![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#562 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#563 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoel geen enkele moeite, voor Edina hier weer haar tanden in zet..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
Banneling
|
![]() edit
Laatst gewijzigd door filosoof : 13 april 2007 om 00:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Banneling
|
![]() Wat je daar zegt is niet enkel belachelijk maar ook een grove leugen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe logisch ben je? Laatst gewijzigd door filosoof : 13 april 2007 om 00:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sinds Debie beschuldigd werd? Sinds Demol beschuldigd werd? Of sinds Rob V. zijn ex op straat ineensloeg? Of sinds Xavier B.met zijn fikken aan minderjarigen zat? Of sinds Philippe L'hiver veroordeeld werd voor geweldpleging? Of sinds Nulens gearresteerd werd voor drugshandel, Of sinds het zoontje van een V[Knip*]lVoorposter en neefje van een V[Knip*]lB-mandataris met een jachtkarabijn op wilde nietsontziende slachtpartij trok door Antwerpen? Of sinds Wim Felix een half cafee overhoop schoot? Of sinds een V[Knip*]lB-er het partijlokaal in Gent in brand stak? Moet ik er nog zoeken? Een dubbele moord misschien? Een mislukte bomaanslag? Een gelukte bomaanslag? Echt verrijkende mensen, die hopen verreikend te worden... niks geen minachting voor onze wetten? Pas d�*�*r je fameuze "zerotolerance" eens op toe ipv op een keppeltje of een hoofddoek... Sinds wanneer zijn een hoofddoek of een keppeltje criminaliteit? *ik zette al zélf knip, om de buurtmoderator niet te vermoeien ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 13 april 2007 om 01:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filosoof, in een eerdere commentaar gaat het volgens Edina niet om dat keppeltje maar om hoofddoeken, en ze zegt vanuit deskundigheid te redeneren over o.a radicalisering.
Dan wil ik graag ,voor we tot kerst naast elkaar blijven praten dat zij eens uitlegt waar een aantal begrippen voor staan in haar beleving. Mijn vraag is dus terecht lijkt me. |
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw vraag is uiteraard terecht Alice.
vraag blijft wanneer Edina zal antwoorden. ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#571 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw vraag is uiteraard terecht Alice.
vraag blijft wanneer Edina zal antwoorden. ![]() ------------------------------------- We weten ondertussen al dat de bepaalde wettekst - alhoewel oud - ook in dié tijd geen onderscheid maakte tussen de beleefdheidsvorm voor mannen en de beleefdheidsvorm voor vrouwen (die toen verschillend was). NIEMAND mocht met bedekt hoofd voor de rechter verschijnen, noch man, noch vrouw. Er wordt géén rekening gehouden met iemands geloof (ook christenen moesten zich in bepaalde gevallen met bedekt hoofd voor hun god verantwoorden: vrouwen met een sjaal, mannen.... niet echt geloof ik... moesten ze hun hoed/klak/pet afzetten in de kerk?) In elk geval werd er "toen" evenmin rekening gehouden met keppeltjes terwijl de joodse gemeenschap uiteraard toen ook al aanwezig was in deze contreien en er nooit een probleem over is gemaakt. Kortom: vraag blijft: waarom nu de wettelijke norm (blootshoofds) die héél simpel is, overboord gooien om te gaan vervangen door - en ik verwijs hier naar de uitleg van "Filosoof" over de zwembadnormen - dus, te gaan vervangen door bepaalde kleding of gedragscodes die nooit specifiek kunnen worden gedefinieerd. Als ik naar de zwembaddiscussie overga, waarbij Filo het zonodig vond om te verwijzen naar het feit dat "badkledij" niet werd gedefinieerd en dus gelijkwat kon zijn, kan men evengoed veronderstellen dat een bontjas ook tot zwemkledij behoort. Echter: als men - zoals de rechtbank het heeft gedefinieerd - blootshoofds (dan wel naakt) moet verschijnen (dan wel zwemmen), dan lijkt het me tamelijk duidelijk. EN ZEER ACTUEEL.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#572 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist de komst van mensen met een andere overtuiging , waartoe ik de duizenden dames met hoofddoek reken, en de vele verzuchtingen om aanpassing vanuit de samenleving, aan hun overtuiging maakt wat de rechter deed , bijzonder actueel.
Dank u Circe, om mij op dit punt bij te staan, want in wezen is dit de kern van de discussie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1.Cor 11.3 Voor zover ik weet is het al (minstens)decennia een aanvaard gebruik dat joden het recht hebben hun keppeltje te dragen en heeft niemand (behalve nazis) daar ooit een probleem mee gehad...tot die extremistische rechter zijn ideëen wilde doordrukken. Maar 't is angstaanjagend te zien hoe extreemrechts teruggrijpt naar zijn stinkend verleden. ![]() Circe, Jouw geliefde "Brusselsjournal" valt regelmatig alle vormen van regelneverij aan, tot in het belachellijke soms, en nu kom jij hier een dubieus summum ervan juist verdedigen, weer tot in het belachellijke. Hoe consequent is extreemrechts? Laatst gewijzigd door filosoof : 13 april 2007 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat kom jij tekort door dat keppeltje? Is hetgeen jij eventueel tekort zou (kunnen) komen echt belangrijker dan de vrijheid van geloof van die man? Waarom? Ben jij belangrijker? Waarom? Denk d�*�*r eens over na, ipv door te drammen! Laatst gewijzigd door filosoof : 13 april 2007 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrezen ze het paradijs te missen? Krijgen ze god's toorn over zich heen? Bliksemschichten? Vanwaar hun irrationele angsten? Citaat:
Uiteraard zijn de belangen van de maatschappij veel belangrijker dan die van een handvol hardcore religieuse nitwits die menen dat hun religieuse eisen absolute eisen zijn, maar het niet zijn. Ipv door te drammen over hun belachelijke religieuse pretenties zouden ze beter eens nadenken over het begrip 'respect'. Moeten ze dat trouwens van hun godsdienst niet betuigen voor de medemens? Wat zitten ze dan zo over te zeiken? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Banneling
|
![]() [quote]Ben je weer de pedalen aan het verliezen Filosoof. Je lijkt wel verslaafd aan het VB. Kan jij echt geen discussie houden zonder er het VB bij te sleuren? Wat denk je daarmee te bereiken?
Citaat:
Fijn dat je je toch al beseft dat je vuilbekkerij ziekelijk van aard is. Misschien eens een psychiater raadplegen. Of het VB. Ik denk dat een Bart Debie nog heel veel van jou kan leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Want op die weervragen van jouw is gemakkelijk te antwoorden: Dat kan zijn. Het kan zijn dat het om irrationele angsten gaat, of om te laten zien dat ze goede gelovigen zijn die trots zijn op hun religie. Maar de échte vraag is: Maakt dat uit ? Maakt het uit wat de redenen van die man zijn ? Of dat nu een irrationele angst is voor de Toorn Gods, of uit religieuze trots, dat maakt niets uit, omdat het *jouw* leven toch niet verandert ? Het tast jou toch niet aan ? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | |||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Zie je, het begint met een pruts, en voor je het weet duwen ze je kinderen alleen nog maar halal-food door hun strot. Ik zou de vraag ook kunnen omkeren Ozzie. Zeg eens, wat komt die keppeldrager te kort als hij zijn keppeltje moet uitdoen en zich schikt naar de wet, en op de koop toe naar de gebruikelijke beleefdheidsnormen? Help die man zijn irrationele angsten te overwinnen, en herinner hem aan het respect dat hij als godsdienstbeoefenaar moet betonen aan zijn medemens, dus ook aan rechter De Smedt en iedereen die hem vraagt zijn keppel, pet, hoofddoek of pluim uit te doen. Simpel toch? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je mag dan graag de cultuurrelativist spelen Ozzie, na den duur kan je zoveel relativeren dat er niets meer overblijft. Die weg zijn we al flink op. Citaat:
Dat weet jij natuurlijk ook, maar blijkbaar kon je uit intellectuele armoede niets beters bedenken dan zo'n persoonlijk spelletje. Dus ik bevestig : uiteraard is het algemeen belang belangrijker dat de religieuse obsessie en de religieuse eisen van die keppeldrager. Wat dacht je? ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 13 april 2007 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |