![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het komt mij als vreemd voor dat de rechtszoekende burger in een rechtbank geen religieuze klederdracht zou mogen dragen, binnen bepaalde evidente praktische beperkingen (bv. geen volledige boerka omdat men herkenbaar moet zijn). Het is niet aan de rtechtszoekende burger om neutraal te zijn.
Dat de rechter, het openbaar ministerie, enz. als vertegenwoordigers van de staat geen religieuze klederdracht mogen dragen lijkt mij wel terecht. Maar daar ging het hier dus niet over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() [quote=Online;2605171]
Citaat:
Je moet mij eens uitleggen hoe iemand door het ophouden van een keppeltje in de rechtszaal "de maatschappij aantast".
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | ||
Banneling
|
![]() Dus Online en Alice is het niet te doen om een keppeltje, of een hoofddoek, maar om het "temmen" van wie een afwijkende opinie of gedrag heeft? Gewoon iedereen reduceren tot hun eigen normpjes...
UVRM?? Kennen ze niet * Vrijheid?? Kennen ze niet... Tot... ze een vermoeden hebben dat het over hùn vrijheid zou kunnen gaan, d�*n moet die van anderen wijken. * Citaat:
Citaat:
Bijna tegelijktijdig stelt Filip Dewinter zijn nieuwste boek "Baas in Eigen Land" voor en meldt dat het 70-puntenplan werd 'opgeborgen'. (Filip Dewinter schreef de eerste versie van dit 70-puntenplan in juni 1992 en een tweede versie in 1996). Het Vlaams Blok deelde het al dus laconiek mede: "Het 70-puntenplan wordt niet herschreven noch geactualiseerd, het wordt geschiedenis". Een beetje later nuanceerde Filip Dewinter dat 'intrekken' van het 70-puntenplan, en even leek het of het Vlaams Blok haar racistische standpunten zou in trekken, maar dan kwam dit van Filip Dewinter: We hebben in dit verband inderdaad een bocht genomen, maar dan wel een bocht van 360 graden". "opgeborgen", niet verworpen of afgezworen... "een bocht van 360 graden". Denk er eens over na waar die je brengt. (wiskunde LMO) En dan is men (schijnheilig) verwonderd over het cordon sanitaire, dat trouwens destijds door dezelfden als politiek werd gekozen. Laatst gewijzigd door filosoof : 13 april 2007 om 15:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als jij vanuit het heden naar de 21° eeuw voort wilt en je juicht toe dat in onbruik geraakte (en elders in 't land niet toegepaste) reglementjes uit de 19° eeuw worden opgevist om het leven reglementeren keer je terug in de tijd: 19de-eeuwse regelneverij, maar met een gans verschillend, minder eerlijk motief dan toen. Laatst gewijzigd door filosoof : 13 april 2007 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Doki : 13 april 2007 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 13 april 2007 om 15:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 13 april 2007 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die regel is totaal niet uit onbruik geraakt! Hij wordt al sinds jaar en dag overal in dit land gerespecteerd door alle convenabele burgers. Het is sinds de multiculturele invasie onze maatschappij ook "verrijkte" met religieuse fundi's die persé met hun achterlijkheden overal wensen te koop te lopen en te provoceren dat die wet terug in de actualiteit is gekomen. De respectabele burger beschouwt die wet trouwens niet als een staaltje regelneverij, mits de inhoud ervan ook aansluit bij de beleefsheidsnormen die de meerderheid naleeft. Je verkoopt dus onzin en dat enkel om de boertigheden en de religieuse waanzin van diegenen die terug willen naar het obscurantisme goed te praten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jij hebt het over de ongeschreven beleefdheidsnorm je hoofddeksel af te nemen uit respect voor je meerdere. Ga je nu al mensen afstraffen voor het overtreden van ongeschreven beleefdheidsnormen ? Ga je japanners bestraffen omdat ze je niet begroeten door je een hand te geven, de boeren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het islamofascisme in al haar uitingsvormen begint inderdaad erg op te vallen in Europa : no-go areas, zwarte concentratiescholen met eigen-volk-eerst aangepaste lesprogramma's, eigen-volk-eerst gescheiden zwembaden en fitnesszaken, eigen-moslim-volk eerst gearrangeerde huwelijken, onveilige eigen-moslim-eerst wijken met racistische jongerenbendes die 'halal' overvallen plegen op de autochtonen; gevangenissen die voor meer dan 80 % gevuld zijn racistische allochtone criminelen (tegenwoordig zelf met hun eigen-islam-eerst mekka-toiletten), etc. En hoe noemt die "Eigen-joodse-wijk-eerst" alweer in Antwerpen? Met eigen-volk kosher winkels, eigen-volk kosher bakkers, eigen-volk kosher advocaten, eigen-volk kosher schoenwinkels, eigen-volk juwelenhandelaars ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Sinds jaar en dag en overal wordt die wet gerespecteerd door de autochtonen. Door wie wordt ze niet gerespecteerd? Juist, door aangespoelde onintegratiewilligen die persé in hun eigen-religieuse-waanzin-eerst wereldje zijn blijven hangen of willen blijven hangen. Citaat:
Ze worden gewoon de toegang geweigerd. Als ik weet dat het jouw gewoonte is om je voeten te vegen aan beleefdheidsnormen en jij je niet geneert om overal te boeren, dan kom je d'r bij niet in. Simpel toch. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk ik probeer het nog een keer, speciaal voor jou filosoof want je bent blijkbaar niet erg snel van begrip.
