![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#5721 | ||||||||||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mocht het om heteroseksualiteit gaan, had je zonder problemen 'de voortplanting' als functie benoemd. Want daarvoor is de soort met seksualiteit uitgerust. Wanneer blijkt dat mensen zich aangetrokken voelen tot seksualiteit met een partner die het voortplanten onmogelijk maakt juist door die keuze. Dan scheelt er iets met die keuze. Dat is niet normaal. Zo is het niet bedoeld. Daarvoor is de soort niet met seksualiteit uitgerust. Mocht ik u vragen om enkele dingen te noemen die voorkomen in de natuur waarvan de functie eigenlijk onbekend is, dan kom je sowieso bij afwijkingen terecht. Of niet soms? Noem eens een paar dingen waarvan we de functie niet kennen? Misschien gaat er zo een lichtje branden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tot zolang heb je geen argument uit de evolutieleer. Citaat:
Ten tweede, is het niet zo, dat elke aanpassing een functie heeft. Ten derde mag u mij eens uitleggen op welke manier dat homoseksualiteit zijn bijdrage levert aan het natuurlijk evenwicht, zoals u beweert. U schermt met onzekerheden en onwaarheden. Je kunt van mij toch niet verlangen dat ik dat als argument zou aanvaarden als je niet eens de moeite doet om te staven wat u zegt? Je kunt toch niet beweren dat ik onredelijk ben als ik vraag om uw beweringen over de evolutietheorie hard te maken? Als je dat zou kunnen geef ik mij onmiddellijk gewonnen en is de discussie hoogst waarschijnlijk definitief afgelopen. Ik moet dan zelfs niet meer weten wat die functie dan wel zou zijn. Maar ik hoop dat jij daartegenover durft stellen dat als jij jou beweringen niet kan staven, de mogelijkheid niet langer uitsluit dat homoseksualiteit weldegelijk een evolutionair foutje kan zijn. Als dat geen redelijk voorstel is om tot een doorbraak te komen, dan weet ik het ook niet meer. Je kunt me in elk geval niet beschuldigen van te discuteren met een slechte wil. Weet je wat ik denk? Ik denk dat je deep down inside wel weet dat ik inderdaad gelijk heb en dat je wel weet dat jou evolutieargument, niet te funderen valt, maar dat je tegelijkertijd te trots bent om dat ook toe te geven. Dat denk ik. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij verkracht het door homoseksualiteit als een duidelijke functie voor te stellen, terwijl je nog niet anders gedaan hebt dan zeggen dat die functie totaal onduidelijk is. Citaat:
Citaat:
Waar schort er iets aan mijn logica volgen u? Paulus. |
||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#5722 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#5723 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Onzin, dat bewijst helemaal niets. Jullie zeggen dat het natuurlijk is omdat het in de natuur voorkomt. Onzin, kernfusie komt in de natuur ook voor, dus als wij kernfusie realizeren is het natuurlijk. Ook de voorbeelden van het stokje. Een aap is natuurlijk, stok is natuurlijk maar de stok zonder bladeren met tussenkomst van de aap is plots onnatuurlijk? Een gestorven stuk tak zonder bladeren is dan ook onnatuurlijk? Een stok ontbladert door middel van wind is onnatuurlijk? Wij behoren ook tot de natuur, alles behoort tot de natuur en toch vinden jullie dat bij tussenkomst van door jullie bepaald onderdelen van de natuur zelf dat het toch niet natuurlijk meer is. Ergens klopt dit niet.
|
|
|
|
|
#5724 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, maar dan is alles natuurlijk.
|
|
|
|
|
#5725 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jullie zijn degene die sleutelen, je hebt een definitie maar als je die dan toepast op alles dan mag het plots weer niet, vandaar oftewel is de definitie juist en kun je die overal op toepassen oftewel niet é. Zeg jij maar wat het is.
|
|
|
|
|
#5726 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik heb gezegd dat alles wat door de natuur wordt voortgebracht natuurlijk is. Ik heb dat niet uitgevonden. Dat is gewoon wat natuurlijk betekent volgens het woordenboek.
|
|
|
|
|
|
#5727 | |
|
|
Citaat:
Natuurlijk staat dan tegenover kunstmatig, zijnde dingen die door menselijk ingrijpen zijn verkregen. Ook dat heb ik niet uitgevonden, dat is gewoon de definitie uit het woordenboek. En waarom wordt dat onderscheid gemaakt? Omdat de mens dingen heeft voortgebracht die de elementaire natuurwetten overstijgen. Homoseksualiteit is geen "uitvinding" van de mens. Het is wijd verbreid in het dierenrijk (waartoe de mens ook behoort overigens). En het is niet iets dat je wordt, maar dat je bent. Het is m.a.w. natuurlijk. |
|
|
|
|
|
|
#5728 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5729 | |
|
|
Interressant artikel over deze kwestie:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 5 februari 2007 om 11:05. |
|
|
|
|
|
|
#5730 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Leuke avatar, Hertog.
|
|
|
|
|
|
#5731 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5732 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kheb het al meerdere keren gevraagt, kzal het nogmaals proberen, vanaf welk punt behoren wij niet meer tot de natuur? Dus vanaf welk soort ingrijpen is het niet natuurlijk meer? Het is moeilijk om mijn punt uit te leggen maar kga het voor de laatste keer proberen. Je hebt alle zoogdieren waar wij ook bijhoren. Ok, wij zijn net zoals de andere zoogdieren een schakel in de natuur en voortgebracht door de natuur. Een holbewoner die een stok maakt zonder bladeren is volgens jou nog natuurlijk? Een aap die een stok maakt zonder bladeren is volgens jou natuurlijk. Een speer...natuurlijk Vuur gemaakt met die speer...natuurlijk IJzer gesmolten in dat natuurlijk vuur...natuurlijk Een metalen voorwerp gemaakt met dat natuurlijke ijzer... Vanaf welk punt is iets niet meer natuurlijk indien alles wat we hebben gewoonweg uit de natuur komt, uit de grond, wij zijn natuurlijk... Jij zegt dat homosexualiteit natuurlijk is omdat het bij enkele diersoorten voorkomt. Ik vind dat geen enkele reden. Er zijn 100.000.000 verschillende soorten van dieren op deze aardkloot waarvan een handvol aan homosexualiteit doet...dan denk ik dat het uitzonderingen zijn en dat het niet de bedoeling is. Zowiezo blijf ik erbij dat sex enkel en alleen dient voor de voortplanting. Daar ligt nog het grootste probleem bij mij.
|
|
|
|
|
#5733 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Howhow, voor de 2de maal, ik aanvaard wel de definitie maar jullie aanvaarden hem niet. In bepaalde gevallen zoals ik al aanhaalde mag de definitie niet toegepast worden volgens jullie. Dan heeft de definitie ook geen zin é.
|
|
|
|
|
#5734 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dus...de mens is voortgebracht uit de natuur, olie is van de natuur en wij maken er plastiek mee. Alles is natuurlijk behalve het eindproduct niet meer.
|
|
|
|
|
#5735 |
|
|
Nou, dit is een twijfelgeval. Ik kan me niet voorstellen dat de stem van Mariah Carey ook maar enige nut zou kunnen hebben, behalve dan misschien het trainen en oprekken van de irritatiegrens van het menselijk ras.
|
|
|
|
|
|
#5736 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#5737 | ||
|
|
Citaat:
Citaat: