Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Cynicus?
1 2 13,33%
2 0 0%
3 1 6,67%
4 0 0%
5 1 6,67%
6 1 6,67%
7 0 0%
7.5 0 0%
8 2 13,33%
8.5 3 20,00%
9 4 26,67%
9.5 1 6,67%
10 0 0%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2007, 16:33   #221
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
m of v?
Das een prijsvraag.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 16:50   #222
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Preventie is goed, maar volstaat niet, vrees ik. Ik zie meer iets in een gezonde mix van preventie en 'repressie'. Ik vrees dat de maatregelen waarover u in de linken meer informatie kunt vinden, door sommigen eerder als repressief beschouwd zouden worden.

Concreet gaat het over volgende maatregelen :
- maatregelen om rokers zwaar te doen betalen;
- een belasting op zwaarlijvigheid indien het zwaarlijvigheid betreft als gevolg van ongezonde eet- en leefgewoonten, waaraan met een beetje goede wil weldegelijk iets kan worden gedaan;
- drugsverslaafden gedwongen laten afkicken, op hun eigen kosten;
- zonnebanken verbieden en zonnebaders doen betalen.

Voor wat rijden en alcohol betreft, zou de huidige toegelaten grens van 0,5 promille verlaagd moeten worden naar 0,0 promille.

Indien dergelijke maatregelen zouden worden doorgevoerd, zou er tevens ruimte vrijkomen voor een aanzienlijke belastingverlaging voor het niet-rokende, min of meer slanke gedeelte van de werkende middenklasse.

Ik maak mij echter weinig illusies over de politieke haalbaarheid van een aantal van dergelijke voorstellen, die overigens dwars doorheen de huidige, dominante politieke breuklijnen lopen.
Ik ben niet vierkant tegen uw maatergelen gekant. Sommigen bevatten een kern van waarheid, daarvoor kunnen we moeilijk onze kop in het zand steken. Ik ben zo pessimistisch als u wat betreft een mogelijke invoering ervan, omdat een politici door voor zo'n (zij het dat ik ze liever iets minder bot zou verpakt zien) maatregel op te komen meteen zijn eigen 'doodsvonnis' tekent/C4 vraagt en nooit meer zal hoeven rekenen op een politiek mandaat.
Oud 28 oktober 2007, 16:55   #223
Groentje-18

Standaard

Hoe zou u België het liefst verder zien gaan?
Oud 28 oktober 2007, 17:52   #224
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is JFK vermoord door Lee Harvey Oswald?
Daar spreek ik mij niet over uit, doch als ik het goed voor heb doen er geruchten de ronde dat Oswald eerder als schuldige werd aangeduid, zonder dat er 100% zekerheid bestaat of hij effectief de schuldige was.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 17:59   #225
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal niet juist Cynicus, heel wat rokers geven ten gevolge van hun rookgeschiedenis veel vroeger de pijp aan marten dan niet-rokers waardoor voor rokers de kost voor sociale zekerheid, ziekteverzekering, ouderbegeleiding, pensioenen, ... veel (VEEL) lager komt te liggen dan bij niet-rokers.
Maar die rokers beginnen wel reeds vroeger gezondheidsproblemen te krijgen dan de niet-rokers. Door hun rookgedrag dwingen zij de niet-rokers uit hun omgeving passief te roken, waardoor ze de gezondheid van de niet-rokers niet het gedrag brengen, met daaruitvolgend extra gezondheidskosten tot gevolg.

Inzake pensioenen kosten de rokers inderdaad wat minder, voor zover ze wegens gezondheidsredenen niet vervroegd moeten stoppen met werken.
Oud 28 oktober 2007, 18:02   #226
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar die rokers beginnen wel reeds vroeger gezondheidsproblemen te krijgen dan de niet-rokers. Door hun rookgedrag dwingen zij de niet-rokers uit hun omgeving passief te roken, waardoor ze de gezondheid van de niet-rokers niet het gedrag brengen, met daaruitvolgend extra gezondheidskosten tot gevolg.

Inzake pensioenen kosten de rokers inderdaad wat minder, voor zover ze wegens gezondheidsredenen niet vervroegd moeten stoppen met werken.
Er zijn al veel studies over gemaakt en telkens met hetzelfde resultaat, een roker is goedkoper voor de maatschappij dan een niet-roker. Jij gaat de maatschappij geld kosten
Je mag minister worden, welke ministerpost lijkt jou het interessantst?

