Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 25 september 2007, 10:04   #41
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Vreemd? Ik vond het een regelrechte schande dat uitgerekend de voorzitster van het VLAAMS parlement te kennen gaf dat men eigenlijk niet te nauw moest kijken naar al die Vlaamse verzuchtingen en dat het wat haar betreft, gerust wat minder mag zijn. Dit getuigt niet bepaald van een "Vlaamse reflex", laat staan dat het getuigt van een grote kennis over wat federalisme nu eigenlijk behoort te zijn. Mevrouw V. vindt het goed dat de Belgische koehandel gewoon blijft voortduren. Arm Belgie!
Afdanken en doorsturen... andere voorzitter! Al goed dat er tegenwicht is van de (NIET VERKOZEN ) minister president

.
Eddy B is offline  
Oud 25 september 2007, 10:05   #42
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
'Een van de vele pisten' als excuustruus.

Vraag is wat de 'vele andere pistes' zijn....
Kan niet zo moeillijk zijn he: uitbreiding Brussels Gewest met x-aantal faciliteitengemeenten, verdere betonnering van de faciliteiten, uitbreiding faciliteiten naar Vlaamse gemeenten uit de iets verdere rand, initiatiefrecht Franse Gemeenschap in de rand inzake onderwijs, cultuur,... need I go on?
den ambetantsten is offline  
Oud 25 september 2007, 10:06   #43
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Afdanken en doorsturen... andere voorzitter! Al goed dat er tegenwicht is van de (NIET VERKOZEN ) minister president
Goh, ik vond dat tegengewicht gisteren in Ter Zake (en eerder op radio) toch maar minnetjes hoor. Als je goed hebt geluisterd vond hij de demarche van Reynders vooral niet kunnen omdat ze voor de camera's plaatsvond. In kleine achterkamertjes daarentegen...
Oud 25 september 2007, 10:06   #44
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kan niet zo moeillijk zijn he: uitbreiding Brussels Gewest met x-aantal faciliteitengemeenten, verdere betonnering van de faciliteiten, uitbreiding faciliteiten naar Vlaamse gemeenten uit de iets verdere rand, initiatiefrecht Franse Gemeenschap in de rand inzake onderwijs, cultuur,... need I go on?
Taalgrens hertekenen waarbij we de rand overhevelen naar Wallonië/Brussel etc..

.
Eddy B is offline  
Oud 25 september 2007, 10:10   #45
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Taalgrens hertekenen waarbij we de rand overhevelen naar Wallonië/Brussel etc..
Denk dat dit zelfs qua tsjevenstreek ietsie pietsie te ver zou gaan... maar ik kan me vergissen uiteraard!
Oud 25 september 2007, 10:14   #46
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is de gemiddelde Vlaming met het recht om ergens diep in Wallonie te mogen gaan stemmen?
Stel dat NVA of VB een lijst indienen in de kieskring Henegouwen, een Vlaamse Komenaar op de eerste plaats zetten en alle Vlamingen oproepen zich daar in te schrijven.

En zo kan ik nog een paar leuke dingen bedenken.
Kortaf is offline  
Oud 25 september 2007, 10:14   #47
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Denk dat dit zelfs qua tsjevenstreek ietsie pietsie te ver zou gaan... maar ik kan me vergissen uiteraard!
IK denk dat ze het been goed stijfhouden en dat ze goed bezig zijn!

.
Eddy B is offline  
Oud 25 september 2007, 10:17   #48
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik al eens uitgelegd. Maar dan nog maar eens :

Kijk : men moet die uitschrijveingsrechten EENMALIG maken. Eens je bent uitgeschreven, geldt dat voor ALLE verkiezingen. OOK VOOR DE GEMEENTERAADSVERKIEZINGEN!

Snap je'm? WINST!!!
alsof het lang zou duren eer er een UF opgericht zou worden in De Panne ...
Anna List is offline  
Oud 25 september 2007, 10:18   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Stel dat NVA of VB een lijst indienen in de kieskring Henegouwen, een Vlaamse Komenaar op de eerste plaats zetten en alle Vlamingen oproepen zich daar in te schrijven.

En zo kan ik nog een paar leuke dingen bedenken.
ooit heeft een VU'er een zetel gehaald in het Waals parlement, volkomen legaal ...

hij werd er manu militari de toegang ontzegt.

tot zover Waalse federale loyauteit.
Anna List is offline  
Oud 25 september 2007, 10:26   #50
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
alsof het lang zou duren eer er een UF opgericht zou worden in De Panne ...
Maar dan kunnen ze niet meer nationaal gaan stemmen op een ander he! UItgeschreven is uitgeschreven. Ingeschreven blijven, is ingeschreven blijven! Ze krijgen de keuze he. Maar de voertaal in Vlaanderen moet gerespecteerd worden!

.
Eddy B is offline  
Oud 25 september 2007, 10:51   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
IK denk dat ze het been goed stijfhouden en dat ze goed bezig zijn!
Als ik jou was zou ik toch maar een ietsie pietsieverder denken...