Ik heb niets tegen mensen met keppeltjes. Echter wel tegen de hoofddoek, sinds ik in zalen hoorde schreeuwen dat dit helemaal niet gaat over keuze, vrouwen moeten want anders zijn het hoeren. Vrouwen horen onderdanig te zijn aan mannen, dat werd gelijkgesteld met gehoorzaamheid aan Allah. Via internet, in wijken en binnen verenigingen verspreidt zich een agressieve islam, waar zo goed als niemand zicht op heeft. Sinds ik hier persoonlijk toch wel erg bedenkelijke zaken heb gezien, en al verveel toch wel op bekering en verspreiding van islam gevoerde gesprekken heb gevoerd, bekijk ik hoofddoeken volkomen anders. Ik ben tegen het hele gedachtegoed waar het voor staat, en wil niet dat dit maatschappelijke goedkeuring krijgt. Maar ik ben me er ook van bewust dat er duizenden vrouwen zijn die mijn gedachtegoed niet delen en de hoofdoek opzetten, al of niet onder dwang. Dat dien ik, ondanks wat ik van hoofddoeken vind te respecteren. Daarom verdedig ik ondanks mijn persoonlijke afkeuring, het recht van vrouwen om de hoofddoek te dragen, echter niet steeds en overal. Omdat waar het voor staat ,ONVERENIGBAAR IS met de hier geldende rechten van vrouwen en er zelfs een regelrecht bedreiging voor is! Dat is het keppeltje niet. Maar als we ervoor willen zorgen dat ene samenleving divers is en ieders gedachtegoed wordt gerespecteerd zijn SPELREGELS nodig. Redelijk is hierbij dat er zoveel mogelijk neutraliteit is, waarbij niemand zijn visie door kleding of uiterlijkheden etaleert. Dus; geen hoofdoeken in onderwijs,openbare dienstverlening, welzijnswerk, werkvloer of andere vormen van gemeenschappelijk sociaal verkeer. Dat is gezien de agressieve vormen van islam wat steeds meer impact krijgt, gewoon nodig. Gevolg, ook iemand met een keppeltje, waar ik persoonlijk veel minder problemen mee heb, moet zich aanpassen de regel volgen. Dat lijkt me een terechte en vokomen verantwoorde verwachting, en ik erger me eraan dat er groepen zijn die dan beginnen over hun levensovertuiging. Los daarvan koos je voor een seculiere samenleving die gelovigen van welke richting dan ook, geen stro breed in de weg legt, komaan he, je enigzins aanpassen is echt geen ramp! Aan die verwachting is niets rechts, niets onredelijk of beledigend, wel doet de ''weerstand '' bij linkse moraalridders me huiveren, wat meer kennis over ontwikkelingn in wijken doet je echt wel anders kijken naar het straatbeeld en de steeds meer bedekkende kleding van nog meer vrouwen. Het is maar al te vaak van ''moeten'' met morele dwang, wie gelooft dat er '' voor gekozen '' wordt moet wel eens nagaan hoe en waarom! In geloof mag geen dwang zijn? In realiteit is dit er echter echt wel! |
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rechter zegt helemaal niet wat ze moeten dragen in hun moskeen of welke regels daar moeten toegepast worden. Door te weigeren hun hoofddoek af te zetten dringen ze daarentegen wel hun religieuze regels op aan de rechter en aan de regels in de rechtszaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar dacht de rechter daar ook zo over en als Tuurke zijn klak moet afzetten ........ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ze dringen helemaal niets op(eisen ze dat de rechter ook een keppel of hoofddoek zou dragen?), ze blijven gewoon zichzelf, en d�*t kunnen jij en die rechter schijnbaar niet aan... Die rechter (en jij hopelijk) weten ook dat die mensen evenmin zonder keppel zullen buitenkomen als jij zonder broek...Die rechter toont gewoon zijn macht (en betoont daarmee ook zijn minachting)door hen te vernederen. Het is dus machtsmisbruik om religieuze (of racistische??) reden: Zulke rechter boezemt geen vertrouwen op eerlijke rechtsbedeling in en schaadt daarmee de ganse maatschappij. Laatst gewijzigd door filosoof : 14 april 2007 om 01:10. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#600 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() 1. Ik wordt al veel langer meer dan onaangenaam geconfronteerd met rechtsnationalistisch fanatisme (en racistische atmosfeer, allusies en scheldwoorden) van een pak enkelingen die menen dat de maatschappij zich maar moet schikken naar hun (nationalistische of racistische) "Eigen-dorp-eerst"-wanen dan de moslims die jij zo vizeert al in België wonen... 2. Ik woon aan tegenover "sociale" blokken met een overgrote meerderheid van het soort mensen dat jij zo haat, en dat al jaren en zonder enig probleem, noch voor mij, noch voor familie of buren of bekenden... 3. Ik werkte een aantal jaren in de Antwerpse wijk naast de Pelikaanstraat, temidden de mensen daar: opnieuw, gedurende al die jaren, geen problemen, geen incidenten, integendeel, schitterende contacten... Zo die mensen neiging hebben tot ghettovorming is dat omwille van de afwijzing en vervolging waaraan ze blootstonden (en die duidelijk wil herpakken) 4. De problemen kwam ik in dit land enkel tegen met nationalisten van het rechtse soort, zowel tijdens mijn studie als waar ik vroeger woonde en werkte. 5. Iets dat jou een gruwel moet zijn: ik ging dikwijls in Zuid-Frankrijk op verlof, zowel in de Provence als in het drukkere Marseille en in Marseille logeerde ik steeds in de Algerijnse wijk: ik ging er dus terug, méér dan eens! (en ik zal er zeker nog teruggaan) Ik ken die mensen dus, zowel in België als in Frankrijk (en in de landen van hun voorouders) en ik kan gerust zeggen dat ik ze goed ken, op elk uur van de dag, in elke situatie! Laatst gewijzigd door filosoof : 14 april 2007 om 01:55. |
|
![]() |
![]() |