Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2007, 11:47   #321
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Bloedneus....

Als gij tegen 70 per uur ergens tegenaan knalt zonder gordel zijt ge waarschijnlijk dood of toch serieus gebroken.
Frontaal bedoeld ge toch? Anders lach ik er eens mee.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 11:48   #322
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Frontaal bedoeld ge toch? Anders lach ik er eens mee.
dus jij hebt er ervaring mee?
Oud 21 november 2007, 11:50   #323
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ik was dan ook de chauffeur niet, als ge daar op zit te azen.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 11:54   #324
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Omdat mijn persoonlijke rijstijl volledig binnen het wettelijk toelaatbare valt. Die van u niet. Daarom moet u maar wachten achter mij als ik tegen de maximum snelheid van 120 een rits vrachtwagens voorbijsteek.

Ik heb er geen probleem mee om te 'wachten' tot u die kamion hebt ingehaald. Ik rijd wel eens te snel, maar ben absoluut geen bumperklever of zo.

Waar ik tegen ageerde was uw pleidooi om de snelheidsgrens nog verder naar beneden te halen met als argument dat u graag trager dan 120 rijdt.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 11:57   #325
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In België is verkeersinfrastructuur gewestelijke materie, geen Belgische zaak dus. Wel een Vlaamse, Brusselse en Waalse. In Vlaanderen is al jaren een inhaalbeweging aan de hand, maar zoveel jaar unitaire verwaarloospolitiek van België kan niet in een handomdraai ongedaan worden gemaakt.

Daarenboven zit men in Vlaanderen met een blijvende handicapt en achterstand ten opzichte van Nederland, waardoor we nooit op dezelfde hoogte kunnen geraken tenzij er heel drastische maatregelen worden genomen, nl. de lintbebouwing.

Gelukkig wordt er ook geld geïnvesteerd in de Lijn die zo stilaan een waar succesverhaal begint te worden.
Lintbebouwing is idd een belangrijk deel vh probleem maar er is ook een een gebrek aan financiering, anderzijds een 'voluntaristisch' beleid waarbij men mensen indien ze niet vrijwillig het OV inkruipen, het leven wel zo zuur zal maken tot ze het doen. Voor degenen zoals mij voor wie het OV helemaal geen alternatief is: dikke pech.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 21 november 2007 om 11:59.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 12:17   #326
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...120flitscamera

duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 13:15   #327
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht

Allez, hup... daar gaat de privacy.
Die ondingen identificeren nummerplaten; binnen enkele jaren weet big brother je dus op elk moment van de dag te vinden.

Niet lollig !

oplossing?

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 21:55   #328
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Allez, hup... daar gaat de privacy.
Die ondingen identificeren nummerplaten; binnen enkele jaren weet big brother je dus op elk moment van de dag te vinden.

Niet lollig !

oplossing?

Ik vrees dat dat slijpschijfje niets gaat uithalen als Big Brother op een dag uw polleke vasthoudt via Intelligent Speed Adaptation .
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 22:14   #329
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar is die van u, die niet door de staat gesponsord wordt? Gij sprak ook uit ervaring toch?
Snelheid kan weldegelijk een element in de ernst van de ongevallen zijn:

http://www.demeester.com/zo50.htm

Citaat:
[FONT=Arial]Een belangrijke factor voor ongevallen, is de snelheid van de auto’s[/FONT][FONT=Arial]. Snel rijden verhoogt niet alleen het risico op een ongeval, maar verhoogt eveneens het risico op een ernstig of dodelijk ongeval[/FONT][FONT=Arial][2][/FONT][FONT=Arial]. Dit heeft te maken met een aantal factoren:[/FONT]
Zelfs bij deze staat dit te lezen:

http://flits.bnet.be/filosofie.jsp;j...9DEACF0B0BE8E8

Citaat:
Wij zijn geen vrijpleiters voor snelheidsduivels, integendeel. Wij willen een groot deel van onze aandacht zeker laten gaan naar de zwakke weggebruikers (voetgangers, fietsers, kinderen,...), maar ook naar de groter wordende groep motorrijders, een vaak vergeten kwetsbare groep. Snelheid bepaalt voor een groot stuk de uitkomst van een ongeval (de schade bij een frontale aanrijding zal vanzelfsprekend bij 100km/h groter zijn dan bij 30km/h), maar zo ook het dragen van de veiligheidsgordel,... En nog beter, laten we gewoon even controleren zodat ongevallen worden vermeden, en niet de gevolgen van ongevallen worden verzacht.
Snelheid is weldegelijk een factor die van belang is binnen het verkeer, en snelheidslimieten moeten bestaan en worden gecontroleerd (en bestraft), maar er zijn grenzen. Want er bestaat meer dan snelheid alleen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 22:15   #330
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar ook liever een bloedneus van mijn neus tegen het stuur, dan een gebroken borstbeen van een gordel.
Studie?
Oud 21 november 2007, 22:18   #331
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil maar zeggen dat snelheid alléén niet een ongeval veroorzaakt, er komt altijd iets anders bij kijken (onoplettendheid, klapband,...)
Snelheid bepaalt de impact, en dat geldt ook voor het verschil tussen 30 en 70, maar niet tussen 50 en 52.
Niemand beweert hier dat snelheid en enkel snelheid de oorzaak is van ongevallen. Ondertussen heb ik dat al zovele malen herhaald, maar u blijft maar uw mantra herhalen alsof wij dat hier ooit geschreven of gesuggereerd zouden hebben.

