifiek hoe zien moslims de mensenrechten anders. Ah wel heel simpel : het zijn fundamentalisten : Article 24 of the declaration states: "All the rights and freedoms stipulated in this Declaration are subject to the Islamic Sharia." Article 19 also says: "There shall be no crime or punishment except as provided for in the Sharia." Met andere woorden : moslims eisen het recht op om hun eigen vrouwen te stenigen, recht tegen de mensenrechten in. Kom Ozy. Ontkennen. Hard. Rap. Willen we het ook nog eens hebben over hoe arabische landen over vrede denken met de drie "nee"'en van khartoem. |
|
![]() |
![]() |