Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2008, 16:37   #321
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
En werkelijk, een vechtpartij was het niet, het was over in 20 seconden.
Professionneel werk dus..
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 16:42   #322
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
In België is er geen precedentenrechtspraak, beste Nierika.
Ah nee?
Allee, kleer weer bij.

Simpel voorbeeldje: verleden week heeft een rechter de manier waarop het parkeerbedrijf OCP aan haar adresgegevens raakt van diegenen die geen of een ongeldig parkeerticket voor hun ruit liggen hebben, onwettig genoemd.

In mijn krant stond alvast dat dit zware gevolgen kan hebben omdat iedereen nu zijn kans kan wagen en OCP voor de rechter kan slepen. Rechters, die zich dan wel degelijk op het eerdere vonnis kunnen terugplooien. Precies om die reden gaat OCP hoogstwaarschijnlijk in beroep.

Als dit geen precedent is, dan weet ik het ook niet meer.

Als je bedoelt dat precedenten niet bindend zijn, dan geef ik je gelijk. Dat zijn ze overigens nergens. Maar ze kunnen wel degelijk gebruikt worden als bijkomend hulpmiddel door rechters.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 16:43   #323
filosoof
Banneling

Standaard

Oud 5 februari 2008, 16:45   #324
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ah nee?
Allee, kleer weer bij.
Je bevestigt het nochtans zelf een paar regels verder.

Citaat:
Simpel voorbeeldje: verleden week heeft een rechter de manier waarop het parkeerbedrijf OCP aan haar adresgegevens raakt van diegenen die geen of een ongeldig parkeerticket voor hun ruit liggen hebben, onwettig genoemd.

In mijn krant stond alvast dat dit zware gevolgen kan hebben omdat iedereen nu zijn kans kan wagen en OCP voor de rechter kan slepen. Rechters, die zich dan wel degelijk op het eerdere vonnis kunnen terugplooien. Precies om die reden gaat OCP hoogstwaarschijnlijk in beroep.
Je krant...
Journalisten...

Citaat:
Als je bedoelt dat precedenten niet bindend zijn, dan geef ik je gelijk. Dat zijn ze overigens nergens.
UK, USA,...

Citaat:
Maar ze kunnen wel degelijk gebruikt worden als bijkomend hulpmiddel door rechters.
Dat is iets anders.
Oud 5 februari 2008, 16:50   #325
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Verdediging niet, wel uitlokking. op grond hiervan werd een Afrikaan (volledig terecht overigens) vrijgelaten die een motorrijder een schedelbreuk sloeg. Dat herinner je je wel nog hé? Of past het nu precies niet goed?
ik herinner het me wél: die motorrijder had een klap met zijn helm gegeven, volgens het minderjarig meisje dat hij achterop zijn duozit bij had.
Oud 5 februari 2008, 16:50   #326
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Professionneel werk dus..
Filosoof, zonder uw aangeboren komisch talent nu eens aan te boren...

Om meer binnen de perken van uw mogelijk erg gekleurd voorstellings-annex inlevingsvermogen te blijven,

wanneer een VB-er langs de weg in Antwerpen staat te roepen dat een groep betogende moslims "vuile geiteneukers" of "vuile pedofielen" zijn, zoudt ge het dan niet een miniscuul pietluttig heel erg klein beetje uitgelokt vinden van die kwast indien hij of zij daarna wat motten vangt?

Allé, zoals nen Guido Demoor bijna, die op agressieve manier iemands pols wegduwt en dan motten krijgt omdat hij het uitgelokt had...

Zou Martine Tanghe dan indien (speciaal voor jou in het vetjes, zodat je je de moeite niet moet getroosten om er mij zelf op te wijzen) ze "vuile nazi's riep, ook niet een beetje zelf de lont aan het vuur hebben gestoken?

Vertel het mij nen keer jongen, wat denkt ge? Kunt ge het zo al wat meer vatten?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 5 februari 2008, 16:52   #327
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Om meer binnen de perken van uw mogelijk erg gekleurd voorstellings-annex inlevingsvermogen te blijven,

wanneer een VB-er langs de weg in Antwerpen staat te roepen dat een groep betogende moslims "vuile geiteneukers" of "vuile pedofielen" zijn, zoudt ge het dan niet een miniscuul pietluttig heel erg klein beetje uitgelokt vinden van die kwast indien hij of zij daarna wat motten vangt?
Dus, om dan maar zelf op mijn vraag te antwoorden: volgens jou had Theo Van Gogh zijn dood uitgelokt?
Oud 5 februari 2008, 16:54   #328
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Slaat HAMC op vrouwen?
HAMC schijnt het in elk geval geen afkeuring voor te laten blijken als zijn vriendjes dat doen.
Oud 5 februari 2008, 17:00   #329
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Allé, zoals nen Guido Demoor bijna, die op agressieve manier iemands pols wegduwt en dan motten krijgt omdat hij het uitgelokt had...

