Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2007, 11:24   #221
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Denk dat jij onrealistisch bezig bent...als mijn vriendin te kampen heeft met bovenstaande dan schakelen wij altijd over op condoom.
Dat is ook discipline! Ook weer te moeilijk zeker?
Een condoom gebruiken met terugwerkende kracht... hoe doe je dat?

Laatst gewijzigd door Edina : 30 maart 2007 om 11:25.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 11:25   #222
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Denk dat jij onrealistisch bezig bent...als mijn vriendin te kampen heeft met bovenstaande dan schakelen wij altijd over op condoom.
Dat is ook discipline! Ook weer te moeilijk zeker?
dus als je maandagnacht seks hebt, en dinsdagochtend wordt ze ziek, dan gebruiken jullie alsnog een condoom op maandagnacht?
Oud 30 maart 2007, 11:25   #223
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Een condoom gebruiken met terugwerkende kracht... hoe doe je dat?
Discipline, Edina, discipline
Oud 30 maart 2007, 11:27   #224
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Discipline, Edina, discipline
Wat ze in het leger al niet leren...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 11:30   #225
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Men heft een onevenwicht niet op door er een ander bij te maken. Als een vrouw onder het ouderschap uitkan dan moet een man dit ook niet opgedrongen krijgen.
je zou eventueel de procedure voor de erkenning van het vaderschap ter discussie kunnen stellen.
Oud 30 maart 2007, 13:54   #226
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mannen hebben makkelijk praten natuurlijk. Hoeveel zijn er bereid om steeds een condoom te gebruiken???
Hoeveel vrouwen eisen dat de man steeds een condoom gebruikt?
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 13:57   #227
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je zou eventueel de procedure voor de erkenning van het vaderschap ter discussie kunnen stellen.
Dat is de facto het gevolg ervan.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 14:15   #228
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
leve de Vlaamse cultuur!
dat heeft niet enkel met vlaamse kultuur te maken.Sinds een jaar of dertig heeft in héél de Westerse wereld zich het idee gebaand, dat het doodnormaal is de vrucht in je schoot te vernietigen.Eerder dan die periode werd zoiets al zeer slecht bekeken, een vrouw moest al écht een goede reden hebben, een echt serieuze reden om voor een vruchtafdrijving op enig begrip te kunnen rekenen, wat nog niet wilt zeggen op daadwerkelijke , medische, of "para-medische" (=medeplichtige vroedvrouw bvb, dat gebeurde wel meer, dokters véél minder)hulp.En zeggen van "ja maar als ik nog een kind heb, gaat mijn levensstandaard er door naar beneden", dat behoorde niet bij die goede redenen.Vandaag wel."Als ik nu zwanger ben, kan ik met Pasen niet gaan skiën"."Als we een baby hebben, kunnen we niet naar het karnaval in Rio volgend jaar"."als ik de borst geef, gaan mijn borsten uitzakken" enz enz...Drogredenen, puur , hard egoïsme, dat ons zal doen uitsterven...En dan maar zagen dat er te veel vreemdelingen zijn!Normaal, die mensen aborteren niet, en die komen speciaal naar hier, omdat ze zeker zijn dat hun kinderen hier nooit van de honger zullen omkomen!D�*t zouden de vrouwen hier moeten zeggen:" wij hebben het geluk in een land te leven waar ons kinderen niet van honger zullen kreperen.We kunnen er gerust nog ééntje bijmaken".
Ik ben niet 100% tégen abortus, er zijn gevallen waar dit veroorloofd moet kunnen zijn, zelfs als het moord is en blijft.Ik denk aan verkrachtingen, en andere drama's.Of aan vrouwen die reeds een kind of 5 hebben, ouder worden dan ook nog, zodat haar gezondheid in gevaar zou kunnen komen.Eventueel aan snotapinnen van 13 of 14 die dom geweest zijn...Maar zelfs in die gevallen zou men het kind beter aan een wezenhuis geven.Ik heb dat al eerder gezegd.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 14:18   #229
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het is niet nodig om je persoonlijke mening als die van gans de samenleving te beschouwen.
wijsheid begint met zelfkennis...het is echt prima dat je jezelf eens de les leest van tijd tot tijd.Je bent op de goede weg, pietje. Ik ben aangenaam verrast.
Oud 30 maart 2007, 14:27   #230
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is laster, iemand van moord beschuldigen dat wettelijk gezien geen moord is. Ik raad je toch maar aan dit niet te zeggen tegen een vrouw die een abortus overweegt, als je juridisch geen last wil.
Waarvan zou die dame je beschuldigen?Laster dus?...Tja, het zal er dan vanaf hangen of ze een goede avokaat heeft, en welke mening de rechter er over heeft...Want het blijft toch "iets" doden, nee?Het lijkt mij vrij belachelijk om te zeggen dat een foetus tot 12 weken géén levend wezen is, en een dag later het plotseling wel een levend wezen zou zijn, en dat je het vanaf die dag niet meer mag kapotmaken...?
Oud 30 maart 2007, 14:29   #231
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Lach er maar mee als een onnozelaar, je weet dat ik gelijk heb.
Pietje word boos oehlala, we hebben schrik Hij zit in nesten, en dan begint hij te schelden, zoals een oud viswijf.
Oud 30 maart 2007, 14:35   #232
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Hoeveel vrouwen eisen dat de man steeds een condoom gebruikt?
Meer dan dat mannen een condoom willen gebruiken in ieder geval. Vraag maar eens even rond bij de vrouwen in je kenissenkring ofzo.
Oud 30 maart 2007, 14:38   #233
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
... na een groepsverkrachting door een stel fundamentalistische moslimjongeren.
in geval van verkrachting mag wel ge-aborteerd worden volgens mij.Zei ik al verscheidenen keren eerder.Of het nu door moslims was of niet.Maar zelfs dan blijft adoptie nog een betere oplossing.

