![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mohammed was een mens. Een profeet wellicht in uw ogen maar niet altijd een mens die steeds uitblonk in wijsheid. Ziehier het volgend verhaal. Sunan Abu-Dawud, boek 38, nr. 4348: Verteld door Abdullah Ibn Abbas: Een blinde man had een slavin, de moeder van zijn kinderen, die de profeet beledigde en kleineerde. Hij verbood het haar, maar ze stopte er niet mee. HIj berispte haar, maar ze gaf haar gewoonte niet op. Op een nacht begon ze te roddelen over de profeet, en ze schold hem uit. Dus hij nam zijn dolk, plaatste deze op haar buik en vermoordde haar. Een kind dat tussen haar benen tevoorschijn kwam zat onder het bloed. Toen het ochtend werd, werd de profeet hierover ingelicht. Hij verzamelde de mensen en zei: "Bij Allah en bij mijn recht beveel ik de man die deze daad verrichtte om op te staan." Springend over de mensen en trillend kwam de man overeind. Hij zat voor de profeet en zei: Apostel van Allah! Ik ben haar meester. Ze beledigde en kleineerde u. Ik verbood het haar, maar ze stopte niet, ik berispte haar, maar ze gaf haar gewoonte niet op. Ik heb twee kleine zoontjes als parels bij haar, en ze was mijn gezel. Vannacht begon ze u te beledigen en te kleineren. Dus ik nam een dolk, zette deze op haar buik, duwde hem erin en vermoordde haar. Daarop zei de profeet: Wees getuige, voor haar bloed zal geen vergelding worden betaald. Vindt u dat niet een wat drastische uitspraak voor een boodschapper van de barmhartige God? Een zeer menslievend en rechtvaardig oordeel van Mohammed kan men het anders niet noemen. Laatst gewijzigd door system : 30 oktober 2007 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1202 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad, mensen die geen respect hebben voor de anderen zorgen enkel voor commotie in de maatschappij, en ik denk ook dat u enkel die intentie hebt bij "alle" discussies ,namelijk de andere schofferen en schokkeren wat opzich niets te maken heeft met een dialoog of een discussie ! Al goed dat jullie intentie op dit fora en de andere fora's met de dag duidelijk worden , jullie soort is gewoon een schande voor de maatschappij !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 30 oktober 2007 om 12:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1203 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zie dat u hier verder wilt discussieren op geen basis van een bepaalde punt. Er is soms verschill tussen aanbevolen en verplicht, soms is er geen verschill tussen aanbevolen en verplicht, soms is iets dat aanbevolen is verboden om te vermijden en maakt het dus een verplicht, soms is er een verplicht die aanbevolen is , .. etc. U haalt hier een stukje tekst uit ergens zonder de uitleg noch de niveau van deze overlevering te vermelden !!
Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 30 oktober 2007 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1204 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat jij hier doet is hetzelfde wat een kindje doet, namelijk met een scheermesje spelen, als je jezelf wilt bebloeden dan doet u maar niemand houdt u tegen !
![]() |
![]() |
#1205 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een goede stap, dus u geeft toe dat de Koran door God geopenbaard is, maar je gelooft gewoon dat met de boodschapper Jezus (v.z.m.h) bedoeld wordt. Is het zo ? Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#1206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 30 oktober 2007 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1207 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat was mijn vraag niet, hoeveel ahadiths Abu Dawud verzamelde. Het is wel Abu Dawud en niet Sunan Abu Dawud want Sunan is de titel van zijn verzameling. Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#1208 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1209 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Een reden temeer dus om de islam te bestrijden en onze kinderen te beschermen tegen het kwade.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1210 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De enige bruikbare boodschap voor de mensheid komt van Jezus en staat in het Nieuwe Testament.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1211 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, dat was een vergissing mijnentwege. Maar dat neemt niet weg dat deze hadith een groot waarheidsgehalte heeft (uit de 50.000 verzamelde hadith blijven er maar 4.800 over, waaronder deze die ik aanhaalde) en het bevestigt dat Mohammed een grote ijdelheid vertoonde. In plaats van de man toch een gepaste maar rechtvaardige straf te geven, geeft hij de de echtgenoot die zijn zwangere vrouw vermoordt (omdat deze kwaad spreekt over de profeet) gelijk. Correct handelen is anders.
