![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
#42 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Kan niet zo moeillijk zijn he: uitbreiding Brussels Gewest met x-aantal faciliteitengemeenten, verdere betonnering van de faciliteiten, uitbreiding faciliteiten naar Vlaamse gemeenten uit de iets verdere rand, initiatiefrecht Franse Gemeenschap in de rand inzake onderwijs, cultuur,... need I go on?
|
|
|
|
|
#43 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Goh, ik vond dat tegengewicht gisteren in Ter Zake (en eerder op radio) toch maar minnetjes hoor. Als je goed hebt geluisterd vond hij de demarche van Reynders vooral niet kunnen omdat ze voor de camera's plaatsvond. In kleine achterkamertjes daarentegen...
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
#45 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En zo kan ik nog een paar leuke dingen bedenken. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Europees Commissaris
|
IK denk dat ze het been goed stijfhouden en dat ze goed bezig zijn!
|
|
#48 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Banneling
|
Citaat:
hij werd er manu militari de toegang ontzegt. tot zover Waalse federale loyauteit. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Europees Commissaris
|
Maar dan kunnen ze niet meer nationaal gaan stemmen op een ander he! UItgeschreven is uitgeschreven. Ingeschreven blijven, is ingeschreven blijven! Ze krijgen de keuze he. Maar de voertaal in Vlaanderen moet gerespecteerd worden!
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Morgen berichtte enkele dagen geleden dat er een doorbraak in zicht was. Stel dat dit was omwille van de toegeving die de 'Vlamingen' bereid waren te doen. De Franstaligen zouden het gevraagde 'gebaar' krijgen in de vorm van het door hen zo fel begeerde inschrijvingsrecht in de Vlaamse rand. Die regel zou echter 'democratisch' doorgetrokken worden naar heel Belgique, zoniet zou het Belgische grondwettelijk hof nog steeds kunnen spreken over discriminatie van de Vlamingen. Volgens De Morgen zag het er dus naar uit dat de franstaligen zouden toehappen. Ik kan me immers niet voorstellen dat zij dit voorstel zouden indienen én ook weer afwijzen. Het ziet er echter naar uit dat het voorstel WERD afgewezen! Door wie en waarom, denk je? Voor ons solidair broedervolk aan de overkant van de taalgrens zal dat toch niet geweest zijn om dezelfde reden dat Milquet haar onderwijscadeautje afwees? Vlaanderen zou er ook iets aan hebben en d�*t kon niet? Jongens toch! Die 'Vlamingen' laten zich nu al 177 jaar als stinkende stronten behandelen door hun geachte broeders uit 'Zuid-Belgique' en krijgen er maar niet genoeg van. Zelfs het weverke blijft zich de benen onder de kont uitlopen om Belgique toch maar te kunnen redden. Hij kan zich toch moeilijk achter een Vlaamse republiek scharen zoals zijn ongeachte broeders die uit dezelfde partij stammen als hijzelf, hé?
|
|
|
#52 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Bovendien werd hij nog eens vakkundig afgekraakt door Reynebeau. Kris Peeters zijn lachje begint al fors te minderen. Hij moet , als ex-baas UNIZO, ook maar eens komen uitleggen waarom een parasiterend vlaams ambtenarenappraat zwelt. Is niet Bourgeois minister van ambtenarenzaken ? |
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
#54 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
#55 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
en de Partijraad verantwoordelijk. BDW heeft blijkbaar een blanco-cheque op zak waarvan hij naar eigen goeddunken het bedrag kan invullen. Hoe de basis daar voorlopig moet op reageren laat ik in het midden, maar dat ze hun ongenoegen moeten laten blijken is een feit. En liever vandaag dan morgen. Citaat:
|
||
|
|
|
|
#56 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
#58 |
|
Banneling
|
k vind je houding in deze heel naief ... een inschrijvingsrecht in heel Vlaanderen zou zeker een hele verfransingsmachine terug in stelling brengen ... met binnen de kortste keren terug taaleisen (democratisch ondersteund zelfs) aan de 'Belgische' kust en in de rand en in franstalige kernen ...
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ik zou t niet beter kunnen verwoorden ... denk dat ik verliefd ben |
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ik weet nog dat bij de vorige ronde het Schiltz was die na een telefoontje aan Lambert alsnog vlug vlug de stekker kon uittrekken voor de zoveelste nefaste toegevingen ... maar Lambert zit niet aan tafel, en de ervaring van Schiltz zal ze niet meer redden ... |
|
|
|