*knip* geweld prediken accepteren wij hier niet.

Laatst gewijzigd door KDL : 31 maart 2007 om 14:09.
Oud 30 maart 2007, 14:40   #234
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan moet dat voor iedereen maar zo zijn?
raf, welk deel van 'voor mij' snap je niet ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 14:41   #235
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
dat heeft niet enkel met vlaamse kultuur te maken.Sinds een jaar of dertig heeft in héél de Westerse wereld zich het idee gebaand, dat het doodnormaal is de vrucht in je schoot te vernietigen.Eerder dan die periode werd zoiets al zeer slecht bekeken, een vrouw moest al écht een goede reden hebben, een echt serieuze reden om voor een vruchtafdrijving op enig begrip te kunnen rekenen, wat nog niet wilt zeggen op daadwerkelijke , medische, of "para-medische" (=medeplichtige vroedvrouw bvb, dat gebeurde wel meer, dokters véél minder)hulp.En zeggen van "ja maar als ik nog een kind heb, gaat mijn levensstandaard er door naar beneden", dat behoorde niet bij die goede redenen.Vandaag wel."Als ik nu zwanger ben, kan ik met Pasen niet gaan skiën"."Als we een baby hebben, kunnen we niet naar het karnaval in Rio volgend jaar"."als ik de borst geef, gaan mijn borsten uitzakken" enz enz...Drogredenen, puur , hard egoïsme, dat ons zal doen uitsterven...En dan maar zagen dat er te veel vreemdelingen zijn!Normaal, die mensen aborteren niet, en die komen speciaal naar hier, omdat ze zeker zijn dat hun kinderen hier nooit van de honger zullen omkomen!D�*t zouden de vrouwen hier moeten zeggen:" wij hebben het geluk in een land te leven waar ons kinderen niet van honger zullen kreperen.We kunnen er gerust nog ééntje bijmaken".
Ik ben niet 100% tégen abortus, er zijn gevallen waar dit veroorloofd moet kunnen zijn, zelfs als het moord is en blijft.Ik denk aan verkrachtingen, en andere drama's.Of aan vrouwen die reeds een kind of 5 hebben, ouder worden dan ook nog, zodat haar gezondheid in gevaar zou kunnen komen.Eventueel aan snotapinnen van 13 of 14 die dom geweest zijn...Maar zelfs in die gevallen zou men het kind beter aan een wezenhuis geven.Ik heb dat al eerder gezegd.
Jezus, carlgustaaf, jij weet echt niet waarover je praat hé. Niemand vindt abortus doodnormaal hoor. Daar wordt echt niet licht overgegaan. Je banaliseert bovendien - net zoals Jurgen - de motivaties van vrouwen om een abortus te doen. Duidelijk niet gehinderd door enige kennis terzake. Want het is je duidelijk ook niet bekend dat er procentueel zelfs meer abortussen bij allochtone vrouwen zijn dan bij allochtonen (en ook meer ongewenste zwangerschappen in het algemeen trouwens omdat voorlichting en voorbehoedsmiddelen daar vaak nog taboe zijn).
Oud 30 maart 2007, 14:44   #236
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij gelooft dat spiraaltjes nooit tot ongewenste zwangerschappen leiden? Daar zijn meer problemen mee dan je denkt hoor. Het kan slecht geplaatst zijn of uitgestoten worden...