De Morgen berichtte enkele dagen geleden dat er een doorbraak in zicht was. Stel dat dit was omwille van de toegeving die de 'Vlamingen' bereid waren te doen. De Franstaligen zouden het gevraagde 'gebaar' krijgen in de vorm van het door hen zo fel begeerde inschrijvingsrecht in de Vlaamse rand. Die regel zou echter 'democratisch' doorgetrokken worden naar heel Belgique, zoniet zou het Belgische grondwettelijk hof nog steeds kunnen spreken over discriminatie van de Vlamingen.
Volgens De Morgen zag het er dus naar uit dat de franstaligen zouden toehappen. Ik kan me immers niet voorstellen dat zij dit voorstel zouden indienen én ook weer afwijzen. Het ziet er echter naar uit dat het voorstel WERD afgewezen! Door wie en waarom, denk je? Voor ons solidair broedervolk aan de overkant van de taalgrens zal dat toch niet geweest zijn om dezelfde reden dat Milquet haar onderwijscadeautje afwees? Vlaanderen zou er ook iets aan hebben en d�*t kon niet?

Jongens toch! Die 'Vlamingen' laten zich nu al 177 jaar als stinkende stronten behandelen door hun geachte broeders uit 'Zuid-Belgique' en krijgen er maar niet genoeg van. Zelfs het weverke blijft zich de benen onder de kont uitlopen om Belgique toch maar te kunnen redden. Hij kan zich toch moeilijk achter een Vlaamse republiek scharen zoals zijn ongeachte broeders die uit dezelfde partij stammen als hijzelf, hé?
Oud 25 september 2007, 10:52   #52
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh, ik vond dat tegengewicht gisteren in Ter Zake (en eerder op radio) toch maar minnetjes hoor. Als je goed hebt geluisterd vond hij de demarche van Reynders vooral niet kunnen omdat ze voor de camera's plaatsvond. In kleine achterkamertjes daarentegen...
Juist, heb het ook opgemerkt.
Bovendien werd hij nog eens vakkundig afgekraakt door Reynebeau.
Kris Peeters zijn lachje begint al fors te minderen.
Hij moet , als ex-baas UNIZO, ook maar eens komen uitleggen waarom een parasiterend vlaams ambtenarenappraat zwelt.
Is niet Bourgeois minister van ambtenarenzaken ?
boerenverstand is offline  
Oud 25 september 2007, 10:57   #53
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

De Morgen berichtte enkele dagen geleden dat er een doorbraak in zicht was. Stel dat dit was omwille van de toegeving die de 'Vlamingen' bereid waren te doen. De Franstaligen zouden het gevraagde 'gebaar' krijgen in de vorm van het door hen zo fel begeerde inschrijvingsrecht in de Vlaamse rand. Die regel zou echter 'democratisch' doorgetrokken worden naar heel Belgique, zoniet zou het Belgische grondwettelijk hof nog steeds kunnen spreken over discriminatie van de Vlamingen.
Volgens De Morgen zag het er dus naar uit dat de franstaligen zouden toehappen. Ik kan me immers niet voorstellen dat zij dit voorstel zouden indienen én ook weer afwijzen. Het ziet er echter naar uit dat het voorstel WERD afgewezen! Door wie en waarom, denk je? Voor ons solidair broedervolk aan de overkant van de taalgrens zal dat toch niet geweest zijn om dezelfde reden dat Milquet haar onderwijscadeautje afwees? Vlaanderen zou er ook iets aan hebben en d�*t kon niet?

Jongens toch! Die 'Vlamingen' laten zich nu al 177 jaar als stinkende stronten behandelen door hun geachte broeders uit 'Zuid-Belgique' en krijgen er maar niet genoeg van. Zelfs het weverke blijft zich de benen onder de kont uitlopen om Belgique toch maar te kunnen redden. Hij kan zich toch moeilijk achter een Vlaamse republiek scharen zoals zijn ongeachte broeders die uit dezelfde partij stammen als hijzelf, hé?
IK vind dat je nogal vér wegloopt met je "stel". Ik stel dat we afwachten. Tot hiertoe zie ik alleen maar goeds, en pogingen tot demonisering van de andere kant. De vlaamse scout geeft zijn opdracht terug. Over naar een franstalige nu om te verkennen of te ontmijnen of te onderhandelen...

.
Eddy B is offline  
Oud 25 september 2007, 11:30   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=16
Oud 25 september 2007, 11:52   #55
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik zou denken dat de NVA-leden nu al keet zouden schoppen in hun partijgeledingen en hun voorzitter terugfluiten.

Ik heb het trouwens altijd vreemd gevonden dat zo'n onderhandelaars met een soort blanco volmacht van hun partij mochten vertrekken. In mijn visie zouden de partijleden zeer concrete onderhandelingsmarges voor hun onderhandelaars moeten kunnen vastleggen en de onderhandelaar die die overschrijdt terugroepen.