Laatst gewijzigd door Gun : 28 oktober 2007 om 18:03.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 18:03   #227
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
VRT of VTM? Waarom?
TV kijken vind ik in het algemeen maar een afstompende, uitermate passieve bezigheid.

Buiten het nieuws kijk ik dan ook zeer weinig TV, en wat het nieuws betreft kijk ik naar het VRT-journaal omdat dat m.i. al bij toch kwalitatief beter is dan het VTM-journaal. VTM vind ik over het algemeen veel te oppervlakkig.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 28 oktober 2007 om 18:03.
Oud 28 oktober 2007, 18:12   #228
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar spreek ik mij niet over uit, doch als ik het goed voor heb doen er geruchten de ronde dat Oswald eerder als schuldige werd aangeduid, zonder dat er 100% zekerheid bestaat of hij effectief de schuldige was.
Kan ik U deze eens aanraden en vragen om af te wegen tegenover uw huidige visie?

Dank

Gun
Oud 28 oktober 2007, 18:21   #229
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik ben niet vierkant tegen uw maatergelen gekant. Sommigen bevatten een kern van waarheid, daarvoor kunnen we moeilijk onze kop in het zand steken. Ik ben zo pessimistisch als u wat betreft een mogelijke invoering ervan, omdat een politici door voor zo'n (zij het dat ik ze liever iets minder bot zou verpakt zien) maatregel op te komen meteen zijn eigen 'doodsvonnis' tekent/C4 vraagt en nooit meer zal hoeven rekenen op een politiek mandaat.

Boude denkpistes stellen de problemen duidelijk en kunnen daarna verder worden verfijnd.

Of een politicus die dergelijke maatregelen zou verdedigen meteen zijn politiek doodsvonnis zou tekenen, durf ik echter te betwijfelen. Indien die de media wat kan bespelen en de nodige aandacht zou krijgen, zou hij over dergelijke thema's een breed maatschappelijk debat kunnen uitlokken waarbij er hevige vóór- en tegenstanders zouden ontstaan. Indien hij dergelijke voorstellen zou koppelen aan een voorstel om tegelijkertijd de vrijgekomen budgettaire ruimte die zou voortvloeien uit de opbrengsten van dergelijke maatregelen, aan te wenden om de personenbelasting te verminderen, dan zou de gezondlevende werkende middenklasse voor dergelijke maatregelen best wel eens kunnen worden gemobiliseerd, daar zij dan een pak minder personenbelasting zou moeten betalen.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 28 oktober 2007 om 18:22.
Oud 28 oktober 2007, 18:37   #230
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Hoe zou u België het liefst verder zien gaan?
Tot voor een aantal jaren konden communautaire thema's mij op zijn zachtst gezegd slechts zeer matig boeien, maar sinds de Walen ons hebben opgezadeld met dat vreemdelingenstemrecht, mag Vlaanderen voor mijn part gerust onafhankelijk worden. Ook de huidige, moeizame, tot mislukken gedoemde regeringsonderhandelingen tonen aan dat België gewoonweg niet meer werkbaar is. Vlamingen en Walen verschillen over zowat alles van mening. Alleen al omwille van puur pragmatische redenen, lijkt het mij daarom beter België te splitsen.

In eerste instantie kan er dan een onafhankelijk Vlaanderen komen zonder Brussel. Brussel kan dan in een latere fase beslissen bij welke regio het zich wil aansluiten. Ook de rijke provincie Waals-Brabant mag voor mijn part gerust beslissen om zich eventueel samen met Brussel bij Vlaanderen aan te sluiten. In tegenstelling tot de andere Waalse provincies bestaat er in de provincie Waals-Brabant een eerder centrumrechtse meerderheid.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 28 oktober 2007 om 18:37.
Oud 28 oktober 2007, 18:43   #231
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn al veel studies over gemaakt en telkens met hetzelfde resultaat, een roker is goedkoper voor de maatschappij dan een niet-roker. Jij gaat de maatschappij geld kosten
Met studies kan men alles aantonen. Gewoonlijk worden eerst de gewenste conclusies geschreven, en nadien wordt het onderzoek op een zodanige wijze uitgevoerd dat de gewenste conclusies worden bevestigd.