Er is inderdaad veel meer, maar, en dat valt niet te ontkennen, snelheid is ook een factor daarin. Niet alleen heeft een geval voor de impact maar ook beïnvloedt het de tijd waarin nog gereageerd kan worden.

http://www.politie.nl/KLPD//KLPDDien...cePageID=52644
Oud 21 november 2007, 22:20   #332
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Natuurlijk heeft hij daar geen ervaring mee, anders zou hij niet dergelijke onzin schrijven. Zelf ben ik eens aan hoge snelheid aangereden door iemand die de voorrang van rechts niet had gerespecteerd. Welnu, nog steeds prijs ik de hemel gelukkig dat ik mijn gordel aan had. Hoogstwaarschijnlijk zat ik hier nu niet meer als ik hem niet had aangedaan (gelukkig is dat bij mij een tweede natuur: ik start zelfs niet de wagen zonder gordel aan).
Oud 21 november 2007, 22:22   #333
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Lintbebouwing is idd een belangrijk deel vh probleem maar er is ook een een gebrek aan financiering, anderzijds een 'voluntaristisch' beleid waarbij men mensen indien ze niet vrijwillig het OV inkruipen, het leven wel zo zuur zal maken tot ze het doen. Voor degenen zoals mij voor wie het OV helemaal geen alternatief is: dikke pech.
Waaraan had u dan wel gedacht?
Oud 21 november 2007, 23:03   #334
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Die situaties komen zelden voor.

Daarom dat men ze ook op youtube zetten.
Onzin,die situaties komen heel veel voor alleen is het zo dat het goed afloopt en zo'n zaken worden nu eenmaal ook daarom nooit vermeld,bij een ongeluk kan je niet anders.lol
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 23:12   #335
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Onzin,die situaties komen heel veel voor alleen is het zo dat het goed afloopt en zo'n zaken worden nu eenmaal ook daarom nooit vermeld,bij een ongeluk kan je niet anders.lol
Daar gaat het eigenlijk niet over. Als u een paar berichten eerder leest, kunt u al merken dat ik het op een bepaald moment heb over sneller rijden dan aangegeven om een ongeval te vermijden.

Echter, dit gaat om totaal iets anders dan mensen die zich bijna systematisch niet houden aan de maximum snelheid en dit terwijl er geen enkele situatie zich voordoet die deze overtreding rechtvaardigt (sneller rijden om een ongeval te vermijden rechtvaardigt dit wel).
Oud 21 november 2007, 23:16   #336
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar gaat het eigenlijk niet over. Als u een paar berichten eerder leest, kunt u al merken dat ik het op een bepaald moment heb over sneller rijden dan aangegeven om een ongeval te vermijden.

Echter, dit gaat om totaal iets anders dan mensen die zich bijna systematisch niet houden aan de maximum snelheid en dit terwijl er geen enkele situatie zich voordoet die deze overtreding rechtvaardigt (sneller rijden om een ongeval te vermijden rechtvaardigt dit wel).
Er zijn ergere dingen dan een beetje te vlug rijden.
Mensen die dronken achter stuur zitten zijn veel gevaarlijker of onder invloed van drugs zoals we meer en meer tegen komen.Achja,wat kan het kwaad dat we cannapis gedogen niewaar,ts.
Oud 21 november 2007, 23:25   #337
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn ergere dingen dan een beetje te vlug rijden.
Mensen die dronken achter stuur zitten zijn veel gevaarlijker of onder invloed van drugs zoals we meer en meer tegen komen.Achja,wat kan het kwaad dat we cannapis gedogen niewaar,ts.
De vraag is niet of het erger is of niet, maar wel of het te rechtvaardigen valt. Welnu, afgezien van een probleemsituatie valt sneller rijden dan aangegeven op de borden of zoals vastgelegd in de wegcode niet te rechtvaardigen.
Oud 21 november 2007, 23:30   #338
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
De vraag is niet of het erger is of niet, maar wel of het te rechtvaardigen valt. Welnu, afgezien van een probleemsituatie valt sneller rijden dan aangegeven op de borden of zoals vastgelegd in de wegcode niet te rechtvaardigen.
Nonsens;op zeer vele plaatsen ligt de snelheid simpelweg veel te laag.
Op een baan waar je 90 mag moet je geen borden gaan plaatsen van 70 of zelfs 50per uur.
Oud 21 november 2007, 23:33   #339
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nonsens;op zeer vele plaatsen ligt de snelheid simpelweg veel te laag.
Op een baan waar je 90 mag moet je geen borden gaan plaatsen van 70 of zelfs 50per uur.
Helemaal geen nonsens: het is helemaal niet aan de individuele weggebruiker te bepalen welke zijn maximumsnelheid is in normale omstandigheden.

Er is zelfs geen rechtvaardiging ten gronde, daar het een wezenlijk aspect van de verkeersreglementering op losse schroeven zet.
Oud 22 november 2007, 23:13   #340
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal geen nonsens: het is helemaal niet aan de individuele weggebruiker te bepalen welke zijn maximumsnelheid is in normale omstandigheden.

Er is zelfs geen rechtvaardiging ten gronde, daar het een wezenlijk aspect van de verkeersreglementering op losse schroeven zet.
Jaja je hebt gelijk;de dag van vandaag ist idd beter je aan je snelheid houd want als je 5km per uur teveel rijdt en iemand per ongeluk doodrijdt dan word je idd veel harder gestraft dan dat je gewoonweg iemand vermoord.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be