Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 november 2007, 00:43   #201
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Op den duur staan hier meer flitspalen dan straatverlichting... Dat is toch gewoon zuivere pesterij... ik zie het al voor me: welke banen krijgen zo'n ondingen? Waarschijnlijk die banen waar ge nog niet eens beseft dat ge 100 km/h rijd, en waar ze zo een smerig bordje hebben gezet met 70...
Daar ben ik volledig mee akkoord.
De grote ongevallen worden niet verholpen door overal een bord met 50, 70 of 30 te plaatsen, maar door een flitspaal te plaatsen op plekken waar weldegelijk veel ongelukken voorkomen. Het lijkt verder aangewezen om:
1. meer fietspaden te voorzien
2. ook niet-autobestuurders verkeersregels bij te brengen
3. te beseffen dat er altijd ongelukken zullen gebeuren. een opmerking als "de chaffeur was dronken of had teveel gedronken" wordt inhoudsloos wanner je na 1 pintje al zo gezegd dronken bent.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 00:45   #202
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Daar ben ik volledig mee akkoord.
De grote ongevallen worden niet verholpen door overal een bord met 50, 70 of 30 te plaatsen, maar door een flitspaal te plaatsen op plekken waar weldegelijk veel ongelukken voorkomen. Het lijkt verder aangewezen om:
1. meer fietspaden te voorzien
2. ook niet-autobestuurders verkeersregels bij te brengen
3. te beseffen dat er altijd ongelukken zullen gebeuren. een opmerking als "de chaffeur was dronken of had teveel gedronken" wordt inhoudsloos wanner je na 1 pintje al zo gezegd dronken bent.
De opwerping was dan ook geenszins dat snelheidsbeperking alle ongevallen vermijden... Wel is het noodzakelijk de automobilisten duidelijk te maken dat men een bebouwde kom (hoe lang of breed die ook is) niet aan 90 km/u kan doorboren: vijftig is al snel genoeg.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 00:49   #203
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Als je deze draad zo doorleest, zou je haast gaan omrijden om België te vermijden, met al die cowboys achter het stuur. Prachtige opmerking: "een pintje hoort bij de Vlaamse cultuur." Ik voeg daar aan toe: dan hoort het hoogste aantal verkeersdoden ook tot de Vlaamse cultuur. Wie met drank op achter het stuur gaat zitten is gewoon bij voorbaat schuldig aan poging tot doodslag.

Ik vraag me af of het hoge aandeel cowboys niet te maken heeft met de rijopleiding. Als deze cowboys hun eigen kinderen mogen lessen, zal er wel niet al te veel respect voor de verkeersregels worden bijgebracht. Ik vermoed dat het eerder zal zijn: "op het examen moet je het zo doen, maar trek je er daarna maar niets meer van aan, doe ik ook niet." En zo wordt de wildwestmentaliteit van ouder op kind doorgegeven. Mijn indruk is, ook na het zien van HLZHI: autorijschool, dat je in Vlaanderen een stuk makkelijker je rijbewijs kunt halen dan in Nederland, met alle gevolgen van dien.

Daarnaast is er duidelijk sprake van een inhaalslag op vlak van verkeersveiligheidsbeleid, dat tot voor kort in België wellicht net zo afwezig was als een ruimtelijk ordeningsbeleid. Natuurlijk staat ook in NL niemand te juichen als hij geflitst wordt en zijn er wel degelijk heel wat wegmisbruikers, zoals te zien is in programma's als Blik op de weg. Maar dat programma bewijst wel dat er een verkeerspolitie is, die meer doet dan alleen de rolletjes van de camera's verwisselen. Het is geen kwestie van afremmen bij de camera's en vervolgens weer plankgas verder, want als de politie je toevallig volgt en je rijdt meer dan 50 km/u te hard, ben je meteen je rijbewijs kwijt. Voor andere overtredingen zijn 'superboetes' allang de standaard. En dat rendeert: het relatief laagste aantal verkeersdoden ter wereld. Voor een overvol land als NL geen geringe opgave!

De mensen die hier zitten af te geven op strenge verkeersregels moeten zich maar eens afvragen hoe het zou zijn als zij zelf geconfrontreerd worden met een verkeersdode in hun omgeving die voorkomen had kunnen worden door net (het handhaven van) die strenge verkeersregels. Is een minuutje sneller op de plaats van bestemming zijn of je onbeperkt kunnen uitleven in 'de Vlaamse cultuur' dan nog steeds belangrijker dan een veilig verkeer?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 00:57   #204
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
3. te beseffen dat er altijd ongelukken zullen gebeuren. een opmerking als "de chaffeur was dronken of had teveel gedronken" wordt inhoudsloos wanner je na 1 pintje al zo gezegd dronken bent.
Eén pintje beïnvloedt al je waarnemings- en reactievermogen. Met zo'n opmerking haal je in NL niet eens je theorie-examen.

Overigens moet er m.i. veel meer aandacht besteed worden aan vermoeidheid. Daardoor ontstaan dezelfde gevaarlijke situaties in het verkeer als door alcohol. Helaas is vermoeidheid een stuk moeilijker te meten en bestraffen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 02:58   #205
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Als je deze draad zo doorleest, zou je haast gaan omrijden om België te vermijden, met al die cowboys achter het stuur. Prachtige opmerking: "een pintje hoort bij de Vlaamse cultuur." Ik voeg daar aan toe: dan hoort het hoogste aantal verkeersdoden ook tot de Vlaamse cultuur. Wie met drank op achter het stuur gaat zitten is gewoon bij voorbaat schuldig aan poging tot doodslag.

Ik vraag me af of het hoge aandeel cowboys niet te maken heeft met de rijopleiding. Als deze cowboys hun eigen kinderen mogen lessen, zal er wel niet al te veel respect voor de verkeersregels worden bijgebracht. Ik vermoed dat het eerder zal zijn: "op het examen moet je het zo doen, maar trek je er daarna maar niets meer van aan, doe ik ook niet." En zo wordt de wildwestmentaliteit van ouder op kind doorgegeven. Mijn indruk is, ook na het zien van HLZHI: autorijschool, dat je in Vlaanderen een stuk makkelijker je rijbewijs kunt halen dan in Nederland, met alle gevolgen van dien.

Daarnaast is er duidelijk sprake van een inhaalslag op vlak van verkeersveiligheidsbeleid, dat tot voor kort in België wellicht net zo afwezig was als een ruimtelijk ordeningsbeleid. Natuurlijk staat ook in NL niemand te juichen als hij geflitst wordt en zijn er wel degelijk heel wat wegmisbruikers, zoals te zien is in programma's als Blik op de weg. Maar dat programma bewijst wel dat er een verkeerspolitie is, die meer doet dan alleen de rolletjes van de camera's verwisselen. Het is geen kwestie van afremmen bij de camera's en vervolgens weer plankgas verder, want als de politie je toevallig volgt en je rijdt meer dan 50 km/u te hard, ben je meteen je rijbewijs kwijt. Voor andere overtredingen zijn 'superboetes' allang de standaard. En dat rendeert: het relatief laagste aantal verkeersdoden ter wereld. Voor een overvol land als NL geen geringe opgave!

De mensen die hier zitten af te geven op strenge verkeersregels moeten zich maar eens afvragen hoe het zou zijn als zij zelf geconfrontreerd worden met een verkeersdode in hun omgeving die voorkomen had kunnen worden door net (het handhaven van) die strenge verkeersregels. Is een minuutje sneller op de plaats van bestemming zijn of je onbeperkt kunnen uitleven in 'de Vlaamse cultuur' dan nog steeds belangrijker dan een veilig verkeer?
Vroeger mocht men op de autostades in Duitsland zo hard men wou, en daar zijn minder doden als hier. In Nederland mag men een radarverklikker in de auto hebben, ook minder doden dan hier. Jaja, het ligt aan de snelheid!

En de -volgens u- grappige opmerking dat een pintje hoort bij de Vlaamse cultuur... 1 pintje zijn geen 2 bakken bier eh... lezen wat er staat, en niet gaan overdrijven...
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 03:00   #206
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Vroeger mocht men op de autostades in Duitsland zo hard men wou, en daar zijn minder doden als hier. In Nederland mag men een radarverklikker in de auto hebben, ook minder doden dan hier. Jaja, het ligt aan de snelheid!

En de -volgens u- grappige opmerking dat een pintje hoort bij de Vlaamse cultuur... 1 pintje zijn geen 2 bakken bier eh... lezen wat er staat, en niet gaan overdrijven...
Idd terug gebracht naar 2 pro mille
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 03:01   #207
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Eén pintje beïnvloedt al je waarnemings- en reactievermogen. Met zo'n opmerking haal je in NL niet eens je theorie-examen.

Overigens moet er m.i. veel meer aandacht besteed worden aan vermoeidheid. Daardoor ontstaan dezelfde gevaarlijke situaties in het verkeer als door alcohol. Helaas is vermoeidheid een stuk moeilijker te meten en bestraffen.

In de zomer kan het in de auto ook zo warm worden, dat het uw waarnemings- en reactievermogen aantast, dus moet men dat ook maar strafbaar maken
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 03:02   #208
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Idd terug gebracht naar 2 pro mille
Terug naar de 0.8 is goed voor mij
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 09:26   #209
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Eén pintje beïnvloedt al je waarnemings- en reactievermogen. Met zo'n opmerking haal je in NL niet eens je theorie-examen.

Overigens moet er m.i. veel meer aandacht besteed worden aan vermoeidheid. Daardoor ontstaan dezelfde gevaarlijke situaties in het verkeer als door alcohol. Helaas is vermoeidheid een stuk moeilijker te meten en bestraffen.
Oh, en als we toch bezig zijn: controles op het gebruik van geneesmiddelen (chauffeurs op viagra kunnen we missen als kiespijn), op het eten van bedorven mosselen (als je plots moet kotsen in de auto, kan er maar beter niemand anders op de weg aanwezig zijn), op de sterkte van de brilglazen (de bomma die al 30 jaar weigert nog eens naar de oogarts te gaan), op het testosteron-gehalte (doping !), op het adrenaline-gehalte (verboden een auto te besturen na een base jump !), op te lang haar (als dat voor uw ogen komt te zitten), op te kort haar (risico op zonneslag !), op te kleine schoenen (met zere voeten mag je niet rijden), op schoenen met hakken (ooit als eens geprobeerd om met een stilletto-hak deftig te rijden?), op dikke wollen truien (dat kriebelt langs alle kanten), etc.

Kortom, pas als we iedere chauffeur onderwerpen aan een complete medische en vestimentaire check-up voor 'ie in de auto stapt, zullen we goed bezig zijn. Aangezien dat echter onmogelijk is, moet iedere chauffeur een chip laten implanten die zijn doen en laten registreert (GPS plaatsidentificatie), en moet hij/zij een permanente camera op zijn/haar hoofd installeren zodat bevoegde ambtenaren op elk moment van de dag kunnen controleren of de chauffeur in kwestie zich wel aan de opgelegde regels houdt.