Of rokers aan de maatschappij uiteindelijk meer of minder kosten dan niet-rokers, maakt in wezen zelfs niet zoveel uit. Waar het voor mij op aankomt is dat roken met alle middelen moet worden ontmoedigd.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 28 oktober 2007 om 18:45.
Oud 28 oktober 2007, 20:04   #232
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Je mag minister worden, welke ministerpost lijkt jou het interessantst?
Ik zou zonder enige twijfel opteren voor de post "Begroting". Een begrotingsminister kan misschien best een cynische technocraat zijn die eens echt op een taboeloze wijze wil en durft te sabelen in de uitgaven. Op die post zou ik mij volledig kunnen uitleven en zou ik in de media de nodige cynische uitspraken kunnen doen ter verdediging van de te nemen besparingsmaatregelen.

Onze openbare financiën staan er zéér slecht voor. Overal waar er kan bespaard worden moet er dan ook worden bespaard. Hieronder vindt u al meteen een aantal constructieve besparingsvoorstellen :

- omvorming van de huidige, geldverslindende, passieve welvaartsstaat tot een betaalbare, dynamische, actieve welvaartsstaat waarbij het voeren van een werkloosheidsontmoedigingsbeleid centraal staat (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=30999 en http://forum.politics.be/showthread.php?t=18166);
- afschaffing van de fiscale voordelen voor uitkeringstrekkers (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=33668);
- de opvang van asielzoekers enkel nog financieren door vrijwillige giften vanwege (het linkse deel van) de bevolking (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=19187);
- de fiscale voordelen inzake levensverzekeringen, interesten en kapitaalaflossingen, enz. afschaffen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=33227);
- de rokers doen betalen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=25948);
- de instroom van nieuwe leerkrachten (tijdelijk) beperken (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=22164);
- het vak godsdienst (of is het zotsdienst ?) afschaffen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=17490);
- afschaffen van ontwikkelingshulp;
- een belasting op zwaarlijvigheid;
- invoering van een poll tax en van een verblijfsbelasting voor vreemdelingen;
- afschaffen van het multiculfascistische CGKR;
- afschaffen van tijdskrediet en loopbaanonderbreking;
- strijd tegen fiscale en sociale fraude;
- enz.

Wellicht zijn er nog vele andere besparingsmogelijkheden, doch indien de bovenvermelde maatregelen zouden worden uitgevoerd, zouden we reeds een flink overschot hebben op de begroting, en zou de schuld pas echt kunnen worden afgebouwd.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 28 oktober 2007 om 20:15.
Oud 28 oktober 2007, 20:12   #233
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan ik U deze eens aanraden en vragen om af te wegen tegenover uw huidige visie?

Dank

Gun
Die video duurt anderhalf uur. Ik zal die misschien wel eens bekijken.
Oud 28 oktober 2007, 20:16   #234
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die video duurt anderhalf uur. Ik zal die misschien wel eens bekijken.
Het eerste half uur volstaat

Laatst gewijzigd door Gun : 28 oktober 2007 om 20:29.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 20:59   #235
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Hoeveel keer pist u per dag?
Volgende vraag : hoeveel maal heb je seks per dag? Vergeet daarbij niet je favoriete standje te vermelden. Hoe verloopt je stoelgang?

Hoe laag kan je zakken? Hierbij een rechtstreekse vraag voor b.b.p. :
wat is je favoriete melk? Of krijg je nog steeds borstvoeding? Ik vraag je bijgevolg relevante vragen te stellen of liefst nog je wafel te houden.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 21:37   #236
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Volgende vraag : hoeveel maal heb je seks per dag? Vergeet daarbij niet je favoriete standje te vermelden. Hoe verloopt je stoelgang?

Hoe laag kan je zakken? Hierbij een rechtstreekse vraag voor b.b.p. :
wat is je favoriete melk? Of krijg je nog steeds borstvoeding? Ik vraag je bijgevolg relevante vragen te stellen of liefst nog je wafel te houden.
Gewoon negeren werkt het best, nu gaat onze puber zich weer aangesproken voelen
Oud 28 oktober 2007, 22:37   #237
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gewoon negeren werkt het best, nu gaat onze puber zich weer aangesproken voelen
Feitelijk heb je gelijk, maar te veel stupiditeit vraagt nu eenmaal om een reactie.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 22:57   #238
Groentje-18

Standaard

Stel je voor dat je minister zou worden en slechts één punt uit je gehele programma mocht kiezen, wat dan onmiddellijk doorgevoerd zou worden. Welk zou het zijn?
Oud 28 oktober 2007, 23:57   #239
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Welk beroep wou je als kind dolgraag uitoefenen?
is je droom uitgekomen?

Laatst gewijzigd door Duvelke : 28 oktober 2007 om 23:57.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 23:58   #240
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Wat is je favoriete vakantiebestemming?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be