Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2007, 14:59   #241
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee idd dan liever een vasectomie !

(ps mijn vrouw gebruikt dat spiraaltje net tegen de pijn en heeft daardoor nog amper bloedingen)
Ik denk dat Edina het over het 'ouderwetse' spiraaltje heeft en jij over het hormonenspiraal, groot verschil idd.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 14:59   #242
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ik wil je grondige kennis van de wereldgeschiedenis hier niet in diskrediet brengen carlgustaaf, maar abortus bestaat al heel lang. Alleen werd het vroeger niet geregistreerd, en gebeurde het met allerlei huis-, tuin- en keukenmaterieel in plaats van door een arts. Je kan je afvragen wat het beste is.
Klopt, er zijn vandaag niet meer abortussen dan vroeger. ALLEEN, vandaag zijn ze allemaal gekend, hetgeen vroeger niet het geval was. Kapitaalkrachtigen gingen naar Engeland of Nederland terwijl degenen die zich zo'n reisje niet konden veroorloven de job noodgedwongen overlieten aan allerlei obscure "engeltjesmakers", met alle nare gevolgen vandien.
Sinds abortus binnen een wettelijk kader mogelijk is, kan iedereen (dus niet alleen de kapitaalkrachtigen) de ingeep laten uitvoeren in alle veiligheid. T'is natuurlijk gemakkelijk om te verkondigen dat er vroeger minder abortussen waren terwijl er geen eigenlijke betrouwbare cijfers bekend waren.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 15:09   #243
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
méér abortussen bij allochtonen?Zouden ze dan toch aan het integreren zijn? ...Sta me echter toe hieraan te twijfelen, zelfs als ik wel wil geloven dat de hier op gegroeide allochtoontjes mischien geen families van 15 kinderen wensen, zoals hun ouders of grootouders...Maar moest het toch waar zijn...wat gaat den allah daarvan wel niet zeggen?
Het zal hier niet zo gauw gaan over een getrouwde moslima met 5 kids die een 6de niet zo ziet zitten... maar stel je es de ongetrouwde moslima voor die zwanger wordt? En dan zeker van een niet moslim, dan gaan ze liever even zondigen dan hun leven lang die 'schande' mee te dragen en wist je niet dat wanneer je als moslim naar Mekka reist je zonden vergeven zijn? (Heb ik me ten minste laten wijsmaken)
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 15:57   #244
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
méér abortussen bij allochtonen? ...Sta me echter toe hieraan te twijfelen, zelfs als ik wel wil geloven dat de hier op gegroeide allochtoontjes mischien geen families van 15 kinderen wensen, zoals hun ouders of grootouders...Maar moest het toch waar zijn...wat gaat den allah daarvan wel niet zeggen?
Ik zuig zo'n zaken niet uit mijn duim hé. Dat kan je in dit rapport lezen. 27,5% van de abortussen gebeurt bij allochtonen van de eerste generaties. Wanneer ook tweede generatie allochtonen worden meegerekend is dat aantal bijna 40%. Dat zijn niet alleen moslims natuurlijk.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 16:01   #245
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Het zal hier niet zo gauw gaan over een getrouwde moslima met 5 kids die een 6de niet zo ziet zitten... maar stel je es de ongetrouwde moslima voor die zwanger wordt? En dan zeker van een niet moslim, dan gaan ze liever even zondigen dan hun leven lang die 'schande' mee te dragen en wist je niet dat wanneer je als moslim naar Mekka reist je zonden vergeven zijn? (Heb ik me ten minste laten wijsmaken)
Zelfs getrouwde moslima's ondergaan abortussen hoor... en dat alles te maken met het taboe dat er soms nog rust op voorbehoedsmiddelen.
Oud 30 maart 2007, 16:09   #246
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee idd dan liever een vasectomie !
Zelfs daar zijn maar weinig mannen toe bereid... er zijn nog steeds meer sterilisaties bij vrouwen, hoewel dat een zwaardere ingreep is die meer kans heeft op complicaties. En dat is natuurlijk geen oplossing als je nog kinderen wil. Conclusie: anticonceptie blijft jammer genoeg een vrouwenzaak.

Laatst gewijzigd door Edina : 30 maart 2007 om 16:17.
Oud 30 maart 2007, 16:10   #247
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
raf, welk deel van 'voor mij' snap je niet ?
Het middelste.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 16:16   #248
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik denk dat Edina het over het 'ouderwetse' spiraaltje heeft en jij over het hormonenspiraal, groot verschil idd.
Klopt, maar ik ben niet zo'n voorstander van het gebruik van hormonen. Want ook daar zijn nadelen aan verboden. Al is het hormoonspiraaltje beter dan de pil, omwille van de lagere concentratie aan hormonen.
Oud 30 maart 2007, 16:58   #249
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
je zou eventueel de procedure voor de erkenning van het vaderschap ter discussie kunnen stellen.
Lijkt me een gevaarlijke piste. En vooral vrouwonvriendelijk... Een vrouw die zich tot de rechtbank moet wenden om vaderschap te laten vaststellen doet dat heus niet omdat de vader toch akkoord zou gaan om het kind te erkennen...