Laatst gewijzigd door system : 30 oktober 2007 om 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1212 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit is een kapitalistische imperialistische bewering. De islam is een boodschap en leiding voor de mensheid. Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#1213 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De koran Zij wensen Allah's licht door hun mond te doven (vrijheid van zogzegd meningsuiting), maar Allah zal Zijn licht vervolmaken, hoewel de ongelovigen er afkerig van zijn.. Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#1214 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus jou God maakt pogingen en wilt dingen doen maar het lukt niet !! Mmm mmm zo zo, wat een God !! Mag ik vragen hoe oud u bent ? ![]() Mvg Johannes
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 30 oktober 2007 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1215 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En wilt ook niet zeggen dat die hadiths geen uitleg hebben. Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 30 oktober 2007 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 30 oktober 2007 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1217 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als de Koran eveneens fout als goed geinterpreteerd kan worden, en het 'goede' dus volledig afhangt van je eigen interpretatie, waarom dan niet afstand nemen ervan, en zoeken naar geschriften die alleen maar op een goede manier geinterpreteerd kunnen worden... Die vraag stel ik me uiteraard niet enkel bij de Islam, maar bij haast elk geloof, de geschriften dateren vanuit de middeleeuwen toen de situatie totaal verschillend was van de onze, in zijn tijd was islam bijvoorbeed vooruitstrevend door vrouwen bepaalde rechten te geven, vandaag de dag is de islam eerder conservatief als het op de rol van vrouwen aankomt, waarom de islam dan niet vernieuwen of aan de hedendaagse samenleving aanpassen? Ook begrijp ik perfect dat er mensen zijn die in een godelijk iets geloven, een god, allah of jaweh, mij om het even, wat ik echter niet begrijp is dat men vanuit zo een geloof regels gaat opleggen, bijvoorbeeld je mag geen varkensvlees eten, of je moet vis op vrijdag eten, enz. Het gevoel dat er 'iets' meer is, moet toch gemakkelijk ook kunnen losgekoppeld worden, van zulke vreemde wetgevingen... Met ander woorden er wordt van drie vragen uitgegaan: 1 Als de Islam en koran verkeerd geinterpreteerd kunnen worden en dus ook om het kwade te doen, waarom wordt het dan als een leidraad van het goede beschouwt. Waarom kan een leidraad van eht goede, niet alleen goed geinterpreteerd worden? 2 Waarom zijn geschriften uit de middeleeuwen niet aangepast aan hedendaagse contexten? Waarom is de koran niet toepasbaar op elke tijd maar zeer tijd en regiogebonden? dan kan islam toch onmogelijk een universeel geloof zijn? 3 Waarom wetten opstellen uit het gevoel dat er een Allah is. Dat je hetgevoel hebt dat er een god bestaat wil immers nog altijd niet zeggen dat je bijvoorbeeld sommige dingen wel of niet mag. En indien ook deze zaken godelijk zouden zijn, het goede of het kwade , hoe komt dan dat niet iedereen dat beseft? mvg
![]() Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 30 oktober 2007 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1218 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Eerst de authenticiteit van overlevering verifiëren en dan pas de uitleg van de experts en niet zomaar een uitelg die mij bevalt of niet bevalt. Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#1219 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Beste,
Citaat:
Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#1220 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Uit wat ik zeg kun je goed begrijpen dat God meerdere wegen gebruikt om boodschappen door te geven, in het geval van Jezus was het God zelf die mens werd om de boodschap door te geven, een mooie vredelievende boodschap. In het geval van Mohammed was de poging mislukt want de boodschap werd vervormd en bloederig en oorlogszuchtig... een andere mogelijkheid is natuurlijk dat de duivel(Satan) zelf voor God speelde toen hij Mohammed benaderde... en zo liet Mohammed de duivelse Koran neerschrijven.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' Laatst gewijzigd door Webcrusader : 30 oktober 2007 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |