![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#322 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Allee, kleer weer bij. Simpel voorbeeldje: verleden week heeft een rechter de manier waarop het parkeerbedrijf OCP aan haar adresgegevens raakt van diegenen die geen of een ongeldig parkeerticket voor hun ruit liggen hebben, onwettig genoemd. In mijn krant stond alvast dat dit zware gevolgen kan hebben omdat iedereen nu zijn kans kan wagen en OCP voor de rechter kan slepen. Rechters, die zich dan wel degelijk op het eerdere vonnis kunnen terugplooien. Precies om die reden gaat OCP hoogstwaarschijnlijk in beroep. Als dit geen precedent is, dan weet ik het ook niet meer. Als je bedoelt dat precedenten niet bindend zijn, dan geef ik je gelijk. Dat zijn ze overigens nergens. Maar ze kunnen wel degelijk gebruikt worden als bijkomend hulpmiddel door rechters.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
|
#323 |
|
Banneling
|
![]() |
|
|
|
|
|
#324 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Je bevestigt het nochtans zelf een paar regels verder.
Citaat:
Journalisten... ![]() Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#325 |
|
Banneling
|
ik herinner het me wél: die motorrijder had een klap met zijn helm gegeven, volgens het minderjarig meisje dat hij achterop zijn duozit bij had.
|
|
|
|
|
|
#326 |
|
Europees Commissaris
|
Filosoof, zonder uw aangeboren komisch talent nu eens aan te boren...
Om meer binnen de perken van uw mogelijk erg gekleurd voorstellings-annex inlevingsvermogen te blijven, wanneer een VB-er langs de weg in Antwerpen staat te roepen dat een groep betogende moslims "vuile geiteneukers" of "vuile pedofielen" zijn, zoudt ge het dan niet een miniscuul pietluttig heel erg klein beetje uitgelokt vinden van die kwast indien hij of zij daarna wat motten vangt? Allé, zoals nen Guido Demoor bijna, die op agressieve manier iemands pols wegduwt en dan motten krijgt omdat hij het uitgelokt had... Zou Martine Tanghe dan indien (speciaal voor jou in het vetjes, zodat je je de moeite niet moet getroosten om er mij zelf op te wijzen) ze "vuile nazi's riep, ook niet een beetje zelf de lont aan het vuur hebben gestoken? Vertel het mij nen keer jongen, wat denkt ge? Kunt ge het zo al wat meer vatten?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
#327 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#328 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#329 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 5 februari 2008 om 17:01. |
|
|
|
|
|
|
#330 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#331 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Even nadenken: Van Gogh heeft volgens mij nooit ergens langs een betoging van moslims wezen roepen "fuile geiteneujkers, fuile geiteneujkers", maar kom. Wat hij deed valt onder vrije meningsuiting. Natuurlijk had hij wel moeten weten dat dit risico's inhield. Ik had het in zijn plaats toch geweten. Maar had hij daadwerkelijk langsheen een demonstratie staan jouwen in niet mis te verstane krachttermen, dan vind ik persoonlijk dat, had hij toen klappen gekregen, hij die wel had verdiend. Ik vind wel niet dat MT moest doodgemept worden hoor. Ik begrijp niet goed waar je die idiote vergelijking eigenlijk vandaan haalt.
|
|
|
|
|
|
#332 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Vergeleken met u val ik dus nog wel mee. |
|
|
|
|
|
|
#333 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Blijft dus die VB-er en de allochtone betoging. Echt geen greintje begrip? Dat geloof ik nooit, joh!
|
|
|
|
|
|
#334 |
|
Europees Commissaris
|
Zeg Spammans, wat heeft dit in godsnaam met het topic te maken? Was het soms een betoging van VB'ers?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 5 februari 2008 om 17:06. |
|
|
|
|
|
#335 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Dat ligt dan niet aan mij.
|
|
|
|
#336 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ja, ik geef toe, het ligt vast aan mij, troebel zicht en zo, maar deze vergelijking vind ik persoonlijk van God los.
|
|
|
|
|
|
#337 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Staan een paar petsen nu al gelijk aan beestachtig afslachten?
|
|
|
|
|
|
#338 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Van Gogh heeft dan ook méér gedaan dan 1 keer wat roepen.
|
|
|
#339 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Heb ik dat gezegd?
|
|
|
#340 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
1984? Waarom komen ze er nu pas mee af? En daarnaast: is het veilig om bv een Bart Debie als verslaggever naar een extreem linkse betoging te sturen?
|
|
|
|