Volledig akkoord. Maar in de eerste plaats is het partijbestuur
en de Partijraad verantwoordelijk. BDW heeft blijkbaar een blanco-cheque op zak waarvan hij naar eigen goeddunken het bedrag kan invullen. Hoe de basis daar voorlopig moet op reageren laat ik in het midden, maar dat ze hun ongenoegen moeten laten blijken is een feit.
En liever vandaag dan morgen.
Citaat:
De Standaard schrijft hetzelfde. En Bart liet op Radio1 al weten dat het "maar één van de vele pistes" is.

Handige zet van Bart Somers...
De Standaard springt daar gretig op, normaal voor een Belgicistische krant. En Bartje Somers, ach...
robert t is offline  
Oud 25 september 2007, 12:06   #56
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
IK vind dat je nogal vér wegloopt met je "stel". Ik stel dat we afwachten. Tot hiertoe zie ik alleen maar goeds, en pogingen tot demonisering van de andere kant. De vlaamse scout geeft zijn opdracht terug. Over naar een franstalige nu om te verkennen of te ontmijnen of te onderhandelen...
Ik vind je optimisme tegelijk hoopgevend en... een beetje naief. Wat mij betreft, wijst alles terug in dezelfde richting. De Vlamingen vragen niets meer of minder dan een volwassen,voldragen federalisme. Een federalisme "zoals het hoort", zeg maar. Oké, toegegeven, de verlatingsangst is reeel en niet geheel onterecht aan Waalse kant. Feit is evenwel dat men aan die kant zelfs nog niet eens weet welke richting men uitwil met de eigen gedefederaliseerde instellingen. Feit is ook dat men zonder verpinken de federale loyauteit aan zijn been blijft lappen. Hoe anders moet je het wetsvoorstel interpreteren dat de PS nu klaarblijkelijk lanceert, om het Brussels gewest uit te breiden?! En wat zetten de Vlamingen tegenover al dat institutioneel geweld? Niets, behalve dan uitlatingen van de Dewevers en de Vanderpoortens van deze wereld die hun eigen zaak volkomen onderuit halen. Zelfs de Vlaamse minister-president vond het in aloude tsjevenstijl nodig om twijfel te zaaien over de opportuniteit van de vraag van Reynders om een Vlaams "offer". De tekenen zijn duidelijk: men is volop bezig met de bocht te maken.
Oud 25 september 2007, 12:19   #57
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vind je optimisme tegelijk hoopgevend en... een beetje naief. Wat mij betreft, wijst alles terug in dezelfde richting. De Vlamingen vragen niets meer of minder dan een volwassen,voldragen federalisme. Een federalisme "zoals het hoort", zeg maar. Oké, toegegeven, de verlatingsangst is reeel en niet geheel onterecht aan Waalse kant. Feit is evenwel dat men aan die kant zelfs nog niet eens weet welke richting men uitwil met de eigen gedefederaliseerde instellingen. Feit is ook dat men zonder verpinken de federale loyauteit aan zijn been blijft lappen. Hoe anders moet je het wetsvoorstel interpreteren dat de PS nu klaarblijkelijk lanceert, om het Brussels gewest uit te breiden?! En wat zetten de Vlamingen tegenover al dat institutioneel geweld? Niets, behalve dan uitlatingen van de Dewevers en de Vanderpoortens van deze wereld die hun eigen zaak volkomen onderuit halen. Zelfs de Vlaamse minister-president vond het in aloude tsjevenstijl nodig om twijfel te zaaien over de opportuniteit van de vraag van Reynders om een Vlaams "offer". De tekenen zijn duidelijk: men is volop bezig met de bocht te maken.
Heb je juist op het nieuws onze boyscout gehoord? Hij stelt enkele dingen die NIET door de commentator werden weerhouden : dat het DEZE hervorming zal moeten zijn! Weeral hoopvol nieuws, al is het natuurlijk "geknipt" uit een gehele monoloog. We willen er natuurlijk méér van horen!

.
Eddy B is offline  
Oud 25 september 2007, 12:51   #58
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar dan kunnen ze niet meer nationaal gaan stemmen op een ander he! UItgeschreven is uitgeschreven. Ingeschreven blijven, is ingeschreven blijven! Ze krijgen de keuze he. Maar de voertaal in Vlaanderen moet gerespecteerd worden!
k vind je houding in deze heel naief ... een inschrijvingsrecht in heel Vlaanderen zou zeker een hele verfransingsmachine terug in stelling brengen ... met binnen de kortste keren terug taaleisen (democratisch ondersteund zelfs) aan de 'Belgische' kust en in de rand en in franstalige kernen ...
Anna List is offline  
Oud 25 september 2007, 12:53   #59
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

hear hear Knuppel !
ik zou t niet beter kunnen verwoorden ...
denk dat ik verliefd ben
Anna List is offline  
Oud 25 september 2007, 12:55   #60
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
afwachten afwachten waarop ? tot het kalf verdronken is

ik weet nog dat bij de vorige ronde het Schiltz was die na een telefoontje aan Lambert alsnog vlug vlug de stekker kon uittrekken voor de zoveelste nefaste toegevingen ... maar Lambert zit niet aan tafel, en de ervaring van Schiltz zal ze niet meer redden ...
Anna List is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be