Zou Martine Tanghe dan indien (speciaal voor jou in het vetjes, zodat je je de moeite niet moet getroosten om er mij zelf op te wijzen) ze "vuile nazi's riep, ook niet een beetje zelf de lont aan het vuur hebben gestoken?

Vertel het mij nen keer jongen, wat denkt ge? Kunt ge het zo al wat meer vatten?
Greep MT toen iemand bij de keel? Gebruikte ze fysiek geweld? Indien de versie van HAMC de juiste is(?), was er dan niemand die kon terugroepen tegen haar? Of was ze zo bedreigend dat 't gewelddadig moest?

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 februari 2008 om 17:01.
Oud 5 februari 2008, 17:01   #330
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Indien de versie van HAMC de juiste is, was er dan niemand die kon terugroepen tegen haar? Of was ze zo bedreigend dat 't gewelddadig moest?
Daarnet al eens geweest met Pietje, en nu nog met filosoof ook
Oud 5 februari 2008, 17:02   #331
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus, om dan maar zelf op mijn vraag te antwoorden: volgens jou had Theo Van Gogh zijn dood uitgelokt?
Oeioei, sorry, ik had over je post gelezen.

Even nadenken:

Van Gogh heeft volgens mij nooit ergens langs een betoging van moslims wezen roepen "fuile geiteneujkers, fuile geiteneujkers", maar kom.

Wat hij deed valt onder vrije meningsuiting. Natuurlijk had hij wel moeten weten dat dit risico's inhield. Ik had het in zijn plaats toch geweten.

Maar had hij daadwerkelijk langsheen een demonstratie staan jouwen in niet mis te verstane krachttermen, dan vind ik persoonlijk dat, had hij toen klappen gekregen, hij die wel had verdiend.

Ik vind wel niet dat MT moest doodgemept worden hoor. Ik begrijp niet goed waar je die idiote vergelijking eigenlijk vandaan haalt.

Oud 5 februari 2008, 17:03   #332
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
HAMC schijnt het in elk geval geen afkeuring voor te laten blijken als zijn vriendjes dat doen.
Uw gedachtengang blijkt nogal simpel te zijn. Zo heb ik u nooit horen de moord op Martin Luther King afkeuren, u vindt het dus goed dat negers vermoord worden.

Vergeleken met u val ik dus nog wel mee.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 17:04   #333
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Greep MT toen iemand bij de keel? Gebruikte ze fysiek geweld? Indien de versie van HAMC de juiste is(?), was er dan niemand die kon terugroepen tegen haar? Of was ze zo bedreigend dat 't gewelddadig moest?
Ik zei, zoals nen Guido Demoor bijna...

Blijft dus die VB-er en de allochtone betoging.

Echt geen greintje begrip?

Dat geloof ik nooit, joh!

Oud 5 februari 2008, 17:06   #334
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zeg Spammans, wat heeft dit in godsnaam met het topic te maken? Was het soms een betoging van VB'ers?

Laatst gewijzigd door Nierika : 5 februari 2008 om 17:06.
Oud 5 februari 2008, 17:07   #335
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oeioei, sorry, ik had over je post gelezen.

Even nadenken:

Van Gogh heeft volgens mij nooit ergens langs een betoging van moslims wezen roepen "fuile geiteneujkers, fuile geiteneujkers", maar kom.

Wat hij deed valt onder vrije meningsuiting. Natuurlijk had hij wel moeten weten dat dit risico's inhield. Ik had het in zijn plaats toch geweten.

Maar had hij daadwerkelijk langsheen een demonstratie staan jouwen in niet mis te verstane krachttermen, dan vind ik persoonlijk dat, had hij toen klappen gekregen, hij die wel had verdiend.

Ik vind wel niet dat MT moest doodgemept worden hoor. Ik begrijp niet goed waar je die idiote vergelijking eigenlijk vandaan haalt.
Je vindt de vergelijking idioot?
Dat ligt dan niet aan mij.
Oud 5 februari 2008, 17:08   #336
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je vindt de vergelijking idioot?
Dat ligt dan niet aan mij.
Van Gogh werd neergeschoten en gekeeld, MT kreeg wat klappen.

Ja, ik geef toe, het ligt vast aan mij, troebel zicht en zo, maar deze vergelijking vind ik persoonlijk van God los.

Oud 5 februari 2008, 17:09   #337
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Staan een paar petsen nu al gelijk aan beestachtig afslachten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 17:10   #338
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Van Gogh werd neergeschoten en gekeeld, MT kreeg wat klappen.
Van Gogh heeft dan ook méér gedaan dan 1 keer wat roepen.
Oud 5 februari 2008, 17:10   #339
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Staan een paar petsen nu al gelijk aan beestachtig afslachten?
Heb ik dat gezegd?
Oud 5 februari 2008, 17:12   #340
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

1984? Waarom komen ze er nu pas mee af? En daarnaast: is het veilig om bv een Bart Debie als verslaggever naar een extreem linkse betoging te sturen?
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be