Om nog maar te zwijgen van de andere bijwerkingen ervan: sterkere menstruele bloedingen en pijn.

En dat staat dan nog los van het feit dat spiraaltjes kunnen zorgen voor verminderde vruchtbaarheid of zelfs onvruchtbaarheid doordat ze aanleiding kunnen geven tot ontstekingen van de eileiders. Niet echt een geschikt voorbehoedsmiddel dus voor vrouwen die nog kinderen willen...

Mannen hebben makkelijk praten natuurlijk. Hoeveel zijn er bereid om steeds een condoom te gebruiken???
nee idd dan liever een vasectomie !

(ps mijn vrouw gebruikt dat spiraaltje net tegen de pijn en heeft daardoor nog amper bloedingen)
Oud 30 maart 2007, 14:46   #237
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Waarvan zou die dame je beschuldigen?Laster dus?...Tja, het zal er dan vanaf hangen of ze een goede avokaat heeft, en welke mening de rechter er over heeft...Want het blijft toch "iets" doden, nee?Het lijkt mij vrij belachelijk om te zeggen dat een foetus tot 12 weken géén levend wezen is, en een dag later het plotseling wel een levend wezen zou zijn, en dat je het vanaf die dag niet meer mag kapotmaken...?
Je vergist je. Na 12 weken spreekt men nog niet van een levend wezen of doden hoor. Dat is pas na de geboorte hoor... En die grens van 12 weken heeft enkel te maken met het feit dat er voordien geen sprake kan zijn van zoiets als bewustzijn en de embryo of jonge foetus dan dus ook nog geen pijn kan voelen. Waarschijnlijk is dat zelfs na 12 weken nog niet het geval, maar de wetgever is er van uitgegaan dat je met 12 weken voldoende tijd hebt om die beslissing te nemen en dat lijkt me niet onredelijk.
Oud 30 maart 2007, 14:46   #238
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan moet dat voor iedereen maar zo zijn?
waar heb je mij trouwens om een verbod horen pleiten ?

ik heb alleen een aantal 'discussiepunten' of ethische problemen aangehaald
Oud 30 maart 2007, 14:47   #239
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ik wil je grondige kennis van de wereldgeschiedenis hier niet in diskrediet brengen carlgustaaf, maar abortus bestaat al heel lang. Alleen werd het vroeger niet geregistreerd, en gebeurde het met allerlei huis-, tuin- en keukenmaterieel in plaats van door een arts. Je kan je afvragen wat het beste is.

Het abortusdebat strandt keer op keer in emotionele argumentaties en verwensingen, die gebaseerd zijn op een te sterke veralgemening (zoals gewoonlijk). De basisstelling van het tégen-kamp is namelijk "abortus = moord". Als je die stelling aanneemt, dan is er zelfs geen discussie natuurlijk want iedereen moet wel akkoord gaan dat moord onaanvaardbaar is. Maar zo simpel ligt het dus spijtig genoeg niet. Er is een hemelsgroot verschil tussen, om nu maar eens twee extremen te nemen, een dokter die bij een vrouw op medisch verantwoorde wijze een embryo van 1 of 2 weken oud verwijdert, en het afdrijven van een 8 maanden oude foeutus met mechanische middelen.

Je hebt fundamentalisten die stellen dat een bevruchte eicel reeds een mens is, en dus nooit mag worden afgedreven. Dikwijls is deze extreme stelling religieus geïnspireerd, en hoewel ik daar in principe wel begrip en zelfs respect voor heb heeft ze een aantal verregaande en weinig wenselijke implicaties : Zo moet volgens deze stelling een vrouw die verkracht is haar baby houden, zelfs al zal er er nooit van kunnen houden. Ook moet je volgens deze stelling kinderen met een zeer grote misvorming die hen hoogstens een paar weken of maanden na de geboorte zal laten leven, laten geboren worden. Tenslotte moet volgens deze stelling bij levensgevaar van de moeder toch de geboorte doorgaan, zelfs al betekent dit dat de moeder sterft. Ik denk dat we deze stelling daarom best kunnen afvoeren.

Wetenschappers houden er dikwijls een meer genuanceerde stelling op na, en gaan op zoek naar de grens van het moreel toelaatbare. Op welk moment in de zwangerschap kan men de vrucht beschouwen als een mens in wording, met recht op leven? Over dat heikel punt gaat het hele debat momenteel, en niet over of abortus als algemeen principe. Je hebt daarin voorstanders van een benadering die meer nadruk legt op de rechten van de moeder, en anderen die meer de rechten van het kind-in-wording verdedigen en dus geneigd zijn om de grens van het toelaatbare vroeger in de zwangerschap te situeren. Persoonlijk neig ik ook eerder naar dat laatste, alhoewel ik weet dat dit voor de moeder negatieve gevolgen kan hebben.

In elk geval lijkt het me compleet onmogelijk en ook onwenselijk om abortus in het algemeen te verbieden. Dan duikt het opnieuw in de illegaliteit, met alle gevolgen voor moeder en kind van dien.
dat abortus al langer als vandaag bestaat weet ik zelf ook wel.Ik heb daarvoor niet op Uwe Hoogheid zitten wachten.Ze kenden daar vroeger jaren planten en truuken genoeg voor.Vroedvrouwen waren ook goed op de hoogte van dit soort zaken.
En dat in sommige gevallen een abortus verkiesbaar is boven het kind behouden, daar ben ik ook mee akkoord.Maar wat er vandaag aan de gang is, is een abortus-epidemie, en totaal gebanaliseerd.D�*�*r ben ik tégen.
Oud 30 maart 2007, 14:52   #240
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Jezus, carlgustaaf, jij weet echt niet waarover je praat hé. Niemand vindt abortus doodnormaal hoor. Daar wordt echt niet licht overgegaan. Je banaliseert bovendien - net zoals Jurgen - de motivaties van vrouwen om een abortus te doen. Duidelijk niet gehinderd door enige kennis terzake. Want het is je duidelijk ook niet bekend dat er procentueel zelfs meer abortussen bij allochtone vrouwen zijn dan bij allochtonen (en ook meer ongewenste zwangerschappen in het algemeen trouwens omdat voorlichting en voorbehoedsmiddelen daar vaak nog taboe zijn).
méér abortussen bij allochtonen?Zouden ze dan toch aan het integreren zijn? ...Sta me echter toe hieraan te twijfelen, zelfs als ik wel wil geloven dat de hier op gegroeide allochtoontjes mischien geen families van 15 kinderen wensen, zoals hun ouders of grootouders...Maar moest het toch waar zijn...wat gaat den allah daarvan wel niet zeggen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be