Nog beter: aangezien de overheid maar best zijn burgers niet kan vertrouwen, moet er gewoonweg een verbod komen op het besturen van auto's.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 10:22   #210
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U weet even goed als ik dat we het daar niet over hebben. Wel over mensen die menen dat, ondanks het feit dat de borden een snelheid aangeven, ze toch zelf mogen beslissen hoe vlug ze rijden. Daar gaat het over.
Daar gaat het evenzeer over aangezien dat een tweesnijdend zwaard is. In dat voorbeeld kiest de bestuurder immers ook zelf hoe snel hij/zij rijdt, ondanks het feit dat de borden iets anders aangeven. Snelheid versus aangepaste snelheid, remember...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 13:20   #211
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Vroeger mocht men op de autostades in Duitsland zo hard men wou, en daar zijn minder doden als hier.
Je mag op de lange stukken nog steeds zo hard als je wil hoor. Maar daar is de situatie dan ook naar: landelijk gebied met weinig op- en afritten. In NL en VL komt die situatie niet voor. Daar is de situatie bijna overal stedelijk te noemen, met veel op- en afritten en veel drukte. In zulke situaties geldt in D ook een snelheidsbeperking van 120 of 100 km/u. Er is trouwens een lobby gaande om overal een maximumsnelheid in te voeren, vooral om milieuredenen.

Citaat:
In Nederland mag men een radarverklikker in de auto hebben, ook minder doden dan hier.
Je mag absoluut geen radarverklikker in de auto hebben. Als je er een hebt en je wordt gesnapt, ben je 'm kwijt en mag je daar bovenop 250 euro boete betalen.

Citaat:
En de -volgens u- grappige opmerking dat een pintje hoort bij de Vlaamse cultuur... 1 pintje zijn geen 2 bakken bier eh... lezen wat er staat, en niet gaan overdrijven...
Zoals ik al aangaf: een pintje beïnvloedt al je waarnemings- en reactievermogen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 13:20   #212
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Probeer dat eens in Nederland. Bijvoorbeeld de weg van Sluis naar Oostburg: schitterend geasfalteerd: zo vlak als een biljarttafel, recht dat slechts hier en daar onderbroken wordt door een rotonde, maar wel bijna overal volle witte streep en snelheidsbeperking van 80 km/u. Echt wel een weg die u zou uitnodigen tot het rijden van 100 of meer...

Welnu, Nederlanders doen dat niet. Niet alleen is het individualisme dat in België zo typisch is, er veel minder aanwezig, maar ook de pakkans is heel hoog. Probeer het maar eens daar op die weg en ik garandeer u dat u na nog geen kwartier al aan de kant staat en dat u in een combi zit. In Nederland lacht men niet met snelheidsduivels.
Zucht.Ik heb zelf al genoeg in nederland gereden en ze zijn daar evenzeer even gek als hier zenne.
Als jij denkt dat ze daar zich meer aan de snelhied houden dan ben je goed mis.
Dat de flikken/politiekers daar even erg zijn als hier om geld in de kas te halen weet ik ook al langer dan vandaag.

De pakkans zal er net zoals hier vanaf hangen waar je rijdt want waar ik heb gereden ben ik nog maar 1 maal een controle tegen gekomen.

In nederland lacht men niet met snelheidsduivels?Als jij 20per uur teveel rijden iemand al een snelheidsduivel vind dan ben je niet veel gewoon.Een snelheidsduivel is voor mij iemand die 150 per uur rijdt op een baan van 70 per uur.En voorzover ik weet zijn de boetes in nederland minder hoog dan hier.

ps;heel wat nederlanderd hebben zelfs nu legale apparatuur in hun wagen zitten die radars opspoort,flitspalen aangeeft,de nieuwste controles ect.....
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 13:22   #213
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Palen zijn er overal nodig waar mensen blijkbaar menen dat ze zelf hun snelheid kunnen bepalen en de regels aan hun laars mogen lappen. En ja, als het nodig is, mogen ze gerust er nog vijfduizend bijzetten.
Als jij denkt dat 5000 palen de oplossing is ben je goed mis.
Nogmaals;afremmen tot net voor de paal en 50meter erna terug plankgas,ik zie het iedere dag.

Ik ben alleen voor palen waar het echt nodig is en niet om de mensen het geld uit de zakken te kloppen.

