![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Je kan wel zeggen dat het zo goed als onmogelijk is. Citaat:
Is het nu zo moeilijk te begrijpen dat een drukkingsgroep niet de meest objectieve bron van informatie is? Je kent trouwens hun motieven niet. Voor hetzelfde geld zijn het een soort godsdienstfanatici. Je bent echt vermoeiend, Edina. Is het zo moeilijk voor jou om even de feiten te bekijken en niet je groot gelijk? Ben je echt niet in staat om een genuanceerde opinie te vormen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In dat artikel hebben ze het zie ik over een "vals gevoel van veiligheid" en over een "minder gebruiken van condooms daardoor." Dat is geen kritiek op het onderzoek, wel opmerkingen over gevaren waarvoor moet opgelet worden. Verder staat er iets over een tijdelijk groter risico onmiddellijk na de circumcisie door de wondjes die niet volledig geheeld zijn: weer een gevaar waarvoor moet opgelet worden. Echte kritiek op de studie zelf staat er op het eerste gezicht niet in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wanneer het risico echer daalt met 99,99% kan je wel "zo goed als onmogelijk zeggen." Geneeskunde is geen exacte wetenschap, maar is statistisch. En jij verwijt mij er van om niet te nuanceren? Dat is nu toch wel echt de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet! Jij bent degene die enkel eenzijdige bronnen en site van drukkingsgroepen vermeld. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dit is totaal onjuist.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad.
Het is omdat de eikel gekeratiniseerd raakt en dus een betere barrière vormt tegen virussen. Ook trouwens tegen bacteriën cfr de bestrijding van balanitis. Laatst gewijzigd door lomeanor : 11 juli 2007 om 19:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
|
![]() Nee, want je beweerde dat ik had gezegd dat besnijdenis geen enkel nut had. Dat heeft het natuurlijk wel bij fimosis. Bovendien doe ik nergens uitspraken over het al dan niet beperken van het risico op HIV besmetting. Ik zeg alleen dat hierover nog geen consensus bestaat en dat ik betwijfel of het een effect zal hebben op de verspreiding van HIV omdat er een vals gevoel van veiligheid kan ontstaan waardoor condoomgebruik terugloopt. Om nog maar te zwijgen van het verwaarloosbare effect dat het sowieso zal hebben in vergelijking met de inzet die er voor vereist is (zie hier)
Citaat:
Er zijn immers ook risicofactoren voor peniskanker die je niet kan wegnemen met besnijdenis. Citaat:
Trouwens "doctors opposing circumcision" kunnen best religieus geïnspireerd zijn. Het feit dat ze condooms naar voor schuiven als een betere en sowieso noodzakelijke oplossing in de strijd tegen HIV doet mij in ieder geval denken dat ze in ieder geval niet zo fanatiek zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 11 juli 2007 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Het is nu eenmaal een feit dat besnijdenis tot psychologsiche problemen kan leiden. Natuurlijk niet bij alle mannen die besneden zijn, maar dat heeft ook niemand beweerd. Voor sommige mannen leidt dit tot psychologische problemen en wel in die mate dat ze een voorhuidreconstructie laten uitvoeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() Ik denk ook niet dat besnijdenis de houding tegenover condooms zal doen veranderen. Maar mannen die sowieso al weigerachtig staan tegenover het gebruik van condooms krijgen er zo wel een argument bij om het niet te doen. En zullen dat dus ongetwijfeld ook sneller gaan laten. Terwijl het gebruik ervan even noodzakelijk blijft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() Ik mag een strop én een condoom dragen, als ik dat begrijp.
Laatst gewijzigd door eno2 : 12 juli 2007 om 11:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is het mijn schuld dat je het niet begrijpt? Edina kan zeker nooit een fout maken? Edina is boven mij, boven de WHO en boven de medische consensus verheven?
Voor de zoveelste keer: de manier waarop je je bronnen vindt zorgt voor zo een grote selectiebias dat je resultaat geen enkele relevantie heeft. Citaat:
Citaat:
We beginnen er dus te komen. Dat was immers ook iets wat je betwijfelde. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik gééf tenminste informatie in plaats van eindeloos te herhalen wat reeds weerlegt is, zoals jij doet. Citaat:
Jij zegt dat de langerhans cellen HIV besmetting voorkomen en dat circumcisie dit verhindert. Ik zeg dat circumcisie voor een betere barrière zorgt dan de Langerhanscellen. Dat blijkt immers uit de Afrikaanse studies. En jij noemt dat geen argument? ![]() Citaat:
En nogmaals: je zal altijd tegenstrijdige studies vinden maar meer speelt hier jouw selectiebias een rol. Citaat:
![]() Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn post niet, jouw begrip misschien wel.
![]() Citaat:
Citaat:
Nu wel begrepen? Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik geloof dat wij die goede omstandigheden, net als de besnijdenissen zelf moeten voorzien.
|
![]() |
![]() |