Hoe zou je de wetgeving daaromtrent veranderen ? Via verklaringen van de vader ? Als de kerel in kwestie meedeelt dat hij nooit een kind had gewild, dan is het resultaat dat dat kind dan maar geen vader heeft ?

Of eerst een afstandsverklaring laten tekenen alvorens de koffer in te duiken ?

Dan lijkt een condoom, al dan niet ter aanvulling van andere anticonceptiva mij een makkelijkere oplossing... En als er d�*n nog wat misgaat: jammer, shit happens, life ain't fair...

Laatst gewijzigd door Diplomatius : 30 maart 2007 om 16:59.
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 17:09   #250
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht
Lijkt me een gevaarlijke piste. En vooral vrouwonvriendelijk... Een vrouw die zich tot de rechtbank moet wenden om vaderschap te laten vaststellen doet dat heus niet omdat de vader toch akkoord zou gaan om het kind te erkennen...

Hoe zou je de wetgeving daaromtrent veranderen ? Via verklaringen van de vader ? Als de kerel in kwestie meedeelt dat hij nooit een kind had gewild, dan is het resultaat dat dat kind dan maar geen vader heeft ?

Of eerst een afstandsverklaring laten tekenen alvorens de koffer in te duiken ?

Dan lijkt een condoom, al dan niet ter aanvulling van andere anticonceptiva mij een makkelijkere oplossing... En als er d�*n nog wat misgaat: jammer, shit happens, life ain't fair...
Ik zeg niet dat ik dat een goeie piste vind. Ik geef gewoon een slecht alternatief voor het naar mijn oordeel slechte idee om abortus te verbieden.
Oud 30 maart 2007, 17:09   #251
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

en hallo, trouwens.
Oud 30 maart 2007, 17:12   #252
Diplomatius
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat ik dat een goeie piste vind. Ik geef gewoon een slecht alternatief voor het naar mijn oordeel slechte idee om abortus te verbieden.
Helemaal mee eens. Persoonlijk denk ik dat abortus vaak misschien een veel betere oplossing is dan een kind geboren te laten worden.

En om even een stap verder te gaan (waar ik waarschijnlijk bakken kritiek op ga krijgen): ik ben zelfs van oordeel dat niet iedereen kinderen zou mogen krijgen.

Laatst gewijzigd door Diplomatius : 30 maart 2007 om 17:13.
Oud 30 maart 2007, 17:14   #253
Diplomatius
Minister

Standaard

Citaat:
en hallo, trouwens.
Allways a pleasure !
Oud 30 maart 2007, 17:18   #254
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal mee eens. Persoonlijk denk ik dat abortus vaak misschien een veel betere oplossing is dan een kind geboren te laten worden.

En om even een stap verder te gaan (waar ik waarschijnlijk bakken kritiek op ga krijgen): ik ben zelfs van oordeel dat niet iedereen kinderen zou mogen krijgen.
Ik ben het 100 % eens met deze stelling en heb daar al bakken kritiek voor over mij gekregen. Ik ben normaal een rechts nationalist, maar binnen deze kringen deel in vele opvattingen over contraceptie niet.
Ik vind inderdaad dat bepaalde mensen geen kinderen zouden mogen krijgen. Om een kind te mogen adopteren, word je door een hele mangel gejaagd. Voor een pleegkind idem. Word je niet bekwaam geacht, krijg je geen kind. Moest Moeder Natuur anders geoordeeld hebben, hadden deze mensen wel kinderen.
Blijkbaar kan iedereen zomaar kinderen krijgen en dat vind ik verkeerd. Er zou paal en perk aan gesteld moeten worden. Zo is het bijvoorbeeld niet toelaatbaar dat in een moderne maatschappij als de onze, we kinderen krijgen, die door hun junk-ouders de dood in gejaagd worden.
Idem voor pedofielen die hun eigen kinderen zouden misbruiken en ga zo verder.
Oud 30 maart 2007, 17:22   #255
Diplomatius
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik ben het 100 % eens met deze stelling en heb daar al bakken kritiek voor over mij gekregen. Ik ben normaal een rechts nationalist, maar binnen deze kringen deel in vele opvattingen over contraceptie niet.
Ik vind inderdaad dat bepaalde mensen geen kinderen zouden mogen krijgen. Om een kind te mogen adopteren, word je door een hele mangel gejaagd. Voor een pleegkind idem. Word je niet bekwaam geacht, krijg je geen kind. Moest Moeder Natuur anders geoordeeld hebben, hadden deze mensen wel kinderen.
Blijkbaar kan iedereen zomaar kinderen krijgen en dat vind ik verkeerd. Er zou paal en perk aan gesteld moeten worden. Zo is het bijvoorbeeld niet toelaatbaar dat in een moderne maatschappij als de onze, we kinderen krijgen, die door hun junk-ouders de dood in gejaagd worden.
Idem voor pedofielen die hun eigen kinderen zouden misbruiken en ga zo verder.
²

Om als adoptieouder aanvaard te worden moet je al bijna allures hebben van Jozef en Maria, om als natuurlijke ouder uit het ouderlijk gezag ontzet te worden, moet je het al héél erg bont gemaakt hebben. (ter illustratie: als ouder terechtkomen in een ontwenningskliniek wegens zware drugsverslaving is daarvoor niet altijd voldoende...)
Oud 30 maart 2007, 17:35   #256
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²

Om als adoptieouder aanvaard te worden moet je al bijna allures hebben van Jozef en Maria, om als natuurlijke ouder uit het ouderlijk gezag ontzet te worden, moet je het al héél erg bont gemaakt hebben. (ter illustratie: als ouder terechtkomen in een ontwenningskliniek wegens zware drugsverslaving is daarvoor niet altijd voldoende...)
En hoe wil je dat in praktijk brengen? Verplichte sterilisatie? Kinderen afnemen? Sorry, maar ik zie daar geen aanvaardbare oplossingen voor...

Toevallig de film Ladybird, ladybird van Ken Loach gezien (gebaseerd op waargebeurde feiten)?
Oud 30 maart 2007, 17:39   #257
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En hoe wil je dat in praktijk brengen? Verplichte sterilisatie? Kinderen afnemen? Sorry, maar ik zie daar geen aanvaardbare oplossingen voor...

Toevallig de film Ladybird, ladybird van Ken Loach gezien (gebaseerd op waargebeurde feiten)?
Ja, ik heb die film gezien en persoonlijk, hoe erg die vrouw onder alles mocht lijden, ik ben blij dat ze haar kinderen niet hoeft op te voeden.

Ik ken verschillende van die "Ladybird" gevallen in praktijk en ga er van uit dat ze dat soort mensen best verplicht zouden sterilliseren. Dat spaart een hoop ellende voor zowel ouders als kinderen.

Voor onaanvaardbare ouders, bestaan geen aanvaarbare oplossingen.
Oud 30 maart 2007, 17:46   #258
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik heb die film gezien en persoonlijk, hoe erg die vrouw onder alles mocht lijden, ik ben blij dat ze haar kinderen niet hoeft op te voeden.

Ik ken verschillende van die "Ladybird" gevallen in praktijk en ga er van uit dat ze dat soort mensen best verplicht zouden sterilliseren. Dat spaart een hoop ellende voor zowel ouders als kinderen.

Voor onaanvaardbare ouders, bestaan geen aanvaarbare oplossingen.
OMG, ik geloof gewoon mijn ogen niet! Zelfs van jou had ik nog meer empathie verwacht dan dat...

Verplichte sterilisaties? You've got to be kidding? En wie gaat beslissen over welke vrouwen dat moeten ondergaan?
Oud 30 maart 2007, 17:50   #259
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
OMG, ik geloof gewoon mijn ogen niet! Zelfs van jou had ik nog meer empathie verwacht dan dat...

Verplichte sterilisaties? You've got to be kidding? En wie gaat beslissen over welke vrouwen dat moeten ondergaan?
Ik ben een fel voorstander van het verbieden van kinderen krijgen aan de lagere sociale klassen. Dat lijkt me de enige manier om de generatie armoede te bestrijden.
Vele van deze marginale vrouwen verslijten de ene man na de andere, krijgen een gemengd kroost, zoals die vrouw in de film die je aanhaalde en kunnen er niet correct voor zorgen. Het resultaat zijn dikwijls kinderen die even onstabiel worden als hun ouders en de decadentie is in onze maatschappij al goed binnengeslopen.

Deze kinderen kan men beter toevertrouwen aan mensen uit de betere klassen, die ze wel de opvoeding kunnen geven, die nodig is.
Oud 30 maart 2007, 17:57   #260
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een fel voorstander van het verbieden van kinderen krijgen aan de lagere sociale klassen. Dat lijkt me de enige manier om de generatie armoede te bestrijden.
Vele van deze marginale vrouwen verslijten de ene man na de andere, krijgen een gemengd kroost, zoals die vrouw in de film die je aanhaalde en kunnen er niet correct voor zorgen. Het resultaat zijn dikwijls kinderen die even onstabiel worden als hun ouders en de decadentie is in onze maatschappij al goed binnengeslopen.

Deze kinderen kan men beter toevertrouwen aan mensen uit de betere klassen, die ze wel de opvoeding kunnen geven, die nodig is.
OMG, het wordt erger per post. Sorry, maar ik heb geen zin in zo'n waanzinnige discussies. Dat kinderen uit lagere sociale klassen per definitie een slechtere opvoeding zouden krijgen dan kinderen uit hogere sociale klassen is al nonsens. Dat kinderen de oorzaak zijn van armoede al evenzeer. En dat het verbieden om kinderen te krijgen aan lagere sociale klassen de armoede zou oplossen is wel de grootste onzin die ik al gelezen heb. Het wijst er alleen maar op dat je niets van de problematiek snapt én dat je een absolute minachting hebt voor die lagere sociale klasse. Ik vind dat ronduit degoutant.

Laatst gewijzigd door Edina : 30 maart 2007 om 18:14.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be