En nogmaals;dat ze eerst eens overal de snelheden op een correcte manier aanpassen en op een baan waar je zelfs 90 zou mogen rijden er geen 50 moet gaan plaatsen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 13:27   #214
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
In de zomer kan het in de auto ook zo warm worden, dat het uw waarnemings- en reactievermogen aantast, dus moet men dat ook maar strafbaar maken
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Oh, en als we toch bezig zijn: controles op het gebruik van geneesmiddelen (chauffeurs op viagra kunnen we missen als kiespijn), op het eten van bedorven mosselen (als je plots moet kotsen in de auto, kan er maar beter niemand anders op de weg aanwezig zijn), op de sterkte van de brilglazen (de bomma die al 30 jaar weigert nog eens naar de oogarts te gaan), op het testosteron-gehalte (doping !), op het adrenaline-gehalte (verboden een auto te besturen na een base jump !), op te lang haar (als dat voor uw ogen komt te zitten), op te kort haar (risico op zonneslag !), op te kleine schoenen (met zere voeten mag je niet rijden), op schoenen met hakken (ooit als eens geprobeerd om met een stilletto-hak deftig te rijden?), op dikke wollen truien (dat kriebelt langs alle kanten), etc.

Kortom, pas als we iedere chauffeur onderwerpen aan een complete medische en vestimentaire check-up voor 'ie in de auto stapt, zullen we goed bezig zijn. Aangezien dat echter onmogelijk is, moet iedere chauffeur een chip laten implanten die zijn doen en laten registreert (GPS plaatsidentificatie), en moet hij/zij een permanente camera op zijn/haar hoofd installeren zodat bevoegde ambtenaren op elk moment van de dag kunnen controleren of de chauffeur in kwestie zich wel aan de opgelegde regels houdt.

Nog beter: aangezien de overheid maar best zijn burgers niet kan vertrouwen, moet er gewoonweg een verbod komen op het besturen van auto's.
De redenering van jullie is kennelijk: je kunt niet alle risico's uitsluiten, dus laat iedereen maar doen waar 'ie zin in heeft. Dan houd je dus wildwesttaferelen met een onaanvaardbaar hoog aantal verkeersdoden. Ik zou zeggen: je moet risico's zoveel als mogelijk uitsluiten. En er is wel degelijk heel wat mogelijk.

Ik zou eigenlijk weleens willen weten wat jullie van het hoge aantal verkeersdoden in België vinden. Geen enkel probleem? Er wonen toch genoeg mensen in Vlaanderen, dus af en toe eentje extra doodrijden is niet zo erg? Het kan me niet schelen zolang ik maar kan gassen en zuipen wanneer ik dat wil?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 13:37   #215
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
In nederland lacht men niet met snelheidsduivels?Als jij 20per uur teveel rijden iemand al een snelheidsduivel vind dan ben je niet veel gewoon.Een snelheidsduivel is voor mij iemand die 150 per uur rijdt op een baan van 70 per uur.En voorzover ik weet zijn de boetes in nederland minder hoog dan hier.
Als je 150 rijdt waar je 70 mag, betaal je niet alleen een hele hoge boete, maar ben je ook je rijbewijs kwijt en afhankelijk van je rijstijl wellicht ook je wagen (definitieve beslissing is aan de rechter). Ik hoop maar voor je dat er dan iemand is die je komt oppikken...

Citaat:
ps;heel wat nederlanderd hebben zelfs nu legale apparatuur in hun wagen zitten die radars opspoort,flitspalen aangeeft,de nieuwste controles ect.....
Dit is blijkbaar een hardnekkige mythe. Radarverklikkers in de auto zijn in NL net zo verboden als in B. Je bent 'm kwijt hoor als je gepakt wordt.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 13:52   #216
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
De redenering van jullie is kennelijk: je kunt niet alle risico's uitsluiten, dus laat iedereen maar doen waar 'ie zin in heeft. Dan houd je dus wildwesttaferelen met een onaanvaardbaar hoog aantal verkeersdoden. Ik zou zeggen: je moet risico's zoveel als mogelijk uitsluiten. En er is wel degelijk heel wat mogelijk.
Dat is ook overdreven: wat ik wil zeggen is dat 1 pint, of 2 net zo verwaarloosbaar gevaarlijk is dan die hele lijst die Turkje heeft opgenoemd.
Grenzen moeten er zijn, maar niet zo belachelijk laag als wat ze proberen in te voeren.

Citaat:
Ik zou eigenlijk weleens willen weten wat jullie van het hoge aantal verkeersdoden in België vinden. Geen enkel probleem? Er wonen toch genoeg mensen in Vlaanderen, dus af en toe eentje extra doodrijden is niet zo erg? Het kan me niet schelen zolang ik maar kan gassen en zuipen wanneer ik dat wil?
Zucht, elke dode is 1 teveel, op dat gebied zullen we het allemaal eens zijn, maar men hanteert hier een steek-alles-maar-op-de-chauffeur-fetisj.
Jullie denken teveel zwart-wit: 1 pint zijn er 2 teveel, en 1 km per uur teveel is maniakaal snelheidsgedrag. En zo begint de politiek ook te denken (en natuurlijk ook aan hun portefeuille), wat ik echt betreurenswaardig vind.

Het is niet dat we met 4,5 promille tegen 140 door de bebouwde kom scheuren eh, nee, gewoon ons eigen doen, denkend dat dit het beste voor onze veiligheid is.
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 13:54   #217
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht

Dit is blijkbaar een hardnekkige mythe. Radarverklikkers in de auto zijn in NL net zo verboden als in B. Je bent 'm kwijt hoor als je gepakt wordt.
In België ben je wel wat meer kwijt dan je verklikker alleen.

Soit, ik dacht dat (vroeger toch zeker) men zich in Nederland mocht beschermen tegen die ondingen
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 15:54   #218
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Als jij denkt dat 5000 palen de oplossing is ben je goed mis.
Nogmaals;afremmen tot net voor de paal en 50meter erna terug plankgas,ik zie het iedere dag.

Ik ben alleen voor palen waar het echt nodig is en niet om de mensen het geld uit de zakken te kloppen.

En nogmaals;dat ze eerst eens overal de snelheden op een correcte manier aanpassen en op een baan waar je zelfs 90 zou mogen rijden er geen 50 moet gaan plaatsen.
die pispalen werken op het systeem, vooral als je weet dat er tien keer zoveel staan in Vlaanderen !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 15:56   #219
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Als jij denkt dat 5000 palen de oplossing is ben je goed mis.
Nogmaals;afremmen tot net voor de paal en 50meter erna terug plankgas,ik zie het iedere dag.

Ik ben alleen voor palen waar het echt nodig is en niet om de mensen het geld uit de zakken te kloppen.

En nogmaals;dat ze eerst eens overal de snelheden op een correcte manier aanpassen en op een baan waar je zelfs 90 zou mogen rijden er geen 50 moet gaan plaatsen.
direct-klaar-foto's zijn altijd vrij duur geweest, nu in € nog veel meer
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 16:03   #220
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Als je 150 rijdt waar je 70 mag, betaal je niet alleen een hele hoge boete, maar ben je ook je rijbewijs kwijt en afhankelijk van je rijstijl wellicht ook je wagen (definitieve beslissing is aan de rechter). Ik hoop maar voor je dat er dan iemand is die je komt oppikken.
het zijn die gasten die ze moeten "pakken"

niet de chauffeur die een paar kilometer te snel rijdt of één pintje teveel op heeft !

wel hij die zware overdreven snelheidsovertreding pleegt van minstens 20 km bij zone 30, 30 km bij zone 50, 40 km bij zone 60-70-80-90 en 60 km autostrades van 120...
zeker de dronkelap die meer dan 1,5 op heeft .

Die moet je allemaal minstens drie maand rijverbod geven en 2.500 euro boete !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be